Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1201 Bericht door RuudThai » vrijdag 31 juli 2020, 12:26

Erik, ik sta stomverbaasd, ik weet hoe voorzichtig je bent en dan loop je toch een virus op! Ik hoop niet het Coronavirus, in ieder geval een snelle beterschap van dit virus.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1202 Bericht door johnny013 » vrijdag 31 juli 2020, 13:50

Inderdaad, meer dan voorzichtig, kwam volgens eigen zeggen niet de deur uit, maar door het ontbreken van echte maatregelen toch ziek geworden... we gaan er van uit dat je spoedig weer de oude bent... take care...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1203 Bericht door wpdl » vrijdag 31 juli 2020, 14:01

Er van uit gaand dat een covid 19 test bij ziekenhuis opname normaal is op dit moment in de BV.nl ga ik er vanuit dat Erik Labyritintis heeft.
Wij gaan het horen deze week :Whistle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1204 Bericht door printen44 » vrijdag 31 juli 2020, 14:03

Erik heeft geen Corona. De test was negatief op Corona. Omdat hij in een verpleegtehuis tijdelijk is, is een test noodzakelijk. Hij verblijft daar nog wel enkele dagen tot de virus die de evenwichtsstoornis veroorzaakt weg is.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1205 Bericht door jomel17 » vrijdag 31 juli 2020, 14:35

sunbird schreef: vrijdag 31 juli 2020, 05:50 In het nieuws van CNN dat een goed werkend vaccin ( voor iedereen ) nog zeker 2 jaar kan duren.
Dus voorlopig oppassen voor iedereen.
En laten we wel wezen , is toch goed dat wij in Thailand wonen [|)
Dat ben ik helemaal met je eens Sunbird ik kon gelukkig in december jl nog vertrekken hierheen ..
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1206 Bericht door driver » vrijdag 31 juli 2020, 18:56

jomel17 schreef: vrijdag 31 juli 2020, 14:35
sunbird schreef: vrijdag 31 juli 2020, 05:50 In het nieuws van CNN dat een goed werkend vaccin ( voor iedereen ) nog zeker 2 jaar kan duren.
Dus voorlopig oppassen voor iedereen.
En laten we wel wezen , is toch goed dat wij in Thailand wonen [|)
Dat ben ik helemaal met je eens Sunbird ik kon gelukkig in december jl nog vertrekken hierheen ..
Mooi dat jullie zo happy in Thailand zijn. Mede vanwege de corona aanpak wat jullie bedoelen denk ik.
Ik ben zelfs nu nog wel happy in Nederland ondanks het Corona gedoe. . Kan zoals nu even weer Duitsland in en hopelijk binnenkort ook iets verder. Corona is er nu eenmaal dus ik ga gewoon verder met mijn leven en ga niet thuis zitten elke dag als het niet hoeft. Nu in Thailand zitten is ook verplicht blijven daar want je kunt verder nergens naar toe toch.
Als je nergens heen hoeft of wilt verder prima natuurlijk maar ik ben graag weg als het kan en in Europa vermaak ik me nog steeds prima. Nu met de auto en binnenkort weer met de nieuwe motor hoop ik.
In Thailand is veel hetzelfde vindt ik en ik heb toch al vrij veel gebieden doorkruist zoals bekend bij een aantal mensen hier.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1207 Bericht door yandre » zaterdag 01 augustus 2020, 03:35

erik
beterschap met de gezondheid
van ons in thailand

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1208 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 01 augustus 2020, 07:26

Ik heb hier aan de discussie deelgenomen en moet noodgedwongen even passen. Heb hier geen p.c.. Vond het wel zo netjes dat even te melden. Dank voor goede wensen en het gaat langzaam vooruit.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1209 Bericht door jumbo » zondag 02 augustus 2020, 03:09

Mensen, Corona was al een blijvertje en is dus ook een blijvertje, het is ggen uniek virus!!
Een vaccin kan niet alles omvatten en zeker niet de (komende) variaties

We moeten er echt mee leren leven, met een vaccin wordt dat makkelijker
Maar het wordt niet meer als voorheen...sommige zaken zullen of zijn veranderd voor nu en altijd
Coronaviruses are a group of related RNA viruses that cause diseases in mammals and birds. In humans, these viruses cause respiratory tract infections that can range from mild to lethal. Mild illnesses include some cases of the common cold (which is also caused by other viruses, predominantly rhinoviruses), while more lethal varieties can cause SARS, MERS, and COVID-19. Symptoms in other species vary: in chickens, they cause an upper respiratory tract disease, while in cows and pigs they cause diarrhea. There are as yet no vaccines or antiviral drugs to prevent or treat human coronavirus infections.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1210 Bericht door jennifer » zondag 02 augustus 2020, 03:52

jennifer schreef: donderdag 30 juli 2020, 02:42
jennifer schreef: zondag 26 juli 2020, 01:59
jennifer schreef: woensdag 22 juli 2020, 01:52

22 juli... 15.084.374 en 618.476 doden
26 juli... 16.189.611 en 647.595 doden
30 juli... 17.177149 en 669.847
02 aug... 18.011.866 en 688.683
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1211 Bericht door jodokus » zondag 02 augustus 2020, 11:02

jumbo schreef: zondag 02 augustus 2020, 03:09 Mensen, Corona was al een blijvertje en is dus ook een blijvertje, het is ggen uniek virus!!
Een vaccin kan niet alles omvatten en zeker niet de (komende) variaties

We moeten er echt mee leren leven, met een vaccin wordt dat makkelijker
Maar het wordt niet meer als voorheen...sommige zaken zullen of zijn veranderd voor nu en altijd
Coronaviruses are a group of related RNA viruses that cause diseases in mammals and birds. In humans, these viruses cause respiratory tract infections that can range from mild to lethal. Mild illnesses include some cases of the common cold (which is also caused by other viruses, predominantly rhinoviruses), while more lethal varieties can cause SARS, MERS, and COVID-19. Symptoms in other species vary: in chickens, they cause an upper respiratory tract disease, while in cows and pigs they cause diarrhea. There are as yet no vaccines or antiviral drugs to prevent or treat human coronavirus infections.
Heb je een link naar het artikel waar dit uitkomt?
Toch wel...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1212 Bericht door jumbo » zondag 02 augustus 2020, 11:35

jodokus schreef: zondag 02 augustus 2020, 11:02
jumbo schreef: zondag 02 augustus 2020, 03:09 Mensen, Corona was al een blijvertje en is dus ook een blijvertje, het is ggen uniek virus!!
Een vaccin kan niet alles omvatten en zeker niet de (komende) variaties

We moeten er echt mee leren leven, met een vaccin wordt dat makkelijker
Maar het wordt niet meer als voorheen...sommige zaken zullen of zijn veranderd voor nu en altijd
Coronaviruses are a group of related RNA viruses that cause diseases in mammals and birds. In humans, these viruses cause respiratory tract infections that can range from mild to lethal. Mild illnesses include some cases of the common cold (which is also caused by other viruses, predominantly rhinoviruses), while more lethal varieties can cause SARS, MERS, and COVID-19. Symptoms in other species vary: in chickens, they cause an upper respiratory tract disease, while in cows and pigs they cause diarrhea. There are as yet no vaccines or antiviral drugs to prevent or treat human coronavirus infections.
Heb je een link naar het artikel waar dit uitkomt?
https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Uit de Thaise literatuur.

#1213 Bericht door Joep » donderdag 06 augustus 2020, 06:00

Weer opgeknapt, weer helemaal de ouwe ?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1214 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 06 augustus 2020, 06:32

Nou, hoewel het geen corona was: ik ben thuis na mijn vestibulaire neuritis, een probleem in het middenoor waar mogelijk het verkoudheidsvirus in het (R) evenwichtsorgaan kroop. Zeven dagen opname in een verpleeg- en bijkomhuis in Sneek waar ik uit kom met een dieet en het advies meer te gaan lopen en een rollator te kopen... Dat komt er allemaal aan dus.

Het lege hoofd is er nog en moet slijten. Vandaag komt de thuiszorg praten over douchehulp. Dank voor de attenties.

Corona: de verpleeghuisarts, opgeleid voor ouderengeneeskunde, vertelde me dat meer en meer duidelijk wordt dat Co-19 ontdekt is zeker 1.000 km van Wuhan op een wetmarket en dat men het heeft willen isoleren in een militair lab nabij Wuhan. En daar is het ontsnapt. China is dus heel goed in staat gebleken de rommel onder de pet te houden en wie weet hoeveel mensen er al lagen te creperen toen de wereld er pas lucht van kreeg.

Enfin, dat is napraten. Het is er nu, straks komt een vaccin, en moedertje natuur zit co-20 al te maken, reken maar. En die kon best eens een stuk gemener worden......

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1215 Bericht door wpdl » donderdag 06 augustus 2020, 07:12

Nou gelukkig voor je Erik dat het toch een eenvoudige verkoudheid of griep was.
Altijd handig dat men gelijk Covid-19 even getest heeft en wie weet wat allemaal nog meer in die paar dagen opname.
Zat ik er aardig goed mee wat reacties terug waar Google allemaal niet goed voor is als je het vooral meedenkend bekijkt.
Je plattelandsdokter heeft je ook gelijk even ingelicht hoe het nu werkelijk zit met dat Covid-19 lees ik verhelderend hoor.
Het brengt zoveel 'feiten' aan het het licht dit soort intro praatjes aan het bureau van deze plattelandsdokter.
Nu maar hopen dat 'ze' China eens goed op de flikker geven en duidelijk maken dat het allemaal hun schuld is en wij er niks aan kunnen doen dat er nog honderdduizenden mensen overleden zijn buiten China.
Niet meer zonder sjaal naar de brievenbus lopen ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”