Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1411 Bericht door jomel17 » maandag 14 september 2020, 13:57

Bedankt voor de foto's Marcel.
Vooral die deuren vind ik erg mooi, in het huis waar ik mag wonen (en betaald heb)zit een dure voordeur die volgens mij van spaanplaat is gemaakt...
หลงรัก

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1412 Bericht door sjeng » maandag 14 september 2020, 14:38

brake0345 schreef: zaterdag 12 september 2020, 04:17 Een van de eerste taken van het bouwteam was om het oude plafond (gipsplaat) uit het huis te halen en de oude natte isolatie te verwijderen.
Afbeelding
Toen dat klaar was werden twee onvolkomenheden duidelijk, de originele aannemer was "zuinig" geweest met de stalen dakconstructie, vandaar dat het dak kon flexen en lekken tijdens zware storm. Ook werd duidelijk dat de elektrische installatie een spaghetti was, met veel zwarte tape en opvallend weinig PVC pijp......
Daardoor was het originele budget onvoldoende, maar wat moet, dat moet, dus de dakconstructie is verzwaard en de elektro volledig opnieuw gedaan.

Het dak zelf is ook geopend en verbeterd met een extra rij pannen op het bovenste gedeelte van het dak, waardoor de oversteek veel groter werd.
Afbeelding
Afbeelding

Later verder.
Als ik zo de dakkonstructie zie vallen mij een paae dingen op
de dakhelling is volgens mij aan de lage kant voor dakpannen moet die minstens 30 graden zijn, liefst meer. dit voorkomt doorregenen bij onvoldoende afvoer door de te geringe hellingshoek en tevens het gevaar van lift bij sterke windvlagen.Het mag duidelijk zijn dat hoe meer de dakpannen overlappen hoe minder gevaar voor doorregenen,

Thaise bouwers, ik noem ze vooral geen aannnemers, nemen het daar niet zo nou mee want dooorgaans is het vlug klaar snel weg principe wat de doorslag geeft.
Verder is de gebruikte oplossing door de oversteek tussen de twee daken te vergroten met een extra rij dakpannen niet ideaal.
Bij een volgende storm bestaat de kans dat de wind er onder slaat en deze pannen losrukt ook al zitten ze waarschijnlijk vastgeknoopt met een ijzerdraadje aan de regels.

Verder succes met het op pimpen van je woonst, ziet er goed uit en hopenlijk mag je er nog lang van genieten.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1413 Bericht door brake0345 » donderdag 17 september 2020, 04:50

Dank je Jomel17, in Noord Thailand komt het meeste teak uit Phrae, vooral gerecyclede teak want "jonge" teak is vaak onvoldoende droog (trekt krom) voor deuren, kasten etc.

Dank je Sjeng, ja die Thaise bouwmannen daar kun je aardig grijs haar van krijgen. Zet hoog in en wees blij als je 80% bereikt, meer dan 80% wordt het niet....... :giggle:

We wachten tot begin oktober voor we afreizen, er zit zware weer aan te komen tot pakweg de 20e met tropische storm Noul die morgen verwacht wordt in de Isarn.
Nog geen definitief plan waar we heen gaan, of de Isarn en wat kust aan de golf van Thailand of via Hua Hin/Chumphon naar Phuket/Krabi?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1414 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 17 september 2020, 08:40

Die tyfoon komt de 19e bij ons langs in Nongkhai en belooft weinig goeds al neemt zoiets op land snel in kracht af. Laten we er maar het beste van hopen.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... to-typhoon

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1415 Bericht door brake0345 » woensdag 07 oktober 2020, 09:35

Morgen ochtend de 8e vertrekken we, zonder ebikes deze reis.
Overmorgen 1 nacht in Cha Am/ Hua Hin, 2 dagen in Phrachuap Khirikhan, 2 nachten Chumphon dan via Ranong naar Krabi, daar 3 nachten, dan cirkelen we terug omhoog.
Ik meld me wel met wat foto's en reis ervaringen in het erg stille seizoen, ben benieuwd of veel dicht is?!

Ik had sinds bijna 5 jaar een Ford Ranger pickup, deze had echter een vreemde storing in de computer waardoor de motor en versnellingsbak vreemde bijgeluiden produceerde en na diverse keren terug naar de garage, monteurs uit Bangkok erbij, twee nieuwe injecteurs, nieuwe injectiepomp, diverse malen computer software opnieuw inlezen en meer gedoe, ik was het behoorlijk zat. En omdat in december de verlengde garantie afloopt hebben we besloten om de auto in te ruilen voor een auto waar de (motor)fietsen veel makkelijker en helemaal ingaan.

Rijdt ook wat comfortabeler, net een hoge personenauto, in plaats van de nogal straf afgeveerde 4WD pickup, stuk stiller ook.
Als we terug zijn dan gaan we een montagesysteem voor de fietsen in elkaar meubelen, onderdelen worden besteld.

Afbeelding
Mijn opa was ook buschauffeur :Whistle:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1416 Bericht door Joep » woensdag 07 oktober 2020, 11:18

Mooie auto geniet er van en natuurlijk ook van jullie vakantie

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1417 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 07 oktober 2020, 11:27

Mooie kar hoor! Geniet er van.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1418 Bericht door driver » woensdag 07 oktober 2020, 18:06

Mooie auto idd. Ik vindt pick-up leuk om te zien maar heb nu ook sinds ruim een jaar een Ford transit bus in H2 en L2 uitvoering. Daar kan nu ook lekker makkelijk een motor in of twee desnoods. Kan er nu in staan rechtop dat is ideaal met werken op locatie en ook privé.
Ben er wel blij mee en denk dat jij dat van deze auto ook wel wordt.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1419 Bericht door brake0345 » zaterdag 10 oktober 2020, 14:09

Even een update via de mobiel. We zijn hebben er nu ruim 1300km erop zitten, de Hyundai bevalt prima!

Eerste stop was 1 nacht in centraal Thailand, daarna 1 nacht in Cha Am en we zijn nu aangekomen in de provincie Phrachuap Khirikhan (Baan Krood beach) waar we twee nachten blijven.

Sinds gisteren regen en een flinke moesson storm, de straten in Cha Am stonden blank, we kwamen kletsnat uit de Beach Shack bij het hotel aan na het diner.

Verder was in Cha Am ontzettend veel dicht, bijna uitgestorven, gelukkig is het hier vandaag drukker met dagjesmensen uit Bangkok.

Overmorgen naar Chumphon, dan Ranong en een paar dagen Krabi en dan vangt langzaam de terugreis aan. Foto's volgen als ik de laptop aanzet.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1420 Bericht door brake0345 » zaterdag 10 oktober 2020, 14:20

Eentje dan :neus: Baan Krood beach
Afbeelding
Laatst gewijzigd door brake0345 op zondag 11 oktober 2020, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1421 Bericht door driver » zaterdag 10 oktober 2020, 17:50

brake0345 schreef: zaterdag 10 oktober 2020, 14:20 Eentje dan :neus:
Afbeelding
Wel lekker strand voor jezelf.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1422 Bericht door brake0345 » zondag 11 oktober 2020, 01:50

driver schreef: zaterdag 10 oktober 2020, 17:50 Wel lekker strand voor jezelf.
Inderdaad, kilometers strand zonder resorts of restaurants, opvallend veel kokosnoot plantages tot vlak aan het strand, een weinig ontwikkeld gebied.
Ben benieuwd of het in de buurt van Chumphon hetzelfde is? Dat schijnt nogal een duik locatie te zijn?!

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1423 Bericht door brake0345 » zondag 11 oktober 2020, 05:27

Ook het strand van Phrachuap Khirikhan is verlaten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1424 Bericht door paknampo » zondag 11 oktober 2020, 07:12

Leuk om te lezen brake, geniet er van goede reis.

Heb je een witte kentekenplaat of rij je met de rode?
Ik heb gemerkt dat je met de rode plaat vaak gecontroleerd word

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1425 Bericht door brake0345 » zondag 11 oktober 2020, 10:09

Dank je Paknampo, rode plaat uit Nan, onze dealer zit in Chiang Rai. Tot op heden geen controle gehad.

Ook in Thap Sakae, een leeg strand maar heerlijk sea food!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Steden”