Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1396 Bericht door Jim » zaterdag 02 januari 2021, 10:48

Wij zijn toch pas op z'n vroegst aan het eind van de zomer aan de beurt.
Tijd genoeg om meerdere katten uit de boom te kijken ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1397 Bericht door Joep » zaterdag 02 januari 2021, 10:57

Jim schreef: zaterdag 02 januari 2021, 09:21
Oh, en iedereen nog de beste wensen voor 12021 :mrgreen:
Jij denkt ver voor uit Jim :cheesy: :cheesy:

Ik laat mij wel vaccineren, niet zo zeer dat ik een zwak lichaam heb (ben gelukkig één van die mensen die bijna nooit ziek zijn, een kleine verkoudheid daar gelaten) maar wil gewon vrij kunnen reizen zonder beperkingen. De eerste maatschappij (Quantas) heeft al aangekondigd dat straks een vaccinatiebewijs noodzakelijk is om met hun te mogen vliegen. Ongetwijfeld zullen er meerdere volgen.
Bijwerkingen ben ik niet zo bang voor, tegen de tijd dat ik (57 zonder risico) aan de beurt ben is de halve wereld al ingeënt en zijn de meeste bijwerkingen al bekend.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1398 Bericht door printen44 » zaterdag 02 januari 2021, 11:25

Ik laat mij vaccineren. Ik krijg elk jaar de griepprik en ga dus dat vaccin tegen Corona nemen. Bijwerkingen? Misschien, van die griepprik kreeg ik nooit bijwerkingen. Maar als ik bijwerkingen zou krijgen weegt dat altijd op als je echt Corona krijgt. Op de IC liggen is geen vakantiegevoel. Al zou ik een paar daagjes wat ziekjes zijn vanwege die vaccin, weegt nooit op als ik daadwerkelijk Corona zou krijgen.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1399 Bericht door Adrie » zaterdag 02 januari 2021, 12:23

Als het zover is gewoon een prikje en klaar,

Maar even een vraag tussendoor over normale injecties

heb in de periode 1993 t/m 1998 8 injecties gehad voor tyfus, DTP e.d

Zit net in het gele boekje te kijken en zie dat ik op 29 januari 1998 1 ml Havrix 1440 hepatitis A vaccin heb gehad wat 25 jaar
geldig is.
Voor de rest nooit meer injecties gehad.

Nu vraag ik mij af>>> zijn er hier nog die wel nog injecties halen om de zoveel tijd en waar tegen?

Andere vraag>> mijn vrouw leeft inmiddels 15 jaar in NL op 1 maand per jaar na wanneer we in Februari in
Thailand verblijven,>>> heeft zij nu ook injecties nodig?? helaas dit jaar 1 maand lange kou lijden

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1400 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 02 januari 2021, 12:35

Wat jouw vrouw betreft lees ik niet welke prikken je bedoelt.

Jouw prikken heb ik ook allemaal gehad toen ik nog reisde naar de tropen: DTP, Buiktyphus, Twinrix (hepa A en B) en eenmaal als longstayer in TH geen enkele meer behalve tetanus en rabies en ik leef nog..... Ik denk dat die dingen langer werken dan op de verpakking staat.

Malariapillen had ik alleen voor mijn reis naar Indo en later nooit meer genomen want er zijn meer ziektes die muggen verspreiden en je beschermen is veel effectiever. Dat Lariam vergiftigt je lever en nivaquine/paludrine ook maar dan met chloor.....

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1401 Bericht door Adrie » zaterdag 02 januari 2021, 13:01

erik-kuijpers schreef: zaterdag 02 januari 2021, 12:35 Wat jouw vrouw betreft lees ik niet welke prikken je bedoelt.

Jouw prikken heb ik ook allemaal gehad toen ik nog reisde naar de tropen: DTP, Buiktyphus, Twinrix (hepa A en B) en eenmaal als longstayer in TH geen enkele meer behalve tetanus en rabies en ik leef nog..... Ik denk dat die dingen langer werken dan op de verpakking staat.

Malariapillen had ik alleen voor mijn reis naar Indo en later nooit meer genomen want er zijn meer ziektes die muggen verspreiden en je beschermen is veel effectiever. Dat Lariam vergiftigt je lever en nivaquine/paludrine ook maar dan met chloor.....
Ik ga er van uit dat er voor mijn vrouw zowiezo niets nodig is omdat zij dus geboren is in Thailand
en neem aan dat dat daar geregeld is.

Malaria>> Lariam heb ik de eerste reis in 1993 gehad en daarna nooit meer omdat ik
eenmaal in Thailand zoveel negatiefs daarover hoorde dat ik me daar nooit meer aan gewaagd heb :)


Denk wanneer je de vraag aan de GGD vraagt dat je als antwoord krijgt dat het onverantwoord is wat je gedaan hebt.

Die prikken uitdelen is voor hun toch ook een verdienmodel [|)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1402 Bericht door jomel17 » zaterdag 02 januari 2021, 13:47

Adrie schreef: zaterdag 02 januari 2021, 12:23 Als het zover is gewoon een prikje en klaar,

Maar even een vraag tussendoor over normale injecties

heb in de periode 1993 t/m 1998 8 injecties gehad voor tyfus, DTP e.d

Zit net in het gele boekje te kijken en zie dat ik op 29 januari 1998 1 ml Havrix 1440 hepatitis A vaccin heb gehad wat 25 jaar
geldig is.
Voor de rest nooit meer injecties gehad.

Nu vraag ik mij af>>> zijn er hier nog die wel nog injecties halen om de zoveel tijd en waar tegen?

Andere vraag>> mijn vrouw leeft inmiddels 15 jaar in NL op 1 maand per jaar na wanneer we in Februari in
Thailand verblijven,>>> heeft zij nu ook injecties nodig?? helaas dit jaar 1 maand lange kou lijden
@ Adrie, vraag het aan dokter Maarten....
หลงรัก

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1403 Bericht door Adrie » zaterdag 02 januari 2021, 14:47

[quote=jomel17

@ Adrie, vraag het aan dokter Maarten....
[/quote]



Das wel een goed idee, maar voorlopig is Thailand nog heeeeeeeeel ver weg.

En vroeg me alleen maar af wat andere leden doen.
Heb wel vaker mensen gesproken die al jaren geen injecties meer halen.

Maar wat is het risico als je niets meer doet, en daar hoor je vaak niets over.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1404 Bericht door erik-kuijpers » zondag 03 januari 2021, 08:42

Maar wat is het risico als je niets meer doet, en daar hoor je vaak niets over.

Het risico is dat je ziek wordt en wie vertelt daar graag over? Ik heb niks gehad en alleen rabies op peil gehouden want dat is dodelijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1405 Bericht door jumbo » zondag 03 januari 2021, 10:43

Ik heb de GGD geadviseerde injecties, vis werkgever gekregen en bijgehouden in gele boekje

Als de C19 vaccinatie er is zal ik hem zeker in dank ontvangen. Het is geen gewoon griepje
Onzin om het niet te doen of uit te stellen als je aan de beurt bent, voor mij althans
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1406 Bericht door Adrie » zondag 03 januari 2021, 12:26

jumbo schreef: zondag 03 januari 2021, 10:43 Ik heb de GGD geadviseerde injecties, vis werkgever gekregen en bijgehouden in gele boekje

Als de C19 vaccinatie er is zal ik hem zeker in dank ontvangen. Het is geen gewoon griepje
Onzin om het niet te doen of uit te stellen als je aan de beurt bent, voor mij althans
:thumbsup:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1407 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 05 januari 2021, 23:32

Nederland is later dan buurlanden maar ik hoor van de thuiszorg dat ze gaan beginnen met de verpleeg- en ziekenhuizen en dat daarna artsen, verpleegkundigen en thuiszorgers aan de beurt komen. Wij ouwetjes zullen daarna komen dus op zijn vroegst volgende week. Heb ik tijd de batterij van mijn snorfiets weer op te laden... :giggle: Ja, ik neem hem ook...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1408 Bericht door wpdl » donderdag 21 januari 2021, 05:51

Overzicht van het prijzenpakket voor een Covid-19 test bij diverse ziekenhuizen in Bangkok.
Met bij sommige medisch attest en Fit to Fly document.

Succes ermee indien nodig.

khaosodenglish

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1409 Bericht door jumbo » donderdag 21 januari 2021, 06:58

wpdl schreef: donderdag 21 januari 2021, 05:51 Overzicht van het prijzenpakket voor een Covid-19 test bij diverse ziekenhuizen in Bangkok.
Met bij sommige medisch attest en Fit to Fly document.

Succes ermee indien nodig.

khaosodenglish
Melktijd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1410 Bericht door wpdl » dinsdag 26 januari 2021, 02:37

Ziet er wel naar uit dat de buitenlander uit westerse en andere rijken landen mogen betalen.

Wat meer 'wereldwijd' het zou toch wel heel erg droevig vreemd zijn dat Thailand een land als Nederland voorbij loopt met hun vaccinatie programma.[link]
De droevige ontwikkelingen in de BV.nl kan je op afstand alleen maar diep bij zuchten wat een knollentuin gaat het worden.


Bron First phase vaccinatie

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”