Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#1 Bericht door SmiqL » dinsdag 30 september 2014, 05:15

Hallo,

Sinds een aantal maanden ben ik geëmigreerd naar Thailand en heb een ziektekostenverzekering bij Univé genomen, de zogenaamde Universeel Compleetpolis.

Nu is het zo dat men mij had toegezegd een zorgpas toe te sturen, helaas dit bleek een vergissing daar die alleen voor de NL-se basisverzekering wordt gegeven en niet voor de buitenland polis.

Er werd nog aan toegevoegd dat eventuele gemaakte medische kosten ACHTERAF gedeclareerd kunnen worden zodat een ID-pas (de zorgpas dus) niet nodig is.

Toen ging bij mij van alles rinkelen, hoezo? achteraf betalen en hoe zit het dan met grote tot zeer grote bedragen? vroeg ik aan de dienstdiende antwoordgever. Inderdaad je moet eerst zelf betalen.

Daar het bij Univé nogal een rommeltje is vwb. de vraag afhandeling én kennis van dit product dacht ik
het hier eens proberen.

Is er iemand met praktische ervaring die wat vragen die ik heb mbt bovenstaande kan beantwoorden?
BVD.
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#2 Bericht door Meritus » dinsdag 30 september 2014, 06:18

Ik heb een ziektekostenverzekering met LMG Pacific ... gisteren in het ziekenhuis geweest ... een Handtekening in plaats van betalen ... daag ...

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#3 Bericht door Hua Thale » dinsdag 30 september 2014, 06:53

Een handtekening wil zeggen dat je de kosten accepteert Meritus geen garantie dat 'ze' het betalen.
Zit bij een internationale verzekering waar ik dat ook vele malen heb mogen doen en helaas vele malen daarna alsnog een gedeelte zelf mocht betalen.
Alles eerst zelf betalen en daarna declareren is natuurlijk nog meer frustratie en kan tot meerdere teleurstellingen leiden.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#4 Bericht door trangerkuda » dinsdag 30 september 2014, 12:57

SmiqL, uit je bericht begrijp ik, dat je enige maanden geleden naar Thailand geëmigreerd bent. Omdat je dan geen recht meer hebt op de Nederlandse basisverzekering, heb je kennelijk een andere ziektekostenverzekering - Universeel Compleetpolis - afgesloten.

Uit je bericht blijkt verder, dat je na enige tijd bent gaan twijfelen, of je met het afsluiten van genoemde verzekering wel een juiste keuze hebt gemaakt.

In dit verband is het wellicht goed om te weten, dat nog niet zo lang geleden op thailandforum een dossier over het afsluiten van een ziektekostenverzekering voor mensen woonachtig in Thailand is verschenen.

Hierin komen allerhande zaken aan de orde die van belang (kunnen) zijn bij het afsluiten van zo'n verzekering.

Het lijkt me in jou geval goed om dit dossier op thailandforum eens op te zoeken en te lezen.

Het is geschreven door een van de twee Nederlanders - te weten Matthieu Heiligenberg - die een in Hua Hin gevestigd bedrijf (AA Insurance Brokers & CQB Services) runnen.

Je kunt eventueel ook rechtsteeks met hem of zijn collega communiceren door te e-mailen naar huahinaa@hotmail.com of te bellen naar telefoonnummer 032 532783.

Ook kun je hun website bezoeken: http://www.verzekereninthailand.nl

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#5 Bericht door JohanS » dinsdag 30 september 2014, 13:39

trangerkuda schreef:SmiqL, uit je bericht begrijp ik, dat je enige maanden geleden naar Thailand geëmigreerd bent. Omdat je dan geen recht meer hebt op de Nederlandse basisverzekering, heb je kennelijk een andere ziektekostenverzekering - Universeel Compleetpolis - afgesloten.

Uit je bericht blijkt verder, dat je na enige tijd bent gaan twijfelen, of je met het afsluiten van genoemde verzekering wel een juiste keuze hebt gemaakt.

In dit verband is het wellicht goed om te weten, dat nog niet zo lang geleden op thailandforum een dossier over het afsluiten van een ziektekostenverzekering voor mensen woonachtig in Thailand is verschenen.

Hierin komen allerhande zaken aan de orde die van belang (kunnen) zijn bij het afsluiten van zo'n verzekering.

Het lijkt me in jou geval goed om dit dossier op thailandforum eens op te zoeken en te lezen.

Het is geschreven door een van de twee Nederlanders - te weten Matthieu Heiligenberg - die een in Hua Hin gevestigd bedrijf (AA Insurance Brokers & CQB Services) runnen.

Je kunt eventueel ook rechtsteeks met hem of zijn collega communiceren door te e-mailen naar huahinaa@hotmail.com of te bellen naar telefoonnummer 032 532783.

Ook kun je hun website bezoeken: http://www.verzekereninthailand.nl
Dit is een zeer goede tip; ook voor verzekeringen ivm auto of huis:condo.

Heeft iemand persoonlijke ervaringen hiermee.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 30 september 2014, 14:32

Voor Matthieu breek ik de stilte. Ik heb daar al jaren ervaring mee. Prima service, je kan in het Nederlands communiceren en je krijgt waar voor je geld. Ik kan Mathieu en Andre van harte aanbevelen.

hanshu

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#7 Bericht door hanshu » dinsdag 30 september 2014, 17:26

printen44 schreef:Voor Matthieu breek ik de stilte. Ik heb daar al jaren ervaring mee. Prima service, je kan in het Nederlands communiceren en je krijgt waar voor je geld. Ik kan Mathieu en Andre van harte aanbevelen.
Heeee....printen....welkom terug.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#8 Bericht door Henk Korat » dinsdag 30 september 2014, 23:27

printen44 schreef:Voor Matthieu breek ik de stilte. Ik heb daar al jaren ervaring mee. Prima service, je kan in het Nederlands communiceren en je krijgt waar voor je geld. Ik kan Mathieu en Andre van harte aanbevelen.
Hallo Printen, welkom terug. Natuurlijk kun je je kennis altijd kwijt op dit forum en kennis heb je veel.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#9 Bericht door stevenl » woensdag 01 oktober 2014, 04:17

@ the OP: ik zou eerst maar eens goed nakijken in de verzekeringsvoorwaarden of deze ook dekt als iemand in het buitenland woont. En zo ja, of dat qua tijdsperiode ongelimiteerd is.

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#10 Bericht door SmiqL » woensdag 01 oktober 2014, 05:28

stevenl schreef:@ the OP: ik zou eerst maar eens goed nakijken in de verzekeringsvoorwaarden of deze ook dekt als iemand in het buitenland woont. En zo ja, of dat qua tijdsperiode ongelimiteerd is.

Thailand is mijn woonland en daar is de hoofdddekking op gericht. Ik ben ook gedekt buiten thailand maar dan gelden de 'buitenland' regels. Dus vwb betreft mijn woonland Thailand is er geen tijdslimiet.
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#11 Bericht door SmiqL » woensdag 01 oktober 2014, 05:33

De route Hua Hin, alsook nog diverse anderen routes, heb ik gevolgd maar de verzekeraar heeft natuurlijk altijd het laatste woord. En dat woord was in mijn geval 'NEE'. Dus geen dekking daar.
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#12 Bericht door stevenl » woensdag 01 oktober 2014, 05:38

SmiqL schreef:
stevenl schreef:@ the OP: ik zou eerst maar eens goed nakijken in de verzekeringsvoorwaarden of deze ook dekt als iemand in het buitenland woont. En zo ja, of dat qua tijdsperiode ongelimiteerd is.

Thailand is mijn woonland en daar is de hoofdddekking op gericht. Ik ben ook gedekt buiten thailand maar dan gelden de 'buitenland' regels. Dus vwb betreft mijn woonland Thailand is er geen tijdslimiet.
Interessant, ik denk dat anderen (waaronder ikzelf) hier mogelijk in geinteresseerd zouden zijn. Zou je wat meer informatie door kunnen geven, kan ook per mail als je dat wilt, zoals premie en misschien zelfs een kopie van de polis?

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#13 Bericht door SmiqL » woensdag 01 oktober 2014, 06:06

stevenl schreef:
SmiqL schreef:
stevenl schreef:@ the OP: ik zou eerst maar eens goed nakijken in de verzekeringsvoorwaarden of deze ook dekt als iemand in het buitenland woont. En zo ja, of dat qua tijdsperiode ongelimiteerd is.

Thailand is mijn woonland en daar is de hoofdddekking op gericht. Ik ben ook gedekt buiten thailand maar dan gelden de 'buitenland' regels. Dus vwb betreft mijn woonland Thailand is er geen tijdslimiet.
Interessant, ik denk dat anderen (waaronder ikzelf) hier mogelijk in geinteresseerd zouden zijn. Zou je wat meer informatie door kunnen geven, kan ook per mail als je dat wilt, zoals premie en misschien zelfs een kopie van de polis?

http://www.unive.nl/particulier/documen ... t_2014.pdf

http://www.unive.nl/particulier/documen ... t-2014.pdf

http://www.unive.nl/universeel
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#14 Bericht door stevenl » woensdag 01 oktober 2014, 06:20

SmiqL schreef:
stevenl schreef:
SmiqL schreef:
Thailand is mijn woonland en daar is de hoofdddekking op gericht. Ik ben ook gedekt buiten thailand maar dan gelden de 'buitenland' regels. Dus vwb betreft mijn woonland Thailand is er geen tijdslimiet.
Interessant, ik denk dat anderen (waaronder ikzelf) hier mogelijk in geinteresseerd zouden zijn. Zou je wat meer informatie door kunnen geven, kan ook per mail als je dat wilt, zoals premie en misschien zelfs een kopie van de polis?

http://www.unive.nl/particulier/documen ... t_2014.pdf

http://www.unive.nl/particulier/documen ... t-2014.pdf

http://www.unive.nl/universeel
Hartstikke goed, dank je.

Voor mij geen optie, te duur, maar dit soort informatie kan altijd goed zijn voor iemand.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Iemand ervaring met Univé Universeel Compleetpolis??

#15 Bericht door stille » donderdag 02 oktober 2014, 11:09

Heb daar veel ervaring goede verzekering als je weet hoe je moet handelen ben hier in changmai ram hospital geweest voor 2operaties prostaat en darmkanker
en de nodige chemos en kijkoperaties en ct pet scan niets betaald alles bankgarantie afgegeven totale kosten 50000 euro door anwb alarm central.

Als je in het ziekenhuis ben dan bel je naar de anwb alarmcentrale telf.nr. 0031-703141414 of 0031 -402975750 fax nr.0031-882697040
email. alarmcentrale@anwb.nl
bij mij heft het ram ziekenhuis alles geregeld.
wel is het zo als de betaling nog niet binnen is dan moet ik mijn paspoort inleveren maar meestal duurt dat 1 dag en bel het ziekenhuis mij op dat ik mijn paspoort kan ophalen
dan geeft je het door in welk ziekenhuis je ben en vraag tevens of ze je een dossier nr willen geven
stuur je het per email stuur dan dit ook mee.
je kan mij beter bellen of emailen dan kan ik je meer vertellen


telf van mij 081150728

hansvanmourik16@hotmail.com
Laatst gewijzigd door stille op donderdag 02 oktober 2014, 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”