Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2266 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 25 november 2021, 23:12

We mogen trots zijn! Of niet?

Feijenoord gaf alles weg; twee goals, Linssen met een deuk er af, Til met rood, en toch in de laatste fase een 2-2 op het bord. Heel deftig! Vitesse idem, ook gelijk. AZ ook in de tweede helft een gelijk spel en zover ik het kan zien, gaan ze nu alle vier door met PSV dat 2-0 won.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2267 Bericht door printen44 » vrijdag 26 november 2021, 11:29

Feyenoord speelde niet slecht, maar de reserve-doelman mogen ze wel wat beter leren keepen. De rode kaart van Til was een lachertjes. Geel wal zeker terecht, maar dat de scheids eerst geen en daarna, om onduielijke redenen, rood trok, was om het zachtjes re stellen heel vreemd. Zonder VAR in het stadion, zeer vreemd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2268 Bericht door erik-kuijpers » zondag 12 december 2021, 22:32

Was wel een topdag! PSV aan de kop van de lijst en Max de wereldcup. Maar ik heb vanaf 20 uur zitten zappen tussen PSV en de Scottish Open snooker waar tenslotte de Vlaming Luca Brecel met de eerste prijs ging lopen. Hoeveel? Ik denk 100 k pond, toch leuk te hebben.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2269 Bericht door pjotter » maandag 13 december 2021, 09:36

Idd Erik. Tja, je kunt maar pech of geluk hebben zoals bij Max. Eindelijk, buiten de kwaliteit die hij heeft, toch ook eens wat mazzel. Tja, PSV. Ik ben Eindhovenaar dus.... :clap:
Je ziet ook hier maar weer hoe zaken kunnen lopen. Ajax ZOveel beter dan PSV moet ik (helaas :giggle: ) toegeven, zeker internationaal, maar het kan altijd eens gewoon niet lukken. Een kennis van me zei wel eens; "Verlies alleen maar van Ajax en Fijenoord en je wordt bijna zeker kampioen". En idd dikwijls laten top-teams onverwachts punten liggen bij normaal gesproken een mindere tegenstander. Ff lekker weekend en wat na genieten. De weg is nog heeeeel lang ha ha.
erik-kuijpers schreef: zondag 12 december 2021, 22:32 Was wel een topdag! PSV aan de kop van de lijst en Max de wereldcup. Maar ik heb vanaf 20 uur zitten zappen tussen PSV en de Scottish Open snooker waar tenslotte de Vlaming Luca Brecel met de eerste prijs ging lopen. Hoeveel? Ik denk 100 k pond, toch leuk te hebben.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2270 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 23 december 2021, 23:06

Ik dacht, laat ik de laatste voetbalavond van 2021 eens gaan kijken! Nou, PSV staat en blijft nog even eerste en raapte Go Ahead op zonder al teveel moeite.

Maar ik verwachtte eigenlijk wel wat spanning bij Sparta-RKC maar dat bleken twee impotentjes: wel willen maar niets paraat kunnen maken. Beiden! Een bloedeloze 1-1 waar ze beiden niks aan hebben en dat was het dan voor dit jaar.

Volgend jaar beter....?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2271 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 07 januari 2022, 23:25

Weinig te lezen daarover hier maar ik keek vol verwachting naar de eerste foebal-avond van dit jaar. Het was wel in de KK competitie, de eerste divisie betaald foebal en vanavond was er Helmond tegen Dordt en werd het 1-2 voor Dordt. Volkomen onnodig liet Helmond zich inpakken!

Aardiger was de Limburgse derby Roda JC tegen MVV. Normaliter, met publiek, verdienen de tandartsen daar een aardige cent aan maar ja, helaas zonder volk vanavond. Roda benauwd de winnaar met 1-0 maar wel terecht.

De hoofdmoot moet helaas nog een weekje wachten.....

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2272 Bericht door serpay » maandag 24 januari 2022, 18:37

ajax wint, is maar goed ook .
wat een bang en angstig voetbal van PSV hopen op fouten van een ander.
ik ben supporter van voetbal en dat mis ik bij die club uit Eindhoven vandaar mijn keuze voor Ajax.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2273 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 05 februari 2022, 23:00

Waarom kijk ik eigenlijk nog naar PSV? Ik weet het niet meer na vanavond. Het zal een vorm van zelfkastijding zijn zoals je ziet in de film Da Vinci Code waar een meneer zich met een ketting de rug open slaat voor zijn aflaat. In Thailand heet dat thamboen.... Verdienste voor een volgend leven na Roger Schmidt.

Maar waar moet je anders kijken? Heerenveen, Lammerts kluppie, is al weken ongesteld en vandaag dat Cambuur, komt met 0-2 voor uit in Utrecht, krijgt een 3-2 om de oren en gaat beschaamd naar huis.

Wie dan? Ik ben gelukkig nog sponsor van Luttelgeest veteranen dames 6. Vijftien dames van 40 tot 60 met dikke buiken, blomkuiten en hangtieten die niks bereiken maar wel hun best doen en daar voel ik wat voor. Die hebben geen Roger Schmidt maar doen wel hun best. Dat is te waarderen....

En straks maar naar Jeu de Boules kijken....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2274 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 05 februari 2022, 23:21

Mijn ex speelt in Thailand jeu de boules. Of petanque. Een gevaarlijke sport hoor! Dat gaat met drie ijzeren ballen en die zijn best zwaar.

Die ballen houdt mijn ex goed schoon; ze poetst ze iedere dag en men speelt in de tuin van buurman. Op een baantje van gravel. Maar .. men speelt de bal daar onderhands. En dat geeft het risico van 'er uit slippen'...

Mijn ex is niet zo handig in die dingen en dan slipt een bal en dan ..

Dan komt ze strompelend naar huis. Een ijzeren bal is op haar tenen gevallen en de 'godver...' zal ze best in het Thais hebben geuit maar IK moet dat daarna aanzien. Zo'n teen krijgt alle kleuren van de regenboog en na een paar dagen zoekt ze een tangetje en 'GADVER!' dan trekt ze zelf die nagel er af.

Het oorlogstafereel blijft dan een paar weken zichtbaar tot er weer een kleurtje op mag komen. Dus als ik EEN ding weet voor straks in Frankrijk: geen spelletjes met ijzeren ballen.....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2275 Bericht door erik-kuijpers » zondag 06 februari 2022, 23:04

Heb vanavond met groot plezier gekeken naar de finale van de Afrika Nations Cup.

Scheids Gomes uit Z-Afrika hield de weds Senegal tegen Egypte goed in de hand en dat eindigde op 0-0. Na verlenging ook nog dubbel blank. Met pingels won tenslotte Senegal. Terecht, vind ik.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2276 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 februari 2022, 23:04

PSG tegen de Koninklijke was in de eerste helft een saai potje maar in de tweede helft ging het goed los! Messie Flessie miste een pingel tegen een van de beste keepers ter wereld (slecht ingeschoten trouwens...) maar in de laatste minuut scoorde M de Bapper de verdiende 1-0. Dus PSG staat er deftig voor in de return.

Morgen weer zo'n fijne pot en voor teleurstelling moeten we tot donderdag wachten. PSV en Vitesse.....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2277 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 16 februari 2022, 23:06

Yes! Wat ik al voorspelde! Een mooie pot voetbal tussen Inter en Liverpool. Eerste helft helemaal niks waard maar daarna barstte het los en de Engelsen wonnen terecht met 0-2 uit. Dus ik geef de Italianen nul kans in de return in Liverpool.

Nu morgen afwachten. Ik verwacht er helemaal niks van..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2278 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 februari 2022, 00:05

Nou, viel toch mee! PSV won met thuis met een magere 1-0 maar volgende week zijn de schorsingen opgeheven, en Vitesse dat uit met 2-1 verloor had beter verdiend. Dus ik hou hoop op betere tijden!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2279 Bericht door printen44 » vrijdag 18 februari 2022, 10:46

PSV wint ook wel in Israel. De tegenstander was niet veel en zal het daar ook niet zijn. Overigens beraadt de KNVB over de wedstrijden van vanavond, vanwege de heftige storm die voorspeld is. Als ik de weersvoorspellingen mag geloven, wordt het een van de heftigste stormen van deze eeuw. Nu ik wacht dat maar af in mijn appartement.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2280 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 februari 2022, 11:12

Wat die storm betreft, het belooft inderdaad tekeer te gaan! De Poiesz heeft de bestelronde voor vandaag afgelast dus ik krijg mijn boodschappen pas morgen. Gelukkig hoef ik niet op een houtje te bijten.....

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”