Transfer THB naar Euro

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
johan00johan
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2015, 14:06

Transfer THB naar Euro

#1 Bericht door johan00johan » dinsdag 21 juni 2022, 11:26

Beste,
We weten allemaal hoe we vanuit Nederland geld naar TH moeten overmaken ( € naar THB ). Mogelijkheden genoeg.
Ik wel echter de boel eens omdraaien en een paar honderdduizend THB overmaken NAAR Nederland ( THB naar € ).
Heeft iemand hier ervaring mee? Beste en voordeligste manier? Is er een maximum aan verbonden?
Ik hoor graag jullie ervaringen. Alvast bedankt.
Mvg
Johan

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Transfer THB naar Euro

#2 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 21 juni 2022, 11:44

Ik heb dat 4 jaar terug gedaan, 8 ton thb naar ING in NL in euro.

Ik zat bij de Kasikorn bank en daar haal je een opdrachtformulier. Nodig is verder paspoort en bankboekje Kasikorn waaruit blijkt dat het geld via een buitenland naar Thailand is gekomen. Meer bewijs of vergunning was bij dat bedrag niet nodig. Kijk daarvoor eens op de website van jouw Thaise bank onder deviezenbepalingen. Geen idee wat de voorwaarden zijn als het geld is dat je in Thailand hebt verdiend met werken of met verkoop van spullen zoals huis, auto.

Bij het overmaken zijn er twee begunstigden. De eerste was ING International Transactions in Amsterdam met een eigen bankcode; die vraag je op bij jouw NL bank via (facebook) contact. Tweede begunstigde was mijn eigen ING rekening in NL.

Overmaken kostte 48 uur en enkele tientjes euro. Of er andere methodes zijn weet ik niet; ik kon destijds niet om de Kasikorn balie en transactieregels heen. Misschien kun je dat tegenwoordig wel met internetbanking in Thailand maar daarvoor heb ik geen ervaring omtrent internationale boekingen.

johan00johan
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2015, 14:06

Re: Transfer THB naar Euro

#3 Bericht door johan00johan » dinsdag 21 juni 2022, 13:11

Bedankt Erik,
Ik denk inderdaad aan de mogelijkheden via internet. Hoe minder tussenschakels hoe beter😊
Ik hoop nog meer reacties te krijgen.
Mvg

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Transfer THB naar Euro

#4 Bericht door pjotter » dinsdag 21 juni 2022, 18:41

Zowel met de Kasikorn app als met de Bangkok bank app is er tegenwoordig een "International transfer" knopje. Kasikorn heb ik als test weleens gebruikt. Ik lees veel over een app "Deemoney" (Zoiets als Wise maar dan andersom, dus THB naar Euro) maar ken deze app verder niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Transfer THB naar Euro

#5 Bericht door jumbo » woensdag 22 juni 2022, 00:15

Deemoney is duurder als WISE maar goedkoper als traditionele bank en bij geld uitvoer moet je of vooraf goedkeruing hebben tot een bepaald bedrag of eea bij de bank regelen en dus aan kunnen tonen waar het geld vandaan komt

Dan is er dus nog WISE waar je met een multi currency account THB naar Wise overmaakt en vervolgens EU naar NL of waar dan ook

En dan zijn er de crypto's. Hier aankopen via je broker en in NL met je locale broker omzetten naar EU. Gaat in minuten, dus koersverliezen( of winsten) zijn zeer beperkt en de aankoopkosten minimaal
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

johan00johan
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: dinsdag 14 juli 2015, 14:06

Re: Transfer THB naar Euro

#6 Bericht door johan00johan » woensdag 22 juni 2022, 10:18

Bedankt voor jullie informatie.
Wise is mij bekend (NL naar TH ).
Deemoney en Crypto’s is, voor deze toepassing, nieuw voor mij.
Ik ga me hierin wat verdiepen en wel mogelijk toepassen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Transfer THB naar Euro

#7 Bericht door wpdl » woensdag 22 juni 2022, 11:30

Je kan het natuurlijk ook aan je 'buurman' aanbieden voor een puntje of wat meer.
JIj hier Thailand overmaken hij daar Nederland.
iedereen blij.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”