Bouwstenen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Legionis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 17 januari 2017, 21:09

Bouwstenen

#1 Bericht door Legionis » maandag 23 januari 2017, 19:30

Goede avond allemaal,

in december gaan mijn vriendin en ik 4 weken naar Thailand om een rondreis te maken. Nu zit ik op verschillende sites te kijken en kom je allemaal bouwstenen tegen.
Nu is mijn vraag.
Kan ik van verschillende organisaties verschillende bouwstenen boeken?
Want ik zie namelijk bij meerdere leuke excursies.

Als er nog andere aanbevelingen zijn hoor ik dat uiteraard ook graag.

Met vriendelijke groet
Ron

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Bouwstenen

#2 Bericht door Tonboy » zaterdag 28 januari 2017, 00:08

Persoonlijk ben ik niet zo van het vooraf alles plannen.
Zoals bij elk aziatisch land dat ik bezocht heb, zijn er in Thailand veel touroperators.
Mijn insteek was altijd:
Reisschema uitzetten, vlucht boeken, hotel boeken, auto boeken (via lokale verhuurder, veel goedkoper)
Ter plekke touroperators bezoeken en uitstapjes kiezen als je dit prefereert.
Touroperators in Thailand zijn, mijn ervaring, vooral stalletjes met veel folders over de diverse uitstapjes. Vooral bij en in winkelcentrums. Persoonlijk pak ik een aantal van die folders en plan zelf, met mijn gehuurde auto.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Bouwstenen

#3 Bericht door Adrie » zaterdag 28 januari 2017, 00:58

tonboy dat is de vraag niet dat jij met je gehuurde auto alles zelf regelt :clap:

Misschien zijn deze mensen mensen wel 72 en 75 en hebben geen rijbewijs [|)

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Bouwstenen

#4 Bericht door Tonboy » zaterdag 28 januari 2017, 06:28

Thailandforum is toch bedoeld om ervaringen te delen ?
Uit dat perspectief probeer ik altijd, zonder mijzelf te prijzen (hoewel ik toegeef dat het door mij neergeschreven stukje er wel zo op lijkt, en daarvoor excuses) , mijn ervaringen te delen.
Ik ben mij er ook zeker van bewust dat er mensen zijn die alles graag door een reisorganisatie geregeld zien, alleen mis ik de info vanuit de vraagsteller daarover.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bouwstenen

#5 Bericht door wanadee » zaterdag 28 januari 2017, 07:59

Legionis schreef:Goede avond allemaal,

in december gaan mijn vriendin en ik 4 weken naar Thailand om een rondreis te maken. Nu zit ik op verschillende sites te kijken en kom je allemaal bouwstenen tegen.
Nu is mijn vraag.
Kan ik van verschillende organisaties verschillende bouwstenen boeken?
Want ik zie namelijk bij meerdere leuke excursies.

Als er nog andere aanbevelingen zijn hoor ik dat uiteraard ook graag.

Met vriendelijke groet
Ron
Dat kun je inderdaad doen. Als het je eerste keer thailand is zou ik niet willen aanraden om zelf een auto te huren en alles zelf uitzoeken. Het verkeer is hier gevaarlijk en veel borden zijn alleen in het thais.
Wel kun je de grove lijnen thuis uitzetten en dan per bestemming kijken wat de volgende stapwordt bij een plaatselijk reisburootje zoals tonboy voorstelde. Ligt er maar net aan wat jullie voorkeur heeft.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Bouwstenen

#6 Bericht door Joep » zaterdag 28 januari 2017, 10:04

Is zeker mogelijk om bij verschillende aanbieders te boeken.
Je boekt immers alleen bij hun voor de periode die je zelf kiest.
Alleen goed opletten dat er geen overlap inzit, als de eerste eindigt om 15.00 uur en de tweede begint al om 09.00 uur heb j eeen probleem. Persoonlijk denk ik dat je makkelijker bij één aanbieder kunt boeken, als je voorlegt wat je wilt kunnen ze dat meestal ook wel aanbieden en voorkomt mogelijk heen en weer gereis. En bouw je een betere band op met je gids.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Bouwstenen

#7 Bericht door Tonboy » zaterdag 28 januari 2017, 19:52

wanadee schreef: Het verkeer is hier gevaarlijk en veel borden zijn alleen in het thais.
Het verkeer is soms onverwacht, maar echt gevaarlijk, nee. Wel is het zo dat je beter wat meer afstand kan houden en goed in de spiegels moet blijven kijken tijdens het rijden. Er zijn nogal wat coureurs op de snelwegen. Maar op de Périphérique van Parijs heb je dat ook.
Inderdaad staan veel borden alleen in het thais, zeker als je verder van BKK of komt. Maar ben tot nu toe met Google Maps overal waar ik heen wilde ook gekomen. Soms wel wat onverwachte route trouwens, maar dat zal komen doordat Google maps ook kijkt na drukte op de diverse wegen. Een uitkomst trouwens in het drukke spitsverkeer van BKK.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Bouwstenen

#8 Bericht door Jim » zondag 29 januari 2017, 08:32

Tonboy schreef:
wanadee schreef: Het verkeer is hier gevaarlijk en veel borden zijn alleen in het thais.
Het verkeer is soms onverwacht, maar echt gevaarlijk, nee.
Elke kilometer die je overleeft is eigenlijk pure mazzel.
Countries With The Highest Road Traffic Death Rate

1 Dominican Republic 41.7
2 Thailand 38.1
3 Venezuela (Bolivarian Republic of) 37.2
4 Iran (Islamic Republic of) 34.1
5 Nigeria 33.7

http://www.worldatlas.com/articles/the- ... dents.html
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Bouwstenen

#9 Bericht door Gardensafari » zondag 29 januari 2017, 09:31

En dan te bedenken dat Thailand mensen die na het ongeval in het ziekenhuis overlijden niet als verkeersslachtoffer meetelt.
Ik weet overigens niet hoe dat is in de andere genoemde landen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Bouwstenen

#10 Bericht door Kees » zondag 29 januari 2017, 09:33

Elke kilometer die je overleeft is eigenlijk pure mazzel.
Beetje overdreven natuurlijk, ja de statistieken laten zien dat Thailand kwa ongevallen (met of zonder dodelijke afloop) er niet best vanaf komt.
Maar ga nu eens kijken hoeveel auto's, motoren, brommers, fietsen en andere weggebruikers over de wegen gaat en deel dit dan door het aantal ongevallen, dan zal je zien dat het meestal wel goed gaat :thumbsup:
Niet klagen, maar dragen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bouwstenen

#11 Bericht door wanadee » zondag 29 januari 2017, 09:40

Je kunt kijken wat je wilt, feit blijft dat er in thailand meer dan 10 keer zoveel verkeersslacjtoffers vallen als bv in Nederland. En dit is relatief gezien, per 100000 inwoners. Het op 1 na gevaarlijkste land.
Als je geen ervaring hebt met rijden in thailand en je gaat daar vier weken naar toe zou ik het ten sterkste afraden. Dan kn je bete een busje met chauffeur huren, dat is niet zo duur.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Bouwstenen

#12 Bericht door Tonboy » zondag 29 januari 2017, 10:39

wanadee schreef:Als je geen ervaring hebt met rijden in thailand
Hoe krijg je dat , als je er nooit gereden hebt ?
Als je geen vertrouwen hebt in je eigen rijkunsten, inderdaad, nooit doen dan.
Maar de meningen zijn behoorlijk verdeeld, dat is wel te merken.
Ik wil er nog wel bij vermelden dan meer dan 90% van de verkeersdoden in Thailand scooter/motor/brommer gerelateerd zijn.

Hier laat ik het bij, echter vond ik nog een leuk stukje op het internet :
https://www.thailandforum.nl/stelling-va ... evaarlijk/

Ik wens Legionis een fijn tijd in Thailand toe.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Bouwstenen

#13 Bericht door brake034 » zondag 29 januari 2017, 14:54

wanadee schreef: Dan kn je bete een busje met chauffeur huren, dat is niet zo duur.
Dat het niet duur is dat is 1 ding, dat het veiliger is? Dat waag ik te betwijfelen.

Iedereen die naar Thailand komt en een auto wil gaan rijden, die moet het 1 keer gaan doen of het voor altijd laten?!
Ik zou dan zeggen, doe het vooral maar doe het vooral rustig aan.

Het eerste waar je aan moet gaan wennen is dat je aan de verkeerde kant van de auto moet instappen.
De tweede is dat je aan de verkeerde kant van de weg moet rijden, als je als bestuurder went dat je altijd aan het midden van de weg zit dan gaat dat nooit verkeerd.
De derde gewenning is de plaats van richtingaanwijzers en ruitenwissers, nog regelmatig zwaaien mijn ruitenwissers dat ik rechtsaf ga :D

Wees voorzichtig maar niet al te benauwd, doe als de Thais en "go with the flow".....
Marcel

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Bouwstenen

#14 Bericht door Pieter » zondag 29 januari 2017, 15:01

Kees schreef:
Elke kilometer die je overleeft is eigenlijk pure mazzel.
Beetje overdreven natuurlijk, ja de statistieken laten zien dat Thailand kwa ongevallen (met of zonder dodelijke afloop) er niet best vanaf komt.
Maar ga nu eens kijken hoeveel auto's, motoren, brommers, fietsen en andere weggebruikers over de wegen gaat en deel dit dan door het aantal ongevallen, dan zal je zien dat het meestal wel goed gaat :thumbsup:
Thailand is gewoon het land waar per jaar de meeste doden qua toeristen vallen

met man en macht , liegen en andere flauwekul info probeert thailand dat onder de pet te houden
anders komt niemand meer


Pieter

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Bouwstenen

#15 Bericht door brake034 » zondag 29 januari 2017, 18:11

Volgens de cijfers van de WHO in 2013 is Thailand het 1 na hoogste land ter wereld met verkeersslachtoffers per 100.000 inwoners, 36,2 doden per 100.000 inwoners per jaar, een risico van pakweg 0,04%?!

Echter volgens diezelfde cijfers speelt Thailand ergens in de middenmoot als men uitgaat van verkeersslachtoffers per 100.000 motorvoertuigen, 74,6 doden per 100.000 motorvoertuigen per jaar, risico pakweg 0,075%?!
Net onder Bosnië en Herzegovina met 76,7 doden per 100.000 motorvoertuigen per jaar.
Koploper is Guinea met 9.462,5 doden per 100.000 motorvoertuigen, risico pakweg 9,5%..... :neus:
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”