Actuele Ticketprijzen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Actuele Ticketprijzen

#706 Bericht door genesis » vrijdag 23 augustus 2019, 07:40

Nou Joep, niet geheel correct, je betaald dezelfde ticketprijzen als met 30 kg baggage, maar nu voor 20 kg minder, dus het is gewoon een prijsverhoging

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#707 Bericht door jumbo » zaterdag 24 augustus 2019, 04:29

genesis schreef: vrijdag 23 augustus 2019, 07:40 Nou Joep, niet geheel correct, je betaald dezelfde ticketprijzen als met 30 kg baggage, maar nu voor 20 kg minder, dus het is gewoon een prijsverhoging

Genesis
huh?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Actuele Ticketprijzen

#708 Bericht door ron » zaterdag 24 augustus 2019, 07:22

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Actuele Ticketprijzen

#709 Bericht door robin33 » zaterdag 14 september 2019, 00:13

Zit nu midden in een terug vlucht met Emiratez, nooit meer
Heen hadden we in dxb een overstap van 2 uur en een kwartje.. Leuk als ze vanuit ams geen ruim een uur en kwartier vertraging hadden.. Aangezien ik niet wist hoe dxb er uit zou zien de eerste 6,5+1,15 in de stress of we het wel zouden halen.... En wanneer zou de volgende naar bkk gaan. Mochten we hem missen.

Uiteindelijk na rennen (thaise vrouw dus die was al chagrijnig) gehaald. Gelukkig was de gate niet ver.

Toen weer 6,5 uur in de stress of de koffers het wel gehaald hadden.. 1 uur is wel het minimum wat ze nodig hebben om te overladen.

In gestapt, op weg naar bkk.. Op de runway werd hij still gezet.. En kwam er politie aan boord duurde al met al weer 1,5 uur..

Eenmaal in bkk... Wachten bij de band en wachten... Melding met de laatse koffer stond al een tijdje op het scherm.. Maar uiteindelijk toch goedgekomen.

Normaal vind ik vliegen al vakantie... Nu begon het dua pas een dag later in bkk

Daarna gingen we met een coach share van bkk een week later naar Singapore.... Weer ruim 2 uur vertraging.

Nu te wachten. Bij de gate.. Waren optijd geland begin C pier.. GAn boarden richting ams achteraan B
Wat een tering end.

Nu nog nog 2,5 uur wachten met 2 tosties en een water voor 21 euro.

Dit doe ik me zelf dus nooit meer aan.. Ga alleen nog rechtstreeks

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Actuele Ticketprijzen

#710 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 14 september 2019, 06:18

Met 'rechtstreeks' kan je ook pech hebben maar nu stapelde alle pech zich in jouw nadeel op. Dus pech gehad.

Ik had het met Etihad, ook in zo'n zandbak, ik meen Abu Dhabi. Zitten we gezellig met ruim 200 te wachten, ik zit vooraan in business dus kan alles fijn zien. Piloten zitten, man in overall komt binnen, piloot naar buiten, en jawel: lekkage van brandstof, allemaal er uit, en afwachten.

Nu is dat de thuishaven dus men rolt een zelfde ding uit de hangar en twee uur later gaan we toch nog omhoog. En in Belgrado staat de aansluiting naar Amsterdam gelukkig nog te wachten.......

Maar verder in al die jaren nauwelijks vertraging gehad.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Actuele Ticketprijzen

#711 Bericht door Joep » zaterdag 14 september 2019, 06:31

Natuurlijk is vertraging vervelend, dat vinden we allemaal.
Maar die vertraging is meestal niet voor niets.
Heeft in bijna alle gevallen te maken met de veiligheid van de passagiers en bemanning.

Dit kan op grond van defect materiaal of (een vermoeden van) terrorisme.
M.i. terecht dat dan het vliegtuig wordt onderzocht of noodzakelijk onderhoud krijgt.

En er zijn regels voor een evt vergoeding.
Al zijn die bij Europese maatschappijen beter, bij de andere maatschappijen zijn die er ook.

Was zelf een fervent vlieger met Eurowings vanaf Düsseldorf, maar dat is helaas voorbij.
Die vertrekken nu vanaf München en dan is het minder interessant.
Heb in die 5 jaar dat ik er mee gevlogen heb 4x een vergoeding gekregen van € 600.
Is toch een kleine goedmaker.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Actuele Ticketprijzen

#712 Bericht door robin33 » zaterdag 14 september 2019, 08:50

Joep schreef:Natuurlijk is vertraging vervelend, dat vinden we allemaal.
Maar die vertraging is meestal niet voor niets.
Heeft in bijna alle gevallen te maken met de veiligheid van de passagiers en bemanning.

Dit kan op grond van defect materiaal of (een vermoeden van) terrorisme.
M.i. terecht dat dan het vliegtuig wordt onderzocht of noodzakelijk onderhoud krijgt.

En er zijn regels voor een evt vergoeding.
Al zijn die bij Europese maatschappijen beter, bij de andere maatschappijen zijn die er ook.

Was zelf een fervent vlieger met Eurowings vanaf Düsseldorf, maar dat is helaas voorbij.
Die vertrekken nu vanaf München en dan is het minder interessant.
Heb in die 5 jaar dat ik er mee gevlogen heb 4x een vergoeding gekregen van € 600.
Is toch een kleine goedmaker.
De vertraging kan voor je veiligheid zijn maar je zit tocjmh in de stress voor je aansluiting... En dat godkolere eind lopen om. Dan weer gaan wachten.. En in prijs scheelt het bijna niks rechstreeks....

Wil het ooit met Fin air nog wel. Proberen klein vliegveld.. Maar liever met eva...

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Actuele Ticketprijzen

#713 Bericht door Joep » zaterdag 14 september 2019, 09:09

Ik vlieg ook het liefste rechtstreeks, want een tussenlanding van een paar uur kost meestal ook wel een kleine 60 euro met z'n tweeën. Maar nu Eurowings het vluchtschema heeft veranderd zal ik toch iets anders moeten zoeken vanaf Dusseldorf. En dan wordt rechtstreeks onmogelijk volgens mij. Zal dan toch eens gaan kijken bij de "zandbak" maatschappijen of Singapore Airlines, maar dan heb je volgens mij een lange overstap in Singapore.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#714 Bericht door Adrie » zaterdag 14 september 2019, 10:04

[quote=robin33

Nu nog nog 2,5 uur wachten met 2 tosties en een water voor 21 euro.

Dit doe ik me zelf dus nooit meer aan.. Ga alleen nog rechtstreeks

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
[/quote]




Kan me nog herinneren, 1e keer naar LOS met Thai air nog wel in 1993.

Amsterdam via Kopenhagen, en vond toen die tussenstop al niks en dus sindsdien altijd rechtstreeks.

Meestal in het begin China airlines, waar we mijlen spaarde en dus regelmatig een upgrade, ook vaak bij het inchecken netjes gevraagd of we nog in een brede stoel konden en zodoende vaak in de 747 naar boven, 1 keer een upgrade gehad naar rij 1 first dus, heerlijk maar niet voor mijn buget.

1 keer KLM en 1 keer via Dusseldorf, beiden slecht bevallen.

Nu de laatste jaren alleen maar Eva air evergreen de luxe ( ja ik weet wel dat dat een andere naam heeft, maar toch dat wat ik bedoel )

Luxe auto P3 in de parkeergarage want 1 keer op zoeen parkeer terrein in Aalsmeer gestaan en bij terugkomst 25 minuten staan blauwbekken tot die &*% bus eens kwam.

Voor een paar tientjes meer staat hij in de parkeergarage P3



Ja ik zit ook nog te wachten tot de staatsloterij langs komt.

Dan alleen first class vliegen
En je luxe rolls Roce vlakbij de incheck parkeren, maar dat zit er voorlopig nog net niet aan :mrgreen: :mrgreen:

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Actuele Ticketprijzen

#715 Bericht door robin33 » zaterdag 14 september 2019, 10:35

Joep schreef:Ik vlieg ook het liefste rechtstreeks, want een tussenlanding van een paar uur kost meestal ook wel een kleine 60 euro met z'n tweeën. Maar nu Eurowings het vluchtschema heeft veranderd zal ik toch iets anders moeten zoeken vanaf Dusseldorf. En dan wordt rechtstreeks onmogelijk volgens mij. Zal dan toch eens gaan kijken bij de "zandbak" maatschappijen of Singapore Airlines, maar dan heb je volgens mij een lange overstap in Singapore.
Singapore is ook leuk voor een paar dagen

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#716 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 03:05

Finair in maart gedaan en nu weer eind october
Prima service
Vetraging is altijd risico maar daar kan ik me niet echt druk om maken, mede omdat het absoluut niet helpt

Keer een koffer vd vrouw niet meegekomen, in Hefei PRC, maar na een paar uurtjes 'leed'(vermaak :P ) werd hij keurig bij
appartment afgeleverd...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Actuele Ticketprijzen

#717 Bericht door Herbergier » zondag 15 september 2019, 07:18

KLM vliegt ook rechtstreeks, maar daar heb je binnenkort grote kans op stakingen, bij EVA Air hebben ze in juni nog gestaakt en als je pech hebt en je vliegt toevallig op die data, heb je een probleem.

https://nos.nl/artikel/2301638-nieuwe-a ... ingen.html
Alles van waarde is weerloos.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Actuele Ticketprijzen

#718 Bericht door pong » zondag 22 september 2019, 12:17

Met Sing=SQ-die hebben tot 8 flights/day SIN-BKK dus nooit heel lang wachten.
heb met hen geboekt voor onder de 500, ik meen 489, 30-day return van eind nov tot eind dec. met korte transit. Overigens is dat Changi airport mijlen beter als dat swampy om wat tijd te verdoen. Was een heel tijdelijke promotie.
Elk foordeel hep ook nog se nadeel: V. AMS is 10.15, arr SIN next day rond 6.00-dus voor je gevoel nog middernacht, je verliest 1 nacht slaap.
NOnstop in de buurt is enkel nog KLM en EVA van AMS en THAI van BRU.
Heb voorheen ook wel Cathay = CX via HKG gedaan, nu wat onzeker vanwege die bezettingen aldaar, Ook prima service.

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Actuele Ticketprijzen

#719 Bericht door robi6 » zondag 08 december 2019, 08:53

581 € betaalde ik in augutus voor Aeroflot vluCht half oktober. Voordeel: vertrektijd rond de middg,d us start je niet met vroeg op= jetlag. Eerst 3 uur vliegen/eten, dan 8 uur slapen. Nadeel: ik haalde maar amper, hard lopend, de aansluiting in moskou, slechts 1 uur.overstap. mijn bagage was al teruggehaald. Die kwamn dus een dag later aan. Wel prima service: wordt nagestuurd naar je hotel. Maar dus niet aan te raden.

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Actuele Ticketprijzen

#720 Bericht door robi6 » zondag 08 december 2019, 08:55

Toch EVA overwegen?. Moet je wel 1/2 jaar van t evoren boeken meen ik.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”