wat is de volgende stap...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat is de volgende stap...

#16 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 30 oktober 2019, 13:13

Zie het antwoord van Pjotter op 20 oktober. Daar staan ook de voorwaarden in.

Ga je op bankgeld dan moet dat er wel tijdig staan en gedeeltelijk ook blijven staan. En dat kan weer per Immigration verschillen zoals je kunt lezen in het visumdossier dat het bekende blog T-landblog.nl heeft.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: wat is de volgende stap...

#17 Bericht door johnny013 » woensdag 30 oktober 2019, 13:35

Ja inderdaad.... ik had over de verwijzing naar de andere link overheen gelezen... het is me duidelijk.
Bedankt voor deze terechtwijzing.

Gr. John.
Het is zoals het is...

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: wat is de volgende stap...

#18 Bericht door wanadee » woensdag 30 oktober 2019, 15:21

pjotter schreef: zondag 20 oktober 2019, 03:52 Tja, wat punt 3 betreft....ik hoop dat je al een soort van draaiboek/tijdsvolgorde planning hebt gemaakt. Wil je echt gaan emigreren ?
Allerlei adres wijzigingen uitschrijven uit Nederland (registreren als niet ingezetene). Kan dikwijls online hier, maar zeker niet voor alle Nederlandse gemeenten. Bankrekeningen zou ik hooguit naar een NL postadres wijzigen. Op voorhand heb ik b.v. een uittreksel (internationaal) geboorteregister al geregeld in NL. (later nodig gehad bij aanvraag van een zogenaamd geel huisboekje)
Rijbewijs (ook paspoort) heb ik in NL nieuw aangevraagd ondanks dat deze nog lang niet waren verlopen, zodat ik hier een jaar of 9 er niet naar om hoef te kijken. Tja, ik heb toen rustig nagedacht over alle scenario's...Nog maals succes !!
johnny013 schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 20:27 3, moet ik hier in NL bijvoorbeeld al ergens voor zorgen.
Jullie hebben dat allemaal al meegemaakt... alvast bedankt.
Ik heb geen uittreksel uit een geboorteregister nodig gehad voor mijn gele huisboek.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat is de volgende stap...

#19 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 30 oktober 2019, 16:35

Ik ook niet. Paspoort en een verblijfsstempel (retirement) waren voldoende. En bepaalde formulieren mogen max zes maanden oud zijn....

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: wat is de volgende stap...

#20 Bericht door pjotter » vrijdag 01 november 2019, 07:36

Ik had vantevoren al gelezen dat dit net als imm. kantoren overal verschillend is. Moest zelfs naar de ambassade in BKK voor a. een gelegaliseerde kopie van mijn paspoort, daarna b. laten vertalen door geregistreerd vertaalbureau en c. Dit samen weer laten legaliseren bij het ministry of foreign affairs in BKK.
Geel boekje bevat de namen van mijn ouders , daarom vroegen ze ook naar mijn geboorteregister. Was nog een hele kluif voor hun
om die namen om te zetten naar Thai, ha ha. Heb daarom ook al eens gelezen dat het geboorteregister OOK officieel vertaald en gelegaliseerd moest zijn. Gelukkig hier niet.
Tja, hier in Amphur Chok Chai vrij officieel allemaal.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat is de volgende stap...

#21 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 01 november 2019, 13:03

Ik had geen geb bewijs nodig maar moest de namen van pa en ma langzaam opzeggen. Nu hadden die lange namen uit de katholieke registers dus ik maakte er voor pa Anton van en voor ma Tonnie. En dat konden ze wel in het Thais zetten. Maar mijn eigen voornaam bevat een Q en daar weet men geen raad mee.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”