TM30 The petition

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

TM30 The petition

#1 Bericht door ron » donderdag 08 augustus 2019, 11:49

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: TM30 The petition

#2 Bericht door pjotter » donderdag 08 augustus 2019, 15:30

Yep. Ken hem. Aardige en kundige man.
Tja, we zullen zien of het wat uithaalt. Al moet ik zeggen er zelf niet zoveel moeite mee te hebben met het TM30 gebeuren. Ook wat mazzel dat 'mijn' immigratie kantoor maar een kilometertje of 10 van me vandaan is. Zei vragen mij de TM30 melding alleen te updaten als ik het land heb verlaten en dan terug kom.
ron schreef: donderdag 08 augustus 2019, 11:49 http://bit.do/e37vo

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: TM30 The petition

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 09 augustus 2019, 01:15

Ik heb er op zich ook niet zoveel moeite mee

Het is echter wel een 'belasting' want ik reis minimaal 1 keer per maand naar de buitenlanden.

Na registratie via website en app, heb ik mezelf gemeldt. 1 keer via mijn vrouw bij het IO Ayutthaya en de tweede keer online.
Online melding verliep voorspoedig en de eerste regel in het meldings scherm was keurig ingevuld.
Deze week checkte ik het nog een keer via optie search TM30, niets, noppes, nada :shock: :shock:

Ik wist van een collega zijn trip en melding, met hem gechecked en ook zijn melding was niet terug op te roepen :shock:

IO wordt gecontact en we horen verder...

Geen van de geroemde websites voor TM6, TM30 of 90 dagen melding werkt naar behoren.....en het betreft voor allen een simpele Data base...

Het geleuter over Indiase nationals en de 3 miljoen van de buurlanden kan opgelost worden zonder de zich via 90 dagen registratie meldende (!)
buitenlanders, wat iedereen nagenoeg moet doen, lastig te vallen. Ik zelf reis vaak dus mijn aankomst, verblijf, visa, adres etc worden daardoor nog vaker gecontroleerd
Al met al zijn dus de 90 dagen, TM 30 een beetje teveel van het minder goede...

De informatie van de diverse IO's strookt ook niet met elkaar, ook niet de eerste, laatste en enige keer verwacht ik.

Heb de petitie getekend....we zien wel wat ervan komt, maar het zou betekenen dat de Immigration gezichtsverlies zou lijden, dus reken op niets!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: TM30 The petition

#4 Bericht door trangerkuda » vrijdag 09 augustus 2019, 02:54

Ik ben van mening dat de petitie tekstueel dermate soft is opgesteld, dat in het zeer onwaarschijnlijke geval, dat hieraan geheel of gedeeltelijk gehoor gegeven zou worden, dit niet leidt tot wezenlijke verbetering(en) in het door de immigratiedienst gevoerde voor buitenlanders denigrerend, onvriendelijk, kostbaar, tijdrovend, vaak tegenstrijdig en willekeurig beleid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: TM30 The petition

#5 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 09 augustus 2019, 11:45

Er is een ontwikkeling gaande na een gesprek op hoog niveau tussen de in Khorat wonende Canadese jurist Sebastien H. Brousseau en een hoge piet van Immigration.

Een verslag staat vandaag in een zeker Nederlandstalig blog met een link naar Thaivisa forum.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: TM30 The petition

#6 Bericht door ron » maandag 12 augustus 2019, 11:52

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: TM30 The petition

#7 Bericht door brake0345 » maandag 19 augustus 2019, 04:41

Ik laat de TM30 registratie tegenwoordig online doen, dat kost me 250 baht per keer.
Ik maak bij aankomst in Bangkok een foto van de nieuwe TM6 en aankomst stempel, stuur het op via Line en betaal online.

Sinds ik een keer te laat was met mijn TM30 rapport bij Chiang Rai immigratie laat ik dit nu online doen.
Dit omdat ik heb geen zin heb om de dag nadat ik in Thailand terug kom alweer 120 km heen en weer naar CR immigratie te rijden.

De screen print niet ik in mijn paspoort, de volgende keer dat ik voor een visum verlenging ga weet ik of het gewerkt heeft of dat ik weer een boete krijg :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: TM30 The petition

#8 Bericht door erik-kuijpers » maandag 19 augustus 2019, 06:28

Brake0345, Marcel, als je zo vaak reist en steeds terugkomt op het oude adres, zou je niet proberen een afspraak met die lui te maken? In Nongkhai geldt/gold de regel dat je geen nieuwe TM30 maakt als je naar het oude adres, je feitelijke woonadres, teruggaat.

Ik vraag me namelijk af of de automatisering en hun BigBro zo goed werken dat jouw vertrek uit TH wel ooit bij de Immi in jouw regio terecht komt..... Of pas als je al lang weer terug bent......

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: TM30 The petition

#9 Bericht door Herbergier » maandag 19 augustus 2019, 06:42

Ik heb geluk, hier in de stad Buriram zijn twee immigratiekantoren, een daarvan is in een winkelcentrum naast het voetbalstadion, dat is op ongeveer twintig minuten lopen vanaf mijn huis, dus ik stap daar op mijn gemak naar toe, regel mijn immigratiepapieren, ga daarna een lekker hapje Thais eten in dat winkelcentrum en stap op mijn gemak weer naar huis, zo ben ik toch weer een ochtend of middag van huis af.

Drie jaar geleden moesten wij nog voor het meest dichtbij zijnde immigratiekantoor, naar de grensplaats Kap Choeng in de provincie Surin, op ongeveer 125 km rijden vanaf de stad Buriram, daar was ook en grote grensmarket, dus dat vond de vrouw altijd wel leuk en zij nam daar speciaal vrij voor, maar nu ga ik altijd alleen want ik loop graag een stukje, voor een Thai is twintig minuten lopen veel te ver, al kunnen ze wel uren op een market of in een winkelcentrum slenteren, dan hoor je ze niet.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: TM30 The petition

#10 Bericht door erik-kuijpers » maandag 19 augustus 2019, 07:55

Ik zit ook zo deftig. Op 3 km van de Immi want die zit 1 km van de grenspost aan de brug naar Laos. Ik kom er dagelijks langs als ik in TH ben en ze hebben een 'glijbaan' voor mensen met rolstoel of loophulpmiddel.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”