nong khai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

nong khai

#1 Bericht door rob kaen » vrijdag 14 februari 2014, 12:46

Vandaag terug uit nong khai met 4 vrienden 3 uit nederland en een vriend uit khon kaen
Heb er 2 in nong khai op de bus gezet naar pattaya en behoorlijk teleur gesteld over nong khai het lijkt nu wel een afgebrand dorp.
Nee niet goed gegeten bij de engslsman Brenden vroeger heel goed nu zo slecht dat 2 man het lieten staan T bone steak zo vet en smakeloos ik heb wel beter gegeten daar,tegenover een afgebrande Bar waar ik wel eens kwam wat een troosteloos gezicht Nee nong khai wordt geschrapt van mijn bezoek lijst met vrienden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: nong khai

#2 Bericht door RuudThai » zondag 16 februari 2014, 16:55

Wat wil je ook bij Engelsen, verwacht je daar kookkunst? Alles in Engeland is vet en smakeloos en bier kunnen ze ook al niet brouwen! :crazy:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: nong khai

#3 Bericht door Henk Korat » zondag 16 februari 2014, 17:03

Eens. Ik heb bij het Vietnamese restaurant aan de boulevard uitstekend gegeten. Wij kiezen altijd het restaurant waar het het drukst is en dat was dit restaurant. Echt voortreffelijk. De volgende dag hebben we bij een door tripadvisor geadviseerd Thais restaurant op Prajak Road gegeten. Formidabel.

Ik weet echt niet wat mensen bezield om in Thailand op zoek te gaan naar een steakhouse, terwijl er zulke goede andere restaurants zijn. Toegegeven, ik neem ook wel eens een lekker biefstukje, maar dan alleen als ik weet dat het restaurant goed is. En dat goed zijn laat ik afhangen van de voorkeuren op tripadvisor of uit eigen observatie.

Het gaat mij ook te ver om Nong Khai af te doen als een afgebrand dorp alleen op basis van het eten in een Engels restaurant tegenover een afgebrande bar. Je hebt zelf de keuze gemaakt. Klaag dan niet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: nong khai

#4 Bericht door michaleo » zondag 16 februari 2014, 22:51

Henk Korat schreef:Het gaat mij ook te ver om Nong Khai af te doen als een afgebrand dorp alleen op basis van het eten in een Engels restaurant tegenover een afgebrande bar.
Zoo erg zijn die afgebrande bars nu ook weer niet.
In de Soi Nittapat zijn er genoeg andere bars.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: nong khai

#5 Bericht door Roger » maandag 17 februari 2014, 00:20

michaleo schreef:
Henk Korat schreef:Het gaat mij ook te ver om Nong Khai af te doen als een afgebrand dorp alleen op basis van het eten in een Engels restaurant tegenover een afgebrande bar.
Zoo erg zijn die afgebrande bars nu ook weer niet.
In de Soi Nittapat zijn er genoeg andere bars.

Michaleo, zijn dit de barretjes vlakbij het Vietnamees restaurant Daeng Namnuang? Zeg maar in het verlengde van de straat..

Gr
Roger
~ ENJOY THE SILENCE ~

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nong khai

#6 Bericht door prajak » maandag 17 februari 2014, 01:12

De brand lijkt me tegenover Brendon's place. Ben er lang niet geweest in die soi.

Ja, Roger, dat moet dan de steeg zijn in het verlengde van de straat waarin de Vietnamees. Daar stonden een paar hutten bestaande uit muren van lichte steen en een golfplaten dakje en er waren al heel lang plannen voor nieuwbouw dus die brand komt goed uit. Alleen zullen nu een twintigtal animeermeisjes werkeloos zijn......

Ik denk dat Henk Korat heeft gegeten bij Di Di Phochana op Prajak Road tegenover het waterbedrijf. Dat is de beste tent van Nongkhai voor Thais eten. Er is net buiten de stad een restaurant voor typisch Isan eten. Maar dan moet je wel een stevige maag hebben....is nogal pittig.

Westers eten moet je in Nongkhai zelf thuis maken. Echt, daar bakken de Thaise koks niks van. Vrienden aten, tegen mijn advies in, westers eten in hun hotel en kregen een gebraden kip op het bord die duidelijk onder de tram had gelegen. Nu hebben we hier geen tram maar zij had er wel onder gelegen..... :mrgreen:

Al je dan toch gebraden kip wilt kopen koop die op straat waar men kip roteert boven brandende houtskool. Verser kan het niet. :clap:

Gebruikersavatar
Roger
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 182
Lid geworden op: donderdag 28 september 2006, 16:17
Locatie: Roermond

Re: nong khai

#7 Bericht door Roger » maandag 17 februari 2014, 01:37

Ja, Roger, dat moet dan de steeg zijn in het verlengde van de straat waarin de Vietnamees. Daar stonden een paar hutten bestaande uit muren van lichte steen en een golfplaten dakje en er waren al heel lang plannen voor nieuwbouw dus die brand komt goed uit. Alleen zullen nu een twintigtal animeermeisjes werkeloos zijn......

Jammer, .. de laatste 4 jaar dat ik Nong Khai was, daar toch wat biertjes gedronken,.. :D
Was een gezellige straat.. waar een leuk sfeertje was, samen met de Thai(se) en buitenlandse Farang (dubbelop) ;)

Ik heb daar vorig jaar nog een aantal uurtjes gepraat met een Nederlandse Eigenaar van een deze barretjes.. tenminste dat zei hij..

Maar dit neemt zeker niet de gezelligheid, en het leuke van Nong Khai weg,.. ben nog steeds verkocht aan deze stad,.. en overal kan het eten wel eens tegenvallen..
In Bangkok zit je op straat te eten, terwijl een bus naast je stopt met 20 kilo diesel per minuut uit de uitlaat.

Dat hoort erbij, en daar kies je dan ook voor..
~ ENJOY THE SILENCE ~

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: nong khai

#8 Bericht door Henk Korat » maandag 17 februari 2014, 04:24

prajak schreef:De brand lijkt me tegenover Brendon's place. Ben er lang niet geweest in die soi.

Ja, Roger, dat moet dan de steeg zijn in het verlengde van de straat waarin de Vietnamees. Daar stonden een paar hutten bestaande uit muren van lichte steen en een golfplaten dakje en er waren al heel lang plannen voor nieuwbouw dus die brand komt goed uit. Alleen zullen nu een twintigtal animeermeisjes werkeloos zijn......

Ik denk dat Henk Korat heeft gegeten bij Di Di Phochana op Prajak Road tegenover het waterbedrijf. Dat is de beste tent van Nongkhai voor Thais eten. Er is net buiten de stad een restaurant voor typisch Isan eten. Maar dan moet je wel een stevige maag hebben....is nogal pittig.

Westers eten moet je in Nongkhai zelf thuis maken. Echt, daar bakken de Thaise koks niks van. Vrienden aten, tegen mijn advies in, westers eten in hun hotel en kregen een gebraden kip op het bord die duidelijk onder de tram had gelegen. Nu hebben we hier geen tram maar zij had er wel onder gelegen..... :mrgreen:

Al je dan toch gebraden kip wilt kopen koop die op straat waar men kip roteert boven brandende houtskool. Verser kan het niet. :clap:
Klopt Prajak. Ik was de naam even vergeten, maar het restaurant heet inderdaad Di Di Phochana. Fantastische Thaise keuken. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

En het Vietnamees restaurant heet inderdaad Daeng Namnuang. Prima kost.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nong khai

#9 Bericht door prajak » dinsdag 25 februari 2014, 06:16

Roger, de verbrande tentjes zijn gesloopt, ik kwam er vandaag langs. Er is een bouwplaats nu dus die barretjes komen zeker niet terug in hun oude vorm, als ze al terugkomen.....

Het knapt wel op zo; iets meer naar de oversteekplaats over de rivier toe zitten ook een paar tentjes voor koffie en eten. Allemaal Café de Goudmijn........ :?:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: nong khai

#10 Bericht door Adrie » dinsdag 25 februari 2014, 08:05

[quote="Henk Korat"]

Ik weet echt niet wat mensen bezield om in Thailand op zoek te gaan naar een steakhouse, terwijl er zulke goede andere restaurants zijn.



Paar jaar geleden op Ko Chang bij een steakhouse een T.bone gegeten.

Restaurant zat aan die doorgaande weg, en zag er leuk uit.

Poe poe wat ben ik ziek geweest de volgende dag toen we weer vertrokken, en de chauffeur van de minnibus kocht nog noxi of zoiets, maar moest toch regelmatig fff stopen

Kwam alleen maar water meer uit, boven en onder :mrgreen:

Sinds dien nooit meer een steak meer gegeten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: nong khai

#11 Bericht door prajak » dinsdag 25 februari 2014, 09:19

Adrie, goed dat je er niks van hebt overgehouden maar je hebt gewoon pech gehad.

Het had ook een gebakken ei op de nassi kunnen zijn waar je ziek van werd. Je kunt het nooit helemaal voorkomen, ook in NL niet.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: nong khai

#12 Bericht door RuudThai » dinsdag 25 februari 2014, 15:05

En het had ook zo'n op een stokje geprikte platgeslagen kip kunnen zijn die ze in die straattentjes verkopen. De kwaliteit van die straatverkopers varieert nogal, goedkoop is toch vaak duurkoop.
Want als het erg goedkoop is dan kun je al gauw ouwe kip treffen en de salmonellabacteriën krijg je er dan gratis bij. :(
Ik kan er over meepraten: de 1e keer dat ik in de Isaan kwam ben ik binnen 1 week 2 x opgenomen geweest in een ziekenhuis wegens voedselvergiftiging, na het eten van eerst kip bij een straattentje en de 2e keer na het eten van vis en vlees in een restaurantje aan de Mekong.

Nu ben ik gehard tegen de Isaan-bacteriën en bovendien eet ik liever westers voedsel dan Thais, dus dan heb ik geen last. Ook niet bij het eten van steaks.... maar dan wel bij een betrouwbaar restaurant!

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: nong khai

#13 Bericht door paknampo » dinsdag 25 februari 2014, 15:19

Ben dol op steak, ken wel een paar houses wordt je echt niet ziek hoor.
Heb weleens gehoord dat je ook ziek kan worden van ijs, rauwe groente, paddestoelen.

Ben ooit eens ziek geworden van een garnaal.
Paar dagen aan het infuus en je bent weer nieuw. :Whistle:

Daarna toch weer regelmatig een garnaaltje genuttigd heerlijk. :mrgreen:

Hmm dwalen we af. :giggle:

Gr.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: nong khai

#14 Bericht door Herbergier » woensdag 26 februari 2014, 03:58

Acht jaar geleden ben ik voor het laatst in Nong Khai geweest en wij hebben toen in een gezellig Duits restaurantje gegeten 'Norby's' de eigenaar was de Duitser Norbert met zijn Thaise vrouw, nu heeft hij in Surin een restaurant en minimarkt http://nnrestaurant.de.tl/ waar hij veel import eten en drinken verkoopt, wij gaan daar wel eens lekker Duits eten en kopen dan een lekker Duits biertje, wijn, Remia mayonaise, augurken, appelmoes, enz. voor thuis, want dat is hier in Buriram niet verkrijgbaar, hij is nu weer bezig zijn restaurant in Surin te verkopen, want hij en zijn vrouw willen terug naar Nong Khai, om daar weer een restaurant te beginnen.
Alles van waarde is weerloos.

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: nong khai

#15 Bericht door rob kaen » woensdag 26 februari 2014, 04:53

Vroeger goed gegeten daar bij brendon maar nu zo slecht,kwam graag in nong khai met vrienden maar is nu niks meer.
Even naar de indo china market met vrienden en dan heb je het toch gehad daar.
Oja jaren terug iedere 3 maanden uitstapje nongkhai was wel leuk moest er zijn bij de immigration is nu in khon kaen.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”