Een Songkran satire; met een knipoog dus...

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#1 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 11 april 2019, 22:05

EEN SONGKRAN SATIRE MET HET BLAUWE KNOOPJE STIJF DICHT...
.
Lekker met water gooien in het Staphorst van het oosten.

De politie geeft een vette waarschuwing af: hou de social media vrij van seksueel getinte plaatjes en helemaal van uitnodigende teksten en foto's over alcohol. Wat het laatste betreft: in de winkels is de verkoop van alcohol reeds (een heel klein beetje) aan banden al weet niemand wat ik in de koelkast heb staan aan heerlijk helder schuimend spul.

Afbeelding

(De Songkran hooggesloten jurk)
.
Als het aan de leiding ligt wordt het een Songkran met het bovenste knoopje stijf dicht bovenaan een kuise jurk of ver over de billen vallende blouse die van 'dekkend' materiaal gemaakt is. Het is niet de bedoeling dat ronde vrouwelijke vormen pront naar voren komen want op de social media kan dat dan vallen onder 'nudity or lewd act' en dat is een overtreding van de Computer Crime Act!

Je mag als vrouw tijdens Songkran niet laten zien wat je in huis hebt! Maar wees gerust, ook mannen moeten zich onthouden van 'sexually-provocative clothing' die de social media halen. Daar staat, dames en heren, maximaal 5 jaar gevangenis op en maximaal 100.000 baht boete. Dat wordt een dure Songkran, en nog een langlopende ook.

Afbeelding

(Het Songkran nul procent biertje)
.
Speciale politieagenten zullen deze dagen het internet afspeuren, met name de social media, naar onkuise tonelen en naar mensen die alcohol promoten. 'Wij gaan heel snel mogelijke overtredingen opsporen, vooral onder de jeugd, om onfatsoenlijke gedragingen van het internet af te halen en er voor te zorgen dat Songkran weer wordt gevierd volgens de Thaise traditie en cultuur.'

En ik maar denken dat een beetje bloot en een beetje alcohol daar bij horen... Tja, dat wordt een knoopje extra dicht en een nul procent biertje, dames en heren.

Alcohol in het verkeer

Daar wordt, alweer, scherp op gelet. Je mag dronken mensen in je auto naar huis brengen. Maar … heb je alcohol in je auto dan is dat simpele feit al bewijs dat jij, chauffeur, gezopen hebt! En dan zijn chauffeur en passagiers allemaal verantwoordelijk voor de gevolgen. Smokkelt zo'n dronken lor een blikje bier mee dan ga jij, chauffeur, de bak in want je overtreedt de ban op alcohol achter het stuur!

Goed, om het positief af te sluiten, er zit toch nog een dikke plus aan de maatregelen van deze dagen: de politieagenten zullen met Songkran géén vrije dagen opnemen omdat het publiek ze op hun post eist.

Nou, mijn Songkran is nu al helemaal goed. Hoewel, eerst maar eens zien wat er van terecht komt....

Bron:
The Nation; http://tinyurl.com/y2mhfegr

Foto's en prenten
Waarschuwing in India; wikimedia, 34143102.
Zedige jurk uit de jaren 50; wikimedia, 3206785.
Vietnamees biertje, nul procent alcohol; wikimedia, 4354028.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#2 Bericht door genesis » vrijdag 12 april 2019, 01:54

Tja... de hele wereld beweegt die richting uit, met alle voors & tegens

Genesis

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#3 Bericht door Joep » vrijdag 12 april 2019, 04:19

Ach ook met carnaval worden aanstootgevende wagens uit de optochten geweerd.
Neemt niet weg dat ik het ook jammer vind dat alles zo aan banden wordt gelegd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#4 Bericht door KhunSugar » vrijdag 12 april 2019, 07:03

Wat mij betreft mag Songkran gerust evolueren naar minder westerse decadentie en meer Thaise traditie.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#5 Bericht door Gardensafari » vrijdag 12 april 2019, 08:16

Ik zie toch liever dit:

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#6 Bericht door driver » vrijdag 12 april 2019, 19:29

Gardensafari schreef: vrijdag 12 april 2019, 08:16 Ik zie toch liever dit:

Afbeelding
ik zie ook liever dat water pistool ja 😝

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#7 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 13 april 2019, 06:59

KhunSugar schreef: vrijdag 12 april 2019, 07:03 Wat mij betreft mag Songkran gerust evolueren naar minder westerse decadentie en meer Thaise traditie.

Afbeelding
Heer Suiker, het zal EN EN blijven denk ik. Dit pak je de bevolking niet meer af.

Ik zie mijn vrouw eerst de tempel bezoeken met etenswaren en een flesje NAM HOM ofwel reukwater maar na die serieuze kant van songkran doen vrouw en zoon lekker mee met het waterballet. Al is er nauwelijks verkeer in ons dorpje. Men gooit vooral elkaar nat.

Toeristen komen er speciaal voor; dat levert centjes op en dat is goed voor de bevolking. 'Brood en spelen' besloot ooit iemand en die had gewoon gelijk.......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#8 Bericht door serpay » zaterdag 13 april 2019, 07:52

KhunSugar schreef: vrijdag 12 april 2019, 07:03 Wat mij betreft mag Songkran gerust evolueren naar minder westerse decadentie en meer Thaise traditie.

Afbeelding
Mooie kleding maar die sportschoenen eronder ziet er niet uit. Dus ook hier weer weg traditie.
Ik houd het netjes ga schoonmoeder zegenen en een beetje met poeder besmeren dan wat drinken en natuurlijk een lekkere bbq er achteraan.
Alfisti rebeli

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#9 Bericht door robin33 » zaterdag 13 april 2019, 07:53

Gardensafari schreef:Ik zie toch liever dit:

Afbeelding
:). Ja niks mis mee

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk


Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#10 Bericht door KhunSugar » zaterdag 13 april 2019, 12:17

serpay schreef: zaterdag 13 april 2019, 07:52
KhunSugar schreef: vrijdag 12 april 2019, 07:03 Wat mij betreft mag Songkran gerust evolueren naar minder westerse decadentie en meer Thaise traditie.

Afbeelding
Mooie kleding maar die sportschoenen eronder ziet er niet uit. Dus ook hier weer weg traditie.
Ik houd het netjes ga schoonmoeder zegenen en een beetje met poeder besmeren dan wat drinken en natuurlijk een lekkere bbq er achteraan.
Ik denk dat Albert niet enkel gelijk heeft met zijn relativiteitstheorie.

@Erik

Inderdaad, brood en spelen en de decadentie van de Romeinen.
Een aanrader om lezen is "The History of the Decline and Fall of the Roman Empire" van Edward Gibbon.
Daarna zie je de raakpunten met het gedrag van de 'Jetset' en huidige would be rijken...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar goed, ik wens de believers hun losbandigheid in Pattayaanse oorden niet te ontnemen. Maar "Don't say you weren't warned"...

Voor de anderen wordt het een respectvol traditioneel nieuwjaarsfeest in familiekring, al dan niet met witte sportschoenen :-)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#11 Bericht door RuudThai » zondag 14 april 2019, 04:28

Het Thaise kabinet heeft besloten dat dronken chauffeurs die door hun schuld een dodelijk ongeluk veroorzaken er niet meer afkomen met een boete en/of lichte gevangenisstraf maar worden vervolgd wegens moord. En dat kan hier leiden tot levenslang of zelfs de doodstraf.
Bron: Bangkok Post

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#12 Bericht door driver » zondag 14 april 2019, 05:38

RuudThai schreef: zondag 14 april 2019, 04:28 Het Thaise kabinet heeft besloten dat dronken chauffeurs die door hun schuld een dodelijk ongeluk veroorzaken er niet meer afkomen met een boete en/of lichte gevangenisstraf maar worden vervolgd wegens moord. En dat kan hier leiden tot levenslang of zelfs de doodstraf.
Bron: Bangkok Post
Dan zullen er binnen kort wel enkele in het nieuws komen denk ik als voorbeeld dat ze het ook echt doen qua aanklacht en veroordeling.
Of.... Toch niet..?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#13 Bericht door erik-kuijpers » zondag 14 april 2019, 06:35

RuudThai schreef: zondag 14 april 2019, 04:28 Het Thaise kabinet heeft besloten dat dronken chauffeurs die door hun schuld een dodelijk ongeluk veroorzaken er niet meer afkomen met een boete en/of lichte gevangenisstraf maar worden vervolgd wegens moord. En dat kan hier leiden tot levenslang of zelfs de doodstraf.
Bron: Bangkok Post
Ruud, zie ook hier:
viewtopic.php?f=2116&t=827032

Maar wat Driver zegt, eerst maar eens zien wat er van terecht komt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#14 Bericht door jumbo » maandag 15 april 2019, 00:14

Heerlijk feest gevierd afgelopen 2 dagen, 1 dag bij de tempel met muziek en water. 2e dag bij het ouderlijk huis van oma waar nagenoeg de hele familie aanwezig was
Water gooien, bbq, vis, ander voedsel en uiteraard muziek, dans en drank.
Vandaag een khlong opzoeken voor het waterige einde van dit jaar's versie
Sanuk.... [8) :worshippy: :asian22:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een Songkran satire; met een knipoog dus...

#15 Bericht door erik-kuijpers » maandag 15 april 2019, 06:51

Zit 't er al weer op buiten Pattaya? 13-14-15 slechts, geen verlenging wegens het weekend? Maar je hebt het weer overleefd, zie ik. Ik ook hier in het frisse Friesland waar de middagtemperatuur langzaam naar een 'tropische' 12 graden gaat.......

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”