Registratie Mobiel nummer Thailand

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Registratie Mobiel nummer Thailand

#1 Bericht door Ben » donderdag 22 januari 2015, 11:58

van heden tot 30 juli is het verplicht je mobiele nummer te registeren voor iedereen.
je kan dit bij je provider laten doen indentificatie: paspoort of copie, rijbewijs of id card
bij geen registratie vervalt je nummer na 30 juli .

Een korte check of je al geregistreerd ben kan met *151# dail
je krijgt dan je nummer in beeld met het evt registratie nummer .als het registratie nummer er niet bij staat ,moet je het laten registreren .

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#2 Bericht door dutch » donderdag 22 januari 2015, 12:20

Ben schreef:van heden tot 30 juli is het verplicht je mobiele nummer te registeren voor iedereen.
je kan dit bij je provider laten doen indentificatie: paspoort of copie, rijbewijs of id card
bij geen registratie vervalt je nummer na 30 juli .

Een korte check of je al geregistreerd ben kan met *151# dail
je krijgt dan je nummer in beeld met het evt registratie nummer .als het registratie nummer er niet bij staat ,moet je het laten registreren .
Als ik mij goed herinner , hebben we dat een aantal jaren geleden al eens moeten doen ?????
Is dit dan opnieuw?
En ik krijg bij de korte check mijn nummer niet in beeld?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#3 Bericht door Hua Thale » donderdag 22 januari 2015, 12:30

Gedaan krijg AIs 3G in beeld met een hoop Thais schrift ervoor en erna.
Zogauw mijn vrouw in de buurt is kan de vertaling ingezet worden.
Wat mag hier de reden van zijn.???

Trouwens :worshippy:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#4 Bericht door Ben » donderdag 22 januari 2015, 12:39

dutch schreef:
Ben schreef:van heden tot 30 juli is het verplicht je mobiele nummer te registeren voor iedereen.
je kan dit bij je provider laten doen indentificatie: paspoort of copie, rijbewijs of id card
bij geen registratie vervalt je nummer na 30 juli .

Een korte check of je al geregistreerd ben kan met *151# dail
je krijgt dan je nummer in beeld met het evt registratie nummer .als het registratie nummer er niet bij staat ,moet je het laten registreren .
Als ik mij goed herinner , hebben we dat een aantal jaren geleden al eens moeten doen ?????
Is dit dan opnieuw?
En ik krijg bij de korte check mijn nummer niet in beeld?
Geeft zelfs aan dat mijn nummer al geregistreerd is op 16-2-1999
Reden is dat er +/- 90.000.000 nummers niet geregistreerd zijn in het zuiden nogals een ergens voor gebruikt wordt .en te voorkomen dat er weer een nummer bij komt .
waarschijnlijk bedoel je dat Dutch met de toevoeging van het nummer destijds .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#5 Bericht door elst99 » donderdag 22 januari 2015, 13:21

Is het dan niet handiger om nummers waar 3 maanden niet mee gebeld is te vernietigen? Of zie ik dat verkeerd? moet men dat wel van te voren bekend maken natuurlijk ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#6 Bericht door janjaap » donderdag 22 januari 2015, 13:30

Als je je telefoon niet gebruikt gedurende een paar maanden of niet opwardeerd
Kan je hem niet meer gebruiken
dan moet je weer een nieuwe simkaart kopen
Ubi bene, ibi patria

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#7 Bericht door dutch » donderdag 22 januari 2015, 15:20

janjaap schreef:Als je je telefoon niet gebruikt gedurende een paar maanden of niet opwardeerd
Kan je hem niet meer gebruiken
dan moet je weer een nieuwe simkaart kopen

Ik dacht dat het 12 maanden was,maar dat is een wijsheid van vele jaren oud en kan dus veranderd zijn.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#8 Bericht door elst99 » donderdag 22 januari 2015, 15:29

Was, Dutch! Ik had het al als ik hem 4 maanden niet gebruikte, later deed ik tijdens mijn verblijf in Nederland er wel is een sms mee.
Zou het verband houden met de moslimaanslagen? Destijds bij registratie zei men dat het om de aanslagen in het zuiden ging?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#9 Bericht door prajak » donderdag 22 januari 2015, 15:32

Ik heb het gedraaid en krijg een nummer aaaa1a en Kai krijgt bbbb2b maar geen nummer in zicht. Maar we hebben beiden onze registratie gedaan met ID en paspoort er bij, adres, etc. Jaren terug al.

Dus zal ik maar eens langs gaan bij THGSM (of is dat 1 to call) ? Morgen de Post maar eens lezen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#10 Bericht door ron » donderdag 22 januari 2015, 15:38

http://tech.thaivisa.com/mandatory-sim- ... land/1685/

Mandatory SIM registration for ALL prepaid phones in Thailand


Potentially important news regarding prepaid phones in Thailand.

New proposals by the National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) will ask Cabinet to give the go ahead to make mandatory the registration of all prepaid phones in Thailand.


The NBTC claims that the move to make sure all prepaid mobile phone users register their SIM cards is in the interest of national security, although some mobile users have expressed concerns about possible violations regarding an infringement of personal rights, reports The Nation.

It is also claimed that unregistered SIMs have been used in fraudulent business activities and even by terrorists in Thailand and that the new proposals would help the authorities tackle those in violation of Article 112 of the Criminal Code.

It should be said that we’ve seen similar proposals related to prepaid phones in Thailand before.

In 2005 the then PM announced a similar policy in order to try and control insurgency in southern Thailand.

In June 2014 the NBTC also imposed a system which required all new prepaid SIM cards to be registered, however, only a small number of users cooperated with registering their new SIM card. The problem being is that SIM cards readily available at all manner of different outlet across Thailand and it has so far been very difficult for the authorities to enforce the law regarding the registration of SIM cards.

In order to help with the process of registering SIM cards, the NBTC says it plans to introduce a smartphone app which will be connected to the servers of the NBTC. Using the app, a photograph will be taken of the SIM card along with the users ID card. For expats living in Thailand, they will need to submit a photograph of their passport.

The Nation reports that there are 110 million active mobile phone numbers in Thailand, 90% of which are prepaid. However, only 10% of users are registered.

The requirement to register prepaid SIM cards is nothing new and is already commonplace in a number of countries around the world.

However, these proposals regarding prepaid phones in Thailand will almost certainly raise some questions amongst users in the Land of Smiles.

Firstly, how will this impact the 20 million+ tourists who visit Thailand every year, some of whom purchase prepaid SIM cards to use during their stay in the country. Will the process of registration be straightforward and how viable is this for a tourist who may only be using a prepaid SIM in Thailand for a couple of weeks or so?

Also, and perhaps more importantly, is the issue of internet security and data protection.

We’ve seen recently in the news that even the largest corporations in the world can be victims of cyber attacks. Can users be confident the NBTC can securely store important personal data such as a copy of passport electronically via its mobile app?

I’m sure we’ll hear more about this story in the coming week but for now, check out the full story from The Nation and let me know your thoughts on the proposals in the comments section below
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#11 Bericht door elst99 » donderdag 22 januari 2015, 15:48

Dankje Ron, duidelijk!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#12 Bericht door prajak » donderdag 22 januari 2015, 15:54

Nee, ik vind de site nou net niet duidelijk. Dat van 2005 weet ik, heb ik gedaan, maar dat blijkt mislukt. Maar ik heb geen 'nieuwe' sim van na die tijd.

Zal woensdag de andere farang hier eens navragen als ik naar de fysio gaan. Duitsers zijn sowieso gründlich en de hier aanwezige Zwitser heeft de precisie van een koekoeksklok. Dan zie ik wel, heb nog ruim tijd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#13 Bericht door ron » donderdag 22 januari 2015, 16:18

prajak schreef:Nee, ik vind de site nou net niet duidelijk. Dat van 2005 weet ik, heb ik gedaan, maar dat blijkt mislukt. Maar ik heb geen 'nieuwe' sim van na die tijd.

Zal woensdag de andere farang hier eens navragen als ik naar de fysio gaan. Duitsers zijn sowieso gründlich en de hier aanwezige Zwitser heeft de precisie van een koekoeksklok. Dan zie ik wel, heb nog ruim tijd.
Dat Duitsers sowieso gründlich zijn in registreren is een gegeven feit.........
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#14 Bericht door janjaap » donderdag 22 januari 2015, 16:47

dutch schreef:
janjaap schreef:Als je je telefoon niet gebruikt gedurende een paar maanden of niet opwardeerd
Kan je hem niet meer gebruiken
dan moet je weer een nieuwe simkaart kopen

Ik dacht dat het 12 maanden was,maar dat is een wijsheid van vele jaren oud en kan dus veranderd zijn.
Mijn ervaring is dat als je bv elke dag je sim opwardeerd met 100 baht gedurende een paar weken

je sim heel wat langer meegaat
Als die daarna een tijdje in de kast licht
en dat kan wel een jaar zijn
dat dan weer wel
Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Registratie Mobiel nummer Thailand

#15 Bericht door v@go » donderdag 22 januari 2015, 19:45

Bij aanschaf in 2010 van mijn sim gebeld met Happy en gevraagd een jaar zonder opwaarderen aan te houden. Dus nu nog Een keertje per jaar opwaarderen en altijd houdbaar. In april even achter het registreren aangaan dan maar.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”