Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

#1 Bericht door wpdl » vrijdag 15 september 2017, 03:34

Volgens info die ik gevonden heb of mogen wij dat herschrijven.

5. Hat Yai

De aan de grens met Maleisië gelegen stad Hat Yai is niet meteen de meest bekende stad in Thailand wat toerisme betreft.
Hier liggen de westerse shoppingscentra’s zij aan zij met talloze eetkraampjes langs de straat.
Het is een mix tussen een drukke stad en de tropen.
Dankzij zijn ligging bij de grens met Maleisië, wordt de stad vaak bezocht door reizigers die voor een weekendje de grens oversteken.

4. Chiang Mai

De stad Chiang Mai klink bekend in de oren van iedere reiziger die al naar Zuidoost-Azië is gereisd.
Deze stad in het noorden van Thailand is na Bangkok en Phuket wellicht het vaakst bezocht door toeristen.
Niet alleen heeft de bergachtige prachtige natuur hier veel mee te maken, maar ook het feit dat de beroemde hill tribe trekkings hier worden aangeboden.
Deze tochten langs verschillende stammen die te voet of per olifant worden afgelegd zijn een grote troef op toeristisch vlak voor deze streek.

3. Nakhon Ratchasima

De stad Nakhon Ratchasima staat ook wel bekend onder de naam Korat, die tevens de naam van de provincie is.
Ondanks het feit dat het niet zo bekend is als Bangkok of Chiang Mai, tref je hier nochtans nog de authentieke Thaise cultuur aan.
Met meer dan 200.000 inwoners is het de derde grootste stad van Thailand.
Korat is niet alleen een belangrijke poort naar het noordoosten van het land, maar heeft ook zelf heel wat te bieden.
Shoppingmogelijkheden, excursies naar omliggende nationale parken en uiteraard tempels.

2. Nonthaburi

Door zijn dichte ligging nabij Bangkok wordt het vaak als een buitenwijk van de Thaise hoofdstad beschouwd.
Onterecht, want Nonthaburi is een stad op zich.
En niet zomaar een stad, want met bijna 300.000 inwoners is het de op één na grootste stad van Thailand.
Door zijn ligging aan de rivier de Chao Phraya zijn bootexcursies hier erg populair en een uitstekende manier om de stad te verkennen.
In de omgeving vind je heel wat tempels die gebouwd zijn volgens de architectuur uit de Ayutthaya en vroege Rattanakosin periodes.

1. Bangkok

Geen stad in Zuidoost-Azië heeft een grotere reputatie dan Bangkok.
De Thaise hoofdstad is het beginpunt van de reis van miljoenen backpackers die jaarlijks van Thailand hun bestemming hebben gemaakt.
Van het Koninklijk Paleis tot de verschillende tempels en de floating markets.
Bangkok mag dan wel heet, vervuild en chaotisch zijn, toch heeft de stad zoveel te bieden dat heel wat toeristen niet veel verder het land verkennen.
De oude tempels staan hier midden in het moderne gedeelte van de stad.
En net zoals in de rest van het land vind je ook hier uiteraard de vele eetkraampjes die het lekkerste van de Thaise keuken aanbieden.

Informatie

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

#2 Bericht door euromonkey » vrijdag 15 september 2017, 05:05

Altijd leuk het gegochel met cijfers.
Maar ik ga voor deze engelse uitgave.
http://worldpopulationreview.com/countr ... on/cities/
Alleen al van wege het feit dat ik nu in de 4e stad van Thailand woon.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

#3 Bericht door wpdl » vrijdag 15 september 2017, 05:18

Informatieve site. :thumbsup:
Big City Korat kukelt wel een paar plaatsen naar beneden maar nog steeds 'Big City'.
Tijdstip van peilling ontbreekt helaas weer.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

#4 Bericht door euromonkey » vrijdag 15 september 2017, 10:26

Deze cijfers beteken niets voor mij.
Zolang een thai zich niet hoeft uit te schrijven in en gemeente.
In ons familie boek staan 5 mensen en er wonen er maar 3. Ik als buitenlander tel sowieso niet mee.
Als ik hier in de buurt kijk is het overal zo ze werken ergens anders voor geld.
Isaan blues.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

#5 Bericht door wpdl » vrijdag 15 september 2017, 10:43

:giggle:

Misschien zijn er wel helemaal geen ongeveer 65 miljoen Thailanders maar hooguit 56 miljoen. :crazy:

Ja dat uitschrijven in het familieboek heeft wat afhankelijk van de instantie hebben de kinderen van mijn vrouw daar ook een 'handje' van.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Wat zijn de grootste steden van Thailand ?

#6 Bericht door pong » woensdag 25 oktober 2017, 18:57

of: 56 in Th zelf en 9 in diverse buitenlanden-al dan niet als getrouwde aanhang van farang of als massageshopuitbater.
Er is nl erg vaak verwarring tussen provincie=chiangwat en stad=muang, mede omdat die altijd dezelfde naam hebben. NTBuri moet veel, veel meer als 3k inwoner hebben-zeker 1 miljoen.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”