Gesprekspartner

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#31 Bericht door Tattoobob » donderdag 05 juli 2018, 07:07

Ik hoop het bij een trouw ceremonie in Thailand en in NL trouwen te houden ;) Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat een aanzoek voorbereiden zo zwaar zou zijn, misschien mede omdat ik tegelijk visum voor haar aan het regelen ben. Overigens stelt dat garantstellings document niets voor, bij de gemeente namen ze het niet eens door alleen stempel erop en betalen...

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#32 Bericht door Tattoobob » woensdag 10 oktober 2018, 12:21

Voor wie het leuk vindt te horen, 2 November komt ze hierheen we hebben visum voor 3 maNden gekregen :D Er staan vast al 100en topics over, dus ik ga niet neerkwakken hoe we het gedaan hebben. Mocht iemand ermee bezig zijn en vragen hebben, kan je gerust een pb sturen misschien kan ik wat vragen beantwoorden of tips geven. Of mochten mensen interresse hebben kan ik hier wel neerkwakken hoe we het gedaan hebben. Nu is het vooral aftellen tot 2 November ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Gesprekspartner

#33 Bericht door ron » woensdag 10 oktober 2018, 13:59

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gesprekspartner

#34 Bericht door Jim » donderdag 11 oktober 2018, 05:30

Tattoobob schreef: Of mochten mensen interresse hebben kan ik hier wel neerkwakken hoe we het gedaan hebben.
Doe maar.
Ik ben wel benieuwd wat er allemaal veranderd is.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#35 Bericht door Tattoobob » vrijdag 12 oktober 2018, 12:09

Oké ik zal in het kort omschrijven wat allemaal nodig is. Voor verduidelijking, wij hebben visum voor kort verblijf ‘bezoeken van familie/vrienden (en vriend/vriendin)’ aangevraagd. Documenten die ik aan moest leveren waren:

Kopie van paspoort
Garantstelling formulier (om garant te staan moet je minimaal 1500 euro bruto verdienen)
3 meest recente salarisstrookjes
Contract waarin staat dat je minimaal voor 1 jaar werk hebt
(Ik had zelf werkgeversverklaring bijgevoegd omdat ik nog geen vaste dienst had, dit wordt overigens niet erkend in Thailand maar dacht dat het geen kwaad kon)
Ziektekosten verzekering
Reservering van een vliegticket, bedrijf heeft er een gemaakt voor klein bedragje

Documenten die zij moest aanleveren:

Paspoort
Eerder verkregen visum
Uitgeprinte afspraak voor aanvragen van visum
Bewijs dat ze een baan of een huis o.i.d. heeft

Zelf had ze nog foto’s van ons samen en gesprekken uitgeprint om aan te tonen dat we samen zijn.

De documenten die nodig zijn en lijst van goedgekeurde verzekeraars staat hier: http://www.vfsglobal.com/netherlands/th ... iends.html

Daar staan ook alle visums en wat waarvoor nodig is. Volgens mij was dat zo’n beetje alles wat we aan moesten leveren

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gesprekspartner

#36 Bericht door Jim » vrijdag 12 oktober 2018, 19:31

Ok, niet zoveel veranderd
Wel een beetje lullig dat je moest betalen voor een reservering vanhet ticket.
Heb je er niet bijgezegd dat het voor een visum is?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Tattoobob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2018, 22:06

Re: Gesprekspartner

#37 Bericht door Tattoobob » donderdag 18 oktober 2018, 16:27

Ik kreeg alleen maar gevonden dat je via vliegtuigmaatschappij kon doen, alleen dan was de reservering maar voor 2 dagen en ik heb alle papieren 2 maanden voordat ze het visum ging aanvragen al voorbereid. Dat bedrijf maakte in feite een nep reservering voor kleine vergoeding en hadden de reservering ook netjes aangepast toen ik erachter kwam dat ik een datum verkeerd had aangegeven.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Gesprekspartner

#38 Bericht door godzilla » donderdag 08 november 2018, 13:04

Mijn vrouw bleef maar zagen om te trouwen, we kenden elkaar pas.
6 mnd later alles in kannen en kruiken, getrouwd, zonder dat sinsod gedoe, en was ze bij mij in belgie. (8jaar geleden)

Maar voor nederland zal het wel moeilijker liggen, moeten ze eerst geen nederlands kunnen voordat ze naar daar kan komen en blijven?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Gesprekspartner

#39 Bericht door wanadee » donderdag 08 november 2018, 13:17

godzilla schreef:Mijn vrouw bleef maar zagen om te trouwen, we kenden elkaar pas.
6 mnd later alles in kannen en kruiken, getrouwd, zonder dat sinsod gedoe, en was ze bij mij in belgie. (8jaar geleden)

Maar voor nederland zal het wel moeilijker liggen, moeten ze eerst geen nederlands kunnen voordat ze naar daar kan komen en blijven?
Klopt, examen doen op de nederlandse ambasade in bangkok

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Gesprekspartner

#40 Bericht door godzilla » donderdag 08 november 2018, 15:55

jumbo schreef:
wpdelange schreef:
Vrouwen denken om de een of andere reden dat ik trouw materiaal ben en vragen me zodra ze de kans krijgen :P :P
:giggle: De eerste vier keer ook een trap onder je trouwmateriaal gekregen of zelf de handdoek gegooid. ?

'Beren' maak je net zo groot als dat je zelf wil tenslotte vergeten veel buitenlanders ook regelmatig om 'normaal' na te blijven denken als het over 'Mein und dein' gaat.
Heb met alle dames nog een zeer levendige relatie, altijd met 'wederzijds begrip' uit elkaar gegaan, en nog steeds goede maatjes.
De dames zijn al in TH op vakantie geweest in huis en/of apartement, met en zonder kinderen of nieuwe partner.

Over de beren heb je helemaal gelijk....

Deju, een legale manier om een harem aan te leggen...
Ik leer bij :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”