Paspoort verloren

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Paspoort verloren

#31 Bericht door Hua Thale » maandag 01 december 2014, 07:29

Niet bij voorkeur je eigen filiaal maar alleen maar.
Heb ander soort problemen hier ook gehad bij de SCB omdat het banknummer van een ander filliaal was.
Iedere keer een Fax naar het filiaal waar het nummer thuis hoorde en /of ik een 'nieuw' nummer van dat nieuwe filiaal wilde nemen. :evil:
Gelijk naar een andere bank verkast.

Vol boekje laat je zien Prajak en dan is het duidelijk.
Hier ligt het probleem bij gebrek aan een boekje en waarschijnlijk een flink stukje communicatie gebrek. [Heb je in het Engels deze actie gedaan BKK_Bert of met je partner in het Thais?]
Wantrouwen meer is het niet vermoed ik.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Paspoort verloren

#32 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 02 december 2014, 02:13

@ Stevenl
De vestigingen waar je nu geweest bent, zijn dat ook de vestigingen waar je de rekening had geopend?
De rekening is destijds geopend in Muang Tak.
Het zou idioot zijn als ik voor alleen een nieuw passbook helemaal naar Tak moet reizen vanuit BKK.

@ Prajak
Neem een goed gebekte Thai mee naar de bank, bij voorkeur die waar je de rekening opende, dat advies kreeg je al.
Ik ben samen met mijn huidige vriendin in BKK naar de diverse kantoren geweest.
Zij, met wie ik de rekening opende woont in Tak.

@Hua Thale
Heb je in het Engels deze actie gedaan BKK_Bert of met je partner in het Thais?
Mijn partner heeft het gedaan in het Thais.

Overigen kan ik wel normaal geld storten/opnemen van de rekening met mijn bankpas.
Ik zal vandaag nog contact opnemen met het hoofdkantoor van Kasikorn hier in BKK. Desnoods ga ik erheen.
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Paspoort verloren

#33 Bericht door De Beweerder » dinsdag 02 december 2014, 02:43

Jammer voor je maar je zult naar Muang Tak moeten en wel met je toenmalige vriendin.
Een beter idee is een nieuwe rekening openen en je geld er via internet bankieren op storten.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Paspoort verloren

#34 Bericht door Hua Thale » dinsdag 02 december 2014, 03:35

Je zou natuurlijk ook dat filiaal eens kunnen bellen en indien de communicatie van dien aard is dat men zegt JA NATUURLIJK ga je eens even die kant uit.
Fax eens even 'Het bewijs' als voorbeeld en laat je vriendin bellen.
Andere rekening zoals voorgestelt zou het makkelijkste zijn maar kan niet volgens jou bij gebrek aan een werkvergunning.
Dacht dat je voldoende heb aan een jaarvisum woonadres en voldoende geld om een rekening te openen maar goed dat is een ander verhaal.
Ook daar is men zeer wispelturig in.

Even op en neer het is niet anders moest pas ook 'even' op en neer Korat/Bangkok/Korat.
Reden men had EEN stempel bij binnenkomst gezet inplaats van twee in het paspoort
Een in het paspoort en een op de kaart die in je paspoort geniet is.
Zelf bij het zien van de eerste stempel doorgelopen.
DOM had beter op moeten letten.
Immigratie hier haalt de schouders op mijn probleem niet het hunne.
Na vijf dagen gaat de meter tellen en ben je illegaal met je 90 dagen melding.
Blijven lachen met kiespijn.

Zou tempo maken toch als ik jou was met een fake ID kan men je rekening leegmaken.
'Achterdeur' staat op een kier. :Whistle: als je rekening niet geblokkeerd is.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Paspoort verloren

#35 Bericht door greenthaiway » dinsdag 02 december 2014, 04:51

paknampo schreef:Wat mij is overkomen, denk een jaar of 6 geleden. Vanuit Bangkok taxi naar Pattaya. Bij hotel uitgestapt, bagage werd uit de auto gehaald. Naar de receptie, nou inchecken maar. Zegt mijn vrouw waar is je paspoort. In mijn tas natuurlijk, waarop zij zegt waar is je tas? Heb jij die niet dan? Zie je het voor je, tas was in de taxi achtergebleven. Alle belangrijke papieren pasjes noem maar op erin. Dat is wel even schrikken. Staat even later taxi weer voor t hotel met de tas pfff wat een opluchting. Erg veel mazzel gehad. Zo zie je maar dat kan ook in Thailand.

Gr.
Je hebt hem zeker ook in financiele zin bedankt?
Mooi gebaar van die taxidriver!

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Paspoort verloren

#36 Bericht door Jos Flachs » donderdag 04 december 2014, 04:21

Ook zoiets meegemaakt. Ik ga met een taxi vanaf het vliegveld na een lange vlucht naar huis. Leg mijn jas en tas op de achterbank. We komen aan, de chauffeur helpt met de koffer, ik pak mijn tas. Op het moment dat hij wegrijdt flitst het door me heen: mijn jas en mijn paspoort!!!!!! Vergeten....

Rennen hielp niet (rennies ook niet). Die taxi was al ver weg. Ik in de zenuwen de taxi centrale bellen. Gode zij dank wisten ze er al van. De chauffeur had ze al gebeld. Hij zou een paar uur later als hij weer in de buurt was mijn jas en pas afgeven. Hetgeen ook gebeurde. Ja, hij heeft een hele vette fooi gekregen.

In de 20 jaar dat ik hier woon heb ik zegge en schrijve 2x een vervelende chauffeur meegemaakt, en vele malen een chauffeur die chauffeur van de maand zou moeten worden.

Als je je afvraagt waarom je een bonnetje krijgt voor je taxi op het vliegveld: onder andere om bovenstaand probleem. Op die bon stond het nummer van de taxi en de naam van de chauffeur, en het nummer wat je kan bellen als er wat aan de hand is.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”