Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1096 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 09:24

Duidelijk artikel Erik heb hem even door google T getrokken.
Thailand uiteindelijk als voorbeeld maar vele andere landen kunnen er ook wat van.
Tot eer en meerdere glorie van het partij belang goh waar doet mij dat nu aan denken nu RuudThai erover begon. :shock:

Plaatje voor de verandering.

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1097 Bericht door erik-kuijpers » zondag 21 juni 2020, 09:34

Heb 'm opgeslagen Willem, misschien iets meer lezen en er een artikel aan wijden in waar ik schrijf. Je ziet dat ongeacht de liefdevolle preek of de knoet er verschillen zijn in aanpak en in uitwerking. Veel maakt uit of het volk wil of niet wil of je nu wel niet als een big bro er de camera's op houdt.

Mijn collega in Weert (60) ligt al 3 maanden met corona. Kantje boord geweest, 100% zuurstof, van de IC Enschede af naar IC Eindhoven, daarna medium care, daarna zaal, en nu wachten op een plaats in een revalidatiecentrum in Eindhoven want hij moet weer leren praten. Of er op de lange duur schade is aan de grote organen is nog niet bekend. Zestig jaar, geen gram teveel, actief foeballer, geen roken, geen drugs, pilsje op zijn tijd, de gezondheid zelve en dan bijna de pijp uit. Het is een gemeen virus gebleken en het pakt je wel of niet, je hebt er niks aan te zeggen, ook niet de kwaliteit van zorg en die is in NL toch niet mis.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1098 Bericht door erik-kuijpers » maandag 22 juni 2020, 08:08

Hoort het hier thuis? Kan ja en kan nee zijn maar het gaat over corona en over Thailand.

De medical hub die dit land wil zijn, hoe gaat dat straks na corona? Een terechte vraag want met name het Bumrungrad in BKK is een van die centra die zich ook richten op (rijke) buitenlanders die onder de zon een prik komen halen, of meer.

Een interessant item en een leuk stuk om te lezen. In het Engels maar je kunt er (vraag me niet hoe.....) een vertaalding op loslaten. (Ik doe dat op de semi-ouderwetse manier: ik heb zowel de Dikke van Dale als Kramers woordenboek op het scherm als ik een woord niet ken.)

https://www.theborneopost.com/2020/06/2 ... ambitions/

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1099 Bericht door jennifer » zondag 28 juni 2020, 06:33

Zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden, wie had dat kunnen denken, en een eventuele tweede golf moet nog komen.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1100 Bericht door erik-kuijpers » zondag 28 juni 2020, 06:42

Ja ja, je moet maar vleermuizen eten waarvan de hele wereld weet dat ze barsten van voor de mens gevaarlijke virussen. Maar je hebt mogelijk ook gelezen dat in China die markten weer open zijn (en in Bangkok zit er ook een.....) waar vocht van levende en dode dieren vermengd raakt.

In China wordt geen vleermuis meer gedood behalve voor onderzoek en voor de rijken die graag exclusief willen eten. Pangolins, civetkatten, apenhersens, allemaal 'traditionele geneesmiddelen' maar als ze daar ziek van worden dan hebben wij witneuzen het gedaan.....

ZO-A is onbereikbaar voor toeristen en zolang de hele EU niet veilig is zit er niks anders op dan je vakantie te vieren in Hintergarten, Rundumhausen en Balconia. Maar neem van mij aan: Friesland is ook mooi hoor! En heel af en toe zie je de zon...... :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1101 Bericht door driver » zondag 28 juni 2020, 07:43

In China waar het begon de markten weer open dus de tweede uitbraak zal dan weer daar vandaan komen lijkt me gezien de eerdere situaties daar. Dan wil Thailand wat ik meekreeg vlgs mij de witneuzen mijden maar de Chinezen wel ontvangen?.

Vakantie :we zijn zes dagen in Duitsland geweest in de Harz. Daar is het sowieso nooit zo druk behalve in de toeristen plaatsen of in de smalspoor treinen oid.
Maar wat wij zagen overal goed rekening houden met corona maatregelen en in Quedlinburg in het toeristen treintje iedereen mondkapjes op.
Restaurant bij binnenkomst idem dito.
Benzine tanken ook mondkapjes op of bij motorrijders een colletje oid.
Ging allemaal prima vondt ik dus over een x aantal weken wslijk weer een uitstapje met de motor naar?.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1102 Bericht door wpdl » zondag 28 juni 2020, 08:09

Je openingszin is een beetje vreemd driver.
Uiteraard komt dat virus als eerste uit China maar waarom ze de 'Tweede uitbraak' ook op hun geweten zouden moeten hebben is mij niet duidelijk.
Veel landen in andere delen van de wereld 'scoren' aanzienlijk slechter als China in hun bestrijding ook al zou het verwijd dat ze 'rommelen' met cijfers kloppen.
Jennifer haar opmerking dat zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden is, is niet iets om vrolijk over te worden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1103 Bericht door driver » zondag 28 juni 2020, 08:55

wpdl schreef: zondag 28 juni 2020, 08:09 Je openingszin is een beetje vreemd driver.
Uiteraard komt dat virus als eerste uit China maar waarom ze de 'Tweede uitbraak' ook op hun geweten zouden moeten hebben is mij niet duidelijk.
Veel landen in andere delen van de wereld 'scoren' aanzienlijk slechter als China in hun bestrijding ook al zou het verwijd dat ze 'rommelen' met cijfers kloppen.
Jennifer haar opmerking dat zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden is, is niet iets om vrolijk over te worden.
Niet zo vreemd hoor vindt ik. Als in China alle markten weer open gaan denk jij dan dat het nu dan beter gaat dan voorheen qua hygiëne ect?. Ik niet eigenlijk dus daarom mijn reactie dat de tweede uitbraak daar weer begint.
Brazilië is ook dramatisch wat ik meekrijg maar die zitten nog in de eerste fase.
We gaan vanzelf wel zien wat er in China gaat gebeuren en of ik er wel of niet naast zit qua gedachte.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1104 Bericht door brake0345 » zondag 28 juni 2020, 11:38

Is inmiddels al weer een paar dagen geleden dat een flinke covid uitbraak heeft plaatsgevonden in een buurt van Peking.
Die uitbraak is herleid naar de Xinfadi natte markt die 80% verse producten (groenten en vlees) voor Peking aanlevert (als ik het goed onthouden heb?).

Geen tweede golf nog, de buurt is gevraagd "vrijwillig"in lockdown te gaan.
https://www.scmp.com/news/china/society ... ng-xinfadi

Driver heeft gelijk, zowel de Chinese als Thaise natte markten hebben niks geleerd maar wel handgel en mondkapje voor, dat dan weer wel.

Een ander voorbeeld van die hardleersheid, met 80km per uur op de brommer wel netjes met een mondkap voor maar lekker zonder helm :twisted

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1105 Bericht door jomel17 » zondag 28 juni 2020, 11:41

Dat mondkapje voor als je op de brommer zit vind ik de grootste onzin, er is dan ventilatie genoeg of doen ze het tegen de vliegen ?
:cheesy:
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1106 Bericht door wpdl » zondag 28 juni 2020, 13:07

Ach wie er gelijk heeft is eigenlijk niet zo belangrijk maar mijn vermoeden is dat het overal vandaan kan komen een tweede grote uitbraak in werelddeel X.
De eerste 'golf' zat de hele wereld een soort af te wachten en de verwachting dat dat in no time OVERAL zou zijn werd niet serieus genomen.
Ieder voor zich en god voor ons alle.
Nog steeds trouwens.
Clusters zullen er uitbreken zoals pas in China maar in een later stadium ook in Europa en de rest van de wereld.
Diegene die dat niet als land onder controle kan houden mag zichzelf als eerste 'tweede golf' land noemen.
En gezien het lachwekkende beleid van diverse grote landen/werelddelen verwacht ik dat er in de komende twaalf maanden zeg maar diverse mogelijkheden zijn samen met China hoewel die schijnbaar hun uiterste best doen om die eer aan een ander over te laten.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1107 Bericht door Herbergier » zondag 28 juni 2020, 14:05

jomel17 schreef: zondag 28 juni 2020, 11:41 Dat mondkapje voor als je op de brommer zit vind ik de grootste onzin, er is dan ventilatie genoeg of doen ze het tegen de vliegen ?
:cheesy:
Dat willen ze om de politie te beschermen, voor als ze je aanhouden, die politie agent staat daar ook met een mondkapje voor en daarom verplichten ze het de motorrijder ook, net als in de auto daar is zo'n mondkapje ook verplicht.
Alles van waarde is weerloos.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1108 Bericht door jomel17 » zondag 28 juni 2020, 14:10

Nu je het zegt, ik zie inderdaad ook mensen in de auto met zo'n ding.
Ik zet het alleen op als ik een winkel ofzo binnen ga .
หลงรัก

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1109 Bericht door jodokus » zondag 28 juni 2020, 14:22

wpdl schreef: zondag 28 juni 2020, 08:09 Je openingszin is een beetje vreemd driver.
Uiteraard komt dat virus als eerste uit China maar waarom ze de 'Tweede uitbraak' ook op hun geweten zouden moeten hebben is mij niet duidelijk.
Veel landen in andere delen van de wereld 'scoren' aanzienlijk slechter als China in hun bestrijding ook al zou het verwijd dat ze 'rommelen' met cijfers kloppen.
Jennifer haar opmerking dat zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden is, is niet iets om vrolijk over te worden.
Het is dan weliswaar geen tweede golf, maar een land als Mexico met gemiddeld een 3 tot 4000 nieuwe besmettingen pd en zo'n 5 a 600 doden is toch iets om over na te denken.
Toch wel...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1110 Bericht door erik-kuijpers » zondag 28 juni 2020, 14:33

We zijn hier nog niet mee klaar. Zuid-Am zit in de eerste golf van besmettingen daar en het verloopt catastrofaal. Bij Uncle Sam ook en van Afrika ontbreken de cijfers maar ik vrees het ergste.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”