Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#31 Bericht door robin33 » zaterdag 06 augustus 2016, 08:38

driver schreef:Robin33..wat betreft broodzakje op vakantie..vakantie is voor de een niet kijken naar geld omdat het tenslotte vakantie is dus het geld mag rollen of we doen er niet zo moeilijk over oid een ander neemt zijn eigen brood mee om wat geld te besparen.En zeker opbijv. schiphol met die fijne prijzen hoef ik daar niks te kopen als ik moet wachten op onze vlucht dan eet ik met plezier mijn zelf meegebrachte krentebollen of broodjes op heel simpel. In het vliegtuig idem dito .Als wij bijv. met de motor weg gaan pak ik ook niet elke keer een terrasje met eten onderweg maar duik ik ook vaak een winkel in om verse broodjes te kopen met beleg wat we dan elders op een parkeerplaats oid opeten.
Smaakt vaak net zo lekker en kost stukken minder.En ik ben niet de enigste die dat doet weet ik.Uiterlijk vertoon doe ik niet aan mee en ik loop ook niet met de massa mee ik doe gewoon wat ik zelf wil en op mijn eigen manier en als ik hier dan bijv. als zuinige vrek gezien wordt eventueel omdat ik nu meldt dat ik goedkoop wil vliegen en wat eten meeneem ect .Mij prima , mijn geld dus ik bepaal zelf waar ik dat aan uitgeef..motoren en de onkosten eraan voornamelijk daar gaat aardig wat geld naartoe :angel:
Blikjes drinken douw ik in minj tanktas vooraf en in de koffers omdat we ook regelmatig overnachten in een pension oid waar s,avonds niks te koop is blijkt dan en dan is zelf wat bij je hebben wel makkelijk.Ook voor onderweg overigens want ik heb geen zin om iedere keer terrasjes te pakken ik zoek de rustige plekken wel op ergens.
Zeker als het regent pak je de motor niet zo snel meer als je een slaapplek gevonden hebt om ffe elders wat te gaan drinken/eten dus hebben we meestal zelf wel wat bij ons.En ik zoek als het kan geen toeristenmeuk op maar liever wat achteraf dus ook vaker minder winkels/restaurants in de buurt.

En dan dat overslaan...Misschien zijn er wel mensen die doordat ze alles zuinig aan (moeten) doen juist wel op vakantie kunnen ?
Ik kan ook wel een duurder ticket betalen maar waarom zou ik dat doen als het goedkoper kan ?
Meestal besluiten wij pas vrij onverwachts om te gaan dus zijn we toch wat afhankelijk van de dan geldende prijzen.

Kortom..zoveel mensen , zoveel wensen ..

ps..Zie iedere keer weer spel/tekstfouten duszz..aanpassen en wijzigen of schrijf ik te snel ?
Zoals je antwoord lijkt het of je je aangevallen. Voelt, dat doe ik niet ,
Idd zoveel mensen zoveel wensen. Voor mij geld idd als ik te veel op geld moet letten ga ik niet. Kan voor een ander idd anders. Zijn.

Juist om dat ik het hele jaar op geld moet letten heb ik daar in de vakantie geen zin in. (Maar ook als je wat meer mee neemt heb je een budget )



Op hel laatste moment boeken deed ik toen ik jong en nog alleen was .
Nu hebben mijn vrouw en ik beide een baan waar vrij nemen afhankelijk is van andere werknemers, dus vroeg plannen. En in bepaalde periodes kan het al helemaal niet.

En idd op Schiphol kan het duur zijn, maar. Thailand toch niet.

Vind juist de goedkope langs de weg stalletjes het leukst.
Ben 1 x in pattaya geweest dat vond ik dan wel weer vrij prijzig.
Daar ga ik niet meer heen (niet alleen voor de prijzen)

En het is niet alleen de prijs van een vlucht die scheelt.
Er zit dus verschil in de vlucht. ,, de maatschappij , de service, een stop of niet etc.

Dat je daar wel of geen belang aan hecht is een ander verhaal. Zo heeft ieder zijn prio.


En over je opmerking uiterlijk vertoon. Begrijp niet wat dat met brood meenemen of goedkope vlucht te maken heeft

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#32 Bericht door wanadee » zaterdag 06 augustus 2016, 09:30

Dat hoor ik niet vaak Robin dat mensen het vliegtuigeten lekker vinden. Ik vlieg altijd met KLM maar 80 procentnvanndecmaaltijden vind ik niks. Er zitten wat snacks tussen die ik wel waardeer en een lekker warm bolletje brood, maar de warme maaltijden vind ik niet lekker. Misschien bij een andere maatschappij?.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#33 Bericht door Joep » zaterdag 06 augustus 2016, 09:33

Ik heb ook gee moeite met de vliegtuigmaaltijden.
Ligt misschien aan mijn opvoeding,ETEN WAT DE POT SCHAFT.
En bord leeg eten.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#34 Bericht door driver » zaterdag 06 augustus 2016, 10:19

Joep schreef:Ik heb ook gee moeite met de vliegtuigmaaltijden.
Ligt misschien aan mijn opvoeding,ETEN WAT DE POT SCHAFT.
En bord leeg eten.
Die opvoeding had ik ook ik kom vanouds uit een boeren familie dus daar aten ze alles maar dat heb ik zelf ook altijd wat belachelijk gevonden om perse iets te eten wat ik echt niet lekker vondt .

En ik heb inmiddels diverse maatschappijen gevlogen naar her en der maar ik blijf dat vliegtuigvoer maar niks vinden.
Ik eet er wel wat van zoals de cake of een paar hapjes warm eten maar dan is het ook al weer snel klaar wat mij betreft.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#35 Bericht door driver » zaterdag 06 augustus 2016, 10:45

robin33 schreef:
driver schreef:Robin33..wat betreft broodzakje op vakantie..vakantie is voor de een niet kijken naar geld omdat het tenslotte vakantie is dus het geld mag rollen of we doen er niet zo moeilijk over oid een ander neemt zijn eigen brood mee om wat geld te besparen.En zeker opbijv. schiphol met die fijne prijzen hoef ik daar niks te kopen als ik moet wachten op onze vlucht dan eet ik met plezier mijn zelf meegebrachte krentebollen of broodjes op heel simpel. In het vliegtuig idem dito .Als wij bijv. met de motor weg gaan pak ik ook niet elke keer een terrasje met eten onderweg maar duik ik ook vaak een winkel in om verse broodjes te kopen met beleg wat we dan elders op een parkeerplaats oid opeten.
Smaakt vaak net zo lekker en kost stukken minder.En ik ben niet de enigste die dat doet weet ik.Uiterlijk vertoon doe ik niet aan mee en ik loop ook niet met de massa mee ik doe gewoon wat ik zelf wil en op mijn eigen manier en als ik hier dan bijv. als zuinige vrek gezien wordt eventueel omdat ik nu meldt dat ik goedkoop wil vliegen en wat eten meeneem ect .Mij prima , mijn geld dus ik bepaal zelf waar ik dat aan uitgeef..motoren en de onkosten eraan voornamelijk daar gaat aardig wat geld naartoe :angel:
Blikjes drinken douw ik in minj tanktas vooraf en in de koffers omdat we ook regelmatig overnachten in een pension oid waar s,avonds niks te koop is blijkt dan en dan is zelf wat bij je hebben wel makkelijk.Ook voor onderweg overigens want ik heb geen zin om iedere keer terrasjes te pakken ik zoek de rustige plekken wel op ergens.
Zeker als het regent pak je de motor niet zo snel meer als je een slaapplek gevonden hebt om ffe elders wat te gaan drinken/eten dus hebben we meestal zelf wel wat bij ons.En ik zoek als het kan geen toeristenmeuk op maar liever wat achteraf dus ook vaker minder winkels/restaurants in de buurt.

En dan dat overslaan...Misschien zijn er wel mensen die doordat ze alles zuinig aan (moeten) doen juist wel op vakantie kunnen ?
Ik kan ook wel een duurder ticket betalen maar waarom zou ik dat doen als het goedkoper kan ?
Meestal besluiten wij pas vrij onverwachts om te gaan dus zijn we toch wat afhankelijk van de dan geldende prijzen.

Kortom..zoveel mensen , zoveel wensen ..

ps..Zie iedere keer weer spel/tekstfouten duszz..aanpassen en wijzigen of schrijf ik te snel ?
Zoals je antwoord lijkt het of je je aangevallen. Voelt, dat doe ik niet ,
Idd zoveel mensen zoveel wensen. Voor mij geld idd als ik te veel op geld moet letten ga ik niet. Kan voor een ander idd anders. Zijn.

Juist om dat ik het hele jaar op geld moet letten heb ik daar in de vakantie geen zin in. (Maar ook als je wat meer mee neemt heb je een budget )



Op hel laatste moment boeken deed ik toen ik jong en nog alleen was .
Nu hebben mijn vrouw en ik beide een baan waar vrij nemen afhankelijk is van andere werknemers, dus vroeg plannen. En in bepaalde periodes kan het al helemaal niet.

En idd op Schiphol kan het duur zijn, maar. Thailand toch niet.

Vind juist de goedkope langs de weg stalletjes het leukst.
Ben 1 x in pattaya geweest dat vond ik dan wel weer vrij prijzig.
Daar ga ik niet meer heen (niet alleen voor de prijzen)

En het is niet alleen de prijs van een vlucht die scheelt.
Er zit dus verschil in de vlucht. ,, de maatschappij , de service, een stop of niet etc.

Dat je daar wel of geen belang aan hecht is een ander verhaal. Zo heeft ieder zijn prio.


En over je opmerking uiterlijk vertoon. Begrijp niet wat dat met brood meenemen of goedkope vlucht te maken heeft



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Aangevallen ..nee hoor maar ik trachte eea uit te leggen hoe ik ,leef en denk daarom wat voorbeelden erbij.Ik krijg binnen het motorwereldje ook wel eens wat reacties over mijn soms wat in hun ogen zuinige manier van doen onderweg dat maakt me verder niks uit.
Uiterlijk vertoon ..genoeg mensen die thuis niks/weinig te makken hebben of ook bezuinigen op alles en nog wat zolang niemand het maar ziet maar wel bijv. een reis /vlucht nemen die wat duurder is om tov de buitenwereld te laten zien dat ze het kunnen terwijl ze de rest van het jaar zitten te kniezen oid.Zijn ook vaak mensen die altijd terrasjes pakken ect ipv wat goedkopere opties nemen.
Dat bedoelde ik er eigenlijk mee .Let wel..dat is mijn ervaring met mensen die ik ken/kende dus heeft niks te maken met vooroordelen oid.

Pattaya....ook niet echt mijn plaats om naartoe te gaan.Ben er geloof ik 2 keer geweest o.a floating market dacht ik ? maar vondt het niet zo interessant wat ik zag maar kan best zijn dat we nog een keer die kant op gaan om wat te bekijken of Jomtien het strand ?

Swampie is niet echt duur daar koop ik dan ook geen krentebollen/broodjes ;)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#36 Bericht door robin33 » zaterdag 06 augustus 2016, 11:12

Schiphol. Vind ik extreem duur. Werk er en krijg bij een hoop winkels korting maar dan nog steeds duurder dan buiten schiphol.

Dit helpt een heeeel klein beetje. Voor de shoppers.. https://www.seebuyflyhappyhour.nl/?gcli ... oCsKfw_wcB

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#37 Bericht door torkom » zaterdag 06 augustus 2016, 13:32

wanadee schreef:Dat hoor ik niet vaak Robin dat mensen het vliegtuigeten lekker vinden. Ik vlieg altijd met KLM maar 80 procentnvanndecmaaltijden vind ik niks. Er zitten wat snacks tussen die ik wel waardeer en een lekker warm bolletje brood, maar de warme maaltijden vind ik niet lekker. Misschien bij een andere maatschappij?.

Ik ben altijd blij als ik wat te eten krijg in 'n vliegtuig, hoef je tenminste geen lunchpakketje mee te nemen..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#38 Bericht door wanadee » zaterdag 06 augustus 2016, 13:43

Dat is zo. Er is ook altijd wel wat te eten bij qua snacks ed, je krijgt behoorlijk veel. Alleen die warme maaltijd vind ik meestal niet te pruimen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#39 Bericht door robin33 » zaterdag 06 augustus 2016, 15:44

torkom schreef:
wanadee schreef:Dat hoor ik niet vaak Robin dat mensen het vliegtuigeten lekker vinden. Ik vlieg altijd met KLM maar 80 procentnvanndecmaaltijden vind ik niks. Er zitten wat snacks tussen die ik wel waardeer en een lekker warm bolletje brood, maar de warme maaltijden vind ik niet lekker. Misschien bij een andere maatschappij?.

Ik ben altijd blij als ik wat te eten krijg in 'n vliegtuig, hoef je tenminste geen lunchpakketje mee te nemen..
Ben vorig jaar met klm gegaan en had andere maaltijden besteld dan de standaard , gewoon om het te proberen en was daarvoor met klm voor werk weggeweest.... Die waren hun geld niet waard

Eva eten vind ik altijd lekker. Lang lang geleden met dutchbird gevlogen was ook oke.

Zoals je merkt geen kieskeurige eter..
Zelfs ziekenhuis voedsel vind ik oke als het niet te lang duurt

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#40 Bericht door driver » zaterdag 06 augustus 2016, 17:35

Ach..Het vliegtuig eten wat bij mij overblijft dus het merendeel zijn mijn naaste buren meestal weer blij mee dus Suk ook komt e.e.a toch nog goed terecht..

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#41 Bericht door elst99 » zaterdag 06 augustus 2016, 19:06

Geen punt als je het vliegtuigeten niet eet en ook niet openmaakt gaat het teplaatse waar je land naar arme of gaarkeukens, was te zien deze week op tv.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#42 Bericht door wanadee » zaterdag 06 augustus 2016, 20:22

Pleeg ik nog een goede daad ook als ik het niet lekker vindt :crazy:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#43 Bericht door torkom » zaterdag 06 augustus 2016, 21:18

wanadee schreef:Pleeg ik nog een goede daad ook als ik het niet lekker vindt :crazy:

Nee helaas, dan is het al te laat want je hebt het opengemaakt...cherry picking mag niet .. :giggle:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#44 Bericht door stevenl » zondag 07 augustus 2016, 08:40

Cafe Amsterdam op Schiphol heeft een heerlijk broodje bal. Dat vind ik altijd een goed afscheid van Nederland.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#45 Bericht door wanadee » zondag 07 augustus 2016, 08:56

Zal ik onthouden voor volgende maand. Een fatsoenlijk broodje bal is in mijn omgeving (platteland) niet te krijgen maar ben ik wel gek op.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”