hebt U dat nu ook?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: hebt U dat nu ook?

#61 Bericht door stevenl » dinsdag 10 september 2019, 04:47

"Gesneden brood moet in TH in de koelkast vanwege de warmte."
Ook in Thailand veroudert brood sneller in de koelkast dan in het keukenkastje. Diot hoeft echt niet in de koelkast, is een slecht idee.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: hebt U dat nu ook?

#62 Bericht door Joep » dinsdag 10 september 2019, 05:12

Inderdaad, wij bewaren het brood ook gewoon in een keukenkastje.
Blijft een dag of 3 redelijk vers.
Of we doen het in de vriezer en ff in de magnetron ontdooien

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#63 Bericht door ron » woensdag 11 september 2019, 13:09

Dacht al dat ik ooit iets over de keukenkastjes had gezegd,en dat klopte toen ik de zoekknop gebruikte.
De geschiedenis herhaalt zich ook dit jaar weer,waarover mijn relaas onder het geciteerde bericht te vinden is. :Whistle:
ron schreef: dinsdag 17 juli 2018, 07:32 Vol=Vol....

Ik heb het er wel eens meer over gehad:kasten vol proppen met niets.......
Wordt er al een jaar of 15 gestoord van,die verzamelwoede van Jeab,waar bakjes van ijs en de bakjes van de Chinees worden bewaard,want dat komt altijd van pas......
In de keuken is een dressoir met 5 laden die volgepropt zitten met die dingen terwijl er volgens mij ook
twee tupperware sets moeten rond slingeren.
Het U-vormig werkblad,wat ooit mijn pareltje in huis was toen ik de keuken liet bouwen,staat nu vol met flessen en potjes.....
Ooit had ik alleen mijn dure messenset/blok en espresso-machine op het blad staan en een grote vaas met verse snijbloemen.
Treurig dat het nu altijd zo rommelig is en ik die strijd eigenlijk al voor een groot deel heb opgegeven.

Het 'volle kasten"-probleem beperkt zich niet alleen tot de keuken,eigenlijk iedere kast is tot de nok toe gevuld met NIETS...
Vitrinekast in de woonkamer waar eerder kristal en zilver stond,staat nu vol met prullaria
en zie ik dat Simon stickers op het glas van de deur heeft geplakt.
Had ik 15 jaar geleden niet gedacht dat ook bij mij stickers op een kast zouden worden geplakt,
toen ik de vol geplakte deuren en muren bekeek bij een Tante van Jeab in Udonthani.

Ik schrijf dit stukje vandaag eigenlijk omdat ik mij wederom heb voorgenomen om straks even lekker de veegwagen
door het huis te laten rijden,onderwijl Jeab met haar vriendin naar de Tempel gaat in Purmerend.
De laatste keer dat ik dit deed was die keer dat ik terug kwam in Nederland nadat we alles in Thailand
geregeld hadden zoals een huis en school in Thailand.
Ben toen alleen terug gegaan voor een paar maanden en heb mij heerlijk uitgeleefd met het leeghalen
van de twee grote kledingkasten in de slaapkamers......

Zeker twintig vuilniszakken met "NIETS" hebben de eerste dag kennis mogen maken met de vuilcontainer.
Heerlijk om te zien dat er toen dertig lege kledinghangers ineens beschikbaar waren en er plots plankruimte was
om de handdoeken netjes in weg te stapelen.
De keuken was weer mijn 'showroom" geworden zoals ooit de bedoeling was en kon weer blindelings de spullen vinden zonder de dagelijkse zoektochten zoals ik onderhand wel gewend was geworden.

Ook de badkamer natuurlijk aangepakt welke ik ooit ook had laten verbouwen tot een nette natte ruimte met mooie apparatuur.
Kastjes volgestouwd met dingen die er niet horen,maar waar eigenlijk alleen verzorgingsartikelen
zoals zeep/shampoo/tandpasta,etc. horen te liggen/staan.

Ik heb gezien dat bij al haar vriendinnen dezelfde wanorde heerst en praat daar met die kerels wel eens over bij een feestje of zo.
Een beetje sussend wordt er meestal op mijn vraag gereageerd en merk ik dat zij er gewoon mee hebben ingestemd
en de boel maar laten zoals het is om de lieve vrede te behouden.....

Ik bemerk dat ik de laatste tijd ook die kant op ben gegaan,en stukje bij beetje iedere dag het "landjepik"
wordt gespeeld en door mij wordt getolereerd.
natuurlijk probeer ik dagelijks deze stille oorlog te winnen door zoveel mogelijk de boel te blijven ruimen
(lees:in de vuilnisbak gooien) en de twee jongens hun eigen rommel te laten opruimen,wat goed lijkt te lukken.

Er vallen hier natuurlijk wel eens foute woorden door mij,als ik weer eens naar iets loop te zoeken
wat eigenlijk een vaste plaats hoort te hebben.
Gisteravond ook weer zoiets toen ik een pak suiker uit de keukenkast wilde pakken en bij het open doen van de kast
40 saté-prikkers los naar buiten rolden.

Was voor mij weer het hek van de Dam,en wist dat het weer tijd was voor een actie............
Wetende dat het maar weer van korte duur is,en dat er niet tegen te strijden is,maak ik er toch weer een heerlijk dagje van en zal over een paar uur dik tevreden zijn over het resultaat.
Dat bij thuiskomst van Jeab er waarschijnlijk een klein oorlogje op komst zal zijn neem ik maar voor lief
als zij merkt dat er weer veel rotzooi door mij is weggegooid......

Ron.
De Slag om de keukenkast...


Zoals ik al in het andere draadje schreef (Hebt U dit nu ook?) was afgelopen Zondag door mij veranderd in bijltjesdag,
waar ik met de "Nederlandse slag"het huis weer toonbaar had gemaakt,en waar tot nu aan toe nog geen woord over gerept is.......
So far...so good :thumbsup:

Veel had ik al van het keukenblad geruimd (lees:VIA DE VUILNISBAK NAAR DE "NEVER COME BACKLINE")
maar was nog niet aan de inhoud van de keukenkastjes toegekomen.
Ik schreef een tijdje geleden al dat mams "haar"kastjes zo vol heeft staan met potjes/flesjes/zakjes etc.
dat ze het heel gewoon vond om overtollige bende maar in "ons"ene kastje te parkeren.

Zelfs een paar zoetwaren zoals jam en hagelslag werden naar het aanrechtblad verbannen aangezien daar geen ruimte meer voor was.
Tja,dat kan 1-2 weken dan wel gedoogd worden door mij,al erger ik mij daar aan,maar er komt natuurlijk een moment dat die ene druppel
net te veel is voor MIJN emmer,en wederom de botte bijl moet worden gehanteerd.

Die ene druppel viel eigenlijk doordat de jongens gisteren pannekoeken wilden eten en Jeab met
pannekoekenmeel/stroop /melk en poedersuiker thuis kwam in haar boodschappentas....
Ik was verbaasd en vertelde haar dat al die spullen nog ruim aanwezig waren,aangezien deze spullen bij "ons"in het kastje staan
en ik de inhoud daarvan kan dromen en altijd aanvul na gebruik......

Haar reactie was niet veelzeggend en er werd voor de rest ook niet over nagedacht.........dus geen lering trekken uit dit soort foutjes
en de boel nog verder volstouwen dan mogelijk is.
Dat je bij dubbele aankopen dan ook eerst het eerst gekochte product gaat gebruiken {houdbaarheidsdatum) is voor jou en mij misschien
de gewoonste zaak van de wereld,maar bij Jeab in ieder geval niet en opent de spullen die ze net gekocht heeft en laat de oude spullen gewoon "verjaren"

Ik kwam net thuis en had trek om een lekkere pan soep te gaan maken voor vanavond,en keek op de vaste plaats
in ons kastje waar de vermicelli lag......jammer dan:OP!
Heb jij de vermecelli opgemaakt Jeab?.........heeeeel diep denkend.....het hoofd halfschuin omhoog kijken,alsof boeddah himself haar raad kan geven,komt het weifelende antwoord:'Denk ik'......en wordt gewoon verder gegaan met naar de Thaise soap te kijken,en wordt mijn misgrijpen niet eens opgemerkt...
Ik weet dat zij vorige week tomatensoep heeft gemaakt en dus de laatste vermicelli heeft gebruikt,maar iets toegeven?.....ho maar. [|(
Zal wellicht met het vaak geopperde "gezichtsverlies"te maken hebben.....!?

Ben maar even naar buiten gelopen aangezien tot 10 tellen niet mijn manier is om dan later wederom in herhaling te vallen
en te vertellen dat zodra iets dreigt op te gaan,er verse aanvoer in de plaats moet komen....zo logisch toch?!
Meteen maar naar de slager en groenteman voor mijn ingredienten gefietst en bij thuiskomst met de soep begonnen.
Onderwijl de bouillon aan het trekken was ik gelijk maar eens begonnen om schoon schip in ons kastje te maken
en de spullen van Jeab demonstratief op het keukenblad gezet.

3 flessen stroop (2 nieuw),drie poedersuiker,allen open,4 pakjes vleesjus(3 zakjes p/s) 2 pakjes open/2 dicht,3 aangebroken pakken spaghetti,
idem macaroni.3 pakjes cup a soup twee dicht 1 open,3 pakken pannekoekmeel,twee dozen panneermeel allen nieuw en nog veeeeel meer bende.
Blijkbaar haalt Jeab maar bij en kijkt niet naar de stand van zaken...
Dingen die OP zijn worden niet gehaald en dingen die WEL aanwezig zijn worden gewoon verdriedubbeld.....schiet mij maar af!

Heerlijk.....ik ben klaar en de kast-verovering blijkt een feit te zijn.......!!
Gelijk ook de kopjes/glazenkast aangepakt die vol stond met kopjes en glazen die de laatste 10 jaar niet gebruikt zijn en nu
een enkele reis naar de container hebben gekregen,samen met nog meer glazen potten die ik uit de kasten heb geplukt.
Echt waar,onderwijl aan het forum denkende tijdens het opruimen wilde ik er eigenlijk een filmpje van nemen maar wil haar niet te kak zetten,
wel wetende dat ik zeker niet de enigste ben die tegen deze horder-problemen aanloop.

De kastjes zijn nu half gevuld,maar toch alle dingen die erin horen te staan zijn aanwezig......lekker overzichtelijk.
Ben nog niet helemaal klaar om Jeab te vragen of zij haar kastjes ook eens gaat refreshen,want daar zou wel eens herrie van kunnen komen,
aangezien de maandelijkse "boze week" ook niet echt meewerkt aan haar humeur.... :crazy:

Heb dit stukje eigenlijk in een paar uur geschreven terwijl het nog geen 10 minuten werk is,maar ik was onderwijl daadwerkelijk de kastjes aan het doen. :Whistle:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#64 Bericht door driver » woensdag 11 september 2019, 16:09

:mrgreen:.. Je schrijft het weer perfect Ron.
Mooi verhaal weer.
Iets van.. vechten tegen die bekende bier nog wat?.
Jij hebt een gezin en Sukanya en ik zijn samen dus hier in huis weinig gedoe wat betreft de keukenkastjes ect.
Suk weet nu wel dat het oude spul eerst op moet daarna pas iets nieuws open maken.
Ze koopt zelf altijd de boodschappen en dat doet ze ook wel uitgekiend.
Lees : Als hier het meestal wel dikke folder pakket op de vloermat ploft en ze is thuis dan vliegt ze er opaf. Om vervolgens alle folders eerst uit te sorteren. Daarna gaat ze op haar dooie gemak de aanbiedingen bekijken.
Zit er iets bij wat we regelmatig kopen dan komt er een kruisje bij te staat en wordt de bladzijde iets omgevouwd.
Daarna komt de stapel bij mij en wacht ze totdat ik ook klaar ben met de kruisjes zetten.

En dan is het zodra ze tijd heeft op de fiets naar.. Aldi of Hoogvliet of AH ect.
Dan propt ze de fietstassen ook helemaal vol en ze haalt ook echt niet meer dan dat ze nodig denkt te hebben.
Maar vaak wel bijvoorbeeld 1 aanbieding en niet zeg maar 6 dezelfde artikelen.
Dat 1 gratis bij de AH begrijpt ze wel maar tweede artikel halve prijs oid is lastig merk ik.
Dat vraagt ze meestal aan mij wat dat is en of het dan ook wel goedkoper is dan bij een andere winkel.

Thuis gearriveerd ongeacht regen of droog weer wordt alles in de keuken neergezet en gelijk opgeruimd. Oude spullen gelijk naar voren het nieuwe erachter indien van toepassing.

In huis zelf ook alles netjes opgeruimd en de keuken ook wel.
Aanrecht altijd schoon en behalve koffie apparaat en broodrooster niks erop verder.

So Far So Good :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#65 Bericht door ron » woensdag 11 september 2019, 16:42

Hoi Arie

Nou hier is de toon in ieder geval gezet en aan het stilzwijgen van Jeab te merken, is waarschijnlijk de satang bij haar gevallen...... :idea:
Ik tollereer niks meer qua rotzooi/rommel/potjes en bakjes.
Zo vlug ik in de gaten krijg dat de verzamelwoede weer serieuze vormen aanneemt,dan gaat de beuk erin....... :giggle:

Wat jou opmerking betreft van het vechten/bier kan je in onderstaande link lezen,is trouwens een hele leuke site waar veel "weetjes" in staan.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/vechte ... e-bierkaai

Groetjes,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: hebt U dat nu ook?

#66 Bericht door wpdl » donderdag 12 september 2019, 01:55

Natuurlijk is er niks gevallen hakken in het zand maar dat wist je al.
En denken niemand heeft van Thailand ooit een kolonie gemaakt en de reactie van het individu is navenant.
Tegen de stroom inzwemmen is een soort gelijke opmerking hoewel dat niks met Amsterdamse bierschouwers te maken heeft.
Men vangt meer vliegen met honing/stroop dan met azijn zou hem meer zijn.

Koop eens een whiteboard en als het laatste pak open gemaakt wordt schrijf je dat op. ;)
Volgens mij zitten jullie allebei in de bewoonde wereld met je overkapping :lol:
Derde wereldoorlog hebben ze uitgesteld eerst de financiële uitvechten dus geen paniek of gestres en jullie hebben auto/brommer/ fiets en zo.

Mocht je onverhoeds toch een beetje zenuwachtig blijven voor de toekomst in negatieven zin hier een link.

https://wibnet.nl/natuur/natuurrampen/z ... rme-rampen

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: hebt U dat nu ook?

#67 Bericht door Herbergier » donderdag 12 september 2019, 03:22

Voor mij een heel herkenbaar verhaal Ron, wij gaan 1x per twee weken samen boodschappen doen, meestal Big C en Makro, ik loop met het winkelwagentje en onze kleindochter en de vrouw met een mandje die ze regelmatig bij mij in het winkelwagentje komt legen, ik heb de waren waarvan ik weet dat ze aangevuld moeten worden netjes op een papiertje genoteerd en zij doet alles uit haar hoofd, met het gevolg dat er meerdere waren gekocht worden die nog ruim op voorraad zijn of soms zelfs ver over datum in de koel- of provisiekast staan.

Bij het afrekenen bij de Big C vraagt ze wel altijd of er nog korting is (meestal is die korting alleen in het weekend, dan is het overdag wel veel te druk daar maar wij gaan altijd pas 's avonds shoppen), want dikwijls krijg je na het betalen van ongeveer 800 of 1000 baht, met gebruik van je Big C pasje, bij de volgende betaling ongeveer 80/100/120 baht korting, dus ik reken bij die 800 of 1000 baht af en dan reken ik het vervolg af met een tweede pasje waarmee ik dan de 80/100/120 baht korting krijg, komen we daarna weer boven de limiet van 800 of 1000 baht reken ik weer af voor korting bij het tweede pasje, ze vragen dan niet om nog een derde pasje, zo hebben wij toch meestal een 10% extra korting na het afrekenen bij de Big C.
Zijn er die week geen kortingen dan laat ze haar government ID-pasje zien en krijgen we daar korting op, maar dat is veel minder dan 10%.

Na het afrekenen gaat ze ook nog even met de bonnen langs de informatie balie van de Big C en dan krijgt ze dikwijls nog wat prullaria, zoals een plastic bakje in haar handen gestopt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: hebt U dat nu ook?

#68 Bericht door wpdl » donderdag 12 september 2019, 04:45

zij doet alles uit haar hoofd, met het gevolg dat er meerdere waren gekocht worden die nog ruim op voorraad zijn of soms zelfs ver over datum in de koel- of provisiekast staan.
Het is te hopen dat ze met haar baan als government medewerker ietsje anders nadenk dan herbergier ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#69 Bericht door driver » donderdag 12 september 2019, 05:47

ron schreef: woensdag 11 september 2019, 16:42 Hoi Arie

Nou hier is de toon in ieder geval gezet en aan het stilzwijgen van Jeab te merken, is waarschijnlijk de satang bij haar gevallen...... :idea:
Ik tollereer niks meer qua rotzooi/rommel/potjes en bakjes.
Zo vlug ik in de gaten krijg dat de verzamelwoede weer serieuze vormen aanneemt,dan gaat de beuk erin....... :giggle:

Wat jou opmerking betreft van het vechten/bier kan je in onderstaande link lezen,is trouwens een hele leuke site waar veel "weetjes" in staan.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/vechte ... e-bierkaai

Groetjes,Ron. :thumbsup:
Hi Ron, Ben dan toch wel ietswat benieuwd hoe de komende weken gaan worden bij jullie wat betreft het opgeruimd houden zeg maar hier en daar ;).
Momenteel wordt er hier in huis ook minder gedaan qua schoonmaken werkzaamheden omdat Suk nu ook elke dag werkt. Dan moet het in de avond uren gebeuren en ze hoeft van mij niet elke avond nog bezig te zijn als ze overdag ook druk met werk is geweest.
Dan stofzuig ik ffe snel de kamer en kleine hal en klaar. Eten is ook niet moeilijk hier omdat ik daar heel makkelijk in ben. Is er geen warme hap of geen zin of tijd om te koken pak ik wel brood dat maakt mij niks uit.
En ach.. Als je met twee personen bent en overdag vaak weg dan blijft alles wel zoals het was. Stof is het enigste terugkerende probleem inclusief spinnenwebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: hebt U dat nu ook?

#70 Bericht door Herbergier » donderdag 12 september 2019, 06:46

wpdelange schreef: donderdag 12 september 2019, 04:45
zij doet alles uit haar hoofd, met het gevolg dat er meerdere waren gekocht worden die nog ruim op voorraad zijn of soms zelfs ver over datum in de koel- of provisiekast staan.
Het is te hopen dat ze met haar baan als government medewerker ietsje anders nadenk dan herbergier ;)
Nou ik heb anders niet zo'n hoge pet op van de government medewerkers en ik ken er veel van hoog naar laag, ze improviseren allemaal maar wat met de wetten die volgens mij niet veel (top)medewerkers echt kennen of opvolgen, dat is ook duidelijk te merken bij politie, immigratie, gemeentehuis en gemeente administratiekantoren.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#71 Bericht door ron » donderdag 12 september 2019, 09:29

driver schreef: donderdag 12 september 2019, 05:47 Hi Ron, Ben dan toch wel ietswat benieuwd hoe de komende weken gaan worden bij jullie wat betreft het opgeruimd houden zeg maar hier en daar ;).
Hoi Arie,kom eigenlijk net binnen lopen hier,want het dagelijkse kaartje leggen in het koffiehuis om 07.00 moet natuurlijkook gebeuren. :P
Voordat ik vertrok om 06.55 heb ik wel medegedeeld aan Jeab dat IK bij thuiskomst de plasticbakjes die ik zou tegenkomen in de keuken
een oneway-ticket zou geven naar de container.....

Er hangen al geruime tijd twee tasjes aan een haakje in de keuken waar ik mezelf iedere dag aan erger,
en al een paar keer duidelijkheb gemaakt dat die daar weg moeten.
Het woordje gewenning komt nu eigenlijk bij mij op nu ik dit schrijf......ja,dat is het.....gewenning.
Als je het iedere dag ziet hangen,dan ZIE je het op een gegeven moment niet meer,en hoort het in jou gedachten gewoon bij het meubilair..

Zo is dat trouwens met alles......waar ik mij vroeger verschrikkelijk aan stoorde was bijvoorbeeld aan de stickers die zomaar door de kinderen
op kasten en deuren werden geplakt.
Zijn jullie wel goed bij je hoofd,was mijn reactie,ondertussen die rotzooi er afkrabbend met een natte lap.....
Tekenen op muren werd ook door mij beloont met een schop voor de kont.....wat krijgen we nou,ben je niet goed snik ofzo
ondertussen het schoolbord of tekenpapier aanwijzend.

Jeab deed of dit de gewoonste zaak van de wereld was en keek er vreemd van op dat ik zo,n drukte daarom maakte.
Zoals je kan lezen is dit dus een dagelijks gevecht,en wordt je daar mistroostig van........
Voor de rest heb ik aan Jeab een toffe vrouw en ben gelukkig met mijn gezin,dat maakt het soms wel eens moeilijk om de sfeer te bederven
en ik dan als de kwaaie pier bekend sta,ook in de ogen van de jongens natuurlijk.
Ik wil het juist altijd gezellig maken en ga overal zoveel mogelijk met hen naar toe,afstand is geen enkel bezwaar.....

Even terugkomend op de twee bewuste tasjes in de keuken.....natuurlijk ook vol met plastic bakjes waarvan deksels waarschijnlijk
op een andere plaats liggen zoals ik gisteren ontdekte..
Bij thuiskomst waren de tasjes verdwenen en werd er geen woord over gewisseld.
Jeab liep net even naar de bakker en kon ik even stiekem in haar kastjes kijken om te zien of daar ook de boel was geruimd.....nee dus...nog niet.

Zal daar straks nog even quasi-nonchalant in gaan neuzen als zij terug is,onder het mom dat ik wat zoek en de boel een beetje overhoop haal.... :crazy:
Ik hou jullie op de hoogte van de stand van zaken. :P


Herbergier schreef: donderdag 12 september 2019, 03:22 Na het afrekenen gaat ze ook nog even met de bonnen langs de informatie balie van de Big C en dan krijgt ze dikwijls nog wat prullaria,
zoals een plastic bakje in haar handen gestopt.
Ik weet daar alles van Joost....wat zijn ze blij met die bakjes......
Gek wordt je er van........... :twisted
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#72 Bericht door ron » donderdag 12 september 2019, 10:14

wpdelange schreef: donderdag 12 september 2019, 01:55 Koop eens een whiteboard en als het laatste pak open gemaakt wordt schrijf je dat op. ;)
Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: hebt U dat nu ook?

#73 Bericht door Herbergier » donderdag 12 september 2019, 12:45

Nog zo iets voor "Hebt u dat nu ook?"

Als je iets vertelt aan de vrouw en het interesseert haar weinig, dan kijken ze je niet aan maar dan hoor je alleen mmmm en gaat ze gewoon door met waar ze mee bezig is.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#74 Bericht door ron » donderdag 12 september 2019, 13:26

Herbergier schreef: donderdag 12 september 2019, 12:45 Nog zo iets voor "Hebt u dat nu ook?"

Als je iets vertelt aan de vrouw en het interesseert haar weinig, dan kijken ze je niet aan
maar dan hoor je alleen mmmm en gaat ze gewoon door met waar ze mee bezig is.
Denk dat je alleen serieus contact kan hebben als je een frame van een tv om je heen hangt..... :P

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#75 Bericht door wanadee » donderdag 12 september 2019, 14:09

ron schreef: donderdag 12 september 2019, 13:26
Herbergier schreef: donderdag 12 september 2019, 12:45 Nog zo iets voor "Hebt u dat nu ook?"

Als je iets vertelt aan de vrouw en het interesseert haar weinig, dan kijken ze je niet aan
maar dan hoor je alleen mmmm en gaat ze gewoon door met waar ze mee bezig is.
Denk dat je alleen serieus contact kan hebben als je een frame van een tv om je heen hangt..... :P

Afbeelding
Frame van een grote iphone lijkt mij effectiever :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”