Ervaringen SSO

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ervaringen SSO

#76 Bericht door prajak » zondag 19 januari 2014, 09:55

Driver, er zijn mensen die naast de AOW ander inkomen hebben. Bedrijfspensioen, staatspensioen, rente-inkomsten.......

En je kunt bij laag inkomen toch een retirementverlenging krijgen met geld in de bank of dat andere inkomen. Heb je alleen AOW en geen cent in de bank dan ben je een arme mens.... En die zijn er helaas en ook in Thailand....

Ik herinner me dat jaren terug in de regio Ban D (waar jij eens vragen over stelde aan mij) een farang is opgepakt omdat ie offerblokken had gestolen uit de Wat....... Dan ben je er slecht aan toe hoor.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen SSO

#77 Bericht door printen44 » zondag 19 januari 2014, 10:43

j.b schreef:
printen44 schreef:Joost, dat zijn dan de Nederlanders die AOW hebben. Zover ik weet zijn er in de regio Chiang Mai meer dan 400 Nederlanders die AOW hebben
Bij mijn laatste bezoek aan de SSO enkele maanden geleden heb ik daar gevraagd hoeveel NLers er hier in de regio Chiangmai te maken hebben met de SSO en het antwoord was 80 ??


JB
J.P mijn fout. Ik wisselde het aantal Nederlanders in de regio met het aantal AOW'ers. Het aantal Nederlanders, man, vrouw en kind in de regio Chiang Mai is ongeveer 400, zo is mij twee jaar geleden verteld. Ik ga er van uit dat het getal niet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ervaringen SSO

#78 Bericht door driver » zondag 19 januari 2014, 11:02

prajak schreef:Driver, er zijn mensen die naast de AOW ander inkomen hebben. Bedrijfspensioen, staatspensioen, rente-inkomsten.......

En je kunt bij laag inkomen toch een retirementverlenging krijgen met geld in de bank of dat andere inkomen. Heb je alleen AOW en geen cent in de bank dan ben je een arme mens.... En die zijn er helaas en ook in Thailand....

Ik herinner me dat jaren terug in de regio Ban D (waar jij eens vragen over stelde aan mij) een farang is opgepakt omdat ie offerblokken had gestolen uit de Wat....... Dan ben je er slecht aan toe hoor.
Correct met alleen Aow voldoe je niet aan de inkomensnorm en heb je er niks bij blijf je gewoon zitten waar je zit met je Aow want die zijn er ook weet ik.

Als je als farang offerblokken gaat stelen om aan geld te komen is het zeker niet best met je.

Maar...Als een Aow met alleen die 750 euro op bijv 66 jarige leeftijd nu in Thailand een bedrag van 100.000 euro achter de hand heeft of wat meer dan moet het m.i toch wel goedkomen bij een eenvoudige levensstijl of reken ik nu echt verkeerd ?

ik open ffe een draadje.


gr driver

Yoon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 28 januari 2013, 07:28

Re: Ervaringen SSO

#79 Bericht door Yoon » zaterdag 08 november 2014, 16:14

Gisteren was ik bij de SSO in Chiang Mai. Er wordt daar schijnbaar niet meer gecontroleerd. Ik kreeg eerst een naam van een Nederlander ergens in Chiang Mai met een 02 telefoonnummer. Ik dacht Bangkok? Nee, nummer bestond niet. Ze liet me het nummer zien, stond er +31 voor...

Weet iemand wat er aan de hand is? 520 km voor nop gereden en mijn dochter een dag uit school gehouden. Zonder resultaat.

Groet!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen SSO

#80 Bericht door ron » zaterdag 08 november 2014, 18:00

Yoon schreef:Gisteren was ik bij de SSO in Chiang Mai. Er wordt daar schijnbaar niet meer gecontroleerd. Ik kreeg eerst een naam van een Nederlander ergens in Chiang Mai met een 02 telefoonnummer. Ik dacht Bangkok? Nee, nummer bestond niet. Ze liet me het nummer zien, stond er +31 voor...

Weet iemand wat er aan de hand is? 520 km voor nop gereden en mijn dochter een dag uit school gehouden. Zonder resultaat.

Groet!
Beetje warrig.......... :?:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Ervaringen SSO

#81 Bericht door v@go » zaterdag 08 november 2014, 18:17

ron schreef:
Yoon schreef:Gisteren was ik bij de SSO in Chiang Mai. Er wordt daar schijnbaar niet meer gecontroleerd. Ik kreeg eerst een naam van een Nederlander ergens in Chiang Mai met een 02 telefoonnummer. Ik dacht Bangkok? Nee, nummer bestond niet. Ze liet me het nummer zien, stond er +31 voor...

Weet iemand wat er aan de hand is? 520 km voor nop gereden en mijn dochter een dag uit school gehouden. Zonder resultaat.

Groet!
Beetje warrig.......... :?:
gelukkig het lag niet aan mij kon ook al niet volgen :crazy:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#82 Bericht door dutch » zondag 09 november 2014, 02:17

Zover als ik het begrijp is hij bij de Thaise instantie SSO,waar wij ons altijd jaarlijks moetenmelden met de papieren van de AOW,weg gestuurd.Dat zou ik,als het mij overkwam,ook meer dan vervelend vinden.
Dus zijn vraag lijkt me; heeft iemand dit zelfde inmiddels ook al mee gemaakt?

Mensen die niet weten wat de SSO is,hoeven zich niet druk te maken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen SSO

#83 Bericht door printen44 » zondag 09 november 2014, 04:33

Even weer uit mijn winterslaap wakker geworden.

Ik kom jaarlijks bij de SSO van Chiang Mai. Die is gevestigd in 'Town Hall". Je hebt daar twee kantoren van de SSO. Een grote, met hele grote letters op de gevel van SSO. Daar begrijpt niemand wat je komt doen als je met de SVB-formulieren komt. Even verder, op een hoek waar de printer(s) staan, is ook een kantoor van de SSO. Daar weet men van wanten. Je formulieren worden bekeken, in een aparte legger gezet en men gaat naar een hotemetoot om daar een handtekening te zetten. Men weet precies waar men een kruisje e.d. op het formulier moet zetten. Omdat de SSO ook een autoriteit is, vang je twee vliegen in een klap.

Vroeger hadden ze zelfs voorgedrukte enveloppen naar de SVB. Nu moet je zelf de formulieren opsturen. Je krijgt wel een brief van de SSO mee, dat je langs geweest bent. Mocht de formulieren in de post kwijt raken. De SSO in "Town Hall" van Chiang Mai geeft perfecte service. Maar je moet wel bij het juiste kantoor zijn.

Een zaak vind ik vreemd van de topicopener. Hij schrijft dat hij 520 km heeft gereden. Maar in elk zichzelf respecterende stad of groot dorp is een SSO-kantoor.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#84 Bericht door dutch » zondag 09 november 2014, 05:26

Je beschrijft exact hoe e.e.a. Min of meer overal in Thailand plaats vind (vond ?).
Het vreemde is dat men blijkbaar toch wel wist waarvoor hij kwam,want men stuurde hem op weg met informatie van een Nederlands telefoon nummer.
Die afstand is m.i. Ook absurd want de kantoren van de SSO zijn landelijk goed verspreid.Men moet echter wel bij het kantoor zijn waartoe men behoort.
Tot nu toe nog niet echt duidelijk.

Het lijkt mij dat ,indien het contract tussen deSSO en de SVB verbroken zou zijn,dat we daarvan op de hoogte worden gebracht.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ervaringen SSO

#85 Bericht door printen44 » zondag 09 november 2014, 06:42

Volgende maand verjaar ik en dan krijg ik dat "in leven zijnde" van de SVB. Ik moet dan ook naar de SSO in Chiang Mai. Ik zal mijn bevindingen dan weergeven op dit forum.

Tot dusver is mij geen informatie bekend dat de samenwerking SVB-SSO verbroken is.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ervaringen SSO

#86 Bericht door RuudThai » zondag 09 november 2014, 07:42

Ik ben een maand geleden nog bij de SSO hier in Sakon Nakhon geweest met de betreffende papieren en daar is alles keurig afgehandeld.
Dus lijkt mij het idee van printen44 juist dat hij niet bij het juiste gebouw was. Maar dan zouden ze hem toch hebben moeten doorsturen naar dat adres?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ervaringen SSO

#87 Bericht door dutch » zondag 09 november 2014, 08:35

RuudThai schreef:Ik ben een maand geleden nog bij de SSO hier in Sakon Nakhon geweest met de betreffende papieren en daar is alles keurig afgehandeld.
Dus lijkt mij het idee van printen44 juist dat hij niet bij het juiste gebouw was. Maar dan zouden ze hem toch hebben moeten doorsturen naar dat adres?
Dat zou best kunnen,maar ik vind de verwijzing van hen (met telefoon nummer) naar Nederland dan toch vreemd.
We zullen het wel achterhalen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Ervaringen SSO

#88 Bericht door DeDe » maandag 10 november 2014, 07:00

Bij het SSO in Udon Thani nog nooit problemen gehad, handtekening op het formulier en ze houden zelf een kopie, duur ca 5 minuten.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: Ervaringen SSO

#89 Bericht door Pieter1947 » maandag 10 november 2014, 09:15

Bij SSO in Ubonratchathani het zelfde,binnen 20 minuten sta je weer buiten...

Yoon
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 28 januari 2013, 07:28

Re: Ervaringen SSO

#90 Bericht door Yoon » maandag 10 november 2014, 15:45

ron schreef:
Yoon schreef:Gisteren was ik bij de SSO in Chiang Mai. Er wordt daar schijnbaar niet meer gecontroleerd. Ik kreeg eerst een naam van een Nederlander ergens in Chiang Mai met een 02 telefoonnummer. Ik dacht Bangkok? Nee, nummer bestond niet. Ze liet me het nummer zien, stond er +31 voor...

Weet iemand wat er aan de hand is? 520 km voor nop gereden en mijn dochter een dag uit school gehouden. Zonder resultaat.

Groet!
Beetje warrig.......... :?:




Ja, zo voelde dat toen ik daar stond.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”