Langs de Mekong

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#31 Bericht door wanadee » donderdag 29 november 2018, 12:53

driver schreef:
wanadee schreef:Vandaag in Laos geweest en van dichtbij meegemaakt wat ze met corruptie/vriendjespolitiek bedoelen. Ik moet dus thailand uitchecken bij immigratie en in Laos een visum kopen voor ong 40 euro. Ta moest een dagvisum kopen voor ongeveer 1 euro.
Gigantische rijen voor de loketten van thai, toeristen en laotianen die terug gaan. Wij hadden aan de thaise kant een mannetje gevonden die alles zou regelen, ook vervoer met een minibusje in Laos.
Dus bij de thaise immigratie lopen we de rijen voorbij, hij duikt in het hokje bij de douanier met als gevolg dat toen ze klaar waren met de persoon waar ze mee bezig waren ik voor in de rij werd gezet. De anderen moesten naar achteren, toch zeker een man of 50 waar we voorbij waren. Er werd door sommige wat vuil gekeken wat ik best snap.
Bij de Laos immigratie hetzelfde, de gids regelde het visum voor mij en toen alles klaar was werd ik weer voor in de rij gezet voor de verplichte foto.
Op de terugweg ben ik zelfs niet de taxi uitgestapt, de chauffeur maakte een foto van me met de ipad en ging met paspoort naar de thai immigratie voor de nodige stempels. Nog geen 5 minuten geduurd.
Lekker verschil 40 en 1 euro.

Mooi toch dat dit soort geritsel nog steeds kan.
Ook al zet dat wslijk her en der wat kwaad bloed.
Ik vindt dat een der charmes van zeg maar de andere landen.

En ja..Echt Legaal is het natuurlijk niet voordat er weer kritiek komt maar : T.I.T :mrgreen:
Ta kon een dagpas krijgen want ze had geen paspoort bij zich alleen ID. Maar dat gaat niet voor farang :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Langs de Mekong

#32 Bericht door Jim » vrijdag 30 november 2018, 06:41

driver schreef: Mooi toch dat dit soort geritsel nog steeds kan.
Ook al zet dat wslijk her en der wat kwaad bloed.
Ik vindt dat een der charmes van zeg maar de andere landen.

En ja..Echt Legaal is het natuurlijk niet voordat er weer kritiek komt maar : T.I.T :mrgreen:
Die charme is er natuurlijk alleen omdat jij degene bent die het kan betalen.

Zo zal Shell ook wel charmant vinden dat ze geen winstbelasting hoeven te betalen in Nederland omdat ze het kunnen betalen om een accountantsafdeling op te zetten die alle mazen in de belastingwet uitpluist.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#33 Bericht door wanadee » vrijdag 30 november 2018, 07:18

Jim schreef:
driver schreef: Mooi toch dat dit soort geritsel nog steeds kan.
Ook al zet dat wslijk her en der wat kwaad bloed.
Ik vindt dat een der charmes van zeg maar de andere landen.

En ja..Echt Legaal is het natuurlijk niet voordat er weer kritiek komt maar : T.I.T :mrgreen:
Die charme is er natuurlijk alleen omdat jij degene bent die het kan betalen.

Zo zal Shell ook wel charmant vinden dat ze geen winstbelasting hoeven te betalen in Nederland omdat ze het kunnen betalen om een accountantsafdeling op te zetten die alle mazen in de belastingwet uitpluist.
Alle voordeel heb ze voordeel :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#34 Bericht door wanadee » vrijdag 30 november 2018, 07:22

Het stuk mekong tot nong khai was niet evht bijzonder. Stond me ook niet tegen maar zou het geen tweede keer rijden.
Maar van nong khai tot chiang khan waar ik nu zit te lunchen is echt een prachtig stuk wat ik met alle plezier nog een keer over zou doen. Onderweg nog ergens een tempel met een “glazen skywalk” bezocht.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Langs de Mekong

#35 Bericht door Jim » zaterdag 01 december 2018, 06:46

wanadee schreef:Het stuk mekong tot nong khai was niet evht bijzonder. Stond me ook niet tegen maar zou het geen tweede keer rijden.
Zijn we het toch nog een keertje eens ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#36 Bericht door wanadee » zaterdag 01 december 2018, 07:27

Ik ben nu onderweg van chiang khan naar nan over de 2195 en 1268 en dat is echt een prachtige toute en heel rustig. Bijna constant mooie weg in de bergen, een enkel dorpje maar. De rivier beneden, echt een weg om voor je plezier te rijden. Heel stil ook, praktisch geen verkeer. Ookgeen echte testaurants dus wel wat te bikken en te drinkem meenemen. Later nog wat andere wegnummers maar gewoon naar nan blijven volgen. Na ongeveer 350 km, 8 uur rijden, kom je weer een beetje in de bewoonde wereld om een slaapplaats te zoeken. Weet niet hoe het morgen verder gaat want zit nog steeds in de bergen op een miniresortje met weids uitzicht op de bergen.
De eigenaresse die ook in een zelfde bungalowtje woont is even op de scooter hestapt om ijs te halen voor mijn biertje wat koelkast???. Ze is trouwens al 20 minuten weg dus das niet dichtbij.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#37 Bericht door wanadee » zaterdag 01 december 2018, 11:15

Om een uur of 4 eindelijk iets gevonden wat op slaapplaats leek, net na de ingang van een nationaal park. Dus mijn meisje vraagt bij de ingang of er een resort is met fatsoenlijke kamers met eigen badkamers en dat werd bevestigend beantwoord. Dus wij er in, 100 baht voor mij, 30 voor ta en 20 voor de auto.
Maar na een 10 minuten zoeken bleek dat ze daar alleen campingplaatsen hadden met tenten, en das niks voor mij.
Dus terug en ik mijn geld terug vragen aan de juffrouw in uniform want daar ben ik weer beter in dan ta. Na enig morren kreeg ik 130 terug want de auto was al binnen geweest :cheesy: . Jet kaartje van de auto hield ze wel zelf de boef. Dus ik uitgelegd dat dit ook haar schuld was wat andere minder complimenteuse opmerkingen en uiteindelijk ook mijn 20 baht terug gekregen de uniform dame met een rood hoofd avhter gelatennwant die is behoorlijk afgegaan in bijzijn van haar twee hulpjes.

Nu zit ik daar ongeveer 20 minuten vandaan, weids uitzicht over de bergen, primitief bungalowtje maar schoon en heerlijk ristig. De eigenaresse woont ook in 1 van de 6 bungalowtjes, of ze is ingehuurd als beheerder

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#38 Bericht door wanadee » zondag 02 december 2018, 09:15

Vandaag weer een prachtige rit gemaakt vanaf nan naar bo kluea via nat. parken ( gratis) pu fa en doi pu ka, via de 1169, 1257, 1333 en 1058. Heerlijk rustig en prachtige uitzichten. Wel een beetje fatsoenlijke auto moet je hebben want het is de hele weg klimmen en dalen en vaak behoorlijk stijl.

Maxie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 07 februari 2007, 20:05
Locatie: Dessel

Re: Langs de Mekong

#39 Bericht door Maxie » maandag 03 december 2018, 12:19

wanadee schreef:Het stuk mekong tot nong khai was niet evht bijzonder. Stond me ook niet tegen maar zou het geen tweede keer rijden.
Maar van nong khai tot chiang khan waar ik nu zit te lunchen is echt een prachtig stuk wat ik met alle plezier nog een keer over zou doen. Onderweg nog ergens een tempel met een “glazen skywalk” bezocht.
dat is waarschijnlijk wat pu tok, ik ben der ook is geweest

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langs de Mekong

#40 Bericht door wanadee » maandag 03 december 2018, 13:33

Verder doorgereden via bo kluea naar phayao, ecjt prachtige wegen ook voor motorrijders denk ik. En helemaal niet druk. Deze hoek zit echt vol met mooie wegen als je van natuurschoon en rust houdt.
Tijdens deze rit krijg ik wel mijn portie natuurschoon maar qua eten en slapen moet je e ht herl goed zoeken naar oets fatsoenlijks.
Morgen naar chiang dao op bezoek bij een kennis. Daar blijf ik ook twee of drie dagen. In nongkhai helaas geen vrienden getroffen :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”