Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2326 Bericht door serpay » maandag 13 juni 2022, 18:09

Erik klopt waardeloos wat ze brengen . maar de jongens zijn aan vakantie toe!!!
ik zou graag aan van gaal vragen laat deze jongens een paar dagen met mij meewerken.
weten ze meteen wat werken is.
en dit was niet de eerste strafschop die hij miste. kijk morgen weer maar beleving is er bij mij niet voor het hele NL.
hopelijk in november is het beter, ps de kuip is ook een oud gebouw waar men uit goed fatsoen geen int. gasten uitnodigen kan.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2327 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 14 juni 2022, 21:55

Wales kwam beter op het gras dan vorige keer. Oranje zette daar balverlies, irritatie en gele kaarten tegenover en een slapende Teze die de 2-1 op zijn naam mag schrijven. Pas na de licht gegeven pingel genomen door Gerrit Knotje wordt oranje wakker en dan gaat het tik-tak-tok en dan ligt de bal binnen voor 3-2. Doe dan de hele tweede helft tik-tak-tok en dan staat het 5-1 en loopt het de Welshmen dun door de broek.....

De Belgen wonnen met 0-1 van Polen dus Oranje blijft aan kop. In september gaan ze verder met dit gebeuren. De scheidsen zijn van het tweede genre dit toernooi; net als de Turk was de Roemeen niet echt ervaren. Maar je kunt niet steeds de toppers hebben.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2328 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 15 juni 2022, 09:14

Vroeger zeiden we dat de Duitsers altijd in de laatste seconde winnen, de mazzelaars. Maar dat verhaal kan nu wel naar de prullenbak....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2329 Bericht door erik-kuijpers » zondag 10 juli 2022, 22:21

Kijken jullie niet naar de dames? Nou, ik wel.

Vanavond genoten van de Fransen die gehakt maakten van de Italianen. In de eerste helft een goal per 9 minuten dus 5-0 al. Daarna nemen ze gas terug en werd het 5-1. Frankrijk veel te sterk met snel tiktakspel en een sluitpost, Renard, met haar lengte van 1,87 meter en daar ben ik een mini bij..... In die afdeling spelen Belgen en IJslanders een bijrol.

De Oranjedames hadden zwaar pech met de blessures en ik zie Sari er nog niet staan a.s. woensdag en Nouwen helemaal niet. Toch keurig een punt verdiend tegen de hoger geplaatste Zweden.

Arbitrage was in mijn ogen prima in orde en ik zag zelf een NL assistent scheids(e) aan de zijlijn. Maar zijn er ook NL dames-scheidsen op dit niveau? Ik twijfel er aan maar wat niet is kan nog komen. Wordt wel tijd!

Enfin, ik hou je op de hoogte tussen het vertalen van Thaise literatuur door. Want daar ligt nu mijn speerpunt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2330 Bericht door driver » maandag 11 juli 2022, 06:57

Tv staat soms aan maar meestal luister ik en doe ik wat anders.. Lezen oid.
Gisteren Finland - België gekeken maar ik wordt er niet enthousiast van tot nu toe dat dames voetbal.
Volg het dus niet echt zeg maar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2331 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 juli 2022, 07:16

Nee, Driver, dat zie ik al.... Gisteren was IJsland-Belgen...... :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2332 Bericht door driver » maandag 11 juli 2022, 15:22

erik-kuijpers schreef: maandag 11 juli 2022, 07:16 Nee, Driver, dat zie ik al.... Gisteren was IJsland-Belgen...... :giggle2:
:mrgreen:.. Dat bedoel ik.. Interesse nog nihil tot nu toe :angel:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2333 Bericht door serpay » maandag 11 juli 2022, 17:50

ik kijk veel zeg maar haast alles.
en ook de tour de frans wordt alles gekeken .
denk dat ik dat nog uit mijn liefde voor de sport heb...
maar zonder geweld als bij voetbal.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2334 Bericht door serpay » maandag 11 juli 2022, 17:51

bij mannen natuurlijk .
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2335 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 juli 2022, 22:05

Nou, Driver, als je iets bijzonders wilt zien, hangt van jouw agenda af natuurlijk, a.s. donderdag de 14e juli. Toevallig ook de nationale feestdag van de Fransen, de bestorming van de Bastille in 1789.

Op NPO3 om 21 uur de Franse dames tegen de Belgische en de Fransen hebben er een dame bij die verder ingooit dan ik ooit een vent zag doen. Een krachtpatster? Bepaald niet maar een bijzondere techniek.

De 8-0 pandoering (6-0 bij rust) van de Engelsen tegen Noorwegen was aandoenlijk om te zien. Dat lesje zullen ze nooit vergeten! Oranje heeft pech met de eerste keepster en een gevalletje corona. Maar tegen Portugal moet dat woensdag geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2336 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 12 juli 2022, 22:11

Duitsland-Spanje was al na 36 minuten helder: een blunder van de Spaanse doelvrouw en een goeie corner en het was 2-0. Daarna had Spanje wel overwicht maar er kwam geen goal meer. Duitsland wint straks even van Finland en wordt groepswinnaar en ontloopt Engeland. Ik zie Duitsland en Engeland al in de halve finales.

Oranje heeft pech met corona maar ik denk dat alle teams problemen krijgen. Ik mag hopen dat Oranje morgen van Portugal gaat winnen en zondag van de Zwitsers en dan staan ze ook in de kwartfinales.

Maar zaterdag de Johan Cruijff schaal. Ik hoop dat PSV wint.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2337 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 13 juli 2022, 22:11

Waren we er bijna weer ingetrapt! Net als in 1974. De Portugese furie was los; vrouwen met de longen van een renpaard! Het hield niet op. Een heerlijke, spannende tweede helft en Oranje kon gelukkig met 3-2 afsluiten.

Wat nu? Oranje 4 punten, Zweden ook 4 maar lager aantal doelpunten voor, Zwitserland en Portugal beiden een heel punt. Volgt NL-Zwit en Zweden-Port en als dat loopt zoals ik denk dan wordt Oranje groepswinnaar en ontloopt het Frankrijk in de kwartfinales. Maar daarna? Want zo goed was Oranje echt niet.

Morgen genieten van FR-BE. 21 Uur op NPO3.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2338 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 14 juli 2022, 22:12

Nou, FR-BE was echt genieten! De Belgische dames beten fel van zich af en het was in de tweede helft spannend. Tot 2x geel en de Fransen wonnen met 2-1 'slechts' want Les Bleux waren niet in vorm. Maar het was genieten van een goeie weds.

Ik heb het speelschema er eens bijgepakt. Als, ALS zeg ik maar, Oranje van Zwitserland wint met beter cijfers dan Zweden van Portugal (en dat moet ik nog zien, dat Zweden daarvan wint) dan wordt Oranje nummer 1 in groep C en Frankrijk is al nummer 1 in groep D. Die zien elkaar niet in de Q finales.

Als Oranje door de Q finales heen komt ontmoet ze Engeland. Dat is nadeel want England coach Wiegman kent iedere zenuw van Oranje. We zullen het zien!

Ocherm, Driver! Ik heb je foute info gegeven. Die super-ingooi-dame zit bij IJsland! Die kun je maandag a.s. nog zien om 21 uur op NPO 1 of 3 want dan spelen alle wedstrijden op dezelfde tijd. IJsland speelt dan tegen de Fransen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2339 Bericht door driver » vrijdag 15 juli 2022, 17:19

erik-kuijpers schreef: dinsdag 12 juli 2022, 22:11 Duitsland-Spanje was al na 36 minuten helder: een blunder van de Spaanse doelvrouw en een goeie corner en het was 2-0. Daarna had Spanje wel overwicht maar er kwam geen goal meer. Duitsland wint straks even van Finland en wordt groepswinnaar en ontloopt Engeland. Ik zie Duitsland en Engeland al in de halve finales.

Oranje heeft pech met corona maar ik denk dat alle teams problemen krijgen. Ik mag hopen dat Oranje morgen van Portugal gaat winnen en zondag van de Zwitsers en dan staan ze ook in de kwartfinales.

Maar zaterdag de Johan Cruijff schaal. Ik hoop dat PSV wint.
Niks meer gezien van dat vrouwen voetbal.

Zaterdag Johan Cruyff schaal . Vlgs mij is die wedstrijd op 30 July.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2340 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 15 juli 2022, 22:11

Driver, klopt. zag ik net. Verplaatst dus naar 30 juli.

Ook 'verplaatst' was Oostenrijk-Noorwegen dat vanavond 2100 op NPO1 zou komen. Nee dus. Ik heb de kanalenkiezer aangezet en zag de weds op kan 30, Canvas, Bels.

Heerlijk! Een slap Noorwegen tegen een actief Oostenrijk en zij zijn groeps-tweede en spelen in de Q finales tegen Duitsland. Hebben geen kans maar ze hebben dat zo graag. Duitsland haalt dan de halve finales.

En nu kruip ik er in.....

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”