Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#31 Bericht door stille » maandag 13 april 2015, 19:52

PS.
Als je ook die leeftijd heb en je betaal per 3 maanden 1276 euro
Dan wil ik dat ook regelen nu betaal ik 495 euro p.m en dat is 1485euro per 3 maanden en dat is toch 209 per 3 maanden meer.
Laat wat horen als je ook die over de 70 ben.
Groetejes Hans

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#32 Bericht door Gardensafari » maandag 13 april 2015, 23:04

Jongens jullie doen het voorkomen of die premies vreselijk hoog zijn, maar het valt wel mee.
In Nederland betaal je de maandelijkse premie aan je zorgverzekeraar, maar als je inwoner van Nederland blijft ook de "premies volksverzekering", dwz AWBZ, thans WLZ (immers de AOW hoef je niet meer te betalen) en die premie is ook schrikbarend hoog.
Jullie vergelijken appels met peren.
Als je een particulier pensioen hebt, hoef je die premie volksverzekering niet meer te betalen en dan valt de premie die je wel betaalt aan Univé reuze mee.
Overal in de wereld is de zorg duur.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#33 Bericht door sawadikrap » dinsdag 14 april 2015, 13:50

stille schreef:HALLO R.DE GROOT
Mijn verzekering bij unive universeel is per 1=01=2015 verhoogd van 360 naar 495 euro p.m
Ik ben 73 jaar ik weet niet hoe oud je ben.
In april is er niets verhoogd
Groetejes Hans van Mourik
Hans, bedankt voor reactie

Ik ben 59 jaar word 25 mei 60 jaar.
Is ook abnormaal hoog, maar toen ik na 9 jaar BUPA die mij mijn medicijnen liet betalen en mijn Epilepsie uitsloot waardoor ik steeds in de problemen kwam had ik geen keuze.

Maar het bedrag is van jou je bent alleen ouder ook bijna 1500 euro per kwartaal.
En VGZ heeft geen bestaande ziekte uitgesloten dus krijg wel alles vergoed of Unive dit doet ?
Voor mij belangrijk want gebruik medicatie en heb grotere kans op ongevallen.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#34 Bericht door sawadikrap » dinsdag 14 april 2015, 13:57

stille schreef:PS.
Als je ook die leeftijd heb en je betaal per 3 maanden 1276 euro
Dan wil ik dat ook regelen nu betaal ik 495 euro p.m en dat is 1485euro per 3 maanden en dat is toch 209 per 3 maanden meer.
Laat wat horen als je ook die over de 70 ben.
Groetejes Hans

Klopt hans, dus als ik 70 zou worden is het onbetaalbaar bij het VGZ.
Daar ben ik al zeer snel achter nu ik binnen iets meer dan 3 maanden weer 69 euro meer betaal buiten de al enorme verhoging per 1 januari toen ik van 912 naar 1276 euro steeg.


Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#35 Bericht door sawadikrap » dinsdag 14 april 2015, 14:03

Gardensafari schreef:Jongens jullie doen het voorkomen of die premies vreselijk hoog zijn, maar het valt wel mee.
In Nederland betaal je de maandelijkse premie aan je zorgverzekeraar, maar als je inwoner van Nederland blijft ook de "premies volksverzekering", dwz AWBZ, thans WLZ (immers de AOW hoef je niet meer te betalen) en die premie is ook schrikbarend hoog.
Jullie vergelijken appels met peren.
Als je een particulier pensioen hebt, hoef je die premie volksverzekering niet meer te betalen en dan valt de premie die je wel betaalt aan Univé reuze mee.
Overal in de wereld is de zorg duur.
Hallo Gardensafari, mijn reactie was niet meteen te klagen over de premie maar dat ik verzekerd was bij het VGZ.
Verder dat ik alleen verbaast ben gezien andere die dezelfde verzekering hebben geen tweede keer verhoging krijgen iets meer dan 3 maanden.
Is als dit zo door gaat voor mij met een lage uitkering en veel maandelijkse kosten aan meestal medicijnen, die nu prima vergoed worden door het VGZ aan premie niet meer op te brengen.
Hier is weinig alternatief met toch verzekerd zijn en betaalbaar dan de premie in Nederland, al moet ik er meteen bij zeggen dat ik het niet zou kunnen wonen in Nederland want daar is het leven op elk vlak niet te bekostigen voor mij.

Als met de lage euro mijn uitkering word in Thaise Bath gestort en zorgt al voor een behoorlijk bedrag minder inkomen, iedereen heeft dit probleem het zei zo.
Maar ook Chronisch ziek en gebruik elke maand veel medicijnen door verzekering bedrijven meestal uitgesloten of het deel Epilepsie niet vergoed waardoor ik niets heb aan verzekerings bedrijven zoals BUPA, zal ik het moeten doen met een bedrijf zoals VGZ in mijn geval. Heb weinig keuze, weet niet of Unive ook het hebben van Epilepsie accepteerd maar wat moet je anders.

Geen geklaag maar realiteit, blij tot op heden met het VGZ alleen de verhoging in iets meer dan 3 maanden is waar ik bezwaar tegen maak.
Heb ik uiteindelijk geen keuze en komt het VGZ met goede redenen dan zal ik weinig keus hebben dan ook de 69 euro verhoging te moeten betalen boven de al 1276 euro wat ik al betaald heb.

Accepteerd Unive Epilepsie en is zijn premie minder dan wat ik nu betaal ja dan is het het overwegen waard.
Want ik word volgende maand 60 jaar.



Robert.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#36 Bericht door stille » dinsdag 14 april 2015, 15:25

Hallo Robert
Ik heb al eerder hier op gereageerd zie op pagina 1 d.d 02-10-2014 en pagina 2 d.d. 03-10-2014

Groetjes Hans

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#37 Bericht door sawadikrap » dinsdag 14 april 2015, 16:18

stille schreef:Hallo Robert
Ik heb al eerder hier op gereageerd zie op pagina 1 d.d 02-10-2014 en pagina 2 d.d. 03-10-2014

Groetjes Hans
Hans bedankt had het gelezen maar niet de link gelegd, echter nu door veranderde twee keer snelle premie verhoging bij het VGZ die op zich prima is heb ik gereageerd.
Echter door de reactie's op mijn VGZ verhaal kwam Univé bij mij in beeld.

Heb een berichtje naar je gestuurd, heb nogmaals geen probleem met het VGZ maar premie word onbetaalbaar als in iets meer dan 3 maanden twee keer de premie word verhoogd.

Want hoe vaak doen ze dat ik ben bijna 60 jaar maar dan is het snel een probleem bij VGZ te blijven tot mijn spijt want mijn ziekte zal niet veranderen.

Robert.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”