THAISE OVERHEID WIL INVESTEREN IN DE ZUIDELIJKE LANDBRUG
Het megaproject van de zuidelijke landbrug zal de Thaise economie helpen stimuleren en het plan van de regering ondersteunen om van Thailand een logistiek knooppunt in ASEAN te maken.
Minister van Transport Saksayam Chidchob zei dat de regering wil investeren in infrastructuurprojecten, om de groei te ondersteunen.
Hij vertelde tijdens een seminar genaamd "Empowering Thailand", dat de zuidelijke landbrug een nieuwe route voor logistiek en handel in de regio zal zijn, ter vervanging van de Straat van Malakka,
Full story by royalcoastreview
"Empowering Thailand"
Moderator: Loempia
- wpdl
- Volwaardig lid
- Berichten: 2914
- Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
- Locatie: Nakhon Ratchasima
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
- Locatie: In volgend leven: Frankrijk.
Re: "Empowering Thailand"
Goed dat er ook een trein te zien is anders zou je denken dat ze weer aan een kanaal denken. Dat deed Koning Narai de Grote al in 16-zoveel....
Twee diepzeehavens kunnen gebouwd worden en de containers dan de rails op. Scheelt dagen varen en hopen geld. Misschien ook een oplossing voor olietankers en bulkschepen in de plannen?
Dit is plan TIG onderhand en het kan net zo snel in een lade stof vangen...
Twee diepzeehavens kunnen gebouwd worden en de containers dan de rails op. Scheelt dagen varen en hopen geld. Misschien ook een oplossing voor olietankers en bulkschepen in de plannen?
Dit is plan TIG onderhand en het kan net zo snel in een lade stof vangen...
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 433
- Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35
Re: "Empowering Thailand"
erik-kuijpers schreef: ↑zaterdag 26 juni 2021, 15:10 Goed dat er ook een trein te zien is anders zou je denken dat ze weer aan een kanaal denken.
Twee diepzeehavens kunnen gebouwd worden en de containers dan de rails op. Scheelt dagen varen en hopen geld. Misschien ook een oplossing voor olietankers en bulkschepen in de plannen?
Dit is plan TIG onderhand en het kan net zo snel in een lade stof vangen...
Op het grootste containership kunnen ruim 20000 containers. dat is een trein van 160 km lang
Denk toch dat daar een kanaal moet komen, want al die containers lossen in de buurt van Chumphon en dan via land op de trein en aan de andere kant weer op een schip gaat veuls te lang duren
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
- Locatie: In volgend leven: Frankrijk.
Re: "Empowering Thailand"
Dat kanaal is al afgewezen door de geleerden omdat het niveauverschil tussen de oceanen zo groot is dat er meerdere sluizen moeten komen. En dat kost poen.....
Maar dit is het TIG-ste plan al dus er zal nog wel wat nieuws komen. Dus we wachten op het volgende heldere plan...
Maar dit is het TIG-ste plan al dus er zal nog wel wat nieuws komen. Dus we wachten op het volgende heldere plan...
- wpdl
- Volwaardig lid
- Berichten: 2914
- Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
- Locatie: Nakhon Ratchasima
Re: "Empowering Thailand"
Vorige plan was grensoverschrijdend dacht ik door jou gestart trouwens paar jaar terug.Dus we wachten op het volgende heldere plan...
Ligt altijd moeilijk er liggen in Nederland ook nog rail verbindingen die bij de grens stoppen of doen die het inmiddels tot het eindpunt?
De vele geïnteresseerde landen willen die centen best wel investeren vermoed ik.
Thailand China en Azië in een groter geheel hebben er baat bij.
Afnemers uit Europa zullen het ook toejuichen, maar ook hier worden goederen afgeleverd natuurlijk.
Zie het wel gebeuren
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
- Berichten: 3394
- Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
- Locatie: In volgend leven: Frankrijk.
Re: "Empowering Thailand"
Ik denk dat het rail wordt; de stroom daarvoor zal wel uit Laos komen. China, Japan, Korea hebben belang bij het omzeilen van de Straat van Malakka en de congestie nabij Singapore. Er zitten daar piraten ook..... Rekenmeesters bepalen wel wat het goedkoopste is en voor Thailand betekent het werkgelegenheid. Chinese en Japanse centen doen hier sowieso al wonderen.....
Myanmar heeft al zo'n haven en olieleidingen naar China maar dat land is sinds de Britten vertrokken in 1948 onrustig en nu helemaal...
Myanmar heeft al zo'n haven en olieleidingen naar China maar dat land is sinds de Britten vertrokken in 1948 onrustig en nu helemaal...