Aanmelden bij Belasting?

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Aanmelden bij Belasting?

#31 Bericht door johnny013 » donderdag 10 september 2020, 14:34

erik-kuijpers schreef: donderdag 10 september 2020, 13:31 PS Lammert de Haan al een tijdje niet gehoord of gelezen... vakantie?

Zou kunnen maar hij was gisteren actief op een zeker blog dus hij is er gelukkig nog wel...... :giggle:
Gelukkig maar... laten we gezond blijven...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Aanmelden bij Belasting?

#32 Bericht door pjotter » vrijdag 11 september 2020, 01:20

Paar weken geleden nog contact gehad met Lammert. Had helaas Corona te pakken. Inmiddels hersteld, maar nog veel last van de naweeën dus erg moe.
erik-kuijpers schreef: donderdag 10 september 2020, 13:31 PS Lammert de Haan al een tijdje niet gehoord of gelezen... vakantie?

Zou kunnen maar hij was gisteren actief op een zeker blog dus hij is er gelukkig nog wel...... :giggle:

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Aanmelden bij Belasting?

#33 Bericht door johnny013 » vrijdag 11 september 2020, 02:56

pjotter schreef: vrijdag 11 september 2020, 01:20 Paar weken geleden nog contact gehad met Lammert. Had helaas Corona te pakken. Inmiddels hersteld, maar nog veel last van de naweeën dus erg moe.
erik-kuijpers schreef: donderdag 10 september 2020, 13:31 PS Lammert de Haan al een tijdje niet gehoord of gelezen... vakantie?

Zou kunnen maar hij was gisteren actief op een zeker blog dus hij is er gelukkig nog wel...... :giggle:
Ja dat klopt... vandaar mijn vraag.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Aanmelden bij Belasting?

#34 Bericht door Kees » vrijdag 11 september 2020, 09:08

Lammert is niet zo van het reageren op e-mails, althans volgens mij. Heb hem vaker e-mails gestuurd en daar reageerde hij niet op, na herhaalde mails reageerd hij uiteindelijk wel hoor. Heb hem ruim vier weken geleden nog een reminder-mail gestuurd, maar tot heden nog geen antwoord. Maar uiteindelijk komt alles wel goed hoor, misschien zijn wij af en toe een beetje te ongeduldig.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Aanmelden bij Belasting?

#35 Bericht door pjotter » zaterdag 12 september 2020, 01:29

Ja, wat erg veel pech de laatste tijd. Eerst is hij moeten overstappen van een 'chello email adres' naar een upc mailadres, wat wat problemen gaf, dan heeft hij een computercrash gehad en het duurde even vooordat hij alles weer op de rit had vanaf een backup en daarna enkele weken corona. Tja, het zat hem niet mee de laatste tijd, pff.
Hopelijk gaat het vanaf nu weer wat beter. Een zeer zeer nuttig forumlid :clap:
Kees schreef: vrijdag 11 september 2020, 09:08 Lammert is niet zo van het reageren op e-mails, althans volgens mij. Heb hem vaker e-mails gestuurd en daar reageerde hij niet op, na herhaalde mails reageerd hij uiteindelijk wel hoor. Heb hem ruim vier weken geleden nog een reminder-mail gestuurd, maar tot heden nog geen antwoord. Maar uiteindelijk komt alles wel goed hoor, misschien zijn wij af en toe een beetje te ongeduldig.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#36 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 12 september 2020, 06:40

Heb hem deze week gebeld want Lammert en zijn vrouw hebben nog een Chinees van me tegoed maar dat zit er voorlopig niet in, Lammert is extreem vermoeid. Dat corona is een sluipmoordenaar ook voor je conditie. Maar hij is een Fries, vergeet dat niet, en Friezen zijn taai....... :giggle: Komt heus wel goed.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Aanmelden bij Belasting?

#37 Bericht door jomel17 » woensdag 18 november 2020, 09:46

Mijn vrouw en ik zijn al een paar dagen bezig met het aanmelden bij de Thaise belastingdienst.
In Khon Kaen op het zelfde terrein als de amphur zit en goed Engels sprekende dame die mij vertelde dat het formulier Kor 22 via Udon Thani gaat?
Zij kon ons helaas niet verder helpen omdat mijn woonplaats ban Non Muang niet haar afdeling is.
Wij moesten naar een klein belasting kantoortje hier vlak bij.
Hier weten ze niet eens wat ik bedoel met formulier Kor 22.
Heeft iemand misschien een voorbeeld van dat formulier?
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#38 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 18 november 2020, 11:08

Ik denk dat je de R.O. 22 bedoelt, de fiscale residency verklaring. Die krijg je als de aangifte is ingeleverd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#39 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 18 november 2020, 11:10

Engelse link is https://www.rd.go.th/publish/21978.0.html
Druk op de Thaise vlag en print hem dan uit......

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Aanmelden bij Belasting?

#40 Bericht door jomel17 » woensdag 18 november 2020, 13:04

Bedankt Erik, ik zal voor alle zekerheid ook de Thaise versie printen en laten zien op het belasting kantoortje
หลงรัก

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Aanmelden bij Belasting?

#41 Bericht door pjotter » donderdag 19 november 2020, 03:47

Hier in Korat kreeg ik bij aanvraag RO22, de RO21 er automatisch bij. Daar staat het bedrag op wat je hebt betaald. Overigens moest ik die RO21/22 op een ander kantoor halen hier, met bewijzen dat ik dus betaald had, dan het kantoor waar ik had betaald (dmv invullen PND90/91 formulier).
jomel17 schreef: woensdag 18 november 2020, 13:04 Bedankt Erik, ik zal voor alle zekerheid ook de Thaise versie printen en laten zien op het belasting kantoortje

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Aanmelden bij Belasting?

#42 Bericht door jomel17 » donderdag 19 november 2020, 05:55

Bedankt Pjotter, zal er rekening mee houden, moest je het ophalen of werd het per post gestuurd?
หลงรัก

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Aanmelden bij Belasting?

#43 Bericht door pjotter » donderdag 19 november 2020, 10:31

Zowel het betalen als het ophalen van die RO21/22 heb ik persoonlijk gedaan. Vooral ook omdat het vorig jaar, de 1e keer was. Ach, woon 20km ten zuiden van Korat dus was goed te doen. Suc6 :thumbsup:
jomel17 schreef: donderdag 19 november 2020, 05:55 Bedankt Pjotter, zal er rekening mee houden, moest je het ophalen of werd het per post gestuurd?

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”