Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#106 Bericht door brake0345 » woensdag 18 april 2018, 16:40

stevenl schreef: Die afweging zul je zelf moeten maken.
AA is niet de assuradeur, maar de adviseur voor wiens diensten jij betaalt.
De afweging is zonder ervaringsdeskundige moeilijk te maken!
AA brengt geen advieskosten in rekening, dus vertel?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#107 Bericht door stevenl » donderdag 19 april 2018, 00:16

brake0345 schreef:
stevenl schreef: Die afweging zul je zelf moeten maken.
AA is niet de assuradeur, maar de adviseur voor wiens diensten jij betaalt.
De afweging is zonder ervaringsdeskundige moeilijk te maken!
AA brengt geen advieskosten in rekening, dus vertel?
AA krijgt betaald van de verzekeraar, net als vroeger in Nederland het geval was.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#108 Bericht door jumbo » donderdag 19 april 2018, 01:19

Technisch gezien is AA een broker die onafhankelijk zijn diensten aanbiedt en daarvoor betaalt krijgt van de betreffende verzekerings mij.
Normaliter beiden ze meer dan 1 optie aan en jij maakt zelf de keuze.. zij screenen voor jou of de mij betrouwbaar is en zijn beloftes naleeft
Als dat voor hen niet zeker is dan bieden ze het niet aan..

Ik werk al een 10 tal jaren met hun en kan AA adviseren als adviseur :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#109 Bericht door KhunSugar » donderdag 19 april 2018, 08:45

Ik zal in deze mij proberen assertief te gedragen, voornamelijk mijn (ongezouten)mening uiten dus.

Europa krijgt de laatste tijd te maken met een golf van asielaanvragen. De reden is hoofdzakelijk te zoeken in mensen die hun land ontvluchten op zoek naar betere levensomstandigheden. Ons sociaal zekerheidssysteem is één van de betere in de wereld samen met een vrij democratisch beleid.
Denk je nu dat als die mensen in hun thuisland zouden hebben wat wij hebben ze zo onnozel zouden zijn om bij wijze van spreken van Afrika of elders naar Europa te roeien of te zwemmen met alle risico's van dien?

En dan zijn er 'wij'...wij die het allemaal hebben, wij gaan migreren naar een land waar je via een private verzekeraar moet zorgen voor wat zekerheden die je in het thuisland hebt achtergelaten. Zekerheden met premies die duur uitvallen, tenzij je uit een westers land komt waar je u eveneens privaat diende te verzekeren en de lonen, pensioenen navenant zijn.
En wanneer zetten we die stap, doorgaans als we de zekerheden het hardst nodig hebben, als we al op het randje zitten om nog een verzekering te krijgen, leeftijd, medisch verleden, betaalbaarheid.

Neen, ons pensioen is erop voorzien dat we in een land leven waar een betaalbaar zo niet gratis vangnet is als we ziek en of gehospitaliseerd worden. Dat keren we de rug toe waardoor we genoodzaakt zijn te snoeien in de kost van een private ziektekostenverzekering tot het echt onbetaalbaar wordt. Ja ja, ik hoor het al, we hebben tonnen geld op de bank om een stoot op te vangen bla bla bla. Dan heb je nog de groep die nooit ziek wordt, nooit iets overkomt...tot de tikker effe hapert en ze zich haasten naar het thuisland.

Realiteit is als de overheid in Thailand morgen beslist dat de immigrant moet aantonen een volwaardige ziektekostenverzekering te bezitten, meer dan de helft een one way home kan boeken.

Echte expats en jonge mensen die in Thailand een zaak hebben zijn of kunnen zich aansluiten bij de plaatselijke sociale zekerheid. Daarbovenop kunnen ze zich extra privaat verzekeren om niet aangewezen te zijn op een staatshospitaal. De gepensioneerde immigrant heeft die keuze niet.

Ik schreef het reeds eerder, alle begrip voor de immigrant (doorgaans pensionado), die de €450 verzekering onderschrijft om op zijn minst in het land van oorsprong te geraken of een gipsverband nodig heeft. Voor de ernstige kwaal of chirurgie blijf je zonder money in de gang liggen. Laat de reacties over de luxe staatshospitalen in Thailand maar voor wat ze zijn, in het landelijke Thailand zijn die dun gezaaid en niet vergelijkbaar met een privaat hospitaal (die landelijk ook dun gezaaid zijn).

Wie bij mij om advies komt (noem mij een collega van Mathieu) kan ik kort zijn. Als adviseur kijk ik naar de gevolgen voor de klant en de miserie die ik er mee heb als iets fout gaat. Bijgevolg verzeker ik alleen die klanten die solvabel genoeg zijn om een ordentelijke ziektekostenverzekering af te sluiten. Eentje die alle kosten dekt volgens het gekozen plan, je levenslang dekking geeft, je als patient en mij als tussenpersoon geen kopzorgen geeft. Zekerheden naar de letter. Voorbeeld, MSH International, Luma.
Alle andere kandidaat verzekeringnemers die iets willen onderschrijven met een gedempte premie en dito beperkingen...mogen bij een collega gaan aankloppen, ik verzeker ze niet.
Ze krijgen daarenboven de raad nog eens na te denken over de migratie plannen, in de wetenschap dat ze hier het vangnet hebben.

Wordt in Thailand een veredelde toerist met een degelijke reisbijstandsverzekering als een private ziektekostenverzekering voor welke reden dan ook niet haalbaar is.
Tot daar mijn advies, laat de agressie maar komen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#110 Bericht door ron » donderdag 19 april 2018, 09:08

Niet echt mijn vriend.......maar de waarheid als een koe...... :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#111 Bericht door Gardensafari » donderdag 19 april 2018, 20:32

KhunSugar, het is waar, soms roep je agressie op, maar met dit stukje niet.
Goed weergegeven wat realistisch is.
Over 2 tot 3 jaar ga ik ook in Thailand wonen met mijn lief, maar wel op de bekende 4 op 8.
Heb een overheidspensioen, dus moet sowieso in Nederland belasting betalen.
Dan ook maar profiteren van de zorgverzekering hier.
De hut hier aanhouden en wellicht deels verhuren. Dicht bij de campus, dus dat moet lukken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#112 Bericht door driver » vrijdag 20 april 2018, 06:59

KS.. Goed neergezet toch wat je nu aangeeft. Voor ons nog geen vertrek plannen voorlopig denk ik en zowel wslijk ook de 8/4 regeling zolang dat vol te houden zou zijn.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#113 Bericht door jumbo » vrijdag 20 april 2018, 07:20

Driver als je nu begint met een basis zkv in Thailand bijvoorbeeld bij Thai Health kan je jezelf nu verzekeren voor 15.000 thb per jaar,
die verzekering kan je tegen de tijd dat je hier landt dan uitbreiden en vervolgens tot einde leven blijven behouden
Doet nu misschien even een beetje pijn, maar dan heb je wel iets als je hier komt wonen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#114 Bericht door genesis » vrijdag 20 april 2018, 10:54

Wat ik er tot nu toe uit heb kunnen filteren en toegepast op mijn persoonlijke situatie tegen die tijd (naar beneden gesteld, zodat het alleen maar mee kan vallen)

8 maanden Thailand, 4 maanden Nederland, in Nederland een eigen bescheiden woning/appartement aanhouden, zodat er de middelen zijn om 8 maanden per jaar in Thailand te verblijven

Mijn vorige ervaring met een appartement in CM wat inclusief water, servicekosten en electriciteit rond de 4500 Baht per maand kosten is dat goed op te brengen, dan kan de 4 maanden huur die we er niet zijn makkelijk opgebracht worden.

Zelfs als het 10.000 Baht per maand zal zijn, dan behouden we alle voorzieningen zoals we die nu hebben, er vanuit gaande dat tegen de tijd dat het zover is de regelgeving niet ingrijpend veranderd zal zijn

Dan houden we toch het eigen huis/thuis gevoel, met het toezicht wat er is op een appartementen complex hoef je ook niet (al te) bang te zijn dat het gerooft word tijdens de 4 maanden afwezigheid

Zoals ik er nu over denk is dit goed op te brengen met behorend gevoel van welbevinden en zekerheid mbt medische zorg en levensplezier

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#115 Bericht door genesis » vrijdag 20 april 2018, 10:56

Carpe Diem

Genesis

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#116 Bericht door wpdl » vrijdag 20 april 2018, 11:29

De meeste mensen verrekenen zich grof met dat 4x8 de kosten in Nederland zijn dan een volledig jaar meestal dus ook belasting op alle nivo.
ALLES loopt gewoon door of je er ben of niet in Nederland kosten in Thailand zijn minimaal ja dat klopt.
Zijn van heel veel jaren terug nog wel onderwerpen over dacht dat de u bekende rekenmeester die nu niet meer schrijft zich er ook eens over gebogen heeft.
Een optie in dit verhaal is positief als je zo goed als zeker weet dat je veel bij een dokter moet aankloppen en die mensen zijn er natuurlijk.
Als je gezond van lijf en leden ben kost het meer zelfs bij een 'goede' verzekering hier.
Praat over een 'goede' omdat de kreten door sommige 'alles gedekt en correct plus optijd' ook in Nederland beperkt is.
Een zelf verzonnen 70 plus regeling is het bij vele en dat doen ze dus ook met regelmaat de 'oude' mannen onder ons.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#117 Bericht door wanadee » vrijdag 20 april 2018, 13:14

Ik heb een eigen huis in nederland en heb evengoed vaste lasten van rond de 650euro per maand. En dan heb ik de auto vorig jaar er al uit gegooid.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#118 Bericht door KhunSugar » vrijdag 20 april 2018, 14:51

Voor de TOERIST is er reeds een zeer betaalbare polis (฿ 1.500 per persoon), wel beperkt in tijd (31 dagen), dekking ฿ 1.000.000, kan je al iets mee aanvangen.

Meer info voor wat het waard is.

Betaalbaar voor langverblijvers zou deze optie kunnen zijn: Affordable health insurance for anyone in Thailand

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#119 Bericht door genesis » vrijdag 20 april 2018, 16:58

wpdelange schreef:De meeste mensen verrekenen zich grof met dat 4x8 de kosten in Nederland zijn dan een volledig jaar meestal dus ook belasting op alle nivo.
ALLES loopt
Gemoedsrust is mij veel waard, op en neer vliegen buiten het hoogseizoen is niet zo prijzig

En met afbetaald onroerend goed vallen de kosten wel mee, wel vanuit gaande dat de inflatie niet enorm toeslaat is het goed te doen op deze wijze lijkt me

En dan houden we alle voorzieningen, misschien komen we tegen die tijd ook wel redelijk uit met het pensioen, zonder de buffer aan te spreken, behalve voor de extra zaken buiten de dagelijkse

Daar ga ik op inzetten, de tijd zal leren of het realiseerbaar zal zijn

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”