nieuw paspoort en visa

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

nieuw paspoort en visa

#1 Bericht door carpediem » maandag 19 mei 2014, 12:11

Vanmorgen in Chanthaburi mijn visaverlenging en re-etry van mijn oude paspoort om laten zetten naar mijn nieuwe paspoort.
Dit betekent 8 stempels in het nieuwe blanco paspoort en 1 in het oude.
Binnen 3 kwartier gepiept zonder kosten.
Kan weer verder tot half december.

Wordt hier al een lange tijd altijd snel en prima geholpen'

Een pluim voor het Chanthaburische immigratie personeel
pluk de dag (carpediem)

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: nieuw paspoort en visa

#2 Bericht door euromonkey » dinsdag 20 mei 2014, 04:12

Dat is het leuke van Thailand. Soms valt het mee en soms valt het tegen.
In Udon vorige maand viel het overzetten naar een nieuw pasport tegen.
Na veel over en weer gepraat moest ik toch 500 bath betalen anders kreeg mijn pasport niet terug.
Het was voor mij al de 3e keer en de eerste keer dat het geld kosten.
Vorige week mijn visa vernieuwd en dat geen super. Snel en zonder extra kosten gewoon 1900 bath.
Kijk dit lukte mij andere jaren weer niet in Udon was altijd 2000 bath kwijt.

Volgend jaar zien we wel weer wat voor verrasingen ze in peto hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nieuw paspoort en visa

#3 Bericht door prajak » dinsdag 20 mei 2014, 06:48

In Nongkhai kost het overzetten in een nieuw paspoort niks, ook niks onder tafel. De 1.900 baht van de verlenging betaal ik gepast. Ze maken een kiekje van me en dat kost niks maar willen toch de pasfoto die niet ouder mag zijn dan 6 maanden.

Ik kom straks om in pasfoto's want die maak je per 4. Nou, kan Kai een compilatie maken en inlijsten straks voor op de urn. Doet het vast aardig in het sinistere columbarium hier.... :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: nieuw paspoort en visa

#4 Bericht door Hua Thale » dinsdag 20 mei 2014, 07:07

:cheesy:

Ik lever 'gewoon' de pasfoto's in van ja van wanneer ook al weer.
Ging per twaalf dus tel uit. :giggle:
Je gaat mij toch niet vertellen dat jou ouderdoms verschijnselen van dien aard zijn dat je dat ziet binnen zes maanden. :?:

Overzetten visa mag toch niet meer kan ik mij voor de geest halen, onderwerpje over geweest.
Of is dat bericht nog niet aangekomen in Nong Kai met de officiele post. 8-)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nieuw paspoort en visa

#5 Bericht door prajak » dinsdag 20 mei 2014, 10:38

Er wordt geen visum overgezet. De laatste verlenging wordt aangetekend in het nieuwe paspoort en de gegevens van de laatste entry card. En dat is van voorjaar 2012 dus wat daarna is veranderd kan ik nog niet hebben meegemaakt.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: nieuw paspoort en visa

#6 Bericht door carpediem » dinsdag 20 mei 2014, 10:57

prajak schreef:Er wordt geen visum overgezet. De laatste verlenging wordt aangetekend in het nieuwe paspoort en de gegevens van de laatste entry card. En dat is van voorjaar 2012 dus wat daarna is veranderd kan ik nog niet hebben meegemaakt.
Volgens mij logische beredenering is ook een verlenging van een visum nog altijd een visum.
pluk de dag (carpediem)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: nieuw paspoort en visa

#7 Bericht door Hua Thale » dinsdag 20 mei 2014, 11:17

Ik bedoelde een gedeelte van de extensie van je visum die een ieder elk jaar gaat halen bij de immigratie die over een visum beschikken.
Een tijd terug was daar een onderwerp over dat dat niet meer toegestaan was.
Heb het zelf ook nog wel eens gedaan een gedeelte overzetten om je paspoort toch zo volledig mogelijk te gebruiken.
Dacht dat dat bedoelt werd.
Zo niet verkeerd gelezen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nieuw paspoort en visa

#8 Bericht door prajak » dinsdag 20 mei 2014, 15:49

Hua Thale, dat zou dan betekenen dat je met twee paspoorten moet rondlopen. Buiten de provincie heb ik mijn paspoort bij me, binnen de provincie een kopie van de belangrijkste pagina's.

Stel, de verlenging wordt niet overgezet en ik zit met mijn nieuwe paspoort in een vervoermiddel en in Udon houdt men me staande, een fuik, en ik kan wel een paspoort tonen maar geen verlenging tot 1 september 2014. Dus denkt die agent dat ik illegaal ben hier. Hup, de bak in. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Men stempelt het oude paspoort af met een 'eind stempel'. In het nieuwe paspoort stempelt men de gegevens van de laatste entry card en de gegevens van de laatste verlenging en eventueel van de re-entry permit. Het lijkt me allemaal heel logisch.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: nieuw paspoort en visa

#9 Bericht door Hua Thale » dinsdag 20 mei 2014, 17:02

Er is toen een onderwerp over geweest prajak op dit forum dat men als je paspoort nog [zeg] tien maanden geldig is dat je de resterende twee maanden op je buik kan schrijven en gewoon een nieuwe extensie voor twaalf maanden aan moet vragen in je nieuwe paspoort.
Dat men de gegevens van je visum [sticker] over stempelt naar je nieuwe paspoort is mij duidelijk.

En dat je gelijk de bak in gaat als je geen visum kan overleggen. :?:
Ben hier al meerdere malen in een fuik gereden controle stoplicht /snelheid /zwaar ongeluk het laatste waar er bij mij naar gevraagd is ,is mijn visum.

Heb trouwens al mijn [ongeldige] paspoorten nog van de laatste 15 jaar zeg het eerste stempeltje Thailand tot nu met uiteraard een geldig paspoort.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nieuw paspoort en visa

#10 Bericht door prajak » dinsdag 20 mei 2014, 17:11

Dat weet ik Hua Thale maar dat is bij mij niet aan de orde.

Ik krijg in Nongkhai geen verlenging op een paspoort dat op datum verlenging geen 12 maanden meer geldig is. En er zijn kantoren die dat wel doen maar dan stoppen op datum einde geldigheid en daarna een nieuwe aanvraag willen voor een periode van 12 maanden.

Wel, dat moet de persoon in kwestie dan zelf maar beter regelen. Ik heb wel eens de indruk dat eenmaal hier men niet aan agendabeheer doet.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”