Naar Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#16 Bericht door genesis » woensdag 07 oktober 2015, 18:34

.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Naar Thailand

#17 Bericht door driver » woensdag 07 oktober 2015, 19:00

jomel17 schreef:In 2010 werd ik werkeloos maar Ooy zei toen, geen probleem en is meer uren gaan werken.
Ondertussen ben ik weer aan het werk en Ooy werk ook nog steeds fulltime.
Dat was ook een beetje mijn insteek... Kom je thuis te zitten met minder inkomsten dan kan de ander ook inkomsten vergaren en de thuiszitter kan ook weer op jacht gaan naar werk ook al is dat lastig misschien. Het niet melden wat de collega's doen zou ik dus niet doen. Het is zoals het is en het wordt zoals het wordt. Onder water staan is uiteraard minder maar alles is op te lossen denk ik dan maar ook al zal dat met horten en stoten gaan.We zijn allemaal verschillende personen en leven en denken vaak ook anders dat zie je in onze reacties maar dat maakt verder niet uit zolang we maar correct blijven toch?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Naar Thailand

#18 Bericht door Jeanette » woensdag 07 oktober 2015, 19:11

Ik begrijp jullie allebei Driver en Genesis

Wat je ziet dat krijg je ... en .... verrassing! - zijn types, je bent het of je bent het niet.

Als je hele leven iedereen op je leunt en je ziet een mogelijk drijfzand dan heb je even nodig om tot je zelf te komen.

Ik gun je een pad erdoor Genesis. [|)
Ik gun je ook iemand waar jij nu eens op kunt leunen. :idea:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#19 Bericht door genesis » woensdag 07 oktober 2015, 20:00

Jeanette schreef:

Ik gun je een pad erdoor Genesis. [|)
Ik gun je ook iemand waar jij nu eens op kunt leunen. :idea:
Heb ik nooit gehad en Lin ook niet, maarrrrrrrr..... hier moet ik en ook zij een gedachtenswitch in leren maken, we hebben elkaar om op te steunen en dat moeten we op dit punt nog een beetje leren, want als je dat al zo lang doet zonder steun dan duurd het wel even voordat je dat jezelf/ons eigen kunnen maken, maar dat komt wel goed. En nogmaals er mankeert soms nix aan om niet alles te delen, mits met de goede insteek. ;)

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Naar Thailand

#20 Bericht door driver » woensdag 07 oktober 2015, 20:27

Alles delen dat gebeurt hier ook niet want bijv. mijn blikkie Amstel hou ik fijn voor mezelf en de motorboekies ook ;)

Genesis is lekker open over zijn relatie en bevindingen en dat hij dat hier neerzet is alleen maar te waarderen vindt ik


gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#21 Bericht door genesis » woensdag 07 oktober 2015, 23:13

jomel17 schreef:In 2010 werd ik werkeloos maar Ooy zei toen, geen probleem en is meer uren gaan werken.
Ondertussen ben ik weer aan het werk en Ooy werk ook nog steeds fulltime.
Fijn dat jullie elkaar zo kunnen ondersteunen :thumbsup:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#22 Bericht door genesis » zondag 25 oktober 2015, 00:38

Nou..... alles staat al in dozen, veel spulletjes zijn al naar familie gegaan, met als gevolg haast geen borden bestek meet ect alleen 3 plastic glazen :D

Vandaag voor de 2 de keer naar het thuisdorp in de bergen van CR.

Raar hoor om het apartement te 'ontruimen' waar lief en leed gedeeld is en onze relatie is begonnen te gaan verlaten..... :shock: :cry:

Nou druk druk druk, later meer

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#23 Bericht door genesis » maandag 16 november 2015, 01:33

In onze laatste week is mijn werksituatie ter sprake gekomen (nogal ongepland), laten we zeggen dat het 'bed flink is opgeschud' en dat het zeer verhelderend voor zowel mij als haar (ons) is geweest.

De uitkomst van ons 'gesprek'(wat een vechtjas is deze dame, zowel letterlijk als figuurlijk) is zoals ik graag had gezien, een beter resultaat had ik mij niet kunnen wensen.

Door dik en dun, in goede en slechte tijden, mooier hadden we het niet kunnen krijgen :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Naar Thailand

#24 Bericht door brake034 » maandag 16 november 2015, 07:44

Mooi Genesis, gefeliciteerd met dat resultaat jullie twee! :thumbsup:
Hoop dat de werksituatie niet al te erg is?
Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#25 Bericht door genesis » maandag 16 november 2015, 12:48

Jazeker wel, maar het duurd toch een week of 2 a 3 totdat de exacte gevolgen bekend zijn. Ik hoop deze keer de dans te ontspringen omdat ik denk dat er anderen eerder zullen moeten vertrekken (contractors) maar als die zijn gegaan staan mijn collega's (en ik) op de nominatie.

Het is dus nog steeds afwachten. De lage olieprijs is echt de bottleneck!

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Naar Thailand

#26 Bericht door prajak » maandag 16 november 2015, 14:51

Sterkte ermee. Je hebt alleen zo weinig in te brengen als werknemer.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#27 Bericht door genesis » dinsdag 15 december 2015, 04:32

Nou deze reorganisatie heb ik overleeft, maar er zullen er wel meer volgen, als die olieprijs zo blijft dalen en daar ziet het wel naar uit. :| Een lagere olieprijs van 10 dollar kost mijn bedrijf 100 miljoen dollar op jaarbasis aan gederfde inkomsten.

Nah het zij zo, ze kleden op het moment alle werkzaamheden behorend tot mijn discipline uit tot het minimum, zoals ik het inschat kunnen dan de werkzaamheden gedaan worden door 50% van de originele bezetting, maar dan is het wel een 'skeleton' organisatie. Ook in die situatie schat ik in nog aan boord te kunnen blijven maar dan word het net wel of net niet.

Ach we (Lin & ik) overleven het wel en ik heb een 'plan de campagne' gemaakt om ons 'schip' drijvend te kunnen houden mocht het zover komen, in ieder geval voor het eerste jaar en verders heb ik op deze situatie 0 en generlei invloed dus we zullen het allemaal wel zien en beleven.

Ik loop al een tijdje met het idee rond om een persoonlijke weergave te geven van een relatie van een Westerling (of meer specifiek een Nederlander en dan mijn persoontje) met een dame uit een ander werelddeel en cultuur (of meer specifiek Thailand) en dan gerelateerd aan mijn eigen bevindingen en wat ik heb ervaren aan de input van anderen in soortgelijke situatie.

Daar moet ik wel even voor gaan zitten en dat zal zich niet meer dit jaar voltrekken, maar ik ben benieuwd of ik reacties daarop krijg en wil graag horen hoe anderen dat ervaren, want een ieder is anders en beleefd dingen anders, of niet. :thumbsup:

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Naar Thailand

#28 Bericht door prajak » dinsdag 15 december 2015, 05:12

Gelukkig maar al blijft het spannend.

Wat jouw relaas straks betreft, ik denk dat het veel uitmaakt of je in NL samenleeft met een Thaise of in Thailand. In beide landen mist een van de twee een stukje 'thuis' en dat maakt verschil in beleving binnen het koppel. Denk ik zo maar......

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Naar Thailand

#29 Bericht door Hua Thale » dinsdag 15 december 2015, 05:45

Weet het wel zeker heb beiden in jaren ruim mee gemaakt een wereld van verschil.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Naar Thailand

#30 Bericht door genesis » dinsdag 15 december 2015, 06:08

prajak schreef:Gelukkig maar al blijft het spannend.

Wat jouw relaas straks betreft, ik denk dat het veel uitmaakt of je in NL samenleeft met een Thaise of in Thailand. In beide landen mist een van de twee een stukje 'thuis' en dat maakt verschil in beleving binnen het koppel. Denk ik zo maar......
Nee heeft daar nix mee te maken, zuiver alleen de personen en die zijn gelijk in welk ander land ze ook zouden leven ;)

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”