Thais huwelijkscontract

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thais huwelijkscontract

#16 Bericht door jumbo » zondag 29 april 2018, 10:30

Het topic en je andere bijdragen worden dermate gewaardeerd, dat er een discussie over plaatsvind, dat zou je moeten strelen, als het niet zou gebeuren werd het niet gelezen...dan was het idd te verwaarlozen

HV is de NL verwoording van prenuptials, idd is de Thaise anders vwb onroerend goed maar daar is een extra clausule via notaris en ondersteund door het origin from funds/incoming bank transfer en/of een lening tussen farang en vrouw die opvraagbaar is bij uitblijven van betaling of binnen de overeenkomst bij opvraag van de financierder een mogelijkheid.

Dan de aankoop via financiering, je kan ook nog kiezen om met een garantie van jouw kant (indien je vrouw geen inkomen heeft) een hypotheek op het huis te laten afgeven voor de aankoop.Je betaalt dan voor je 'zekerkeid' een premie, noem het een verzekeringspremie
Zet je geld vast of beleg voor een rendementje en je hebt minder 'premie' te betalen

En dan nog de scheiding tussen land en huis, land voor de vrouw, huis voor jou met een usufruct die tussen getrouwden ook legaal is

Voldoende mogelijkheden maar je moet effe zoeken....en een keus maken die afhankelijk van de intenties van je nieuwe geliefde wel of niet gewaardeerd zullen worden maar gelijk een goed beeld van de verhouding geven

Het doet pijn, maar het is, normaliter, jouw geld dat wordt gebruikt dus waarom niet voorzichtig zijn
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thais huwelijkscontract

#17 Bericht door KhunSugar » zondag 29 april 2018, 11:44

Hieronder een voorbeeld van de aanhef van een tweetalig huwelijkscontract.

THAI/ ENGLISH PRENUPTIAL AGREEMENT สัญญาก่อนสมรส

THIS PRENUPTIAL AGREEMENT is made on the __ day of _______2011.

สัญญาก่อนสมรสฉบับนี้ ได้ทำขึ้นเมื่อวันที่..........................พ.ศ.2554

BY AND BETWEEN / โดยและระหว่าง:

Mr. _____________, __ years of age, a ____ national and holding, passport number, ____ residing at _________, hereinafter referred to as the “Prospective Husband” of the one part, a copy of the passport is attached hereto as Exhibit A.

นาย ________________ ________________, ต่อไปในสัญญานี้ เรียกว่า “ฝ่ายชาย” ฝ่ายหนึ่ง รายละเอียดสำเนาหนังสือหนังสือเดินทางปรากฏตาม เอกสารหมาย ก แนบท้ายสัญญา

AND และ

Ms. ____________, ___ years of age, a Thai national, ID-card number ________, residing at __, Moo ___, _______ Sub-district, ____ District, ______ Province, hereinafter referred to as the “Prospective Wife” of the other part, a copy of the ID Card and household registration booklet are attached hereto as Exhibit B.

นางสาว ________________ ________________, ต่อไปในสัญญานี้ เรียกว่า “ฝ่ายหญิง” อีกฝ่ายหนึ่ง รายละเอียดสำเนาบัตรประจำตัวประชาชนและสำเนาทะเบียนบ้า นปรากฏตาม เอกสารหมาย ข แนบท้ายสัญญา

RECITALS / โดยที่

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Thais huwelijkscontract

#18 Bericht door stevenl » zondag 29 april 2018, 14:08

KhunSugar schreef:Wat ik niet begrijp is wat de huwelijkse voorwaarden, gewoontes in NL, te maken hebben met de Thaise huwelijksakte.
Het topic slaat op Thailand omdat uitgerekend het grote verschil in Thailand een huwelijk met een Farang de aandacht moet trekken.

Maar blijkbaar hebben de meesten onder jullie een huwelijk dat niet kan stuklopen, een blindelings vertrouwen in de partner, dus topic te verwaarlozen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor mij geen probleem, ik heb alleen de zaak op naam van mijn vrouw :angel:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Thais huwelijkscontract

#19 Bericht door serpay » zondag 29 april 2018, 16:55

ik heb alleen de zaak op naam van mijn vrouw
tja of dit nu zo goed is weet ik niet.
maar denk dat je meerdere zaken ingedekt hebt.
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”