Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1156 Bericht door driver » vrijdag 24 juli 2020, 18:41

In Nederland nog geen mondkapjes verplichting.
Men is het er blijkbaar nog niet over eens of het nu wel of niet helpt.En dus werdt het nog niet behalve in het OV als ik het goed onthouden heb. Wel dit weekend meer controle op de 1.5 meter afstand houden.

Enkele peilingen her en der onder de Nederlandse bevolking geeft ook aan dat er divers over gedacht wordt wat ik zag en hoorde.
Dus net als hier op TF ook diverse meningen over de corona aanpak.
Maar als mensen zelf vinden dat het wel moet kunnen ze dat gewoon doen lijkt me.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1157 Bericht door jennifer » zaterdag 25 juli 2020, 13:55

driver schreef: vrijdag 24 juli 2020, 18:41 In Nederland nog geen mondkapjes verplichting.
Men is het er blijkbaar nog niet over eens of het nu wel of niet helpt.En dus werdt het nog niet behalve in het OV als ik het goed onthouden heb. Wel dit weekend meer controle op de 1.5 meter afstand houden.

Enkele peilingen her en der onder de Nederlandse bevolking geeft ook aan dat er divers over gedacht wordt wat ik zag en hoorde.
Dus net als hier op TF ook diverse meningen over de corona aanpak.
Maar als mensen zelf vinden dat het wel moet kunnen ze dat gewoon doen lijkt me.
Zolang NL geregeerd word door Trump 2, en consorten zal alles niet of heel langzaam gaan... mondkapjes plicht had er al zo'n 3 a 4 maanden geleden moeten zijn, dan kan je met die anderhalve meter nu een beetje spelen of vergeten... Het had vele zieken en wellicht mensenlevens gescheeld als iedereen in Den Haag zijn werk had gedaan en niet teveel om hun heen hadden gekeken wat een ander doet.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1158 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 25 juli 2020, 14:01

Jennifer for president! Eindelijk meldt zich de ware deskundige...... :giggle2:

Maar graag of niet, dit kabinet zit er tot eind volgend jaar en we moeten het er maar mee doen.....
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zaterdag 25 juli 2020, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1159 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 25 juli 2020, 14:09

Precies wat je zegt, Driver. Wie zich onzeker voelt kan beschermende maatregelen nemen en of die mondkapjes effect hebben binnen je gezin als je je kinderen naar bed doet, of je vrouw, is nog maar de vraag. Dan zouden het medische mondkapjes moeten zijn, die beschermen beter dan die lapjes katoen. Niemand houdt 24/7 zo'n ding op dus risico blijf je lopen.

Ik heb hem bij me als ik buiten ga en kom ik ergens waar de lap verplicht is (taxi, bus) of waar men hem draagt dan doe ik hem om. Maar lekker een uurtje toeren buiten? Dan blijft ie af want er is daar geen risico.

Ik heb eerder al gezegd, de NL-er doet niet massaal dat ding om. Of je moet er een politiestaat van maken zoals Thailand en zelfs daar zie ik burgers zonder lopen.....en zijn de protesten niet van de lucht. De NL overheid is nu in mijn ogen goed bezig; je houdt dat virus niet tegen, zie Z-Korea. Je kunt hoogstens wat inperken.

Maar het is met corona net als met voetbal: 17 miljoen virologen en 17 miljoen bondscoaches....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1160 Bericht door driver » zaterdag 25 juli 2020, 14:20

jennifer schreef: zaterdag 25 juli 2020, 13:55
driver schreef: vrijdag 24 juli 2020, 18:41 In Nederland nog geen mondkapjes verplichting.
Men is het er blijkbaar nog niet over eens of het nu wel of niet helpt.En dus werdt het nog niet behalve in het OV als ik het goed onthouden heb. Wel dit weekend meer controle op de 1.5 meter afstand houden.

Enkele peilingen her en der onder de Nederlandse bevolking geeft ook aan dat er divers over gedacht wordt wat ik zag en hoorde.
Dus net als hier op TF ook diverse meningen over de corona aanpak.
Maar als mensen zelf vinden dat het wel moet kunnen ze dat gewoon doen lijkt me.
Zolang NL geregeerd word door Trump 2, en consorten zal alles niet of heel langzaam gaan... mondkapjes plicht had er al zo'n 3 a 4 maanden geleden moeten zijn, dan kan je met die anderhalve meter nu een beetje spelen of vergeten... Het had vele zieken en wellicht mensenlevens gescheeld als iedereen in Den Haag zijn werk had gedaan en niet teveel om hun heen hadden gekeken wat een ander doet.
Wat ik al schreef.. Ook hier diverse meningen over de huidige en/of eerdere aanpak van het Corona gedoe.
Zoveel mensen Zoveel wensen is het toch.
Komen we hier op TF toch niet uit wat de juiste aanpak was geweest of is.
Vakantie periode is begonnen dus meer mensen bij elkaar her en der dus we gaan het vanzelf zien wat er gaat gebeuren de komende periode.

Wij mijden zoveel mogelijk de drukte in ieder geval.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1161 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 25 juli 2020, 14:33

Ik woon 100 m van het enige zwembad annex camping van de hele buurt hier. Dat zwembad gaat 1 september open, de camping is al open. Reken maar dat niemand zwemt met mondlap.

Vaccineren zodra het kan. De enige remedie. Tot die tijd jezelf beschermen. Vati Rutte en Mutti Merkel waken over ons.... :giggle2:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1162 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 25 juli 2020, 15:30

Na drie maanden geen corona melden Laos en Vietnam nieuwe gevallen. Ze zijn opgenomen maar hoeveel mensen hebben ze besmet? Wel goed te lezen dat de bevolking vertrouwen heeft in hun regering al zijn het wel landen waar twijfel direct met de gevangenis wordt bestraft.... Westerse vrijheden zoals wij die kennen zijn daar helaas onbekend.

https://www.rfa.org/english/news/laos/c ... 22505.html

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1163 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 25 juli 2020, 15:43

Wie nog zin heeft in corona dit weekend, een link met aantallen (naar de 16 miljoen besmette mensen, naar 700.000 doden) en wat spotprentjes uit de site van Radio Free Asia.

Ik had liever gelezen wanneer het vaccin komt maar ja, je kunt niet alles hebben.....

https://www.rfa.org/english/news/special/coronavirus/

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1164 Bericht door serpay » zaterdag 25 juli 2020, 17:26

driver schreef: zaterdag 25 juli 2020, 14:20
jennifer schreef: zaterdag 25 juli 2020, 13:55
driver schreef: vrijdag 24 juli 2020, 18:41 In Nederland nog geen mondkapjes verplichting.
Men is het er blijkbaar nog niet over eens of het nu wel of niet helpt.En dus werdt het nog niet behalve in het OV als ik het goed onthouden heb. Wel dit weekend meer controle op de 1.5 meter afstand houden.

Enkele peilingen her en der onder de Nederlandse bevolking geeft ook aan dat er divers over gedacht wordt wat ik zag en hoorde.
Dus net als hier op TF ook diverse meningen over de corona aanpak.
Maar als mensen zelf vinden dat het wel moet kunnen ze dat gewoon doen lijkt me.
Zolang NL geregeerd word door Trump 2, en consorten zal alles niet of heel langzaam gaan... mondkapjes plicht had er al zo'n 3 a 4 maanden geleden moeten zijn, dan kan je met die anderhalve meter nu een beetje spelen of vergeten... Het had vele zieken en wellicht mensenlevens gescheeld als iedereen in Den Haag zijn werk had gedaan en niet teveel om hun heen hadden gekeken wat een ander doet.
Wat ik al schreef.. Ook hier diverse meningen over de huidige en/of eerdere aanpak van het Corona gedoe.
Zoveel mensen Zoveel wensen is het toch.
Komen we hier op TF toch niet uit wat de juiste aanpak was geweest of is.
Vakantie periode is begonnen dus meer mensen bij elkaar her en der dus we gaan het vanzelf zien wat er gaat gebeuren de komende periode.

Wij mijden zoveel mogelijk de drukte in ieder geval.
rutten en consorten lopen sinds het begin achter de feiten aan.
klein voorbeeldje van wel of geen mondkapje
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronacrisis_in_Europa
kun je nalezen wat het na/voordeel is van een mondkapje ,ik bedoel daarmee Duitsland /Nederland denk erbij dat hier 68 miljoen inwoners zijn!!!!!
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1165 Bericht door jennifer » zondag 26 juli 2020, 01:59

jennifer schreef: woensdag 22 juli 2020, 01:52
jennifer schreef: vrijdag 17 juli 2020, 16:15
jennifer schreef: maandag 13 juli 2020, 03:33

13 juli... 13.035.942 en 571.571 doden
17 juli... 14.005.581 en 593.900 doden
22 juli... 15.084.374 en 618.476 doden
26 juli... 16.189.611 en 647.595 doden
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1166 Bericht door wpdl » zondag 26 juli 2020, 02:06

Ik had liever gelezen wanneer het vaccin komt maar ja, je kunt niet alles hebben.....
Het eerste vaccin tegen Covid-19 voor menselijk gebruik is naar verwachting beschikbaar in 2021 en zal naar verwachting in Thailand verkrijgbaar zijn voor ongeveer 620 baht per dosis; dit van de secretaris-generaal van de Nationale Vaccin Commissie vandaag.
Dr Siriroek Songsivilai zegt dat de prijs is gebaseerd op de 100 miljoen doses, ter waarde van ongeveer 2 miljard US $ (63,2 miljard baht), besteld door de Amerikaanse regering bij medicijnfabrikanten Pfizer en het Duitse BioNTech, die samen het vaccin hebben ontwikkeld.
Siriroek zegt dat Thailand 3 benaderingen gebruikt; ontwikkeling van een eigen vaccin, ontwikkeling van vaccins door overdracht van technologie en aankoop van vaccins vanuit het buitenland.


Bronnen thethaiger thaipbs

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1167 Bericht door erik-kuijpers » zondag 26 juli 2020, 06:24

620 Baht, dat zijn twee daglonen pp en men heeft ook partner en kinderen. Dus de armen vallen er buiten tenzij de regering de knip trekt. Maar je herinnert je dat de elite in Thailand eerder nauwelijks bereid was iets te dokken voor die 80+ procent armen. In NL zal het wel in het pakket komen van de basispolis en later in een melange met bekende griepvaccins. Dus over een jaar ... laten we het hopen.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zondag 26 juli 2020, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1168 Bericht door erik-kuijpers » zondag 26 juli 2020, 09:11

Nou, daar zijn dan de richtlijnen om corona buiten te houden. Een fit to fly briefje dat niet meer dan 72 uur oud mag zijn dus dat betekent dat vliegen op zondag en maandag niet kan want de ambassade in Den Haag werkt niet zo snel.... Of gaat dat briefje via internet?

Een hotel vooraf kiezen en zelf betalen en een extra test op het vliegveld. Onwerkbare toestanden en het mooiste is dat werkers uit buurlanden zonder die dingen binnen kunnen komen want de test is alleen op de luchthavens als ik goed lees. Businessmensen en artiesten hoeven dat allemaal niet maar mogen niet buiten hun 'turf' komen..... Tja, en het restaurant dan?

Halfwas werk. Doe het goed en compleet of doe het niet. Corona heerst in alle buurlanden maar Thailand denkt het ei van Columbus te hebben gevonden.....

Enfin, lees mee en denk aan hen die nu weer mogelijk maanden moeten wachten voor ze vrouw en kind kunnen zien. Ik heb de tijd en lukt het straks nog niet dan vlieg ik via Hanoi naar Vientiane en vraag mijn vrouw naar Laos te komen. 30 Km is te doen en als iemand uit de grensstreek komt ze zonder paspoort daar binnen.

http://www.xinhuanet.com/english/2020-0 ... 240281.htm

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1169 Bericht door johnny013 » zondag 26 juli 2020, 17:00

erik-kuijpers schreef: zaterdag 25 juli 2020, 14:01 Jennifer for president! Eindelijk meldt zich de ware deskundige...... :giggle2:

Maar graag of niet, dit kabinet zit er tot eind volgend jaar en we moeten het er maar mee doen.....
Dus jij bent ook een beetje tegen de monarchie en pro republikein..?
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1170 Bericht door johnny013 » zondag 26 juli 2020, 17:20

erik-kuijpers schreef: zaterdag 25 juli 2020, 14:09 Precies wat je zegt, Driver. Wie zich onzeker voelt kan beschermende maatregelen nemen en of die mondkapjes effect hebben binnen je gezin als je je kinderen naar bed doet, of je vrouw, is nog maar de vraag. Dan zouden het medische mondkapjes moeten zijn, die beschermen beter dan die lapjes katoen. Niemand houdt 24/7 zo'n ding op dus risico blijf je lopen.

Ik heb hem bij me als ik buiten ga en kom ik ergens waar de lap verplicht is (taxi, bus) of waar men hem draagt dan doe ik hem om. Maar lekker een uurtje toeren buiten? Dan blijft ie af want er is daar geen risico.

Ik heb eerder al gezegd, de NL-er doet niet massaal dat ding om. Of je moet er een politiestaat van maken zoals Thailand en zelfs daar zie ik burgers zonder lopen.....en zijn de protesten niet van de lucht. De NL overheid is nu in mijn ogen goed bezig; je houdt dat virus niet tegen, zie Z-Korea. Je kunt hoogstens wat inperken.

Maar het is met corona net als met voetbal: 17 miljoen virologen en 17 miljoen bondscoaches....
Met het uitroepen van de noodtoestand creëer je niet meteen een politiestaat, het geeft alleen de regering de mogelijkheid om op korte termijn maatregelen door te voeren welke anders door de normale kanalen te veel tijd in beslag zou nemen. En zoals je hebt kunnen zien heeft het wel degelijk gewerkt. Er zijn meerdere landen die de noodtoestand hebben uitgeroepen, waar het ook uitstekend gewekt heeft, en je kan toch niet elk land daardoor een politiestaat noemen.
Een goed voorbeeld van een politie staat was Nazi Duitsland, door de noodtoestand uit te roepen en zo politieke tegenstanders uit te schakelen en zo de macht naar je toe te trekken, aldus Wikipedia.
Om daarmee nu meteen alle landen die de noodtoestand hebben uitgeroepen, slechts alleen om een pandemie onder controle te krijgen, tot politiestaat te bombarderen gaat een beetje te ver, en als vergelijk volledig mank.
Het is zoals het is...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”