Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1126 Bericht door KhunSugar » maandag 20 juli 2020, 08:30

Nieuwe peiling in Thailand.

Meer dan 90% wil volledige BAN voor buitenlanders.


https://www.thaipbsworld.com/over-90-of ... -arrivals/


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1127 Bericht door erik-kuijpers » maandag 20 juli 2020, 09:09

Suiker, het doet me goed te zien dat men het over foreign arrivals heeft en niet over farang. Je weet wat minister Anutin heeft uitgebraakt over de manier waarop wij ons kleden en douchen en hij heeft daarmee een antistemming gecreëerd......

En wat een aandacht voor gezondheid, in die enquête. Dat is verheugend. Zouden ze nu allemaal een helm opzetten op de brommer en niet meer met tig in de laadbak van een pickup gaan zitten?

Ik zeg je, je houdt grenzen niet potdicht; lokaal grensverkeer gaat gewoon zijn gang, mensen steken dagelijks die grens over. Bij ons in Nongkhai steekt men met eigen boot of waterscooter de Mekong over en geen mens valt ze lastig.... Corona komt echt Thailand weer in maar voor de bühne klinkt dit wel leuk...

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1128 Bericht door jodokus » dinsdag 21 juli 2020, 02:24

erik-kuijpers schreef: maandag 20 juli 2020, 06:44 Misschien is het schaamte omdat zo'n klein landje zulke grote blunders heeft gemaakt...

Welke blunders heeft NL dan wel gemaakt ten opzicht van Thailand? Anders klimaat, ander corona, dat lijkt me wel bewezen. Dus ik hoor graag waar NL geblunderd heeft en TH niet.

Kijk hoe de coronawereld er nu uitzien. Waar de ziekte nog razend actief is lijkt me wel duidelijk en dat is niet NL. Trouwens, EEN Egyptenaar steekt Thailand nu opnieuw aan. Hoezo blunders? Je ziet dat geen enkele lockdown of quarantaineregeling goed werkt, ook niet in TH.

Corona-19 is er en gaat niet weg tot er een vaccin is. We zullen er aan moeten wennen en een oplossing zoeken is beter dan met het bekende vingertje wijzen.
In NL nog steeds tussen de 100 en 200 besmettingen een paar keer per week, hier al zo'n 2 maanden niet.
NL is wat traag geweest met het nemen van maatregelen, men dacht van, het zal wel los lopen.
Het RIVM roept in februari nog dat het virus waarschijnlijk niet naar NL komt.
Als het virus er toch komt hebben ze een paar miljoen mondkapjes naar China gestuurd, en 2 maanden later wordt er pas op grote schaal nieuwe gemaakt, maar is er geen verplichting tot dragen.
Scholen hoeven niet dicht, de mond vol over groepsimmuniteit wat onzin is.
Toen het in de USA begon te pieken met het aantal besmettingen en doden, kwam er op Schiphol elke dag of iig een paar keer per week een vliegtuig aan uit New York met zo'n 300 + passagiers, die zo mochten doorlopen en niet gecontroleerd werden.

Ik draag hier al maanden een mondkapje en was/ben blij met de lockdown en alle maatregelen, welke niet altijd even leuk waren maar mijns inzien toch wel degelijk vruchten heeft afgeworpen. Een land met bijna 70 miljoen inwoners heeft het tot op heden kunnen beperken tot 3250 besmettingen en 58 doden... dit in schril contrast met de 51.910 om 6.136 in NL Ten tijden van deze crises verkies ik Thailand toch boven NL... Jij mag daar gerust anders over denken.

EEN Egyptenaar heeft de quarantaine regels geschonden door naar de Mall te gaan, en steekt niet zoals jij zegt Thailand opnieuw aan. Door dat iedereen overal met een app op de gsm moet scannen waar je ook naar binnen gaat, was het niet moeilijk om de mensen met wie hij contact kan hebben gehad op te sporen en te testen. Er zijn geen positieve uitslagen uitgekomen, ondanks dat zijn een aantal in zelf quarantaine gegaan, en o.a. 285 scholen gesloten, welke nu inmiddels weer zijn opengegaan.

Door snel en adequaat optreden kan je het aantal slachtoffers beperken.
Toch wel...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1129 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 21 juli 2020, 06:33

Ik heb al eens overgenomen hier hoe de bevolkingsdichtheid en de hitte invloed hebben. Thailand is 14x NL met 4x de NL bevolking dus een factor 3,5. Daarnaast hitte en ventilatie terwijl NL in februari/maart, de maanden waarin corona zich in NL verspreidde, potdicht zat met de CV op 10.

Wat maatregelen betreft ben je afhankelijk van de bereidheid mee te werken. In TH was de lockdown gemakkelijker te handhaven dan in NL. Van TH maakten ze een politiestaat, nou, het was al en is nog steeds een politiestaat, in NL lukt dat niet, nog geen 1,5 m samenleving. De NL-er weet het nu eenmaal altijd beter; wij zijn een land met 17 miljoen Rutte's en 17 miljoen bondscoaches voetbal...

TH en NL zijn niet vergelijkbaar met elkaar, ook niet voor corona.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1130 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 21 juli 2020, 08:58

Net vandaag iets gezien over de coronatoestand in Hongkong waar de tweede golf is aangekomen. Het lijkt er goed mis te zijn al moet ik er een nuancering bij plaatsen: de draconische veiligheidswet en corona samen geven Xi Jinping een pracht van een handvat om de 'ontevreden elementen', 'bandieten' werden ze genoemd vroeger als je tegen het communisme was, even in huis op te sluiten.....

https://www.rfa.org/english/news/china/ ... 10946.html

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1131 Bericht door jennifer » woensdag 22 juli 2020, 01:52

jennifer schreef: vrijdag 17 juli 2020, 16:15
jennifer schreef: maandag 13 juli 2020, 03:33
jennifer schreef: woensdag 08 juli 2020, 16:20

8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
13 juli... 13.035.942 en 571.571 doden
17 juli... 14.005.581 en 593.900 doden
22 juli... 15.084.374 en 618.476 doden
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1132 Bericht door jodokus » woensdag 22 juli 2020, 02:07

erik-kuijpers schreef: dinsdag 21 juli 2020, 06:33 Ik heb al eens overgenomen hier hoe de bevolkingsdichtheid en de hitte invloed hebben. Thailand is 14x NL met 4x de NL bevolking dus een factor 3,5. Daarnaast hitte en ventilatie terwijl NL in februari/maart, de maanden waarin corona zich in NL verspreidde, potdicht zat met de CV op 10.

Wat maatregelen betreft ben je afhankelijk van de bereidheid mee te werken. In TH was de lockdown gemakkelijker te handhaven dan in NL. Van TH maakten ze een politiestaat, nou, het was al en is nog steeds een politiestaat, in NL lukt dat niet, nog geen 1,5 m samenleving. De NL-er weet het nu eenmaal altijd beter; wij zijn een land met 17 miljoen Rutte's en 17 miljoen bondscoaches voetbal...

TH en NL zijn niet vergelijkbaar met elkaar, ook niet voor corona.
Laatste 24 uur weer 164 nieuwe besmettingen in NL.

Hoewel het er wel iets mee te maken heeft kan je het niet helemaal afschuiven op hitte en bevolkingsdichtheid, welke overigens in Thailand ook hoog is, denk aan grote steden als Bangkok met 8,3 miljoen inwoners, toeristische gebieden waar veel mensen samenkomen, terwijl de helft van het land praktisch onbewoond is.

Ik wilde slechts aangeven waar NL steken heeft laten vallen en waar het duidelijk beter had gekund... Ondanks dat komt Rutte als een moderne Willem van Oranje iedereen wijs maken dat hij het uitstekend heeft gedaan en NL van de ondergang heeft gered.
Toch wel...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1133 Bericht door wpdl » woensdag 22 juli 2020, 02:16

Ondanks dat komt Rutte als een moderne Willem van Oranje iedereen wijs maken dat hij het uitstekend heeft gedaan en NL van de ondergang heeft gered.
Wat dus niet het geval is Nederland 'scoort' tot nog toe niet slecht maar had een veel beter cijfer gehad als men eens naar wat meer mensen had geluisterd als het RIVM.
Hand in eigen boezem steken ligt de mens niet zo jodokus maar dat wist je natuurlijk al.
Duidelijke en zuivere uitleg van je. :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1134 Bericht door driver » woensdag 22 juli 2020, 05:58

De beste stuurlui staan nog steeds aan wal. Ook tijdens het Corona gebeuren blijkbaar. Die had gelijk en die deedt het niet goed en ik zei nog het moest zo ect ect.
Rutten en anderen zullen ongetwijfeld fouten gemaakt hebben so what?.
Hij beslist uiteindelijk in overleg met diegenen waar hij als leider van ons land op vertrouwt en dat is aan hem toch.

Thailand.. En zo weinig Corona doden en besmettingen. Gaat er bij mij niet in sorry.
Zull er wel wat meer zijn denk ik maar dat ze alles dicht gooiden lijkt me niet echt verkeerd.
Blijkbaar kunnen ze het daar heel best zonder buitenlandse inbreng en intern redden ze het blijkbaar ook prima.

Nederland niet dus hier langzaam aan alles weer wat open. Zoniet komt er volgend jaar een recessie aan wat blijkbaar veel mensen nog niet beseffen. Voor ons niet echt een probleem verwacht ik maar voor heel veel anderen wel.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1135 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 juli 2020, 06:46

We zijn het eens dat we het niet eens zijn, Jodokus, en de waarheid zal ook hier wel ergens in het midden liggen.

Laat nu eerst dat vaccin maar eens komen (kost heel wat aapjes het leven en waar is PETA nu??) dan neemt de epidemie wel af. Tot de volgende ellende; vergeet niet dat dit corona nummer 19 al is.....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1136 Bericht door wpdl » woensdag 22 juli 2020, 07:02

Wat de apen betreft heb je helemaal gelijk Erik deze beesten laten allemaal het leven na de diverse testen.

https://bit.ly/2WKzH59

Voor de rest ben ik OOK van mening dat de waarheid meer naar het midden ligt misschien wel er over heen.
De beste stuurlui............... is dus een dooddoenertje wat wel meer gebruikt wordt door Driver alsof je schijnbaar geen eigen mening mag hebben.
Nou die heb ik wel en vaak terecht.
Achter 'de vlag' aanlopen is niet zoals het hoort en aantoonbaar met Covid 19 zeer zeker in de eerste maanden.
O en niet alleen Nederland hoor driver er is in heel de westerse wereld onbenullig gereageerd.
Voor de rest is het een pandemie en slaat 19 op het jaartal en niet op het aantal.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1137 Bericht door driver » woensdag 22 juli 2020, 07:32

Dooddoenertje van driver ect.. Als jij dat vindt prima. ...vlgs mij denk jij met enige regelmaat dat ik jou bedoel in mijn reacties. Als dat zo is denk je echt verkeerd. Ik bedoel alles en iedereen die kritiek levert op hoe ze het in Nederland gedaan hebben en nog doen. Hoor jij daar ook bij bedoel ik jou ook. Zoniet dan niet.

Zoveel mensen ook zoveel meningen allemaal prima maar Rutte bepaald en ik vindt dat prima.
En her en der onbenullig gereageerd.. Ik beperk me tot Nederland daar woon ik. Hoe andere landen het doen is leuk of niet leuk misschien om te zien maar ik verander daar toch niks aan dus waarom dan zinloos kritiek leveren waar niks mee gedaan wordt zelfs al zou je gelijk hebben.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1138 Bericht door wpdl » woensdag 22 juli 2020, 09:09

Nou die heb ik wel en vaak terecht
En samen met vele andere had ik er even achter moeten zetten had je daar niet over na hoeven te denken.
Ik beperk me tot Nederland
Zit de knulligheid juist als je als land maar ook als persoon zo eenvoudig nadenkt dat het bij de grens wel stopt zit er iets niet goed.

Voor de rest einde discussie wat mij betreft op dit punt.
Nederland [dus de politiek met haar adviseurs heeft zeker in het begin steken laten vallen en ontkent nog steeds mompelend zaken die wel degelijk van grote invloed zijn of waren] jij ziet dat heel anders.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1139 Bericht door driver » woensdag 22 juli 2020, 12:05

wpdl schreef: woensdag 22 juli 2020, 09:09
Nou die heb ik wel en vaak terecht
En samen met vele andere had ik er even achter moeten zetten had je daar niet over na hoeven te denken.
Ik beperk me tot Nederland
Zit de knulligheid juist als je als land maar ook als persoon zo eenvoudig nadenkt dat het bij de grens wel stopt zit er iets niet goed.

Voor de rest einde discussie wat mij betreft op dit punt.
Nederland [dus de politiek met haar adviseurs heeft zeker in het begin steken laten vallen en ontkent nog steeds mompelend zaken die wel degelijk van grote invloed zijn of waren] jij ziet dat heel anders.
Niet te druk maken hoor om wat ik schrijf. Ik zit hier pas tien jaar dus als je me nu nog niet kent?.
Persoon.. Eenvoudig ect.. Wat heb ik dan te maken met die andere landen of wat heb jij er mee te maken dan??
Helemaal niks toch of heb jij een ander of ik enige invloed op wat daar gebeurt?.
Dat bedoel ik als zeer eenvoudig en simpel persoon nu hier duidelijk te maken.
Denken dat het bij de grens stopt maak jij ervan ik schrijf dat niet.
Over de grens is daar het probleem toch niet dat van Nederland of zie ik dat nu echt verkeerd.
Ieder land doet het op hun eigen manier toch. Geen eenheid dus beperk ik me wat corona betreft tot Nederland.
Ga ik de grens over lees ik uiteraard wat daar van toepassing is en dan klaar voor mij.

Steken laten vallen ect.. Dat ontken ik toch niet.. Maar Rutten beslist toch en niet die anderen dus druk maken om wat geweest is??. Ik maak me sowieso niet druk erom. Zie wel hoe het loopt ik kan er net als jou en de rest hier toch niks aan veranderen.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1140 Bericht door jodokus » woensdag 22 juli 2020, 14:26

driver schreef: woensdag 22 juli 2020, 05:58 De beste stuurlui staan nog steeds aan wal. Ook tijdens het Corona gebeuren blijkbaar. Die had gelijk en die deedt het niet goed en ik zei nog het moest zo ect ect.
Rutten en anderen zullen ongetwijfeld fouten gemaakt hebben so what?.
Hij beslist uiteindelijk in overleg met diegenen waar hij als leider van ons land op vertrouwt en dat is aan hem toch.

Thailand.. En zo weinig Corona doden en besmettingen. Gaat er bij mij niet in sorry.
Zull er wel wat meer zijn denk ik maar dat ze alles dicht gooiden lijkt me niet echt verkeerd.
Blijkbaar kunnen ze het daar heel best zonder buitenlandse inbreng en intern redden ze het blijkbaar ook prima.

Nederland niet dus hier langzaam aan alles weer wat open. Zoniet komt er volgend jaar een recessie aan wat blijkbaar veel mensen nog niet beseffen. Voor ons niet echt een probleem verwacht ik maar voor heel veel anderen wel.
Driver, ik heb hooguit aangegeven dat het allemaal beter had gekund, dat in dit geval de beste stuurlui aan wal staan is klinkklare onzin... het is geen mening van mij maar een opsomming van zaken die gedaan hadden moeten worden.
Als Rutte fouten heeft gemaakt en jij reageert daarop met "so what". dan weet ik niet waar jouw prioriteiten liggen, of dat je zo weinig waarde hecht aan het leven en welzijn van jezelf en anderen.
Vergeet niet dat Thailand eind maar begin april al de boel op slot heeft gedaan, niemand erin en niemand eruit, grenzen dicht, bar's dicht, massages dicht, stranden dicht, mondkapjes verplicht of 20.000 baht boete. Maar dat gaat er bij jou niet in zoals jezelf zegt, maar dat is dan jou mening, zonder de feiten te kennen.

In NL alles langzaam weer open? Met een kleine 200 besmettingen per dag? Wat je met recessie bedoelt weet ik niet, economisch of bedoel je een eventuele tweede golf? Als dat voor jou geen probleem is, terwijl de eerste golf nog niet onder controle is, dan wens ik je veel sterkte de komende tijd.
Toch wel...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”