Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1816 Bericht door godzilla » woensdag 09 juni 2021, 14:12

Gisteren bericht van de belgische ambassade gekregen.
Vanaf 9 jun kleurt thailand rood, als je dus naar belgie wil moet je pcr testen en plf form voorleggen, EN quarantaine verplicht.
Ik vraag me af of of dit voor alle europese landen van toepassing is?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1817 Bericht door wpdl » donderdag 10 juni 2021, 01:11

GEZICHTSMASKER NIET-NALEVING SANCTIES NU OFFICIEEL

Op de website van de Staatscourant zijn voorschriften gepubliceerd van de National Communicable Disease Committee betreffende de overtredingen of niet-naleving van het bevel van de Communautaire Ziektebestrijdingsfunctionaris op grond van artikel 34 (6) van de Overdraagbare Ziektewet B.E. 2558 met betrekking tot het dragen van gezichtsmaskers.

Door preventieve maatregelen te specificeren om COVID-19 onder controle te houden, is het belangrijkste dat mensen maskers of stoffen maskers dragen. om het risico op infectie te verminderen en onhygiënische omstandigheden te voorkomen en de verspreiding van COVID-19 te beperken


Bron royalcoastreview

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1818 Bericht door jumbo » donderdag 10 juni 2021, 01:39

Confusion reigns as Thailand’s 3 million expats wait for their shots
https://www.thaipbsworld.com/confusion- ... eir-shots/
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1819 Bericht door jumbo » donderdag 10 juni 2021, 01:49

De Beweerder schreef: dinsdag 08 juni 2021, 04:27 Procedures for vaccine registration in Thailand

Foreign nationals are encouraged to register for COVID-19 vaccination through one of these methods:
(1) At hospitals where they have medical records,
(2) On registration platforms set by each province, or
(3) On the new platform, https://thailandintervac.com/, for foreign nationals who are 60 years and older, as well as people who have certain underlying diseases or conditions.

Please be informed that walk-in registration will not be available.

Afbeelding
Probeer me te registeren maar elke keer loopt het uit op registratie incomplete
Vraag waar ik moeite mee heb is ; Organization net onder de visum vraag?
Heeft iemand het juiste antwoord?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1820 Bericht door De Beweerder » donderdag 10 juni 2021, 02:01

Beter ga je naar een ziekenhuis waar je al in de computer zit, neem paspoort mee. zij kunnen je dan inschrijven voor een COVID vaccinatie afspraak.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1821 Bericht door Herbergier » donderdag 10 juni 2021, 03:15

Hier in Mueang Buriram loopt het vaccinatie programma als een trein, al sinds 13 mei kan je zonder afspraak in tenten voor het racecircuit terecht voor het Sinovac vaccin, ook buitenlanders (maar die moeten wel iemand meenemen die met het Thaise schrift bekend is, alles gaat hier nu natuurlijk nog in het Thais), omdat bij het Sinovac vaccin je al binnen een paar weken de tweede vaccinatie kan krijgen zijn er nu zelfs al veel mensen die ook hun tweede Sinovac vaccinatie al hebben gekregen.

Ikzelf heb mij half mei, via Line, met de Mor Prom app ingeschreven bij het staatsziekenhuis, die begonnen op 7 juni met vaccineren en ik had eerst een afspraak voor 18 juni om 10:00 uur, maar via het werk van mijn vrouw, die voorrang kreeg, ben ik samen met haar afgelopen dinsdag 8 juni al voor de eerste keer met AstraZeneca gevaccineerd, de tweede AstraZeneca vaccinatie volgt waarschijnlijk eind augustus.
Eerst werd ik in het ziekenhuis met behulp van mijn Thaise roze ID + mijn ziekenhuiskaart ingeschreven, daarna werden er twee formulieren met vragen over allerlei ziekten aangestreept en werd mijn bloeddruk, gewicht en lengte gemeten, die formulieren werden weer op verschillende plekken gecontroleerd, daarna naar een zaal waar ik gevaccineerd werd en na de vaccinatie moest ik een half uur rustig gaan zitten waarbij nog twee maal mijn bloeddruk werd opgemeten, alles verliep heel erg relaxed en professioneel, wij stonden binnen twee uur weer buiten.

Gisteren kreeg ik een bevestiging via de app op mijn mobiel.
Laatst gewijzigd door Herbergier op donderdag 10 juni 2021, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1822 Bericht door jumbo » donderdag 10 juni 2021, 04:03

De Beweerder schreef: donderdag 10 juni 2021, 02:01 Beter ga je naar een ziekenhuis waar je al in de computer zit, neem paspoort mee. zij kunnen je dan inschrijven voor een COVID vaccinatie afspraak.
Mag over twee maanden weer eens komen voor mijn check-up, zal dan eens navragen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1823 Bericht door De Beweerder » donderdag 10 juni 2021, 04:27

Ja rustig aan, de pandemie loopt niet weg.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1824 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 juni 2021, 07:31

Lees vanmorgen op de Facebookpagina Typisch Thailand Telex dat in Bangkok tegen C19 wordt gespoten, verneveld, met waterstofperoxide.

Dat vernevelen ken ik al 30 jaar want in onze woonomgeving wordt twee keer per jaar gespoten tegen muggenlarven maar dat is geen waterstofperoxide doch een insectenverdelger.

Maar waterstofperoxide? Ik ken dat als een ontsmettingsmiddel dat bepaald niet ongevaarlijk is. Ik kan me
niet voorstellen dat je daar C19 mee weg krijgt als je het op de planten spuit...

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1825 Bericht door johnny013 » dinsdag 15 juni 2021, 14:46

Waterstof peroxide werd bij ons vroeger thuis door de dames zo nu en dan gebruikt om de haren te blonderen... Wellicht zien we straks in Bkk alleen nog maar mooie blondjes lopen...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1826 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 juni 2021, 15:02

Ik zag ooit in Indonesië mensen die hun pikzwarte haar hadden geblondeerd maar het 'blond' was lichtbruin... Ben benieuwd.

Maar of ik ooit nog in Thailand kom? Als er geen oplossing komt voor de 100.000 dollar eis (zie de discussie elders in een zeker blog) dan kan ik bij de Nederlandstalige AA verzekeringsclub in Thailand niet terecht want overal is de uiterste grens 74 jaar en ik hoop dit jaar 75 te worden. Dan kan ik hoogstens naar Laos vliegen en de familie vragen ook naar Laos te komen; ons huis staat aan de grens een 30 km van Vientiane af en zij kunnen met een simpel grensdocument Laos in. Als-als-als die quarantaine-ellende over is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1827 Bericht door jumbo » dinsdag 15 juni 2021, 23:10

johnny013 schreef: dinsdag 15 juni 2021, 14:46 Waterstof peroxide werd bij ons vroeger thuis door de dames zo nu en dan gebruikt om de haren te blonderen... Wellicht zien we straks in Bkk alleen nog maar mooie blondjes lopen...
Daar wordt het zeker nog voor gebruikt, de 3% versie
de 35% food grade versie wordt gebruikt in keukens maar ook voor gezondheidsredenen, verdund uiteraard
De extra O compenent wordt gezien als helend in veel verschillende gevallen.... google maar, teveel om op te noemen

Het wordt dus ook gebruikt voor ontsmetting....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1828 Bericht door wpdl » zaterdag 19 juni 2021, 13:17


Zondag gratis Covid-testen op zes locaties in Bangkok


De Bangkok Metropolitan Administration (BMA) zal op zondag vanaf 08.00 uur gratis Covid-19-testen voor het grote publiek aanbieden op zes locaties in de provincie.

"De dienst maakt deel uit van de actieve campagne voor het vinden van gevallen van de stad om de opkomst en verspreiding van nieuwe clustergevallen te voorkomen".

De zes locaties zijn:

- Wat Sammakkhitham, district Wangthonglang

- Wat Soi Thong, district Bang Sue

- 72-jarig jubileumstadion, district Minburi

- Wat Wachirathamsathit, district Phra Khanong

- Wat Inthrawas, district Taling Chan

- Krungthon Campus, district Thung Khru



"Kandidaten moeten een identiteitskaart samen met een kopie overleggen om zich te registreren voor gratis testen".

“Het is sterk aan te raden om je eigen pen mee te nemen om de kans op verspreiding van het virus via aanraking te verkleinen.

De testresultaten worden binnen 48 uur via sms gemeld.”


By : THE NATION

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1829 Bericht door genesis » maandag 21 juni 2021, 19:42

Vraagje jongens (zonder alles terug te lezen), hoe staat het met vaccinatieprogramma in Thailand?

Van mijn vrouw hoorde ik dat er een vaccinatie was van China, maar de Thai vertrouwen die niet, dus is er weinig animo voor.

Maar verders, is er sprake van een opgezette vaccinatie met de westerse alternatieven? (Pfizer ect) En wanneer denken ze de bevolking ingeent te hebben?

Want ik zou toch wel graag volgend jaar de familie willen bezoeken, maar mijn vrouw is huiverig, zowel om het risico voor ons zelf om het te krijgen (ik heb die zorgen niet) en ons kereltje van 3, alsook dat we haar moeder (70) zouden kunnen besmetten als we naar Thailand gaan

Wat is jullie ervaring en inzicht mbt dit en volgend jaar?

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1830 Bericht door jumbo » maandag 21 juni 2021, 23:46

Vaccinatie komt redelijk op gang , maar het ontbreekt aan voldoende vaccins
Focus is gericht op speciale toeristische gebieden, nu voornamelijk Phuket voor heropening 1 Juli. Dan per 1 Oktober als Phuket onder controle blijft 7 andere provincien waaronder Bangkok. Er worden links en rechts vaccins gekocht en 1 ontwikkeld in Thailand, de aanloop is een drama
Ik zie op het werk geen voorkeuren voor ouderen en of risico groepen, het gaat criss cross over geslacht en leefijd....

Je kan ook een prik kopen, ik moet nog horen of zien waar en tegen welke prijs, ik hoor varierend tussen de 800 en 3000 thb
Zelf bescherm ik mezelf goed en kom anders dan noodzakelijk niet buiten de deur.

In Oktober zou op zijn minst in de 7 provincien de vaccingraag op 70% moeten staan volgens de PM
We zullen zien

Eind December plannen de kids hier te komen, gevaccineerd uiteraard en binnen de 7 provincien
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”