Aanslag Parijs

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Aanslag Parijs

#61 Bericht door bontje » zaterdag 10 januari 2015, 02:47

Prajac, Wat ik al schreef....Sommigen blijven hun kop in het zand steken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aanslag Parijs

#62 Bericht door dutch » zaterdag 10 januari 2015, 02:51

prajak schreef:Nou Bontje, als je het dan zo goed weet, vertel jij me dan eens of seksueel misbruik van kinderen door pastoors, paters en nonnen wel of niet los staat van het christendom.

Ik zeg: het staat er los van. Vetlappen heb je overal, ook onder heidenen. En dat geldt ook voor die terroristen van moslim signatuur.
Denk je echt dat het celibaat er totaal niets mee te maken heeft??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aanslag Parijs

#63 Bericht door printen44 » zaterdag 10 januari 2015, 03:38

bontje schreef:Volgens Hollande staat de terreur van deze week door enkele fanatiekelingen los van de islam.
Zelfs nu zijn er nog mensen die hun kop in het zand steken.
Dan mag Bontje mij verklaren waarom in de afgelopen vier jaar ongeveer 200.000 moslims in Syrie door moslims is omgebracht, in Irak ruim 100.000 moslims door moslims zijn vermoord, dat in Lebanon, Jordanie, Turkije, Egypte, Libie, Algerije, Tunesie, Marokko,Mali, Nigeria, Pakistan, Afghanistan en ik zal waarschijnlijk nog wel een paar landen vergeten, daar ruim 200.000 moslims de afgelopen vier jaar door moslims zijn omgebracht.

Dus is volgens Bontje, als je de cijfers bekijkt, de islam een godsdienst die zijn eigen kinderen opeet.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Aanslag Parijs

#64 Bericht door bontje » zaterdag 10 januari 2015, 04:38

prajak schreef:Nou Bontje, als je het dan zo goed weet, vertel jij me dan eens of seksueel misbruik van kinderen door pastoors, paters en nonnen wel of niet los staat van het christendom.

Ik zeg: het staat er los van. Vetlappen heb je overal, ook onder heidenen. En dat geldt ook voor die terroristen van moslim signatuur.

Het seksueel misbruik staat niet los van de katholiek geloof....Heeft inderdaad te maken zoals Dutch zegt met het (totaal tegen de natuur ingaande) celibaat, Hoewel ik zelf katholiek ben opgevoed hoor je mij ook niet zeggen dat ik het daar mee eens ben, En ik zal ook nergens verkondigen dat islamieten niet deugen, Maar om nu te verkondigen dat deze terreur niets met de islam te maken heft gaat me ook te ver, Dan steek je wel naar mijn mening wel degenlijk je kop in het zand, Maar dit is mijn mening....Net zoals jij jou mening hebt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag Parijs

#65 Bericht door driver » zaterdag 10 januari 2015, 07:11

Jim schreef:
torkom schreef:Alle gijzelnemers dood, alle gijzelaars vrij. Beter kan niet, chapeau ! :clap:
ware het niet dat ze precies gekregen hebben wat ze wilden.. een glorieuze dood en martelaarschap.
ik had ze liever levenslang ergens zien wegkwijnen. dat schijnt geen pretje te zijn.

ipv water en brood, bier en varkensvlees.. oid.
Kan ik het ook weer mee eens zijn ware het niet dat opsluiting ook een vermogen gaat kosten net als de rechtzaken en dat hoeft nu ook niet meer.En glorieuze dood en martelaarschap hebben die hufters nu dan misschien maar daar zullen ze zelf weinig van merken verwacht ik.
En of dat nu weer anderen tot hetzelfde aanzet moet uiteraard nog blijken maar dat is kijken in de toekomst dat vindt ik toch wat lastig..

gr driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aanslag Parijs

#66 Bericht door Henk Korat » zaterdag 10 januari 2015, 07:16

printen44 schreef:
bontje schreef:Volgens Hollande staat de terreur van deze week door enkele fanatiekelingen los van de islam.
Zelfs nu zijn er nog mensen die hun kop in het zand steken.
Dan mag Bontje mij verklaren waarom in de afgelopen vier jaar ongeveer 200.000 moslims in Syrie door moslims is omgebracht, in Irak ruim 100.000 moslims door moslims zijn vermoord, dat in Lebanon, Jordanie, Turkije, Egypte, Libie, Algerije, Tunesie, Marokko,Mali, Nigeria, Pakistan, Afghanistan en ik zal waarschijnlijk nog wel een paar landen vergeten, daar ruim 200.000 moslims de afgelopen vier jaar door moslims zijn omgebracht.

Dus is volgens Bontje, als je de cijfers bekijkt, de islam een godsdienst die zijn eigen kinderen opeet.

Printen, mag ik de bronvermeldingen van je zien, want je beweert nogal wat.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aanslag Parijs

#67 Bericht door printen44 » zaterdag 10 januari 2015, 08:08

Henk, ik telde gewoon de cijfers op die de kranten die ik lees, de afgelopen vier jaar publiceerde. Gewoon elke dag de krant lezen, de slachtoffers van extreem geweld optellen en je komt aan dat aantal.

Van Syrie stond twee weken geleden in de krant. Van Irak is dat ook bekend. In de meeste landen die ik opnoemde is revolutie, sekteoorlogen, aanslagen e.d. de schuldigen.

Vandaag de dag kijkt men niet meer op een honderdtal doden die vallen bij een zelfmoordaanslag of een ontploffing. En dat gebeurt dagelijks in moslimlanden.

Maar zoals men ook zegt: "In de krant van gisteren, verpakt men de vis".

Tel maar eens de doden op van twee weken Bangkok Post van aanslagen, overvallen, het moorden van de IS e.d. in de landen die ik noem. Nou dan kom je gauw aan 2000 doden. En dat zijn dan de cijfers die in de Bangkok Post staan. De slachtoffers die hier en daar vallen, vermeld men niet eens meer. Trouwens ook niet de Nederlandse kranten.
Laatst gewijzigd door printen44 op zaterdag 10 januari 2015, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aanslag Parijs

#68 Bericht door Henk Korat » zaterdag 10 januari 2015, 08:22

printen44 schreef:Henk, ik telde gewoon de cijfers op die elke krant de afgelopen vier jaar publiceerde. Gewoon elke dag de krant lezen, de slachtoffers van extreem geweld optellen en je komt aan dat aantal.

Van Syrie stond twee weken geleden in de krant. Van Irak is dat ook bekend. In de meeste landen die ik opnoemde is revolutie, sekteoorlogen e.d. de schuldigen.
Mooi, maar ik zie die krantenartikelen niet. Geef nu de bronnen met naam en toenaam, zoals dat hoort als je iets beweert.
Regel is immers: "Wie beweert, moet bewijzen".
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aanslag Parijs

#69 Bericht door Hua Thale » zaterdag 10 januari 2015, 08:38

Als mensen eens wat meer willen weten over 'feiten en achtergronden' zo her en der is deze site wel informatief.
Zo maar eentje uitgekozen natuurlijk. ;)
Soms info tot gisteren soms tot twee jaar terug.

http://conflictenteller.nl/thailand.html

Aantal geschatte doden staat niet overal bij maar regelmatig wel zo te zien.

Voor de rest laat ik dit soort praat maar voor wat het is op een forum.
Eigenlijk is het :oops: met een aantal 'belangrijke' leden.
Henk heeft het al in een ander bericht duidelijk gemaakt wat ook mijn mening is.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aanslag Parijs

#70 Bericht door printen44 » zaterdag 10 januari 2015, 08:45

Henk Korat schreef:
printen44 schreef:Henk, ik telde gewoon de cijfers op die elke krant de afgelopen vier jaar publiceerde. Gewoon elke dag de krant lezen, de slachtoffers van extreem geweld optellen en je komt aan dat aantal.

Van Syrie stond twee weken geleden in de krant. Van Irak is dat ook bekend. In de meeste landen die ik opnoemde is revolutie, sekteoorlogen e.d. de schuldigen.
Mooi, maar ik zie die krantenartikelen niet. Geef nu de bronnen met naam en toenaam, zoals dat hoort als je iets beweert.
Regel is immers: "Wie beweert, moet bewijzen".
Het AD, vier jaar lang, zes dagen per week, De Bangkok Post, vier jaar lang, 7 dagen per week.

Dus gewoon het archief van beide kranten van 4 jaar opvragen en je hebt alle informatie over aantal slachtoffers. Je heb wel wat te lezen.maar goed, wij gepensioneerden hebben tijd zat. [$)

En uiteraard hebben die kranten het nieuws dat ze plaatsen vaak van nieuwsagentschappen. Daar kan je ook het archief opvragen. Reuter, AFP, ANP zijn wat van die nieuwsagentschappen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aanslag Parijs

#71 Bericht door elst99 » zaterdag 10 januari 2015, 09:27

Ik lees aardig wat kranten en ook weekbladen, maar durf dit niet zwart te maken!
Vind altijd ' Der Spiegel' nog een van de betrouwbaarste!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aanslag Parijs

#72 Bericht door Henk Korat » zaterdag 10 januari 2015, 09:28

printen44 schreef:
Henk Korat schreef:
printen44 schreef:Henk, ik telde gewoon de cijfers op die elke krant de afgelopen vier jaar publiceerde. Gewoon elke dag de krant lezen, de slachtoffers van extreem geweld optellen en je komt aan dat aantal.

Van Syrie stond twee weken geleden in de krant. Van Irak is dat ook bekend. In de meeste landen die ik opnoemde is revolutie, sekteoorlogen e.d. de schuldigen.
Mooi, maar ik zie die krantenartikelen niet. Geef nu de bronnen met naam en toenaam, zoals dat hoort als je iets beweert.
Regel is immers: "Wie beweert, moet bewijzen".
Het AD, vier jaar lang, zes dagen per week, De Bangkok Post, vier jaar lang, 7 dagen per week.

Dus gewoon het archief van beide kranten van 4 jaar opvragen en je hebt alle informatie over aantal slachtoffers. Je heb wel wat te lezen.maar goed, wij gepensioneerden hebben tijd zat. [$)

En uiteraard hebben die kranten het nieuws dat ze plaatsen vaak van nieuwsagentschappen. Daar kan je ook het archief opvragen. Reuter, AFP, ANP zijn wat van die nieuwsagentschappen.
Het gaat mij er niet om wat je leest en hoeveel je leest, maar stel wel vast dat ik meer lees. Het gaat mij erom dat je je bewering staaft en dat doe je nog steeds niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aanslag Parijs

#73 Bericht door printen44 » zaterdag 10 januari 2015, 10:43

Henk, het stond in de krant. Je schrikt van de cijfers. Hier is een van de bronnen:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... sten.dhtml

En dat is alleen maar het Jihadistisch geweld. Niet het geweld door regulieren soldaten, moslims tegen moslims,
revoluties, kortom ander geweld dan door jihadisten gepleegd, maar wel van moslims tegen moslims. En het is een artikel van een dag in de krant. En zo zijn er honderden in de loop van vier jaar.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Aanslag Parijs

#74 Bericht door v@go » zaterdag 10 januari 2015, 10:54

Ik zie het totaal anders:

Sommige proberen de macht en rijkdom te verkrijgen die eerst bij een ander lag, door het volk uit naam van de Islam te brainwashen.De afkeer van het Westen is stap twee. Onze ellende komt door hun. En zij zijn tegen onze God Allah.
Zij bezetten ons land (Irak/Afganistan) "daar moeten jullie tegen vechten" (en ik verrijk me dan wel)

Dit gebeurde door de kruisvaarders jaren terug ook al. De Moslims bezetten het Heilige Land en dat moet bevrijdt worden.
De Pauselijke MACHT wilde dat iedereen katholiek werd en bekeerd werd in Afrika want dan hadden zij ook daar macht en rijkdom.

Dat nu in al die landen revoluties uitbreken heeft niets met geloof te maken maar om een ding GELD--->Macht

Kijk eens wat er in Noord Ierland gebeurd is door verschil van mening in het geloof verkondigd door Jesus Christus.
Enkel haatzaaier hitsen de boel op om zelf de baas te worden.

Zelfs in de koude oorlog ging het erom wie het meeste macht had in de wereld.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”