Inenten?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Inenten?

#1 Bericht door Freekfreek » maandag 03 april 2017, 08:57

Beste allen,

Ik ga in oktober 3 weken naar Thailand, Phuket. Mijn vraag is of ik mij dan moet inenten? Bij voorbaat mijn dank.

Mvg

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Inenten?

#2 Bericht door wpdl » maandag 03 april 2017, 09:07

Kunnen er een mooi verhaal van maken Freekfreek maar eigenlijk erg makkelijk.[zie link]
Uiteraard moet je er vanuit gaan dat de GGD de maximale bescherming voor ogen heeft en dat afhankelijk van je reisprogramma wel eens onzin kan zijn.
Mocht je alleen gaan wat ik uit je vraag haalt zullen er nog vele andere zaken zijn waar je een beetje of erg op moet letten.

http://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/thailand

hanshu

Re: Inenten?

#3 Bericht door hanshu » maandag 03 april 2017, 09:48

wpdelange schreef: Mocht je alleen gaan wat ik uit je vraag haalt zullen er nog vele andere zaken zijn waar je een beetje of erg op moet letten.
:crazy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Inenten?

#4 Bericht door wpdl » maandag 03 april 2017, 10:16

Hij begint met IK hanshu anders zou er iets van Wij moeten staan.
Tot twee keer toe trouwens. :Whistle:
En ja er is meer als een beetje fysiek ziek zijn hoewel als je lazerus op je kamertje komt en de boel is volledig geript ben je ook goed ziek dubbel en dwars of een vette SOA oploopt bij dat aardige meisje niet te vergeten die crash met je brommertje [dacht je want het is een motor] terwijl je geen fatsoenlijke verzekering heb en rijbewijs.
Enzovoort.

Uiteraard zijn 'wij' mannen van de wereld die dat allemaal wel door hebben maar soms heel soms zit er wel eens een tussen die het wat minder door heeft. :crazy:
Was maar een goed bedoelde opmerking Freek.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Inenten?

#5 Bericht door Herbergier » maandag 03 april 2017, 10:38

Gewoon even bij je dokter langs gaan, die kijkt in zijn pc naar het land waar je heen gaat en kan je dan precies vertellen welke inentingen of andere medicatie je nodig hebt, hij kan dan ook gelijk zien welke inentingen je al of nog niet gehad hebt, dat staat allemaal bij jouw gegevens in zijn pc.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Inenten?

#6 Bericht door wanadee » maandag 03 april 2017, 10:44

wpdelange schreef:Hij begint met IK hanshu anders zou er iets van Wij moeten staan.
Tot twee keer toe trouwens. :Whistle:
En ja er is meer als een beetje fysiek ziek zijn hoewel als je lazerus op je kamertje komt en de boel is volledig geript ben je ook goed ziek dubbel en dwars of een vette SOA oploopt bij dat aardige meisje niet te vergeten die crash met je brommertje [dacht je want het is een motor] terwijl je geen fatsoenlijke verzekering heb en rijbewijs.
Enzovoort.

Uiteraard zijn 'wij' mannen van de wereld die dat allemaal wel door hebben maar soms heel soms zit er wel eens een tussen die het wat minder door heeft. :crazy:
Was maar een goed bedoelde opmerking Freek.
SOA? Soep of appelflappen? :crazy:

Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Re: Inenten?

#7 Bericht door Freekfreek » maandag 03 april 2017, 11:13

Herbergier schreef:Gewoon even bij je dokter langs gaan, die kijkt in zijn pc naar het land waar je heen gaat en kan je dan precies vertellen welke inentingen of andere medicatie je nodig hebt, hij kan dan ook gelijk zien welke inentingen je al of nog niet gehad hebt, dat staat allemaal bij jouw gegevens in zijn pc.
Dank je wel! Ik had al de website van de GGD bezocht. Daar schijn je uiteindelijk naar toe te moeten en nemen ze eerst een landkaart met je door, waarop je moet aanwijzen waar je naartoe gaat etc en van daaruit gaat men je adviseren naar het schijnt..

Nogmaals mijn dank.

P.S. Voor de rest: ik ga niet voor de Thaise meisjes of jongens die op meisjes lijken. Ik wil Phuket als uitvalbasis gebruiken om te gaan eiland-hoppen. Uiteraard zal ik zo nu en dan in een kroeg eindigen, waar ik zeker niet vies van ben, maar dan nog heb ik de beheersing en discipline. Thuis niet losbandig, uit niet in losbandig. Er zijn voldoende leuke vrouwen in NL voor onbetaalde contact. Alhoewel een vrouw altijd wel kosten met zich mee zal brengen... Maar dat is dan weer een ander verhaal...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inenten?

#8 Bericht door Jim » maandag 03 april 2017, 11:26

Freekfreek schreef:maar dan nog heb ik de beheersing en discipline. Thuis niet losbandig, uit niet in losbandig. Er zijn voldoende leuke vrouwen in NL voor onbetaalde contact.
Het is toch anders als je ze van je af moet slaan.
Dat is een ervaring die je in Nederland niet vaak zal hebben.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Inenten?

#9 Bericht door wpdl » maandag 03 april 2017, 11:42

Toch wel uit eigen ervaring hoop ik Jim of zit je de boel nog even te stangen :shock: na alle goed bedoelde en vaak correcte adviezen van meerdere leden.

"wij' horen je reiservaringen graag Freek tegen die tijd.

Fijne dagen TZT in Thailand.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inenten?

#10 Bericht door Jim » maandag 03 april 2017, 12:10

Ik denk dat iedere Thailand ganger die ervaring toch wel heeft?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Inenten?

#11 Bericht door Herbergier » maandag 03 april 2017, 12:31

Freekfreek schreef:
Herbergier schreef:Gewoon even bij je dokter langs gaan, die kijkt in zijn pc naar het land waar je heen gaat en kan je dan precies vertellen welke inentingen of andere medicatie je nodig hebt, hij kan dan ook gelijk zien welke inentingen je al of nog niet gehad hebt, dat staat allemaal bij jouw gegevens in zijn pc.
Dank je wel! Ik had al de website van de GGD bezocht. Daar schijn je uiteindelijk naar toe te moeten en nemen ze eerst een landkaart met je door, waarop je moet aanwijzen waar je naartoe gaat etc en van daaruit gaat men je adviseren naar het schijnt..

Nogmaals mijn dank.

P.S. Voor de rest: ik ga niet voor de Thaise meisjes of jongens die op meisjes lijken. Ik wil Phuket als uitvalbasis gebruiken om te gaan eiland-hoppen. Uiteraard zal ik zo nu en dan in een kroeg eindigen, waar ik zeker niet vies van ben, maar dan nog heb ik de beheersing en discipline. Thuis niet losbandig, uit niet in losbandig. Er zijn voldoende leuke vrouwen in NL voor onbetaalde contact. Alhoewel een vrouw altijd wel kosten met zich mee zal brengen... Maar dat is dan weer een ander verhaal...
Je dokter kijkt via zijn pc ook op die landkaart en dan zorgt hij of zijn assistente voor de inentingen, die ze dan gelijk bij jouw andere medische gegevens opslaan, daar hoef je niet voor naar de GGD.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Inenten?

#12 Bericht door wpdl » maandag 03 april 2017, 12:52

Geheel nieuw geluid dit Herbergier.

Het is al even geleden maar in dat middelgrote stadje waar ik woonde was dat toch niet de bedoeling dat je voor vakantie grieven de gewone huisarts daar mee lastig ging vallen.
GGD weet daar alles van en hebben de juiste spulen daarvoor, in de PC zou kunnen maar heb jaren een 'gewoon' boekje gehad met stempeltjes die je dus overal kan laten zien ook in het ziekenhuis of eerste hulp gebouw op Phuket.

Veel is er trouwens niet nodig volgens die GGD link die ik had geplaatst het meeste heb je al eventueel herhaling als je al wat ouder ben.
Hepatitis A hebben de meeste mensen niet lange termijn twee keer prikken en vele jaren klaar.
Malaria kwestie van opletten met kleding en crème bijvoorbeeld, muggen zijn de grote risico factor met meerdere zaken.
Preventief met veel zaken en ja dat is nou net iets wat je minder doet met vakantie hoewel Freek daar anders over denkt vermeldt die.
Och het staat erin [Link] eigenlijk fluitje poep de meeste dingen zeker op Phuket.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Inenten?

#13 Bericht door Herbergier » maandag 03 april 2017, 16:03

wpdelange schreef:Geheel nieuw geluid dit Herbergier.

Het is al even geleden maar in dat middelgrote stadje waar ik woonde was dat toch niet de bedoeling dat je voor vakantie grieven de gewone huisarts daar mee lastig ging vallen.
GGD weet daar alles van en hebben de juiste spulen daarvoor, in de PC zou kunnen maar heb jaren een 'gewoon' boekje gehad met stempeltjes die je dus overal kan laten zien ook in het ziekenhuis of eerste hulp gebouw op Phuket.

Veel is er trouwens niet nodig volgens die GGD link die ik had geplaatst het meeste heb je al eventueel herhaling als je al wat ouder ben.
Hepatitis A hebben de meeste mensen niet lange termijn twee keer prikken en vele jaren klaar.
Malaria kwestie van opletten met kleding en crème bijvoorbeeld, muggen zijn de grote risico factor met meerdere zaken.
Preventief met veel zaken en ja dat is nou net iets wat je minder doet met vakantie hoewel Freek daar anders over denkt vermeldt die.
Och het staat erin [Link] eigenlijk fluitje poep de meeste dingen zeker op Phuket.
Toen ik vijf jaar geleden in Thailand ging wonen, kreeg ik van mijn dokter een compleet kopie van mijn medisch rapport mee en ik woonde in Nederland in een klein stadje waar ook een ziekenhuis is.
Een vaccinatie boekje heb ik ook nog, dat wordt al vanaf 1967 (militaire diensttijd in de tropen) bijgehouden, met vele stempels daarin o.a. Primo vaccination, vele male DTP, Tetanus Toxoid, Typhoid, Lavrix, Imunoglobuline, Lariam, Vivotif Berna en nog een paar die ik niet meer kan lezen, maar of het allemaal noodzakelijk was en geholpen heeft weet ik niet.

Hoeveel expats die hier al een tijdje wonen, houden zich nog aan al die vaccinaties en pillen, die doen hooguit eens per jaar een bodycheck in het ziekenhuis.

Malaria komt hier vrijwel niet meer voor, alleen nog sporadisch in de noordelijke grensgebieden en daar zijn de muggen resistent tegen de middelen die wij voorgeschreven krijgen, alleen insmeren met een middel wat deet bevat helpt of lange mouwen dragen maar daar zie je hier alleen de Thai mee lopen, de muggen zijn hier dikwijls zo klein dat ze pas opvallen als ze, met jouw opgezogen bloed, wegvliegen.

Je kan een vaccinatie tegen DTP krijgen, maar de meeste mensen hebben die al in hun jeugd gehad, blijft over een vaccinatie voor hepatitis A.
De enige tropenziekte die hier nog wel overal in Thailand regelmatig voorkomt is dengue, daar is nog steeds geen goed medicijn voor op de markt en je moet uitkijken met het drinken van water, ik poets mijn tanden nu nog steeds met flessenwater, ook uitkijken met het eten van groenten, want die worden veelal bespoten met goedkope Chinese troep.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Inenten?

#14 Bericht door Arietwee » maandag 03 april 2017, 22:14

DTP, hepatitis, rubbers en helmpie op. Kan je weinig gebeuren. [$)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”