Cultuurbarbaren

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Cultuurbarbaren

#16 Bericht door mooatje » zondag 22 april 2018, 13:50

Herbergier schreef:Liever een koud biertje dan een lauw biertje, een pilsener tapbiertje komt in Nederland op 4-6 graden uit de tap en wordt normaal gedronken op een temperatuur van 6-8 graden, maar omdat ze hier in de Isan vrijwel geen tapbier verkopen maar meestal alleen grote flessen bier van 0,63 L, gaat er bij mij toch ook en ijsklontje in een glas om het bier een beetje koel te houden, want zo'n grote fles heb ik niet binnen een kwartiertje leeg en om nou zo'n grote fles (met condoom er om) rechtstreeks aan de mond te zetten zie ik ook niet zo zitten.

Whiskey en witte wijn worden in Nederland ook veel met een ijsklontje gedronken, hoort daar eigenlijk ook niet in, dat zijn nl. drankjes die veel ouder zijn dan de ijsklontjes, dus vroeger zat daar ook geen ijsklontje in.

Rode wijn hoor je normaal op een temperatuur tussen de 12 en 17 graden (keldertemperatuur) te bewaren en tussen de 17 en 19 graden te drinken (vroeger de kamertemperatuur), maar hier in Thailand heeft lang niet iedereen een wijnklimaatkast staan, dus zetten ze de rode wijn regelmatig even in de normale koelkast, daarbij komt nog, als je het echt goed wil doen, de ideale serveertemperatuur ook nog eens afhankelijk is van kleur, type, stijl en kwaliteit van de wijn. Hoe koeler de wijn, hoe frisser en levendiger hij aan doet. Maar ook hoe kouder, hoe minder je proeft. Dus hou sowieso bij rode wijn ongeveer 18 graden aan.

Witte wijn moet normaal bewaard worden bij een temp. tussen de 8 en 10 graden en gedronken worden op 11-12 graden, dus daar doen ze hier, maar ook in Nederland, regelmatig een ijsklontje bij.

Ook zie je mensen er bij Trappisten bier een beetje grenadine bij doen, of bij witbier en Corona bier een schijfje citroen, als dat erin hoort voor de smaak doet de brouwer dat zelf wel, bij Corona doen ze een stukje lemmon in de hals van de fles om de fruitvliegjes af te houden.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Cultuurbarbaren

#17 Bericht door wpdl » zondag 22 april 2018, 13:53

Dank uw dank uw voor de vakkundige toelichting. :worshippy:
Nog een foto van het 'condoom' voor dat mensen denken dat je een vieze oude man bent. :Whistle:

Afbeelding

Jesper
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: donderdag 13 maart 2008, 15:20
Locatie: Khon Kaen

Re: Cultuurbarbaren

#18 Bericht door Jesper » zondag 22 april 2018, 14:27

Bier met ijs, heerlijk.
Ik ben niet anders meer gewend hier.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Cultuurbarbaren

#19 Bericht door genesis » zondag 22 april 2018, 14:30

Carlsberg & Desperado in blik in de vriezer plaatsen, eruithalen als het bier bij openen net aan ijs, net vloeibaar blijft iss voor mij met warm weer het summum aan genot van een koud biertje 8-)

Genesis

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Cultuurbarbaren

#20 Bericht door wanadee » zondag 22 april 2018, 15:34

KhunSugar schreef:Ik zie in Thailand Belgen en andere Farang bier drinken met ijs en zelfs wijn drinken met ijs.
Om dat te kunnen moet je diep ingeburgerd zijn of totaal geen verstand hebben van bier en/of wijn.

Het meest aanvaardbare voor mij is witbier drinken in een bevroren glas.

Alle andere uitleg, zoals het is er warm enz... is geen valabel argument.

Voor wie niets anders gewoon is dan Heineken wil ik er begrip voor opbrengen 555

In alle andere gevallen noem ik het verkrachting van het product. De omschrijving ‘Cultuurbarbaren’ is absoluut toepasselijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een onzin. Ook al krijg je een lekker gekoeld biertje op een terras, binnen no time is het warm bij 35 graden. Een ieder drinkt zijn drankje zoals hij/zij het lekker vindt, daar heeft een ander helemaal niks mee te maken. Weersomstandigheden hier zijn nu eenmaal anders dan in belgie voor als je dat nog niet gemerkt had :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Cultuurbarbaren

#21 Bericht door ron » zondag 22 april 2018, 15:38

In heel Zuid-Amerika drinkt men veelal bier en ook wijn met ijsklontjes.
Zeker niet MIJN ding,moet wederom het antwoord van KS delen......

Dat hij toch ook enige mate van humor heeft is mij ook opgevallen,lijkt sapperdeflap wel een echt mens :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Cultuurbarbaren

#22 Bericht door genesis » zondag 22 april 2018, 15:50

ron schreef: Dat hij toch ook enige mate van humor heeft is mij ook opgevallen,lijkt sapperdeflap wel een echt mens :thumbsup:
Er draait op de achtergrond een heel geavanceerd 'software programma' het is A.I... :Whistle:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Cultuurbarbaren

#23 Bericht door ron » zondag 22 april 2018, 16:05

Artificial Intelligence.
Al heel lang wordt onderzoek gedaan naar de mogelijkheid menselijk denken
om te zetten in computertaal: Kunstmatige Intelligentie.


:cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Cultuurbarbaren

#24 Bericht door genesis » zondag 22 april 2018, 17:22

ron schreef:Artificial Intelligence.
Al heel lang wordt onderzoek gedaan naar de mogelijkheid menselijk denken
om te zetten in computertaal: Kunstmatige Intelligentie.


:cheesy: :clap:
:mrgreen:

Genesis

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Cultuurbarbaren

#25 Bericht door KhunSugar » zondag 22 april 2018, 17:53

@ wannabe

Het is allemaal zoals je zelf schrijft.
Een ieder drinkt zijn drankje zoals hij/zij het lekker vindt, daar heeft een ander helemaal niks mee te maken.
Bij deze heb ik het recht mijn drankjes te drinken zoals ik ze lekker vind, ik heb zelfs het recht elke andere manier verkrachting van het product te noemen.
En ik drink ze met respect voor bierbrouwer of wijnbouwer hun vakmanschap.
Zo koel ik de witte wijn in een ijsemmer zoals bij bubbels, rode wijn die je koel wil drinken idem.

Zit ik op een terrasje in het warme Thailand of het zonnige België, dan drink ik koelkast gekoeld bier van hoogstens 33 cl...geschonken in een glas, liefst een bijpassend glas. En geloof me, het heeft geen tijd om warm te worden. Aan fles of blik drink ik niet, daar is een reden voor.

Waar het mij om te doen is is de smaak, doe je er ijs in, dan is de originele smaak weg, zowel bij een ordinaire pils als met wijn.
Bevroren bier in een plastic zak en drinken met een rietje navenant het smelt, griezel.

Neen, geen ijs in mijn glas.
De single malt drink ik puur, zelfde verhaal trouwens.

Nu is het tijd voor de Som Tam met een Duvel. Een salade en een drank die je met een hoofdletter schrijft...niet enkel om de smaak maar als eerbetoon aan de uitvinder, goddelijk indien met liefde opgediend.

Nog een fijne avond (nachtrust) iedereen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”