Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10294
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#331 Bericht door RuudThai » woensdag 25 maart 2020, 12:52

Thailand stelt dus voorlopig geen avondklok in en verbiedt ook de mensen niet om de straat op te gaan. Wel natuurlijk afstand houden en geen grote groepen bijelkaar. Geen volledige lockdown dus, het lijkt of ze het van Nederland hebben afgekeken😳.
Wel worden vanaf morgen alle grenzen gesloten voor buitenlanders, alleen terugkerende Thai en buitenlanders met een werkvergunning mogen er nog in.
Dat roept bij mij de vraag op of buitenlanders met een returnvisum en buitenlanders die hier aantoonbaar wonen wel terug mogen komen. Zal ook wel duidelijk worden één dezer dagen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#332 Bericht door godzilla » woensdag 25 maart 2020, 12:57

RuudThai schreef: woensdag 25 maart 2020, 12:52 Thailand stelt dus voorlopig geen avondklok in en verbiedt ook de mensen niet om de straat op te gaan. Wel natuurlijk afstand houden en geen grote groepen bijelkaar. Geen volledige lockdown dus, het lijkt of ze het van Nederland hebben afgekeken😳.
Wel worden vanaf morgen alle grenzen gesloten voor buitenlanders, alleen terugkerende Thai en buitenlanders met een werkvergunning mogen er nog in.
Dat roept bij mij de vraag op of buitenlanders met een returnvisum en buitenlanders die hier aantoonbaar wonen wel terug mogen komen. Zal ook wel duidelijk worden één dezer dagen.

Oei, heb ik iets gemist?
De avondklok gaat in om middernacht, reizen buiten je eigen provincie wordt verboden.
:Whistle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#333 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 13:07

godzilla schreef: woensdag 25 maart 2020, 12:57

Oei, heb ik iets gemist?
De avondklok gaat in om middernacht, reizen buiten je eigen provincie wordt verboden.
:Whistle:
Misschien heb ik ook iets gemist Godzilla,waar heb jij dat gelezen?
Welke tijden betreft die avondklok?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#334 Bericht door godzilla » woensdag 25 maart 2020, 13:32

Het was op tv, de PM heeft de noodtoestand uitgeroepen.
Volgens ik begrepen heb, gaat de avondklok om middernacht in, van 5am tot 8pm mag je nog buiten komen.
Het is nu 25 maart 19u30
Dus hier in thailand kan je vandaag nog naar de winkel tot middernacht.
Ik heb al een mailtje gehad van een restauranthouder, enkel nog afhaalmaaltijden te verkrijgen, indien op tijd besteld en afgehaald.

Hoe het allemaal zal verlopen is nog afwachten, ik begin alleszins nog niet te hamsteren...

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10294
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#335 Bericht door RuudThai » woensdag 25 maart 2020, 13:46

Home Politics
POLITICS
THAILAND CLOSES DOWN BORDER, TELLS ELDERLY CITIZENS TO STAY HOME
By Teeranai Charuvastra, News Chief


BANGKOK — The first raft of measures issued under the emergency decree on Wednesday instructed senior citizens and those with vulnerable health conditions to refrain from leaving their homes unless absolutely necessary.

The same order, which will come into effect a minute after midnight, also bars traveling into Thailand through its land, sea, and air border checkpoints, with several exceptions. Facilities like nightclubs, playgrounds, and sports venues in Bangkok metropolis will remain closed down indefinitely.

Violations may be punished by up to two years in prison under the 2005 Royal Decree on Emergency Situations. Offenses not mentioned in the decree may also be punishable by other laws related to public health and safety.

Curfews are not mentioned in the statement, which also absolved security officers from prosecution when carrying out operations ordered by their superiors.

The announcements, which are effective nationwide from tomorrow to April 30 unless stated otherwise, include:

Provincial governors can ban the public from entering any designated areas
Venues with high risks of infection in Bangkok, Nonthaburi, Pathum Thani, Nakhon Pathom, Samut Prakan, and Samut Sakhon, will remain closed, such as nightclubs, spas, gyms, sports stadiums, and massage parlors.
Land, sea, and air travels into Thailand will be denied with the exception of goods transportation, diplomatic missions, foreigners who hold work permits in Thailand, Thai citizens with embassy permits and health certificates, and any other journeys exempted by the Prime Minister.
Hoarding goods related to food, drinking water, and medical supplies will result in arrests and prosecution.
Large gatherings will be banned.
News coverage that contains false information or cause panic or affects national security will be censored, and those responsible for the contents punished.
People under 5 and over 70 will be asked to stay home. They should only journey outside for medical appointments, banking activities, buying their food, contacting the police, carrying out law enforcement orders, among other essential activities.
Those with preexisting health conditions are also asked to stay indoors.
Commuting between provinces is discouraged, and those who travel to another province will be required to undergo health checks and give their personal details for a possible quarantine order.
Shops selling essential goods and services will continue to operate, including banks, factories, markets, supermarkets, financial institutions, gas stations, and online deliveries.
---
Hier wordt duidelijk aangegeven dat er op dit moment geen avondklok wordt ingevoerd.
Ook is er geen verplichting voor bepaalde groepen om thuis te blijven, wel dringend aangeraden. Dit zijn:
- personen boven de 70 jaar;
- personen met onderliggende ziektes, vooral longpatienten;
- kinderen onder 5 jaar.

Er mag gereisd worden nasr andere provincies maar het wordt afgeraden. Er zullen controles komen op de wegen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#336 Bericht door godzilla » woensdag 25 maart 2020, 14:41

Bedankt om het bericht te posten.
Hopelijk is het recent.
Ik moet dringend thai's gaan leren, dan ben ik niet meer zo afhankelijk van wat ze hier voor waar doorvertellen.
:worshippy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#337 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 14:59

Belgisch fregat zette met corona besmette militair in Den Helder af

Vandaag om 14:39

Naar nu blijkt, is een Belgische militair met corona-besmetting enkele
dagen geleden in Den Helder aan land gebracht.

Afbeelding

Dat meldt de Belgische Defensie. 'Ondanks de voorzorgsmaatregelen die Defensie heeft genomen,
is een geval van besmetting bevestigd onder de bemanning van het fregat Leopold I.
De militair werd een paar dagen geleden aan land gebracht in Den Helder. De familie werd verwittigd.'

Het schip nam deel aan een opdracht voor het Franse vliegdekschip Charles De Gaulle.
Uit medische voorzorg is het momenteel op weg naar de thuishaven in Zeebrugge,
waar het in de loop van vrijdagochtend wordt verwacht.

Voor de aankomst in de haven worden alle noodzakelijke gezondheidsvoorzorgen genomen,
zowel voor het personeel als het schip.
De boordcommandant heeft alle leden van de bemanning op de hoogte gebracht.
Zij kunnen hun familieleden en naasten informeren.
'Defensie past uiteraard de procedures toe die de FOD Volksgezondheid heeft voorgeschreven.
Het medisch team aan boord zorgt voor een screening en controlemaatregelen.'


https://bit.ly/39hW6tV
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#338 Bericht door jomel17 » woensdag 25 maart 2020, 15:42

Ja .... het blijven toch Belgen ...
หลงรัก

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#339 Bericht door KhunSugar » woensdag 25 maart 2020, 15:47

Inderdaad, het blijven Belgen.

https://t2m.io/a3BOuNP7

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#340 Bericht door serpay » woensdag 25 maart 2020, 17:41

https://www.focus.de/kultur/royals/garm ... 05516.html

sorrie kon het niet laten de as....al
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#341 Bericht door driver » woensdag 25 maart 2020, 20:25

serpay schreef: woensdag 25 maart 2020, 17:41 https://www.focus.de/kultur/royals/garm ... 05516.html

sorrie kon het niet laten de as....al
En toen bleef het stil hier na jou bericht serpay :mrgreen:
Maar er zijn er inmiddels veel meer ook in Thailand die hetzelfde denken las ik.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#342 Bericht door ron » woensdag 25 maart 2020, 23:45

driver schreef: woensdag 25 maart 2020, 20:25
serpay schreef: woensdag 25 maart 2020, 17:41 https://www.focus.de/kultur/royals/garm ... 05516.html

sorrie kon het niet laten de as....al
En toen bleef het stil hier na jou bericht serpay :mrgreen:
Maar er zijn er inmiddels veel meer ook in Thailand die hetzelfde denken las ik.
Bleef het stil driver....misschien omdat het stukje/link al geplaatst was... :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#343 Bericht door wanadee » donderdag 26 maart 2020, 01:08

driver schreef: woensdag 25 maart 2020, 20:25
serpay schreef: woensdag 25 maart 2020, 17:41 https://www.focus.de/kultur/royals/garm ... 05516.html

sorrie kon het niet laten de as....al
En toen bleef het stil hier na jou bericht serpay :mrgreen:
Maar er zijn er inmiddels veel meer ook in Thailand die hetzelfde denken las ik.
Zoals we allemaal weten moet je voorzichtig zijn met het koningshuis als je in thailand woont. We weten allemaal wat voor man het is, voor zijn vader had ik veel respect.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#344 Bericht door driver » donderdag 26 maart 2020, 06:37

ron schreef: woensdag 25 maart 2020, 23:45
driver schreef: woensdag 25 maart 2020, 20:25
serpay schreef: woensdag 25 maart 2020, 17:41 https://www.focus.de/kultur/royals/garm ... 05516.html

sorrie kon het niet laten de as....al
En toen bleef het stil hier na jou bericht serpay :mrgreen:
Maar er zijn er inmiddels veel meer ook in Thailand die hetzelfde denken las ik.
Bleef het stil driver....misschien omdat het stukje/link al geplaatst was... :crazy:
Heb ik dan blijkbaar gemist :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#345 Bericht door driver » donderdag 26 maart 2020, 06:39

wanadee schreef: donderdag 26 maart 2020, 01:08
driver schreef: woensdag 25 maart 2020, 20:25
serpay schreef: woensdag 25 maart 2020, 17:41 https://www.focus.de/kultur/royals/garm ... 05516.html

sorrie kon het niet laten de as....al
En toen bleef het stil hier na jou bericht serpay :mrgreen:
Maar er zijn er inmiddels veel meer ook in Thailand die hetzelfde denken las ik.
Zoals we allemaal weten moet je voorzichtig zijn met het koningshuis als je in thailand woont. We weten allemaal wat voor man het is, voor zijn vader had ik veel respect.
Klopt,wat je schrijft.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”