Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#1 Bericht door RuudThai » vrijdag 02 oktober 2015, 08:15

Het lijkt zo makkelijk maar in die steden word je door Agoda overspoeld met hotels en het is een enorme uitzoekerij. Net als Hanshu ook al aangaf bij zijn zoektocht naar een hotel in Chiang Mai.

Wij gaan half oktober vliegen naar Bangkok (met AirAsia, 3 retourtjes voor in totaal 6660 baht, 170 euro, geen geld!) en blijven daar een week. Eerst om de paspoorten van zoonlief en mij te vernieuwen maar de rest voor vertier en shoppen. Ik wil in elk geval naar Seaworld, de dierentuin, een pretpark en de Chatuchak markt. Allemaal nooit geweest en met een kind leuk om te doen.
In het verleden, zo'n 12 jaar geleden, hebben we eens een aantal dagen in het Bayoke Suite hotel verbleven, dat was toen al vergane glorie en ik dacht eigenlijk dat het gerenoveerd was maar als ik de commentaren lees van mensen die daar onlangs nog hebben geboekt is het nog steeds ouwe meuk en niet fris.

We zoeken dus een hotel in de prijsklasse van 1000-2000 baht, met zwembad, in een leuke buurt, eventueel dichtbij de skytrain of de metro en geschikt voor het mee op de kamer slapen van een kind van 10 jaar.
Want dat laatste is ook zoiets: sommige hotels zijn kinderhaters, die doen er alles aan om kinderen te weren. Er zijn er waar je geen kinderen tot 5 jaar mag meenemen, andere die een kind vanaf 5 jaar al beschouwen als volwassene en die dus óf op een eigen kamer moeten óf waarvoor je een duur extra bed (500-1000 baht per nacht) moet huren.
Maar veel hotels stellen dat een kind onder de 12 bij de ouders op de kamer mogen slapen mits ze gebruik maken van de aanwezige bedden. Wij nemen dan wel een dikke slaapzak mee in de koffer plus een dekentje en een opblaasbaar kussen, daar slaapt hij prima op.

Na een week verkassen we naar Hua Hin voor een strandweekje dus daar zoeken we een hotel liefst dichtbij of aan het strand in dezelfde prijsklasse.

Ik hoop dat er wat ervaringen zijn onder de forumleden en anders wordt het blind prikken bij Agoda.... 8-)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#2 Bericht door elst99 » vrijdag 02 oktober 2015, 08:58

In Hua Hin moet je is kijken naar Thipurai beach hotel, Thipurai city hotel, het Wannara hotel, PP hotel,
Buiten Thipurai beach, wat schuin t.o. market Village ligt met veel winkels, Tesco en 'vreettentjes' ligt de rest midden in het centrum en op loopafstand van het strand.
Met een Somthaiw kom je eigenlijk overal aan het strand van 5 km. Tot aan Takiap 'apenberg,.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#3 Bericht door elst99 » vrijdag 02 oktober 2015, 09:08

In Bangkok verbleven wij in het Royal view Gardenhotel, ligt dichtbij Pratunam! Goed ontbijtbuffet.
Overal dichtbij.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#4 Bericht door RuudThai » vrijdag 02 oktober 2015, 10:21

Dank je wel Elst99 voor de tips, ik ben er druk mee bezig.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#5 Bericht door elst99 » vrijdag 02 oktober 2015, 10:35

Manthana hotel, ligt ook midden in het centrum, 50 mrt. Van de nachtmarkt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#6 Bericht door hanshu » vrijdag 02 oktober 2015, 13:07

In de voetsporen van Elst....

Goeie aktie Elst...want Hua Hin staat ook nog op mn lijstje voor wellicht 2016.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#7 Bericht door elst99 » vrijdag 02 oktober 2015, 14:00

Geef maar een seintje e/o wensen tegen die tijd.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#8 Bericht door De Beweerder » zaterdag 03 oktober 2015, 06:11

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#9 Bericht door RuudThai » zaterdag 10 oktober 2015, 16:20

Zo, afgelopen week de hotels geregeld, het was wel een uitzoekerij want veel hotels voldeden niet aan mijn criteria. Vooral valt de kind-onvriendelijkheid op in menig hotel. Sommige vinden een kind van 4 jaar al vallen onder volwassenen en dat betekent dat je verplicht een extra bed voor je zoon van 10 moet huren. Tegen soms hoge tarieven, tot wel 1000 baht per nacht terwijl de hotelprijs voor de kamer met ontbijt dan bijv. 1200 baht is. Staat in geen verhouding vind ik.

Er zijn zelfs hotels die alleen maar gasten van 18 jaar en ouder accepteren! Dat zullen dan wel speciale hotels zijn, met paaldansende receptionistes en zo.... :lol:
Mijn criteria waren: prijsklasse rond de 1500 baht, met ontbijt, gratis wifi op de kamer, kind vrij op de kamer zonder bijbetaling extra bed, zwembad.

Wel, daardoor vielen de hierboven aanbevolen hotels af, vooral door die kindpolitiek.
Ik heb tenslotte gekozen voor het Marvel Hotel in Bangkok aan Soi 22 van Sukhumvit wat rond de 11.000 baht voor 7 nachten kostte. Redelijk groot hotel met 221 kamers
In Hua Hin is het het De Pastel Hua Hin Hotel geworden, een klein hotel (11 kamers) vlakbij het strand en niet te ver van het centrum af. Voor 8 nachten moest ik 14.000 baht neertellen.
Beide hotels voldeden geheel aan mijn wensen dus ben ik wel tevreden.

Ik zal na de vakantie mijn ervaringen hier neerpennen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken. :thumbsup:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#10 Bericht door elst99 » zaterdag 10 oktober 2015, 18:35

Het is wel verder van het centrum, je moet wel een somtheaw nemen. Ik schat het op 4 km. Het is nieuw.
De ervaringen en de beperkingen die jij opnoemt, van min. 18 jaar of kinderen niet op de kamer ken ik niet en de ervaring heb ik ook niet. Meestal is er een klapbed in de hotels aanwezig.
Mijn zoon met kleinkind is meerdere keren in Hua Hin en in Bangkok geweest, nooit zulke ervaringen gehad.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

perkash
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 07:12

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#11 Bericht door perkash » zondag 11 oktober 2015, 14:01


Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#12 Bericht door RuudThai » woensdag 21 oktober 2015, 15:56

Even een korte beoordeling van de hotels (onder "Hotels in Thailand" zal ik later nog wat meer vermelden):
Het hotel in Bangkok, Marvel Hotel, was een goed, schoon en prettig gelegen hotel met vriendelijk en behulpzaam personeel. De soi waaraan het lag had wat veel massagetenten en barretjes maar dat maakt niet uit, daar gingen we toch niet naar toe. Het hotel werd veel gebruikt door bezoekers uit vermoedelijk Pakistan en/of Bangladesh, ik denk niet India want de vrouwen hadden niet zo'n rode stip op het voorhoofd.

Vanuit het hotel waren we binnen 20 minuten - ondanks de grote verkeersdrukte - bij de Nederlandse ambassade, maar bij andere bestemmingen zoals de Dusit Zoo zaten we wel 1,5 uur in de taxi.
Maar in ieder geval een aanrader, dit hotel.

In Hua Hin zitten we in een klein hotel dat volgens mij vroeger een grote villa was maar nu een bed en breakfast hotel is. Zoiets wat je wel ziet in het tv-programma "Ik vertrek". Heel persoonlijke bediening, ze noemen het een boutique hotel en het is in Frans-boerse stijl ingericht. Een foto:

Afbeelding

En om even Elst99 lekker te maken ;) nog een paar fotootjes van de omgeving:

Afbeelding

Afbeelding

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#13 Bericht door elst99 » woensdag 21 oktober 2015, 16:06

Nu het is een nieuw hotel Ruud, niet direct aan zee, maar ik ken het!
Voor mij te ver van het centrum!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#14 Bericht door Marien » woensdag 21 oktober 2015, 19:00

Ik heb in Hua Hin erg prettig verbleven in Smor Spa Village, erg mooi gelegen, vriendelijke medewerkers en lekker eten :)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hotel gezocht in Bangkok en Hua Hin

#15 Bericht door RuudThai » maandag 26 oktober 2015, 17:17

elst99 schreef:Nu het is een nieuw hotel Ruud, niet direct aan zee, maar ik ken het!
Voor mij te ver van het centrum!
Je hebt gelijk elst99, het is nieuw maar met een Frans boerentintje wat je ziet aan de ramen en de deuren plus de inrichting van het hotel, ze noemen het zelf Provence-stijl.
Het strand is 3 minuten lopen en dat is wel prettig, je hoeft geen grote wegen over te steken.

En inderdaad, het is net iets te ver van het centrum om te lopen. Bovendien zijn ook hier de stoepen een ramp, je moet constant opletten waar je loopt, of je niet in put valt, je hoofd stoot aan een reclamebord enz. Maar aangezien mijn vrouw net als de meeste Thai wandelen genoeg vindt tot 100 meter is het dus niet zo erg. We zijn zelfs niet één keer in het centrum geweest, we hadden genoeg andere dingen te doen en we zijn ook niet zulke shoppers.
Maar leuk om weer eens aan het strand te zijn geweest, de laatste keer was 9 jaar geleden....

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”