hebt U dat nu ook?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#106 Bericht door wanadee » woensdag 27 mei 2020, 15:41

Je kunt in elk geval pochen dat je beroemde vrienden hebt. :oops:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#107 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 15:50

jomel17 schreef: woensdag 27 mei 2020, 14:26 Ron , missschien kan ons forum lid Driver (arie) jou uit de brand helpen?
Schiet hij er ook iets mee op
Dat zou kunnen Jomel,maar dit speelde zich zes weken geleden af,en aangezien het bedrag over de 20K bedroeg
heb ik zelf maar de handen uit de mouwen gestoken,en is de pvc-visgraatvloer een normale laminaatvloer geworden
die ik door een bedrijf heb laten leggen,om de kosten maar een beetje te drukken aangezien de corona-crisis ook bedrijfsmatig z,n sporen
heeft achtergelaten. :cry:

Bruin kan het allemaal niet trekken momenteel dus moeten we het maar iets simpeler houden.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#108 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 15:54

wanadee schreef: woensdag 27 mei 2020, 15:41 Je kunt in elk geval pochen dat je beroemde vrienden hebt. :oops:
Ik had die knaap in Blaricum bij z,n strot te pakken en hij mocht van geluk spreken dat mijn toenmalige compagnon
erbij was anders had ik hem met z,n eigen bobcat begraven.
Hebben later nog wel eens in een deuk gelegen nadat die knaap met z,n brandweerautootje op tv was geweest
en ons afvroegen hoe we daar in godsnaam mee in zee waren gegaan.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#109 Bericht door wanadee » donderdag 28 mei 2020, 01:17

ron schreef: woensdag 27 mei 2020, 15:54
wanadee schreef: woensdag 27 mei 2020, 15:41 Je kunt in elk geval pochen dat je beroemde vrienden hebt. :oops:
Ik had die knaap in Blaricum bij z,n strot te pakken en hij mocht van geluk spreken dat mijn toenmalige compagnon
erbij was anders had ik hem met z,n eigen bobcat begraven.
Hebben later nog wel eens in een deuk gelegen nadat die knaap met z,n brandweerautootje op tv was geweest
en ons afvroegen hoe we daar in godsnaam mee in zee waren gegaan.
Zonde van het geld maar soms heb je pech. Geniet maar van jullie nieuwe woning.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#110 Bericht door driver » donderdag 28 mei 2020, 05:29

Heeeellll irritant als je op deze manier te grazen wordt genomen financieel.
Dat de persoon in kwestie nu blijkbaar niet te traceren is maakt het nog lastiger.
Blijven zoeken Ron is wat ik zou doen net zolang tot ie ergens opduikt.
Wat ik dan zou doen is wslijk hetzelfde wat jij nu denkt.

Jomel.. Mooi dat je aan me denkt.
Qua werk doe ik wel wat dingen in en rond huizen maar vloeren leggen of keuken plaatsen niet.
Meer grof werk of renovatie schilderwerk en hoog werk waar mensen vaak angst voor hebben.
Pandje leeghalen of verhuiswerk of spullen ophalen of wegbrengen ect en uiteraard Daglicht Systemen plaatsen.

Ook hier de laatste zeven weken weinig werk mede door corona maar ook omdat ik zelf niet heel actief zoek naar nieuw werk. Corona gedoe maakt alles wat afstandelijker en ik heb ook geen groot netwerk zeg maar mede omdat ik graag alleen of met Sukanya werk.

Ben nog steeds wat bezig en Sukanya is na een x aantal weken thuis geweest te zijn nu ook weer wat aan het werk geweest.
Minimaal nog maar we hebben ook niet veel nodig samen en icm weinig maandlasten wordt ik niet zo snel zenuwachtig als er een periode of langere periode weinig binnenkomt.
Ouderwets sparen van de afgelopen jaren werpt nu ondanks bijna geen rente toch zijn vruchten af vindt ik.
Daarnaast heb ik nog wat inkomsten uit een verzekerings polis iedere maand dat is sowieso al genoeg om de lage vaste woonlasten van te betalen.

De motoren hobby is luxe maar ook dat kan gewoon doorgaan.
Corona betekent tot nu toe geen buitenland trips.
Normaal gesproken zouden we nu al weer iets van 2500 tot 4000 km gereden hebben.
Dat is nu in Nederland nog geen 1000 km.
Ik hou dus geld over nu op motor gebied en icm minder inkomen uit werk blijft het per saldo wel wat gelijk. Sparen is wat minder momenteel maar het reserve potje is bereikt vorig jaar wat ik graag wou. Wat er nog bijkomt is meegenomen.

Kortom.. Het leven gaat hier gewoon gezapig door net als voorheen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#111 Bericht door ron » donderdag 28 mei 2020, 09:13

De verhuizing (2)

Op het moment van wegrijden uit het gehucht waar de aannemer woonde,ben ik onderweg aan het bellen gegaan
met een paar stukadoorsbedrijven om een prijsopgave te krijgen voor de opgeleverde "behangklare" muren te egaliseren in de nieuwe woning.
Normaliter liggen die prijzen gemiddeld op een tientje de m2,maar waarschijnlijk is bij de stukadoors het coronavirus in het hoofd geslagen
en kwamen allemaal (3 stuks) met een gemiddelde prijs van 21 euro.
Ben echt geen gierige jongen maar dat werd mij een beetje te gek en ben eens voor een andere oplossing gaan kijken.

Zo,n woningbouw levert de muren "behangklaar " op,maar daar kan je niet zomaar een behangetje over heen plakken,
zoals het woord behangklaar zou doen vermoeden.
De betonmuren vertonen gaten/gaatjes die eerder aan een muur doen denken waar in de oorlog mensen zijn gefusilleerd door een paar blinde soldaten.
Ook in alle hoeken vertonen zich flinke naden die dicht gesmeerd moeten worden,en deze de eerste 5 jaar blijven werken en het gips hoogstwaarschijnlijk scheuren/barsten zal gaan vertonen,aldus een stukadoors-site.Nou heb ik eigenlijk helemaal geen zin om jaarlijks die scheuren dicht te kitten en wederom de boel te sauzen,en las een artikel over renovlies....

Dat zou de oplossing moeten zijn bedacht ik mij na het zien van een promo-filmpje,waarbij het uitzetten van de muren in de hoeken
opgevangen zouden worden door het rekbare renovlies.
Ik heb meteen een heleboel rollen via internet besteld en ook de voorstrijk die eigenlijk het belangrijkste is om aan te brengen.
Machtig mooi spul om mee te werken,en zou het een ieder adviseren die in deze situatie zou zitten.

Zoals Arie/Driver in een antwoord hiervoor in dit topic schreef dat hij geen echte bouwer is maar meer een sloper,ben ik dat ook dus moest ik de knop
wel even omzetten en geduldig de dingen stuk voor stuk doen.
De voorstrijk aanbrengen lijkt een nutteloos werkje maar je moet goed opletten dat je iedere centimeter van de muren meepakt
anders heb je later echt een probleem bij het aanbrengen van het renovlies,want die plakt echt niet op de onbewerkte stukken muur,
daar kwam ik later natuurlijk wel achter,pfffff

Vanaf de betonnen bouwvloer werken vond ik maar niks want het gevoel dat het niet opschoot bleef maar in mijn kop spelen en de tijd draaide lekker door.
Na de boel in de voorstrijk te hebben gezet ben ik met de familie een andere vloer wezen uitzoeken en besloot deze eerst te laten leggen
voordat ik verder zou gaan met het renovlies te gaan plakken.Binnen twee dagen lag de vloer erin en had de vakman er een mooi werk van gemaakt.

Een hele aardige jongen die voor zichzelf werkt als zzp-er,en niet iemand het vel over de oren haalt.
Deze jongen werd mij aangeraden door het bedrijf waar ik de vloer had gekocht en konden met hemzelf de prijs bespreken
zodat de winkel er niet tussen zat qua aandeel van het legwerk.
Al pratend over zijn werk en ook de asbestbranche ontstond er een vriendschappelijke band waardoor ik hem ook het voorgaande verhaal vertelde van de aannemer.
Na zijn werkzaamheden te hebben voltooid en afgerekend te hebben wilde hij niet de 50 euro fooi aannemen en vond het walgelijk welk geintje
mij was geflikt en kon dat niet begrijpen dat dit soort lui "oudere" mensen oplichten.

Ik zei dat die 50 euro echt gegund waren en mij niet aan m,n kont gebakken zaten,maar hij weigerde pertinent en gaf mij een nette factuur na het afrekenen.
10 jaar garantie Ron zei hij en je kan me altijd bellen als er iets mis is met de vloer.
Zo namen we afscheid en ben ik de vloer boven en beneden aan de zijkanten gaan afdekken met stucloop zodat ik met het renovlies kon gaan beginnen.
Heerlijk om in je eentje te werken maar het schoot niet echt op en ook de verhuizing moest natuurlijk nog gebeuren.
Wij hadden tijden terug al foto,s van de meubels gemaakt en naar een kringloopwinkel gezonden zodat zij die spullen zouden ophalen.

Na een belletje van hun kant dat zij de spullen alleen bij de hoofdingang beneden zouden weghalen ivm de coronamaatregel
bedacht ik mij dat ik dus alle kasten uit elkaar zou moeten halen en naar beneden slepen,zo ook het grote bankstel,de zware (110kg) salontafel de eethoek,ijskast,wasmachine en droger en nog veeeeeel meer naar beneden zou moeten slepen....tja,daar had ik natuurlijk OOK niet op gerekend.........
de nachtmerrie werd elke dag een beetje erger leek het wel,en de in de puntjes uitgeplande verhuizing leek meer op een on-voorbereidde vlucht van een asielzoeker...

Mooi allemaal,een boel centen naar de Filistijnen en dan ook nog het verhuisprobleem.
De botte bijl moest er maar even in besloot ik,want dit liep helemaal verkeerd.
Had natuurlijk ook het internet/bellen/tv opgezegd op een bepaalde datum,en in het nieuwe huis
bij een andere provider laten instaleren.......nou dat ging ook allemaal soepeltjes,dat kon er ook nog wel bij!


Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: hebt U dat nu ook?

#112 Bericht door Joep » donderdag 28 mei 2020, 09:43

Je zou je avonturen moeten bundelen Ron, zal een bestseller worden. :clap: :clap: :clap:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#113 Bericht door ron » donderdag 28 mei 2020, 09:59

Joep schreef: donderdag 28 mei 2020, 09:43 Je zou je avonturen moeten bundelen Ron, zal een bestseller worden. :clap: :clap: :clap:
Ja Joep,en het mooiste is dat ik niet eens een verhaal hoef te verzinnen,de copy wordt dagelijks vers aangeleverd helaas... :Whistle:
Maar het schiet gelukkig op,en door de corona-crisis geleverde vrije tijd hoef ik mijzelf zeker niet te vervelen.
Doe het ook echt heel rustig aan,hetgeen eigenlijk nooit in mijn aard heeft gelegen doordat
ik mijn leven lang in aangenomen werk heb gezeten en nooit op uurloon.

Alles went blijkbaar als de druk er maar een beetje af is. :Whistle:

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: hebt U dat nu ook?

#114 Bericht door Herbergier » donderdag 28 mei 2020, 10:16

Zo te lezen hebben ze je flink bij je oetl.l(dinges) te pakken, maar je blijft er gelukkig vrij nuchter onder, dat siert je. [|) :Whistle:
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#115 Bericht door ron » donderdag 28 mei 2020, 10:30

Herbergier schreef: donderdag 28 mei 2020, 10:16 Zo te lezen hebben ze je flink bij je oetl.l(dinges) te pakken, maar je blijft er gelukkig vrij nuchter onder, dat siert je. [|) :Whistle:
Was in het begin zeker niet zo Joost,maar naar gelang het nu langzaam zichtbaar opschiet heb ik er weer de lol van gevonden
en zal het eindresultaat weliswaar later maar wel naar onze zin zijn.
Alleen al het feit dat we van onze lastige buren naast ons af zijn,die meer dan 3 jaar lang iedere avond/nacht tot 03.00 een kabaal maken van jewelste en politie/woningbouw/Gemeente dit niet hebben kunnen oplossen,terwijl doodsbedreigingen van onze hele familie (in de nacht snij ik je vrouw en kinderen hun strot door als ik over jou balkon ben geklommen) niet serieus werden genomen en dit alleen uitmondde in een huiszoeking door zes man bij ons op verdenking van een vuurwapen en munitie,terwijl ik met die jongens s,avonds naar disco-zwemmen was,is voor ons nu een verfrissende verandering en is het nieuwe huis voor ons een lang gewenste droom die in vervulling is gegaan.
Vandaar dan ook mijn meer positieve kijk op het huidige leven en neem het financiele verlies maar als leergeld,maar ben echt nog niet klaar met de persoon in kwestie,zoals je waarschijnlijk wel zal kunnen begrijpen.Ding voor ding,en alles op z,n tijd.

Groetjes Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#116 Bericht door ron » donderdag 28 mei 2020, 15:53

De opruiming.......

Eigenlijk wilde ik hier twee dagen geleden heel iets anders neerzetten wat betreft de verhuizing,
en dat was het aloude onderwerp "weggooien en opruimen"wat hier voorheen al tot in den treure is besproken....
Op de oude woning stonden twee grote kleerkasten van 350 cm x 220 cm x 50cm.
De ene kast was zelfs nog iets ruimer door het grote hoekgedeelte,maar ach.

De laatste keer dat ik de kasten heb uitgeladen,om het zo maar te benoemen,was net voordat ik naar Thailand voor een langere periode vertrok
en zal dus omstreeks 2012 zijn geweest,zo,n 8 jaar terug.
Destijds echt alles weggegooid en hingen er alleen nog maar een paar winterkleren van Jeab en mij.

Nu met de verhuizing was ik al tijden geleden bezig geweest om Jeab aan te sporen om onnodige "kolerezooi" alsjeblieft weg te doen
en absoluut niet mee te verhuizen naar de nieuwe homestay.
Geef aan je vriendinnen,mensen van de Tempel,leger des heils,......weet ik veel,als het maar WEG is.....
Natuurlijk weer een beteuterd gezicht en roepen "heb jij zoveel geld dan?!....moet straks weer nieuw kopen,
onderwijl wijzend op een paar dingen die ik net uit een kastdeel had gepakt.
Dit ging om dingen die ik eigenlijk al lang als vernietigd had bestempeld,zoals twee printers in doos,
een oud beeldscherm van een computer anno 1871 en nog meer van die ruimteverslinders die geen enkele waarde vertegenwoordigen.

Man,man,wat een gevecht is het geweest om Jeab spullen te laten weggooien die echt alle kasten in het huis vol maakten
en ik bij wijze van spreken nog niet eens een balpen kon vinden als ik die nodig had.
Nu staan er nog zo,n 40-50 verhuisdozen te wachten om hier naar toe te worden gebracht en neem ik er af en toe 10 mee voor Jeab
en breng deze eerst naar de box beneden waar zij de boel NOGMAALS kan gaan uitzoeken,voordat het in het huis komt.
Heb in de slaapkamer twee nieuwe kasten gekocht 200cm x 260cm x 50 cm (bxhxd)en deze zijn goed gevuld met onze kleren,lakens en slopen.

De jongens hebben nu ieder ook een grote kast ter beschikking en kan de smoes van Jeab "allemaal kleren van de boys" niet meer opgaan.
Momenteel staan er nu 12 paar voetbalschoenen op het terras te drogen,welke ik al had weggegooid aangezien deze al jaren te klein zijn voor die jongens.....
Jeab heeft bijna met tranen in d,r ogen wederom de schoenen uit de zakken gehaald en deze schoongemaakt en aan een vriendin belooft
die ze een dezer dagen op komt halen......nou,het zal mij benieuwen,pfffffffffff

'ALS IK STRAKS DOOD BEN MAG JE VERZAMELEN WAT JE WILT JEAB" was wat ik tegen Jeab zei toen ik met een paar zakken met kleding
naar beneden liep en in de speciale kledingbak op het plein gooide.
Alsof een moeder haar kind ziet wegvoeren door de vijand,zo was de blik van Jeab,en moest eigenlijk wel lachen om de situatie......
Heb veel van die programma,s op de TV gezien waar hoarders hun hele huis dicht bouwen met rotzooi,en kan misschien Jeab hier wel bij aanmelden.

Denk dat Jeab nu wel over de ergste schok heen is,maar ik BLIJF alert..........

:happyno:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: hebt U dat nu ook?

#117 Bericht door godzilla » donderdag 28 mei 2020, 16:07

Leuk om te lezen je verhaal.
bedankt ervoor.
Ikzelf ben in belgie vertrokken met 30kg bagage...
Al de rest weggegeven, verkocht, of naar de kringloop winkel gedaan.
En ik geef toe, het is een raar gevoel om alles achter te laten.
Maar je kiest er voor of niet.
[|)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#118 Bericht door wanadee » donderdag 28 mei 2020, 16:11

godzilla schreef: donderdag 28 mei 2020, 16:07 Leuk om te lezen je verhaal.
bedankt ervoor.
Ikzelf ben in belgie vertrokken met 30kg bagage...
Al de rest weggegeven, verkocht, of naar de kringloop winkel gedaan.
En ik geef toe, het is een raar gevoel om alles achter te laten.
Maar je kiest er voor of niet.
[|)
Voor mij hetzelfde. Nog wat fotos en klaar. De rest naar de kringloop en naatr kennissen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#119 Bericht door ron » donderdag 28 mei 2020, 16:25

Nou op DIT moment zeg ik net tegen Jeab dat ik nu naar het oude huis rij om daar de grote hoekbank op straat te zetten
aangezien morgen het grofvuil wordt opgehaald.
Denk dat de bank het grofvuil niet eens haalt en een buurtbewoner op zeker het bankstel wel kan gebruiken en mee neemt.
Heb vorige week de grote kledingkasten in twee minuten "gedemonteerd" en bij het grofvuil gezet,en zelfs deze restanten werden gretig weggehaald.

Zoek nu nog iemand die de airco kan gebruiken en deze mag demonteren en gratis meenemen.
Is weliswaar 14 jaar oud maar werkt nog als nieuw.
Alleen zomers bij extreme hitte gebruikten we de airco en zal dus misschien 10-15 keer per jaar zijn geweest.
Hebben om het jaar een servicemonteur erbij gehad om de boel na te checken voordat wij hem het nieuwe seizoen
weer gingen gebruiken,maar was altijd tiptop in orde.

Jeab heeft er natuurlijk weer moeite mee om de airco weg te doen en zegt dat ik hem zelf moet demonteren en in mijn loods moet zetten,
jaja net alsof ik geen andere dingen aan m,n kop heb........pffffffff,wordt je toch gek van!?
Nou tot later,ga nu effe met de hoekbank slepen vanaf de tweede etage....

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#120 Bericht door wanadee » vrijdag 29 mei 2020, 01:32

Je hebt het al eenmkeer verteld maar ben het vergeten. Waar was je naar toe verhuisd?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”