Groen Links

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Groen Links

#181 Bericht door han wouters » donderdag 19 juni 2014, 12:01

stevenl schreef: Juist, lees maar gewoon dit draadje voor de Westerse beschaving.
Ben het zowaar met je eens Stevenl..
Hoop dat je tevreden bent dat je dit gestart hebt voor je maatje en er zoveel response is.
Waar domheid begint eindigt de rede

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Groen Links

#182 Bericht door stevenl » vrijdag 20 juni 2014, 04:03

han wouters schreef:
stevenl schreef: Juist, lees maar gewoon dit draadje voor de Westerse beschaving.
Ben het zowaar met je eens Stevenl..
Hoop dat je tevreden bent dat je dit gestart hebt voor je maatje en er zoveel response is.
Ik ben dit draadje gestart om Ruud en andere geinteresseerden informatie te geven. Niet voor het continue onder de gordel slaan en persoonlijke belediging na persoonlijke belediging uiten waar dit in uitgemond is.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Groen Links

#183 Bericht door RuudThai » vrijdag 20 juni 2014, 14:28

Speciaal voor Duncan, die ergens iets kritisch had geschreven over de onderhandelingen tussen enerzijds de regeringspartijen en anderzijds de oppositiepartijen D66 en GroenLinks over de te vormen superprovincie waar hij niet zo happy mee was:

Superprovincie komt er nu echt niet, kabinet dient voorstel niet in

Bewerkt door: redactie De Volkskrant− 20/06/14, 13:26 − bron: ANP

Het kabinet ziet af van het indienen van het voorstel voor een superprovincie. Dat liet minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken vandaag weten na afloop van de ministerraad. Er is te weinig draagvlak voor het plan Noord-Holland, Utrecht en Flevoland samen te voegen.

Gisteren bleek bij Torentjesoverleg dat de oppositiefracties D66 en GroenLinks het plan voor de megaprovincie niet willen steunen. Daardoor zou het niet door de Senaat komen, waar het kabinet afhankelijk is van de oppositie.

Het plan voor een superprovincie was in het regeerakkoord afgesproken. Uiteindelijk zouden de provincies vervangen moeten worden door vijf landsdelen.
--------------
GL en D66 wilden natuurlijk bepaalde compensaties voor hun steun maar met name de VVD ging daarmee niet akkoord. Dat idee van 5 superprovincies kwam dan ook uit hun koker in het kader van het streven naar een kleinere overheid.
Bovendien chanteerde de ChristenUnie het proces door te stellen dat als er een akkoord zou komen zij voortaan hun steun aan andere kabinetsvoorstellen zouden intrekken.

Dus geen extra natuurbescherming aan het kromsnavelig olifantbuffelpikkertje waarvan er ooit één is gesignaleerd in de Kennemerduinen of de vierkante zespotige kamsalamander die gespot is in 't Twiske. ;) :happyno:
Ik was er zelf ook geen voorstander van, al die grote organisaties worden alleen maar logger en klantonvriendelijker.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Groen Links

#184 Bericht door Duncan » vrijdag 20 juni 2014, 18:27

Goed nieuws, zeker in deze tijd van schaalvergroting en open grenzen is een soort van regionale houvast/binding gewoon van levensbelang voor de gemiddelde burger. Vraag me nu alleen af wat Plasterk de resterende ( ik hoop zo kort mogelijke ) tijd van zijn termijn gaat doen, want hij lijkt me uitgekwartet nu...

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2402
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Groen Links

#185 Bericht door serpay » donderdag 26 juni 2014, 19:29

http://www.nu.nl/politiek/3812908/groen ... horst.html
ff het relaas van ruud afwachten.............. :giggle2: :giggle2: :giggle2:
Alfisti rebeli

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Groen Links

#186 Bericht door stevenl » vrijdag 27 juni 2014, 01:04

Het goede nieuws voor GL is dan Van oijik tot eerlijkste politicus is gekozen.

Prima trouwens dat ze iets doen aan het lekken, begon veel te veel een gewoonte te worden in Den Haag.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Groen Links

#187 Bericht door ron » vrijdag 27 juni 2014, 01:39

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Groen Links

#188 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 27 juni 2014, 08:49

elst99 schreef:Van Ojik wist van lek, maar heeft verzuimd dit te melden, lees ik net! Toch iets verdonkeren manen?
Tja, dat kon een kind nog bedenken. Als je iets in de fractie openbaart, dan moet het vreemd lopen, wil Van Ojik het als enige niet meekrijgen. Zelfs als hij er op dat moment niet was, dan komt het normaal wel via via bij hem terecht. Hetzij door iemand die interessant wil doen, hetzij door iemand die waarschuwt voor een verkeerde gang van zaken.
Als hij echt niks wist, dan gaat de communicatie tussen hem en de rest blijkbaar niet zo soepel. Ach, we hebben allemaal wel wat. Zoals Ruud stelde, het zal bij andere partijen ook wel gebeuren. Alleen wist de Telegraaf de vinger op de zere plek te leggen.

Waar ik me over verbaas, is dat niemand op dit forum het onthullende dagblad, De Telegraaf aanvalt. Dat is tenslotte het gebruik al hier. Ook verbaas ik me erover dat dit dagblad zo goed geinformeerd is over de gang van zaken bij GL. Blijkbaar leest er bij GL iemand de Telegraaf graag en vaak, of is er binnenkort een afluisterschandaaltje?
- -

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Groen Links

#189 Bericht door Duncan » vrijdag 27 juni 2014, 11:53

Ik denk dat niet te achterhalen valt wie er uiteindelijk die mails gestuurd heeft, want je maakt mij niet wijs dat die Voortman als enige heeft lopen beppen en dat Groen Links de enige fractie is die op de hoogte is gebracht.
Er wisten direct behoorlijk wat mensen van, en indirect zullen dat er nog veel meer zijn, dus tenzij die emails getapt zijn of pc's in beslag worden genomen ( of dataverkeer achteraf geanalyseerd zou kunnen worden ) blijft het gissen.
En giswerk is niet voldoende voor schuldig, hoe graag ik "weg met onze welvaart en cultuur" Linda Voortman ook zou zien wieberen uit het landsbestuur.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Groen Links

#190 Bericht door RuudThai » vrijdag 27 juni 2014, 16:15

Van GroenLinks Nieuwsbrief:

Verklaring Bram van Ojik rondom vertrouwelijkheid sollicitatieprocedure Ombudsman

26 juni 2014

Om verdere speculaties over de toedracht rond het lekken van vertrouwelijke informatie te voorkomen meldt Bram van Ojik, fractievoorzitter van GroenLinks vandaag het volgende:

Het presidium van de Tweede Kamer heeft gisteren besloten om een onderzoek in te stellen naar het lekken naar de pers van namen van sollicitanten naar de functie van Nationale Ombudsman. De fractie van GroenLinks steunt dat besluit. Het is goed dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht.

Naar aanleiding van dat lekken en het presidiumbesluit ben ik in gesprekken binnen de fractie en met de Kamervoorzitter nagegaan welke rol leden van mijn fractie daarin eventueel gespeeld zouden kunnen hebben.

Op basis daarvan heb ik twee conclusies getrokken: niemand in mijn fractie is op enigerlei wijze betrokken geweest bij het lekken van vertrouwelijke informatie naar de pers.

Wel is gebleken dat Kamerlid Linda Voortman, nadat ze stukken vertrouwelijk had ingezien, hierover binnen de fractie heeft gesproken. Zij en ik betreuren dat ten zeerste. Dat had niet mogen gebeuren.

Conform de strekking van het Reglement van Orde van de Tweede Kamer heb ik daarom besloten Linda Voortman met onmiddellijke ingang voor één maand, het reces niet meegerekend, van het Kamerwerk voor GroenLinks uit te sluiten.

Bram van Ojik
-----------
Duidelijk lijkt mij dat GroenLinks niet verantwoordelijk is voor het lekken naar de pers. De Rijksrecherche zal onderzoeken waar dan wel het lek zit.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”