Naar Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Naar Thailand

#31 Bericht door jumbo » dinsdag 15 december 2015, 06:19

Hua Thale schreef:Weet het wel zeker heb beiden in jaren ruim mee gemaakt een wereld van verschil.
De vraag is dan of die wereld van verschil een en ander moeilijker zoniet onmogelijk maakt en of er wellicht zelfs
relaties stranden op die verschillen

In mijn beleving zijn er zeker wel verschillen tussen de dames en mijzelf, zelfs geschillen, en dat betrof en betreft
zowel dames uit de kleigrond als van de rijstvelden....
Bij het ene karakter is het barsten en bij het andere karakter buigen, van beide kanten uiteraard...

Ik persoonliijk heb nog geen 'cultureel' verschil meegemaakt dat aan de basis stond van het verbreken van een relatie...

Ik vind de culturele verschillen juist wel aardig om mezellf in te verdiepen, waar het vandaan komt, zeker in relatie
tot mijn Indische komaf en mijn westerse gedachtengang....
Ik geniet ook vaak van die verschillen, ze tonen me een geheel andere belevingswereld en dan eentje waar ik zelf
fysiek deel van uit maak... en dan kan je jezelf wel eens moeten aanpassen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Naar Thailand

#32 Bericht door Hua Thale » dinsdag 15 december 2015, 08:16

Je toelichting roept genoeg vragen op om voor vele eens een kantje of wat vol te schrijven.
Als men over het 'persoonlijke' heen kan stappen.

Bedoelde met mijn Quote met een en de zelfde relatie mijn vrouw dus waar ik een zevental jaren mee in Nederland heb gewoond en nu ietsje meer in Thailand.
De culturele verschillen met in Nederland uiteraard Nederlands als cultuur en hier het Thais als cultuur en je eigen nationaliteit als tweede viool.
Zal per relatie uiteraard verschillen maar merken doe je echt wel.
Alleen de kreet 'Zal het eens aan mijn vrouw vragen' die je hier regelmatig ziet geeft al genoeg te denken.

De relatie uit de kleigrond had ik het nog geen eens over hoewel je echt geen buitenlander hoeft te zijn voor een cultuurverschil.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Naar Thailand

#33 Bericht door Jeanette » dinsdag 15 december 2015, 08:51

Genesis, misschien kun je beter 2 draadjes openen.
In de eerste geef jij jouw verhaal zoals je dit nu voorstelt en het 2 de is dan om - met eventueel gekopieerde zinnen of stukjes - te reageren.

Nu al - bij de eerste reacties - gaat het kanten uit die jij niet voor ogen had en jouw verhaal mag niet ondersneeuwen. ;)

Toch?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#34 Bericht door genesis » dinsdag 15 december 2015, 15:58

Jeanette het was mijn bedoeling ook om een apart topic daarvoor te openen. Na 3 jaar ervaring heb ik wel enig idee voor my zelf hoe ik die beeldvorming kan geven, masr zoals gezegd daar moet ik wel even voor gaan zitten en dat word in het nw jaar ;)

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”