Aanmelden bij Belasting?

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Aanmelden bij Belasting?

#1 Bericht door johnny013 » woensdag 22 januari 2020, 02:38

Goedemorgen...

Moet ik mijzelf hier aanmelden bij een belastingkantoor o.i.d. of hebben Nederlandse en Thaise belastingen contact onderling over wie er geëmigreerd zijn?

Ik heb uiteraard in NL, voordat ik hier kwam contact gehad met Heerlen, per email en telefonisch.

Dit om eventuele narigheid te voorkomen...
Het is zoals het is...

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Aanmelden bij Belasting?

#2 Bericht door sjeng » woensdag 22 januari 2020, 05:32

johnny013 schreef: woensdag 22 januari 2020, 02:38 Goedemorgen...

Moet ik mijzelf hier aanmelden bij een belastingkantoor o.i.d. of hebben Nederlandse en Thaise belastingen contact onderling over wie er geëmigreerd zijn?

Ik heb uiteraard in NL, voordat ik hier kwam contact gehad met Heerlen, per email en telefonisch.

Dit om eventuele narigheid te voorkomen...
Da's afhankelijk van je situatie, heb je inkomen uit werk in Thailand of ben je een arme pensionado.

Als pensionado, is het nagenoeg onmogelijk om een belastingnummer of bewijs van belastingplichtige in Thailand te bekomen er is al veel over geschreven op diverse blogs.

Ik zou geen slapende honden wakker maken.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Aanmelden bij Belasting?

#3 Bericht door johnny013 » woensdag 22 januari 2020, 05:37

Dan laat ik het het, als straatarme pensionado hierbij... dank... [|)
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 januari 2020, 07:24

Je schrijft helaas niet hoe jong je bent en welk soort inkomen je hebt. Ik neem aan dat je geen Thais inkomen hebt, wel pensioen e.d. uit NL.

Heb je NL staatspensioen dan mag alleen NL daarover heffen al blijft de verplichting je te melden bij de Thaise dienst als je meer dan 180 dagen per jaar in Thailand bent. Provinciale belastingkantoren hebben niet allemaal de juiste kennis maar dan meld je je in een regionaal kantoor, daar zit wel die kennis. Als je niet voldoende Thais spreekt neem dan iemand mee voor de communicatie. Lang niet iedere ambtenaar spreekt goed Engels.

De AOW blijft in NL belast maar TH mag ook daarover heffen. Geldt ook voor WIA/WAO en andere uitkeringen uit de NL sociale zekerheid. Heb je alleen AOW in TH belast dan haal je vermoedelijk niet de grens waarbij je moet betalen; ben je 64+ dan kom je snel aan 500.000 baht 'vrij' op basis van persoonlijke vrijstellingen, aftrekposten en een nul-% schijf. Ik las in dit forum van Lammert de Haan dat steeds meer Thaise belastingkantoren verdraaid goed weten dat NL-ers AOW hebben.......

Heb je NL bedrijfspensioen dan mag TH daarover heffen. NL moet vrijstelling van loon-/inkomstenbelasting geven doch doet dat tot nu toe alleen (er wordt onder meer door Lammert de Haan over geprocedeerd...) als je laat zien dat je een Thaise belastinginschrijving hebt EN in TH aangifte doet. Wil je die vrijstelling (wie niet....?) dan zou ik me maar gaan melden.

Doe je geen aangifte in TH en grijpen ze je in je nek weet dan dat TH tien jaar mag naheffen en 'de cel in' kan ook want je fraudeert. En niemand wil graag een Thaise cel van binnen zien.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#5 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 januari 2020, 07:44

Nu kent de Thaise wetgeving een ontsnappingsclausule. Buitenlands inkomen is alleen belast als je het IN HET JAAR VAN GENIETEN naar TH overboekt. Wacht je daarmee tot de eerste week van januari daaropvolgend dan is het geen inkomen maar spaargeld.

Zie de site van Mazars. A resident will be taxable on income from all sources in Thailand on a cash basis regardless of where the money is paid, and on the portion of income that is brought into Thailand in the same year that it is earned.

Of iedere Thaise ambtenaar daar erg blij van wordt vraag ik me af maar de grote adviseurs in TH zetten dit op hun websites. Voor je dit gaat hanteren adviseer ik je overleg met een Thaise deskundige. En tenslotte, je moet er wellicht van leven? Dan heb je geen keus.

Je hebt ook geen keus als de Immigration eist, en dat komt meer en meer voor als je Tblog leest, dat je maandelijks een overboeking uit NL laat zien van 65 k baht ten behoeve van jouw extension. Dan heb je geen keus maar kun je de rest in NL laten tot het jaar daarna.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Aanmelden bij Belasting?

#6 Bericht door foppo » woensdag 22 januari 2020, 08:08

Ik vraag me af welke regel in mijn situatie geldt; ik woon hier niet als geregistreerd bij de "gemeente" maar ik verblijf hier slechts kennelijk.
Ze wilde mij niet bij de Amphur inschrijven zonder een paspoort vertaling die getekend moest zijn door de ambassade.
Die vertaling was wel snel geregeld maar om nou het vliegtuig naar Bangkok te nemen, daar te overnachten (omdat je alleen smorgens een afspraak krijgt) en dan weer terug naar "huis" vond ik zelf wat teveel van het goede......
erik-kuijpers schreef: woensdag 22 januari 2020, 07:24 (...)Lang niet iedere ambtenaar spreekt goed Engels.(...)
Mag ik dit wijzigen in "Vrijwel geen enkele ambtenaar spreekt Engels, laat staan goed Engels.
Althans, in mijn omgeving dan.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#7 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 januari 2020, 09:01

Is Foppo 180 dagen per jaar in TH? Dan is Foppo voor de fiscus 'resident'. Dat betekent belastingplichtig.

Ik was ook nergens geregistreerd behalve bij de Immigration maar heb wel een huisboek en dat loopt via de amphur. Daar kreeg ik ook mijn roze ID en dat ID scheelt een hoop papieren als je een vervoermiddel met motor wilt kopen. In hotels liet ik dat roze ding zien en was geen paspoort nodig, ook niet voor binnenlands vliegverkeer. Bij musea kreeg ik daarop de Thaise prijs.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Aanmelden bij Belasting?

#8 Bericht door foppo » woensdag 22 januari 2020, 09:52

Ik ben hier vrijwel het hele jaar sinds 2013 en vanaf april 2018 niet meer het land uit geweest.
Alles, grond, huis, auto enz. staat op naam van mijn wettige thaise echtgenote die gelukkig ook altijd het woord voor me doet bij de officiële instanties.
En reken er op dat zij uitsluitend volgens "het boekje" werkt. Ze wil absoluut geen gezeur met instanties.
Maarja, als ze me niet willen inschrijven kan ik ook geen belasting betalen hoe graag ik dat ook zou willen :giggle2:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanmelden bij Belasting?

#9 Bericht door dutch » woensdag 22 januari 2020, 10:42

Betaal straks voor het vierde jaar,in Thailand inkomstenbelasting over mijn burgerpensioen en betaal in Nederland belasting over mijn AOW.
Stuur verklaring (in engelse taal) van de Thaise belastingdienst dat ik inkostenbelasting heb betaald naar de Nederlandse belastingdienst.
Geen problemen,geen gezeur en geen onverwachte verrassingen!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aanmelden bij Belasting?

#10 Bericht door jumbo » donderdag 23 januari 2020, 01:59

Ik werk, betaal minimaal belasting en was niet van plan in de toekomst belasting te betalen anders dan over mijn biergeld AOW
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Aanmelden bij Belasting?

#11 Bericht door johnny013 » donderdag 23 januari 2020, 03:25

erik-kuijpers schreef: woensdag 22 januari 2020, 07:24 Je schrijft helaas niet hoe jong je bent en welk soort inkomen je hebt. Ik neem aan dat je geen Thais inkomen hebt, wel pensioen e.d. uit NL.

Heb je NL staatspensioen dan mag alleen NL daarover heffen al blijft de verplichting je te melden bij de Thaise dienst als je meer dan 180 dagen per jaar in Thailand bent. Provinciale belastingkantoren hebben niet allemaal de juiste kennis maar dan meld je je in een regionaal kantoor, daar zit wel die kennis. Als je niet voldoende Thais spreekt neem dan iemand mee voor de communicatie. Lang niet iedere ambtenaar spreekt goed Engels.

De AOW blijft in NL belast maar TH mag ook daarover heffen. Geldt ook voor WIA/WAO en andere uitkeringen uit de NL sociale zekerheid. Heb je alleen AOW in TH belast dan haal je vermoedelijk niet de grens waarbij je moet betalen; ben je 64+ dan kom je snel aan 500.000 baht 'vrij' op basis van persoonlijke vrijstellingen, aftrekposten en een nul-% schijf. Ik las in dit forum van Lammert de Haan dat steeds meer Thaise belastingkantoren verdraaid goed weten dat NL-ers AOW hebben.......

Heb je NL bedrijfspensioen dan mag TH daarover heffen. NL moet vrijstelling van loon-/inkomstenbelasting geven doch doet dat tot nu toe alleen (er wordt onder meer door Lammert de Haan over geprocedeerd...) als je laat zien dat je een Thaise belastinginschrijving hebt EN in TH aangifte doet. Wil je die vrijstelling (wie niet....?) dan zou ik me maar gaan melden.

Doe je geen aangifte in TH en grijpen ze je in je nek weet dan dat TH tien jaar mag naheffen en 'de cel in' kan ook want je fraudeert. En niemand wil graag een Thaise cel van binnen zien.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.

Ja, ik had even iets vollediger kunnen zijn, wist niet dat er zoveel factoren meespelen.

Ik ben in oktober 65 jaar geworden en met vervroegd pensioen gegaan... mijn AOW datum is februari 2021.

Ik heb een Non Immigrant O single entry, en ik ben sinds 1 januari in dit land en vooralsnog niet van plan om ooit nog terug te gaan.

Ik heb 2 pensioenen... Vervoer en ABP. Ik heb geen werk hier, en ben het ook niet van plan.

Ik heb uit je antwoorden begrepen dat het zaak is om me wel degelijk te laten inschrijven... Ik ga de komende week met mijn dame naar het plaatselijke belastingkantoortje, hier in Jomtien... heb het gevonden op internet en neem aan dat men daar mijn inschrijving kan behandelen... mocht dat niet zo zijn dan zal men mij wel doorverwijzen naar een groter of hoofdkantoor.

Dank voor jullie hulp.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#12 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 23 januari 2020, 07:50

En jouw ABP, is dat staats- of bedrijfspensioen?

Als je die inschrijving hebt kun je de vrijstelling voor jouw Nederlands niet-staatspensioen gaan aanvragen. Dat kan een probleem geven want Heerlen vraagt niet alleen de inschrijving maar ook een aangifte. Jij bent in TH sinds 1-1-20 dus jouw eerste Thaise aangifte volgt pas in 2021. Geef dat duidelijk aan in jouw verzoek om vrijstelling. Je zult mogelijk een vrijstelling krijgen voor slechts 2 of 3 jaar......

Dat je niet van plan bent terug te gaan ken ik; ik had dat plan ook. Maar dingen kunnen veranderen in je leven...... Bij mij was dat invaliditeit en het ontbreken van een zorgpolis.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanmelden bij Belasting?

#13 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 23 januari 2020, 18:11

johnny013 schreef: donderdag 23 januari 2020, 03:25 Ik ben in oktober 65 jaar geworden en met vervroegd pensioen gegaan... mijn AOW datum is februari 2021.

Ik heb een Non Immigrant O single entry, en ik ben sinds 1 januari in dit land en vooralsnog niet van plan om ooit nog terug te gaan.

Ik heb 2 pensioenen... Vervoer en ABP. Ik heb geen werk hier, en ben het ook niet van plan.

Ik heb uit je antwoorden begrepen dat het zaak is om me wel degelijk te laten inschrijven... Ik ga de komende week met mijn dame naar het plaatselijke belastingkantoortje, hier in Jomtien... heb het gevonden op internet en neem aan dat men daar mijn inschrijving kan behandelen... mocht dat niet zo zijn dan zal men mij wel doorverwijzen naar een groter of hoofdkantoor.

Dank voor jullie hulp.

Dag Johnny,

Ik lees dat jij pensioen geniet van Pensioenfonds Vervoer en van het ABP. Deze combinatie zou er wel eens op kunnen wijzen dat jouw ABP-pensioen is verkregen vanuit een functie bij een gemeentelijk vervoersbedrijf, zoals bijvoorbeeld de Rotterdamse RET Mocht dat het geval zijn dan is, naast jouw pensioen van Pensioenfonds Vervoer, ook jouw ABP-pensioen belast in Thailand en niet in Nederland.

Een gemeentelijk vervoersbedrijf oefent nl. geen door de wet aan een overheidsorgaan opgedragen overheidstaak uit maar is een op winst gericht (overheids)bedrijf, vallend onder de Vennootschapsbelasting en zijn daarnaast BTW-plichtig.. Haar medewerkers vallen dan ook niet onder de Ambtenarenwet (met een eenzijdig aanstellingsbesluit) maar onder een eigen CAO (met een tweezijdig aan te gaan arbeidscontract). Als een zogenaamde B3-instelling kunnen zij zich wel aansluiten bij het ABP maar dat betekent niet dat men daarmee de status van “ambtenaar” verkrijgt.

Ga dit dus voor jezelf terdege na!

E.e.a. is als volgt geregeld in het door Nederland met Thailand gesloten Verdrag ter vermijding van dubbele belasting:

"Artikel 18. Pensioenen en lijfrenten
1. Onder voorbehoud van de bepalingen van het tweede lid van dit artikel en het eerste lid van artikel 19, zijn pensioenen en andere soortgelijke beloningen ter zake van een vroegere dienstbetrekking betaald aan een inwoner van een van de Staten, alsmede aan een zodanige inwoner betaalde lijfrenten slechts in die Staat belastbaar.

Artikel 19. Overheidsfuncties
1. Beloningen, daaronder begrepen pensioenen, betaald door of uit fondsen in het leven geroepen door een van de Staten of een staatkundig onderdeel of een plaatselijk publiekrechtelijk lichaam daarvan aan een natuurlijke persoon ter zake van diensten bewezen aan die Staat of aan dat onderdeel of dat plaatselijke publiekrechtelijke lichaam daarvan in de uitoefening van overheidsfuncties, mogen in die Staat worden belast.
2. De bepalingen van de artikelen 15, 16 of 18 zijn evenwel van toepassing op beloningen of pensioenen ter zake van diensten, bewezen in het kader van een op winst gericht bedrijf uitgeoefend door een van de Staten of een staatkundig onderdeel of een plaatselijk publiekrechtelijk lichaam daarvan."

Kortom: pensioenen, verkregen uit een functie bij een (op winst gericht) overheidsbedrijf, vallen onder de werking van artikel 18 van het Verdrag en zijn daardoor enkel belast in Thailand.

Er is geen enkele haast bij om je te laten inschrijven bij een (regionaal) Revenue Office. Je bent nog lang geen fiscaal inwoner van Thailand voor je vanuit Nederland en in Thailand ingebracht inkomen. Als “non-resident” ben je dus voor wat betreft dit inkomen nog geen belastingplichtige voor de Personal Income Tax (PIT).

Lees maar eens wat het Revenue Department daarover op haar website vermeldt:

“Taxpayers are classified into “resident” and “non-resident”. “Resident” means any person residing in Thailand for a period or periods aggregating more than 180 days in any tax (calendar) year. A resident of Thailand is liable to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand. A non-resident is, however, subject to tax only on income from sources in Thailand.”

De benaming “taxpayers” acht ik zeer onzorgvuldig gekozen. Gelet op de hoge vrijstellingen en aftrekposten en de eerste schijf voor de PIT van 0% over de eerste 150.000 THB is niet iedere “belastingplichtige” tevens “belastingschuldige” en daardoor “belastingbetaler” (“taxpayer”) . Dit is een veel voorkomende, klassieke fout!

De tekst t.a.v. residents: “to pay tax on income from sources in Thailand as well as on the portion of income from foreign sources that is brought into Thailand” betekent dat Thailand slechts heft over jouw Nederlands inkomen, voor zover jij dat inkomen in het jaar van genieten daarvan ook daadwerkelijk hebt ingebracht in Thailand. Mocht je bijv. in januari geld inbrengen in Thailand, wat op 31 december al op jouw Nederlandse bankrekening stond, dan kun je niet spreken van inkomen wat je in het jaar van genieten daarvan ook daadwerkelijk in Thailand hebt ingebracht. Naar Nederlandse begrippen hebben we het dan niet over “box 1 – werk en woning” maar over “bos 3 – sparen en beleggen”.

Mocht je voor het verstrijken van de 180 dagen (of 183 dagen zoals het Verdrag voorschrijft) besluiten om te gaan verhuizen naar Timboektoe in Mali, dan val je al helemaal niet onder de werking van het Verdrag en geniet je geen enkele verdragsbescherming omdat Nederland geen Verdrag ter vermijding van dubbele belasting heeft gesloten met Mali.
Het gevolg is je in Mali belasting verschuldigd bent over je wereldinkomen en in Nederland over je vanuit Nederland verkregen inkomen. Daar jij in Thailand nog een “non-resident” bent, heft zij geen belasting over je vanuit Nederland afkomstige inkomen (voor zover zij heffingsbevoegd zijn).

M.a.w.: als je je pas in de tweede helft van 2020 voor het verkrijgen van een TIN meldt bij een (regionaal) Revenue Office dan ben je nog rijkelijk op tijd.

Ook met het aanvragen van vrijstelling voor de inhouding van loonbelasting voor wat betreft het pensioen van Pensioenfonds Vervoer en mogelijk ook van het ABP ben je nog veel te vroeg. Zo’n aanvraag wordt niet in behandeling genomen en wel om twee redenen:

a. om onder de werking van het Verdrag te vallen en dus verdragsbescherming te genieten moet je minimaal 183 dagen in Thailand hebben gewoond of verbleven;
b. je moet een recente aangifte met bijbehorende aanslag voor de PIT dan wel een recente verklaring belastingplicht woonland bij de aanvraag over leggen.

Nu moet je de uitdrukking “aanslag” voor wat Thailand betreft met een korreltje zout nemen:. Thailand vaardigt nl. geen aanslag(biljet) uit, welke je vervolgens binnen 6 weken moet betalen. In Thailand geldt “boter bij de vis”: direct nadat het te betalen bedrag is vastgesteld moet je ook al betalen. Van zo’n betaling krijg je een soort van kassabon (net als bij de supermarkt, maar dan wel met jouw naam en TIN erop).
Ook kun je van je aangifte en van de betaling een soort van samenvatting krijgen met het in het Engels gestelde formulier R.O.21.

Hetzelfde geldt t.a.v. de verklaring belastingplicht woonland. Daarvoor hanteert de Thaise fiscus haar (eveneens in het Engels gestelde) eigen verklaring, nl. het formulier R.O.22.
Fiscaal juridisch gezien is deze verklaring zelfs van een beter gehalte dan haar in het Engels gestelde tegenhanger van de Belastingdienst/kantoor Buitenland!

Voor het verkrijgen van vrijstelling voor de inhouding van loonbelasting worden beide formulieren dan ook door de Belastingdienst/kantoor Buitenland geaccepteerd als bewijs van het zijn fiscaal inwoner van Thailand

Pas in 2021 kun je aangifte doen voor de PIT. Dat betekent dat je in principe pas in 2021, na het doen van aangifte, in het bezit kunt komen van de formulieren R.O.21 en R.O.22 en dus pas in 2021 een aanvraag kunt indienen om vrijstelling voor de inhouding van loonbelasting. Er zijn me echter enkele gevallen bekend, waarbij het Revenue Office bereidt was al na meer dan 180 dagen wonen in Thailand en vooruitlopende op het doen van aangifte, een verklaring belastingplicht woonland (het formulier R.O.22) af te geven. Dit zou jij ook kunnen proberen in de tweede helft van 2020. Doorgaans wordt dit echter geweigerd maar “wie niet waagt wie niet wint”.

Wat betreft het hiervoor onder b. gestelde heb ik een drietal beroepsprocedures lopen bij Rechtbank Zeeland – West-Brabant, vestiging Breda. Ik ben nl. van mening dat het daar geformuleerde vereiste van het overleggen van een recente aangifte met bijbehorende aanslag dan wel een recente verklaring belastingplicht woonland in strijd is met de leer van de vrije bewijsvoering, welke geldt binnen het Bestuursrecht. Niet de Belastingdienst/kantoor Buitenland maar de Bestuursrechter bepaalt wat toegelaten wordt als bewijs van het zijn van fiscaal inwoner van (in dit geval) Thailand.

Voor donderdag 27 februari om 11:35 staat de eerste zaak op de rol. Of ik ook deze zitting bij ga wonen is nog maar de vraag. Zo’n zitting duurt doorgaans een klein halfuur terwijl ik voor het bijwonen al gauw 7 à 8 uur reistijd kwijt ben!
Daarbij is het de vraag of de rechter wel aan een inhoudelijke behandeling toekomt, daar de Belastingdienst/kantoor Buitenland, lopende de beroepsprocedure, aan mijn klant alsnog vrijstelling voor de inhouding van loonbelasting heeft verleend!

Daar heeft de Belastingdienst zelfs een slogan voor bedacht, nl.:

”Gemakkelijker kunnen we het u niet maken (maar wel moeilijker)”

Het eerste deel van de slogan is maar al te waar: men kan het echt niet! Voor wat betreft het tweede deel van de slogan schoort de Belastingdienst en dan met name kantoor Buitenland, een ruime voldoende!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanmelden bij Belasting?

#14 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 23 januari 2020, 22:44

Lammert, wens je succes volgende maand in de beroepsprocedure!

Vraag; de persoon in procedure die ineens wel de vrijstelling heeft, is dat de persoon die in een doos leeft volgens de dienst?

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanmelden bij Belasting?

#15 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 23 januari 2020, 23:08

Dat klopt Erik. Maar dan wel op jouw aanraden in een moesonbestendige doos. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”