katoey (ladyboys)

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

katoey (ladyboys)

#1 Bericht door Jim » maandag 04 maart 2019, 01:55

[youtube]https://youtu.be/06M9wBX4chQ[/youtube]
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: katoey (ladyboys)

#2 Bericht door erik-kuijpers » maandag 04 maart 2019, 09:07

Leuk stukje! Maar waarom het juist in Thailand is komt niet aan het licht. En ik denk dat het NIET juist in Thailand is want Thailand, Siam, de vorige koninkrijken, betroffen lang niet altijd het grondgebied van het huidige Thailand. Het land dat we nu Thailand noemen is vele malen groter geweest en vele malen kleiner en waarom zou het verschijnsel transgender in al zijn vormen zich tot Thailand beperkt hebben?

Ik denk dat in de buurlanden Myanmar, Laos en Cambodja in verhouding net zoveel transgenders, etc, zijn als in Thailand maar dat de maatschappij daar mogelijk invloed op heeft en het niet zo naar buiten komt of zwaar wordt onderdrukt. Het Thaise leger, als voorbeeld, is pas een paar jaar geleden begonnen met het aanvaarden van transgenders; daarvoor werden ze als 'homo' gediscrimineerd.

Maar ik ruil mijn mening direct in voor een betere.....

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: katoey (ladyboys)

#3 Bericht door Jim » woensdag 06 maart 2019, 05:43

Ik denk dat het komt omdat het in Thailand eerder getolereerd wordt dan geaccepteerd.
Katoeys worden toch vaak weggezet als clown in de media en in het dagelijks leven wordt er achter hun rug flink om gegniffeld.
In de landen om Thailand heen wordt het zelfs niet getolereerd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: katoey (ladyboys)

#4 Bericht door godzilla » woensdag 06 maart 2019, 06:30

Jim schreef: woensdag 06 maart 2019, 05:43 Ik denk dat het komt omdat het in Thailand eerder getolereerd wordt dan geaccepteerd.
Katoeys worden toch vaak weggezet als clown in de media en in het dagelijks leven wordt er achter hun rug flink om gegniffeld.
In de landen om Thailand heen wordt het zelfs niet getolereerd.
Ik denk dat je in veel opzichten mis bent:
Ze worden getolereerd en geaccepteerd, enkel de veredelde toerist willen ze nog eens liggen hebben, daarom gniffelen ze.
Katoeys als clown neergezet ? ik denk het niet, aangezien ze best belangrijke functies in ambtenarij, accountants, en dergelijke kunnen versieren.
De omringende landen weet ik niet, dus daar geen commentaar op.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: katoey (ladyboys)

#5 Bericht door Gardensafari » woensdag 06 maart 2019, 08:13

Vóór het vertrek van de Amerikanen uit Vietnam, waren er in Zuid-Vietnam ook heel veel.
De Communisten hebben daar min of meer een eind aan gemaakt.
Nu de communisten in navolging van de Chinezen langzamerhand het kapitalistische communisme aanhangen, zijn er in met name Zuid-Vietnam ook weer relatief veel. De regimes in Cambodja en Laos zijn nog erg onderdrukkend en ik weet niet hoe het daar was voor de tijd van de communisten.
Vlak overigens de Italianen ook niet uit. Daar komt het ook veel voor en wel vanaf de middeleeuwen...

Thaise mannen hebben een paar voordelen, zoals relatief weinig baardgroei. Thaise vrouwen zijn bovendien grotendeels niet breed geheupt en dat maakt het ook gemakkelijker voor ze.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: katoey (ladyboys)

#6 Bericht door Jim » woensdag 06 maart 2019, 20:41

godzilla schreef: woensdag 06 maart 2019, 06:30
Jim schreef: woensdag 06 maart 2019, 05:43 Ik denk dat het komt omdat het in Thailand eerder getolereerd wordt dan geaccepteerd.
Katoeys worden toch vaak weggezet als clown in de media en in het dagelijks leven wordt er achter hun rug flink om gegniffeld.
In de landen om Thailand heen wordt het zelfs niet getolereerd.
Ik denk dat je in veel opzichten mis bent:
Ze worden getolereerd en geaccepteerd,
Ik ben geen expert op het gebied van ladyboys maar
Kathoeys currently face many social and legal impediments. Families (and especially fathers) are typically disappointed if a child becomes a kathoey, and kathoeys often have to face the prospect of disclosing their sexuality. However, kathoey generally have greater acceptance in Thailand than most other East Asian countries.[17] Legal recognition of kathoeys and transsexuals is nonexistent in Thailand: even if transsexuals have had genital reassignment surgery, they are not allowed to change their legal sex. Discrimination in employment also remains rampant.[18] Problems can also arise in regards to access to amenities and gender allocation; for example, a kathoey and a person who has undergone sexual reassignment surgery would still have to stay in an all-male prison.

bron
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”