Songkran

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran

#46 Bericht door Herbergier » zondag 15 april 2018, 18:05

De vrouw heeft vandaag hard moeten werken op het gerechtshof, er zijn vandaag hier in Buriram 150 chauffeurs of motorbikerijders gepakt voor het rijden onder invloed, waarbij bij een blaastest een UGL gemeten is van meer dan 300, dat betekend een bloedalcoholgehalte van 0,69 promille, onder de 300 UGL wordt nu nog afgehandeld door de politie d.m.v. een geldboete, maar de chauffeurs of motorbikerijders die boven de 300 UGL zitten moeten voor de rechter verschijnen, deze chauffeurs of motorbikerijders staan in ieder geval een gevangenisstraf te wachten van minimaal 1 maand, dit is volgens een nieuwe wet die op 12 april 2018 is ingegaan.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Songkran

#47 Bericht door wpdl » maandag 16 april 2018, 00:43

Ja het was erg 'gezellig' tot nog toe.

248 people killed and 2,557 injured in road accidents during April 11-14 Songkran celebrations

The death toll from 2,449 road accidents in the past four days during April 11-14 rose to 248 and 2,557 injured, with 57 deaths and 626 injured in 603 accidents on April 14 alone
according to the statistics of the Centre for the Protection and Reduction of Road Accidents during Songkran festival.


Bron

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Songkran

#48 Bericht door jumbo » maandag 16 april 2018, 00:52

Vrijdag in Ayutthaya na de tamboon in de tempel en de ouderen in oma haar huis te hebben besprenkeled met de hele familie weer na de tempel waar vanaf 12.00 muziek en water via de brandweer werd aangeleverd. Een prachtige dag met dans en veel plezier. Geen andere buitenlander gezien....
Zaterdag morgen aan het huis de beelden besprenkeld, fruit e.d. gegeven en de Thai familie konden hun wens en dank uitspreken voor alle goede zaken

Zaterdag en zondag naar Wat Tha Chang geweest in Ang Thong, en vandaar naar een kanaal waar de auto's mochten rijden aan de weg en waar het water gooien was toegestaan. 2 dagen gegeten, gedronken, gedanst en gezwommen in het kanaal. Wederom 2 prachtige dagen
Veel jongeren, wat minder ouderen, geen incidenten gezien...en ook geen halfnaakte dames dat hoort er niet bij in op de locaties en in deze delen van Thailand
Ook hier geen andere buitenlander gezien, maar ik bleef dan ook op 1 plek en niet langs het kanaal gereden..
's-avonds naar de kermis en uitzakken....

Kortom ik blijf het een prachtig feest vinden wat geweldig leuk gevierd kan worden. Ik heb het niet zo op mensen massa's in Thailand waar elke anderhalve zool een wapen kan hebben maar dit jaar was heel erg leuk...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Songkran

#49 Bericht door wanadee » maandag 16 april 2018, 01:30

Hier ook leuk feest gevierd. Twee keer de officiele ceremonie omdat ik bij twee tempels ben geweest en voor de rest lol. Het water gooien laat ik maar aan de kinderen over alhoewel veel omas er ook braaf aan mee doen :clap:
Ben de enige farang in deze twee dorpen volgens mj dus blijf een be ienswaardigheid waar veel mensen een praatje mee willen maken. Normaliter zijn ze wat terughoudender maar met Songkran is iedereen wat meer ontspannen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Songkran

#50 Bericht door wanadee » maandag 16 april 2018, 01:32

Herbergier schreef:De vrouw heeft vandaag hard moeten werken op het gerechtshof, er zijn vandaag hier in Buriram 150 chauffeurs of motorbikerijders gepakt voor het rijden onder invloed, waarbij bij een blaastest een UGL gemeten is van meer dan 300, dat betekend een bloedalcoholgehalte van 0,69 promille, onder de 300 UGL wordt nu nog afgehandeld door de politie d.m.v. een geldboete, maar de chauffeurs of motorbikerijders die boven de 300 UGL zitten moeten voor de rechter verschijnen, deze chauffeurs of motorbikerijders staan in ieder geval een gevangenisstraf te wachten van minimaal 1 maand, dit is volgens een nieuwe wet die op 12 april 2018 is ingegaan.
Ik las bister ergens dat tijdens de drie dagen er bij 115000 mensen teveel alcohol is geconstateerd. Iets van 3000 voertuigen waren in beslag genomen tot na songkran.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran

#51 Bericht door Herbergier » maandag 16 april 2018, 03:21

wanadee schreef:
Herbergier schreef:De vrouw heeft vandaag hard moeten werken op het gerechtshof, er zijn vandaag hier in Buriram 150 chauffeurs of motorbikerijders gepakt voor het rijden onder invloed, waarbij bij een blaastest een UGL gemeten is van meer dan 300, dat betekend een bloedalcoholgehalte van 0,69 promille, onder de 300 UGL wordt nu nog afgehandeld door de politie d.m.v. een geldboete, maar de chauffeurs of motorbikerijders die boven de 300 UGL zitten moeten voor de rechter verschijnen, deze chauffeurs of motorbikerijders staan in ieder geval een gevangenisstraf te wachten van minimaal 1 maand, dit is volgens een nieuwe wet die op 12 april 2018 is ingegaan.
Ik las bister ergens dat tijdens de drie dagen er bij 115000 mensen teveel alcohol is geconstateerd. Iets van 3000 voertuigen waren in beslag genomen tot na songkran.
Ik heb het hier alleen over de zondag in het district Buriram, in de stad Buriram zelf wonen nog geen 30.000 mensen, in het district een paar 100,000.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Songkran

#52 Bericht door wanadee » maandag 16 april 2018, 04:10

Snap ik herbergier, gaf alleen het landelijke cijfer door voor drie dagen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Songkran

#53 Bericht door KhunSugar » maandag 16 april 2018, 11:29

De PM kijkt tevreden terug op de Songkran viering 2018.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Songkran

#54 Bericht door wanadee » maandag 16 april 2018, 14:59

11 tot 15 april
200000 gearresteerd wegens dronken achter het stuur,
11000 voertuigen in beslag genomen
39000 rijbewijzen in beslag genomen
25000 moeten voor de rechtbank verschijnen
Bron thaivisa

Dus de PM kan dik tevreden zijn :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Songkran

#55 Bericht door serpay » maandag 16 april 2018, 17:20

KhunSugar schreef:
serpay schreef:
KhunSugar schreef:Ik wist dat ik een prentje moest posten om het verschil met de jaren '50 en de vraag van de Thaise overheid te illustreren.
Nu ik het woord 'kwijlen' lees betekend het dat het begrepen is.

Op naar Mechelen voor een serene songkran viering, de ภรรยา en ลูกสาว in traditionele kledij, wat mezelf betreft in maatpak zoals vanouds.

Prettige dag verder

[|)
volgens mij is het door u geplaatste plaatje toch een Thaise schone en geen farang waar u het over schreef die songkran kapot willen maken.
en veel plezier in Mechelen met de viering laatste keer vond ik het bargirl gehalte wel heel erg hoog daar mij niet meer gezien...
Ja ja, ze noemen het hier klein Pattaya... keep on dreaming 555

tja deze opmerking had ik al in gedachte, maar slaat kant nog wal.
en over het door mij gevraagde helaas geen antwoord.
ben in waalwijk geweest maar ook daar geen haar beter , leek net of er gisteren een vliegtuig vol met bargirls uit pattaya aangekomen was.
en de bijbehorende heren zich elleen maar om de drank gaven en zopen.
nee dit is niet wat ik voor ogen had ,dus volgend jaar maar weer vieren in buri-ram bij moeders thuis en op het castle....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Songkran

#56 Bericht door KhunSugar » maandag 16 april 2018, 18:50

serpay schreef:
tja deze opmerking had ik al in gedachte, maar slaat kant nog wal.
en over het door mij gevraagde helaas geen antwoord.
ben in waalwijk geweest maar ook daar geen haar beter , leek net of er gisteren een vliegtuig vol met bargirls uit pattaya aangekomen was.
en de bijbehorende heren zich elleen maar om de drank gaven en zopen.
nee dit is niet wat ik voor ogen had ,dus volgend jaar maar weer vieren in buri-ram bij moeders thuis en op het castle....
Ach zo, je kan in de Tempel van Waalwijk zuipen, dat is nieuw. Ja dan begrijp ik de komst van dat vliegtuig.

In Mechelen geen alcohol, zoals het hoort trouwens. In navolging van de gevraagde dresscode was het een kleurrijk schouwspel van traditionele Thaise klederdracht, mooi en respectvol binnen de tempel. Bovendien scheen de zon wat het sprenkelen ten goede kwam.
Bargirls, geen ervaring mee maar zo te lezen zijn er kenners :-)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran

#57 Bericht door Herbergier » dinsdag 17 april 2018, 03:31

Bargirls, geen ervaring mee maar zo te lezen zijn er kenners :-)


Nou ik geloof niet dat je ervaring met bargirls hoeft te hebben om het verschil tussen een bargirl en een dame te kunnen zien, dan ben je wel heel erg naïef.

En om daar nou met een kostuum aan naar toe te gaan vind ik ook overdreven, een kostuum wordt hier in de Isan (de Isan ligt ook in Thailand) alleen gedragen door een paar hoogwaardigheidsbekleders, de meeste mensen die hier in de Isan wonen hebben geen geld voor een kostuum en sommige trekken dan maar een traditioneel kleedje uit de kast, die daar al generaties lang hangt, of ze trekken (wat je hier in de provincie Buriram veel ziet bij feestelijkheden en begrafenissen) hun Buriram United voetbalshirtje aan, die meestal zeer arme mensen in de Isan geven hun laatste bahtjes liever aan de tempel i.p.v. daar kleding of gezond eten voor hun zelf voor te kopen.

Gisteren is mij toch nog op de traditionele Isan manier, door mijn kleindochters, Sawasdee Pimai toe gewenst, op de manier zoals het hier in de Isan bij een gewone familie normaal is, zonder traditionele klederdracht en show, maar wel onder het genot van lekker eten en een biertje of een glas whiskey.

Afbeelding

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Songkran

#58 Bericht door KhunSugar » dinsdag 17 april 2018, 07:51

@herbergier
En om daar nou met een kostuum aan naar toe te gaan vind ik ook overdreven, een kostuum wordt hier in de Isan (de Isan ligt ook in Thailand) alleen gedragen door een paar hoogwaardigheidsbekleders
Mechelen ligt niet in de Isan beste. Begin april is het in BE ietsje koeler, je verzorgt hier toch het weerbericht behoudens vergissing, zou dit moeten weten.
Misschien ben ik wel een hoogwaardigheidsbekleder ... ik ga elke dag in kostuum werken en zelfs op een zondag kan ik het niet laten 555
Ik zal je er nog bij vertellen dat ik in het eerste middelbaar een kostuum droeg, dat is even geleden heb er dus al veel versleten.
En wees gerust, het is niet omdat ik er geen ervaring mee heb dat ik het verschil niet ken ;-)
Zo weet ik ook dat de meeste roepers hun mia midden de rijstvelden hebben leren kennen, de ontmoetingsplaats bij uitstek blijkbaar.
Mais bon, c'est un autre sujet.

Zonnig dagje vandaag, stropdas ietsje losser dragen :-)
Laatst gewijzigd door KhunSugar op dinsdag 17 april 2018, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Songkran

#59 Bericht door Herbergier » dinsdag 17 april 2018, 11:59

KhunSugar schreef:@herbergier
En om daar nou met een kostuum aan naar toe te gaan vind ik ook overdreven, een kostuum wordt hier in de Isan (de Isan ligt ook in Thailand) alleen gedragen door een paar hoogwaardigheidsbekleders
Mechelen ligt niet in de Isan beste. Begin april is het in BE ietsje koeler, je verzorgt hier toch het weerbericht behoudens vergissing, zou dit moeten weten.
Misschien ben ik wel een hoogwaardigheidsbekleder ... ik ga elke dag in kostuum werken en zelfs op een zondag kan ik het niet laten 555
Ik zal je er nog bij vertellen dat ik in het eerste middelbaar een kostuum droeg, dat is even geleden heb er dus al veel versleten.
En wees gerust, het is niet omdat ik er geen ervaring mee heb dat ik het verschil niet ken ;-)
Zo weet ik ook dat de meeste roepers hun mia midden de rijstvelden hebben leren kennen, de ontmoetingsplaats bij uitstek blijkbaar.
Mais bon, c'est un autre sujet.

Zonnig dagje vandaag, stropdas ietsje losser dragen :-)
Dus volgens jou is vrijwel iedere vrouw in de Isan die met een farang woont een mia uit de rijstvelden, dan ben jij nog nooit in de Isan geweest en is het misschien wel beter dat je hier ook nooit komt.
Ook hier in de Isan wonen zat hoog opgeleide vrouwen met een goede baan, die erg goed voor zichzelf kunnen zorgen en helemaal geen farang nodig hebben voor het inkomen (zelfs niet een met een kostuum van de C&A aan), maar die voor een farang kiezen omdat de farang meer respect toont voor vrouwen, iets wat jou ontbeert met je minachtend schrijven over de vrouwen in de Isan.

Wat het weer hier vandaag betreft, ik zal het even over nemen van De Beweerder (sorry Beweerder), maar vandaag is het hier zwaar bewolkt met een enkel buitje en maar 28 graden, dus de lange broek aan, een vest aan, sokken aan voor op de koude plavuizen in huis, warme chocomel drinken en de opgeslagen erwtensoep ( opgeslagen voor de winterse dagen) uit de vriezer halen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Songkran

#60 Bericht door KhunSugar » dinsdag 17 april 2018, 12:49

Dus volgens jou is vrijwel iedere vrouw in de Isan die met een farang woont een mia uit de rijstvelden, dan ben jij nog nooit in de Isan geweest en is het misschien wel beter dat je hier ook nooit komt.
Als dat uw conclusie is, wel ja...ik had u iets slimmer ingeschat.
Maar zo zie je maar, zelfs ik kan mij vergissen.
Aan vooroordelen anders geen gebrek, nu weet je blijkbaar al waar ik mijn kostuum koop.
Mijn kleermaker woont in CNX, was bijna juist :-)

...en nu een Quiz vraag, eens zien of je iets afweet van Thailand.

'Rijstvelden, heb je die enkel in Isan'? want dat is toch uw conclusie 555

Goed, voor 2018 hou ik dit topic voor bekeken, tot de viering van 2019 bij leven en welzijn...al gaat de braspartij nog wat door op een welbepaalde locatie.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”