Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#121 Bericht door prajak » donderdag 20 augustus 2015, 16:08

Goeie zaak en snel geregeld, Ruudthai. Dat kost hier wat meer tijd 'buiten de stad'. En de snelheid, daar zal ik 't maar niet over hebben. Ik ga zondag tig bijdragen plaatsen en in die tijd doet Kai het hele huis en zet er nog koffie bij ook...... :giggle2:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#122 Bericht door RuudThai » maandag 31 augustus 2015, 10:33

RuudThai schreef:Zo, verhuisd, computerharddisk kapot, al ruim een week zonder wifi/internet, dus even kort het laatste nieuws via gepiel op de gsm.
Veel verhuisgedoe, vorig weekend een deel van onze spullen overgebracht naar ons nieuwe - tijdelijke - onderdak, een bungalow in hetzelfde wijkje als ons verkochte huis. Een ander deel staat nu weer in ons 1e huis in het geboortedorp van Mel.
Voorlopig hebbenwe nog wel wat uit te pakken en in te richten in beide huizen!

Deze week ook een complete dag besteedt aan de officiële overdracht bij zowel de Landoffice als de 2 betrokken banken. Hoop werk en daar zal ik later over berichten als ik weer over computer en internet beschik.

We zitten nu in ieder geval voor een jaartje in dit huis dat een beetje apart is. Leg ik ook later uit.
Om met dat laatste te beginnen: we zouden eerst naar een andere wijk gaan, een paar jaar ouder dan onze huidige wijk van dezelfde projectontwikkelaar. Dat ging op het laatste moment niet door wat ons op dinsdag werd medegedeeld terwijl wij de zondag erop uit ons verkochte huis moesten....

Dus razendsnel verder rondgekeken en er bleek een bungalow in onze eigen wijk al jaren leeg te staan. Hij lag helemaal achteraan in de wijk in een hoek met veel land, meer dan 600 m2. Op vrijdag mochten we even alleen aan de buitenkant kijken en een blik door de ramen werpen want de man die ons op het terrein liet had geen sleutel van het huis. Wij gingen in principe akkoord zodat de volgende dag de eigenaar kwam opdraven vanuit Ubon Ratchathani om ons de binnenkant te laten zien en het nodige onderhoud te plegen. In de tuin, eigenlijk alleen een gras- en onkruidveld, stond het gras inmiddels 3 kontjes hoog en dat werd keurig gemaaid voor ons.
Huurcontract opgemaakt en we kregen zondagmorgen meteen de sleutels.

Het verkochte huis moest eigenlijk uiterlijk maandagmorgen leeg zijn maar dat ging niet lukken. De bank van de kopers had andere gedachten betreffende de geldoverdracht aan ons dus dat werd later in de week en gaf ons enig respijt. De kopers wilden trouwens graag die maandag omdat dat volgens een monnik de beste dag voor hen was om te verhuizen.... :angel: Moesten ze toch nog een andere monnik raadplegen, ach ja, die cultuur toch!

Deze bungalow was oorspronkelijk bedoeld voor een Amerikaanse gay man die hier met z'n Thaise vriendje wilde gaan wonen. Volgens mij is daar nooit wat van gekomen want ik heb hem nimmer gezien, hij overleed voordat hij het in gebruik kon nemen. Het is daarna gekocht door een hoge Thaise militair in Ubon Ratchathani maar volgens mij zag die het slechts als belegging. En nu konden wij het huren voor 9000 baht per maand. Dus waren we uit de brand.

De indeling is wat apart: alle bungalows hier hebben 3 slaapkamers waarbij sommigen er eentje bij de huiskamer hebben getrokken, maar hier is slechts 1 slaapkamer. Wel extra groot, dus zoon Sjoerd kan wel een jaartje in z'n eigen bed bij ons slapen. Ook de badkamer is enorm, er zit een soort jacuzzi in, een douche, toilet en wastafel.
De huiskamer is niet al te groot maar omdat er een open Westerse keuken bij is toont het toch groot.

Een paar fotootjes:
Afbeelding

Mijn vrouw, dochter en kleinzoon voor het huis

Afbeelding

Kleinzoon in bad

(wordt vervolgd)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#123 Bericht door elst99 » maandag 31 augustus 2015, 10:43

Voor 9000bht ben je toch gek om weer te kopen, met alle onzekerheden in Thailand?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#124 Bericht door RuudThai » maandag 31 augustus 2015, 10:50

Ik denk dat Sjoerd over 1 of 2 jaar toch echt wel z'n eigen slaapkamer wil. En trouwens, wij willen dat dan ook wel! ;) :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#125 Bericht door Hua Thale » maandag 31 augustus 2015, 11:03

Snurkt Sjoerd dan of zo. ?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#126 Bericht door RuudThai » maandag 31 augustus 2015, 12:06

Hua Thale schreef:Snurkt Sjoerd dan of zo. ?
Het hebben van een kind op je slaapkamer is het einde van het vermaak. :cheesy:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#127 Bericht door Gardensafari » maandag 31 augustus 2015, 14:22

RuudThai schreef:Het hebben van een kind op je slaapkamer is het einde van het vermaak. :cheesy:
Optimist!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#128 Bericht door Hua Thale » maandag 31 augustus 2015, 14:41

Muurtje metselen heb je weer twee kamertjes.
Bontje weet er alles van.
Ruggie of tien en alles is weer sabai sabai
Huisbaas zit er echt niet mee.

:thumbsup:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#129 Bericht door RuudThai » maandag 31 augustus 2015, 14:50

Hua Thale schreef:Muurtje metselen heb je weer twee kamertjes.
Bontje weet er alles van.
Ruggie of tien en alles is weer sabai sabai
Huisbaas zit er echt niet mee.

:thumbsup:
Jaja...., huisbaas heeft een lijvig contract opgesteld waarin o.a. staat dat er geen enkele verandering mag worden aangebracht, zelfs niet een gaatje boren in de muur om iets op te hangen. Dus forget it!
En het huis kopen is ook geen optie, door dat grote stuk grond en de luxe inrichting vraagt hij er 3,5 miljoen baht voor. En dat heeft hij als hoge militaire bons misschien wel in z'n kontzak zitten (giftje van de oppergeneraal o.i.d.) maar ik effe niet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#130 Bericht door jumbo » dinsdag 01 september 2015, 02:09

elst99 schreef:Voor 9000bht ben je toch gek om weer te kopen, met alle onzekerheden in Thailand?
ik ben benieuwd welke onzekerheden je bedoelt....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#131 Bericht door jumbo » dinsdag 01 september 2015, 02:11

RuudThai schreef: Jaja...., huisbaas heeft een lijvig contract opgesteld waarin o.a. staat dat er geen enkele verandering mag worden aangebracht, zelfs niet een gaatje boren in de muur om iets op te hangen. Dus forget it!
En het huis kopen is ook geen optie, door dat grote stuk grond en de luxe inrichting vraagt hij er 3,5 miljoen baht voor. En dat heeft hij als hoge militaire bons misschien wel in z'n kontzak zitten (giftje van de oppergeneraal o.i.d.) maar ik effe niet.
Je zou toch denken als je met een goed plan aankomt en overlegt, dat een uitbouw de waarde van zijn og verhoogd...
en hij hoeft er niet voor te betalen

Probleem wat ik bij veel van die aan- en uitbouwtjes zie is dat de fundering niet goed gezet (?) kan worden dus alles scheurt en kraakt na een regenseizoen of twee...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#132 Bericht door RuudThai » dinsdag 01 september 2015, 04:36

Jumbo, het is voor tijdelijk dat we hier wonen, ongeveer een jaar. Dan is het plan om in een nog op te starten project te gaan wonen, hier vlak in de buurt. Die huizen kosten in basis rond de 1,8 miljoen baht, maar ik wil enige aanpassingen en dan zal er wel wat bijkomen.
Bijv. een iets grotere badkamer zodat er een ligbad in kan. Niet zoals hier, zo'n soort jacuzzi, maar een gewoon model.
En ik denk zonnepanelen en/of een zonneboiler te laten plaatsen.

Het wordt in ieder geval een huis dat meer naar onze wensen is ingericht dan dit huis.
Hier staan bijv. in de keuken een wasautomaat en een wasdroger. Dat laatste is niet handig, met die vele regen de laatste week heb ik die een paar keer laten werken maar de uitlaat van dat ding is gewoon binnenshuis en dan wordt het hier in de kamer loeiheet, boven de 40 C !
Dus die apparaten wil ik gewoon net als in ons verkochte huis aan de buitenkant van het huis onder een afdak en een aanrecht. Binnen zet ik wel de vaatwasser.

Ik heb trouwens ook wel gehoord dat Thaise verhuurders niet erg happig zijn op aanpassingen in een huurhuis. Ik geloof dat Printen44 ook zoiets heeft meegemaakt, bij verlaten van de woning moest alles, zelfs de verbeteringen, in de oude staat worden hersteld. En dat hebben meer mensen die ik ken meegemaakt.

Vanmorgen een aanpassing gekregen die ik wel had bedongen bij de verhuurder: plaatsing van een schotel voor Thaicom 5 ontvangst, dus BVN. Doorsneemaatje 185 cm., ontvangstboxen had ik al en met een uurtje was alles klaar. Kostte incl. tip 3000 baht.
Zonder BVN kun je eigenlijk niet als je op de hoogte wilt blijven van het Nederlandse gebeuren. Via internet kun je kranten lezen maar in actualiteitenrubrieken en achtergrondprogramma's krijg je toch de broodnodige extra informatie. En series als "De Fractie", hoogst interessant als je altijd actief was bent in de politiek zoals ik. Vanavond dus weer! :thumbsup:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#133 Bericht door greenthaiway » dinsdag 01 september 2015, 04:37

Net huis voor dat geld en je vrouw gaat er op iedere mfoto jonger uitzien :mrgreen:
Ik zou er maar geen geld insteken voor een verbouwing, het is immers maar voor tijdelijk.
Elst heeft wel aan de andere kant een punt, je zou je geld op de bank kunnen laten staan en blijven huren in deze onzekere tijden in Thailand...
Dan kun je altijd nog naar Nederland als die gedachten weer opkomen en ben je lekker hypotheek vrij.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#134 Bericht door printen44 » dinsdag 01 september 2015, 06:38

RuudThai schreef:Jumbo, het is voor tijdelijk dat we hier wonen, ongeveer een jaar. Dan is het plan om in een nog op te starten project te gaan wonen, hier vlak in de buurt. Die huizen kosten in basis rond de 1,8 miljoen baht, maar ik wil enige aanpassingen en dan zal er wel wat bijkomen.
Bijv. een iets grotere badkamer zodat er een ligbad in kan. Niet zoals hier, zo'n soort jacuzzi, maar een gewoon model.
En ik denk zonnepanelen en/of een zonneboiler te laten plaatsen.

Het wordt in ieder geval een huis dat meer naar onze wensen is ingericht dan dit huis.
Hier staan bijv. in de keuken een wasautomaat en een wasdroger. Dat laatste is niet handig, met die vele regen de laatste week heb ik die een paar keer laten werken maar de uitlaat van dat ding is gewoon binnenshuis en dan wordt het hier in de kamer loeiheet, boven de 40 C !
Dus die apparaten wil ik gewoon net als in ons verkochte huis aan de buitenkant van het huis onder een afdak en een aanrecht. Binnen zet ik wel de vaatwasser.

Ik heb trouwens ook wel gehoord dat Thaise verhuurders niet erg happig zijn op aanpassingen in een huurhuis. Ik geloof dat Printen44 ook zoiets heeft meegemaakt, bij verlaten van de woning moest alles, zelfs de verbeteringen, in de oude staat worden hersteld. En dat hebben meer mensen die ik ken meegemaakt.

Vanmorgen een aanpassing gekregen die ik wel had bedongen bij de verhuurder: plaatsing van een schotel voor Thaicom 5 ontvangst, dus BVN. Doorsneemaatje 185 cm., ontvangstboxen had ik al en met een uurtje was alles klaar. Kostte incl. tip 3000 baht.
Zonder BVN kun je eigenlijk niet als je op de hoogte wilt blijven van het Nederlandse gebeuren. Via internet kun je kranten lezen maar in actualiteitenrubrieken en achtergrondprogramma's krijg je toch de broodnodige extra informatie. En series als "De Fractie", hoogst interessant als je altijd actief was bent in de politiek zoals ik. Vanavond dus weer! :thumbsup:
Ruud, ik had in hen rondom het huis in Ngao redelijk wat verbeteringen aangebracht, met name in de watervoorziening en de elektra. Tevens keuken helemaal betegeld en in de douches elektrische warmwatervoorzieningen laten aanbrengen. ook de oprijlaan verbeterd met een betonnen laag.

De huisbaas vond dat prima, maar toen ik verhuisde wilde hij geld zien voor die verbeteringen. Het huis was duurder geworden, dus moest ik dat verschil bijbetalen. Kromme redenering. Hij eiste 50.000 baht.

Toen ik dreigde het huis in de staat achter te laten, als toen ik er in trok, hoefde dat niet meer. Ik had uiteraard juridisch advies ingewonnen. Je mag het huis in de staat terugbrengen, zoals je erin getrokken bent.

In het algemeen willen de huisbazen geld zien als je verbeteringen aangebracht zijn. Dat is tenminste mijn ervaring, maar ook van anderen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#135 Bericht door prajak » dinsdag 01 september 2015, 06:46

printen44 schreef:In het algemeen willen de huisbazen geld zien als je verbeteringen aangebracht zijn.
Raar, niet waar? Verbeteringen aanbrengen met toestemming en die dan nog een keer betalen. Ik had schriftelijke toestemming van de huisbazin om verbeteringen aan te brengen maar we hebben er geen problemen mee gehad want ik kocht het huis daarna voor de waarde VOOR verbeteringen. En dat is fair.

Anders was ik verhuisd en had ze er uit gesloopt. En daarom had ik foto's bewaard van de toestand op de dag dat ik er in trok. Dat advies geldt overigens ook in Nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”