Basisverzekering overwinteraars

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#16 Bericht door Ben » vrijdag 02 augustus 2013, 08:50

Pieter schreef:en als je nu bedenkt dat de meeste Nederlanders waarvoor dat geldt gewoon buiten europa aan het werk zijn
dat betekent dat gewoon een werkgever extra kosten krijgt of niet meer buiten europa gaat

net zoals "bezuinigen" op zoiets zou best wel eens meer kosten dan opleveren

(en tjonge jonge wat heb ik als linkse meneer een bloedhekel aan die Asscher, alleen die onbetrouwbare blik alleen al,wat een nep figuur)

Pieter
Vacantiegangers en overwinteraars!
over werknemers is niets gezegd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Basisverzekering overwinteraars

#17 Bericht door Hua Thale » vrijdag 02 augustus 2013, 08:57

Natuurlijk mag dat vrijheid blijheid.
Zou het ook doen als ik de indruk had dat ik in het nadeel was.
Je kan hier vast even kijken hoe wat waarom en natuurlijk het belangrijkste Hoeveel.

http://www.alleverzekeringenvergelijken ... rzekering/




Nee natuurlijk niet Ben een normaal bedrijf sluit trouwens 'gewoon' verzekeringen voor die persoon op naam van het bedrijf af.
De stelling dat dat wel onder je eigen verzekering valt is :cheesy:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Basisverzekering overwinteraars

#18 Bericht door RuudThai » vrijdag 02 augustus 2013, 09:17

han wouters schreef:Ik hoop niet dat ik als racist weg gezet wordt maar helaas gaat Dutch gelijk krijgen. Voor Marokko en Turkije schijnen in het verleden verdragen te zijn gemaakt waardoor ze buiten deze regeling vallen. Schippers wil dat "terugonderhandelen" maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Is denk ik een beetje te vergelijken met de verplichte inburgeringscursus die voor Turken, op basis van verdragen uit het verleden, niet geld. Daar hebben toendertijd Verdonk en anderen vergeefs geprobeerd een einde aan te maken, is ook niet gelukt.
Ik heb begrepen dat deze nieuwe regeling al in 2015 in moet gaan.
Groet
Han
Nee hoor Han, je wordt door mij niet weggezet als racist bij je vermelding dat er bilaterale verdragen bestaan met Marokko en Turkije over deze zaak. Het is ook "c'est le ton qui fait la musique": jij schrijft dit als feit sec neer en daar is niets op tegen.
Ik kan me voorstellen dat minister Schippers hier tegenaan loopt en dat probeert op te lossen. Dat zal niet zo makkelijk gaan want beide landen hebben de kont al tegen de krib gegooid las ik vandaag. En een verdrag eenzijdig opzeggen is not done in de diplomatieke wereld. Dat leidt alleen maar tot repercussies en die kunnen Nederland wel eens harder raken dan wat het instandhouden van deze verdragen gaat kosten. Dus weer pech voor de minister: geen 60 miljoen euro bezuiniging maar slechts 45 miljoen. Schiet niet erg op naar de 6 miljard bezuiniging die deze maand weer op de boterham van de laagstbetaalden wordt gelegd.... :(

Overigens is die zaak van de verplichting tot het volgen van een inburgeringscursus voor Turken geen Nederlandse zaak maar van de EU. Turkije heeft nl. van de EU een bepaalde status gekregen omdat ze in onderhandeling zijn over toetreding tot de EU. En dan zijn daar wat voordelen voor de Turken aan verbonden, o.a. dat er dus gemakkelijker visumregels zijn. En er geen verplichting tot het volgen van een inburgeringscursus is.

We gaan dus gewoon terug naar de ziekenfondstijd: geen vergoeding van kosten gemaakt in het buitenland. Verzekeren via je reisverzekering. Misschien reisverzekering verplichten, zoals al eens eerder is geopperd maar dan zeker actueel want een operatie in het buitenland die je zelf moet betalen gaat je begroting wel te boven.
Maar ik denk dat consumentenbelangenorganisaties dan wel gaan pleiten voor verlaging van de basispremie want je verzekering wordt wel uitgehold als dit niet meer in het basispakket zit.

Oja, en op Krapuul staat een aardig commentaar, maar ongeschikt voor Dutch en andere rechtse mensen... ;) :crazy: : http://www.krapuul.nl/overig/blog/11702 ... 522EP.dpbs

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#19 Bericht door prajak » vrijdag 02 augustus 2013, 10:56

Han Wouters, die lijst is langer dan je denkt....

http://www.svb.nl/int/nl/algemeen/verdragslanden.jsp

En zoals in ieder verdrag is er ook hier sprake van wederkerigheid. Bijstellen van verdragen kan nodig zijn als de omstandigheden wijzigen. Daar heb je wel twee landen voor nodig.....

Het hele verhaal heeft niets met discriminatie te maken. Wijzen naar IJsland betekent niet dat je de IJslanders discrimineert. Hetzelfde geldt voor Amlokezen en Urbulanten.

Er wordt weer te snel met het vingertje gewezen naar groepen die men ogenschijnlijk niet zo mag.

Terugkomend op het onderwerp: als het doorgaat dan zul je een aanvullende polis moeten sluiten bij de zorgklub. Ja, die moet je betalen.... En daarmee zijn we terug bij BBB..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#20 Bericht door Ben » vrijdag 02 augustus 2013, 12:22

1 maand Thailand 1 maand niet betalen voor het basispaket.
en een aparte verzekering afsuiten voor U vacantie.

Voor iets waar je geen gebruik van kan maken hoef je ook niet te betalen lijkt mij.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Basisverzekering overwinteraars

#21 Bericht door han wouters » vrijdag 02 augustus 2013, 12:27

Dag Prajak,
Ik ben niet goed thuis in deze materie maar vallen ziekenkosten ook onder sociale zekerheid? Dit omdat er door schippers specifiek over Marokko en Turkije wordt gesproken. Ik hoop over 2 jaar in thailand te wonen dus dan heb ik een ziektekostenverzekering in thailand en heb ik hier zelf geen last meer van. Ik vind het echter kortzichtig en ook asociaal om over de ruggen van mensen die tijdens hun vakantie ziek worden een paar Euris te besparen.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Basisverzekering overwinteraars

#22 Bericht door Hua Thale » vrijdag 02 augustus 2013, 13:11

Voor iets waar je geen gebruik van kan maken hoef je ook niet te betalen lijkt mij.
Je zit vast aan een jaarcontract dus moet je betalen.
Lijk mij toch redelijk normaal. ;)

Dat men de afspraken voor mensen die langer als een gewone vakantie weg gaan 'de overwinteraars' genoemd nog eens apart bekijkt en die tegen reële premie verhoging in de verzekering laat zitten is natuurlijk een optie.
Alles gewoon betaald bedoel ik daarmee te zeggen.

Zijstraatje natuurlijk maar als je het vergelijkt met een AIA BUPA of andere internationale verzekeringen die delen gewoon mede en als het je niet zint heb je morgen helemaal niks aan verzekering.
Zeer verkeert en niet aardig maar daar kunnen vele nog wel een boek over vol schrijven.

Waar hebben we het eigenlijk over kan iemand het eens in Euro's uitdrukken :?: als je zeg 4 maanden Thailand 'doet' en je zou het volgens de nieuwe ideeën in moeten vullen .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#23 Bericht door Ben » vrijdag 02 augustus 2013, 13:51

Hua Thalae schreef:
Voor iets waar je geen gebruik van kan maken hoef je ook niet te betalen lijkt mij.
Je zit vast aan een jaarcontract dus moet je betalen.
Lijk mij toch redelijk normaal. ;)

Dat men de afspraken voor mensen die langer als een gewone vakantie weg gaan 'de overwinteraars' genoemd nog eens apart bekijkt en die tegen reële premie verhoging in de verzekering laat zitten is natuurlijk een optie.
Alles gewoon betaald bedoel ik daarmee te zeggen.

Zijstraatje natuurlijk maar als je het vergelijkt met een AIA BUPA of andere internationale verzekeringen die delen gewoon mede en als het je niet zint heb je morgen helemaal niks aan verzekering.
Zeer verkeert en niet aardig maar daar kunnen vele nog wel een boek over vol schrijven.

Waar hebben we het eigenlijk over kan iemand het eens in Euro's uitdrukken :?: als je zeg 4 maanden Thailand 'doet' en je zou het volgens de nieuwe ideeën in moeten vullen .

Dan de boel maar veranderen,de wegenbelasting kan je ook stopzetten!
Dus waarom ook niet het basispaket,maar dat gaat Mrs Schippers teveel kosten.
In Nederland wijst men idd snel naar andere landen.
De dubbele standaard in nederland rijst ook de pan uit,
bv in Eindhoven betaal je 7000 € leges voor een bouwvergunnig in een aangrenzende gemeente de helft voor dezelfde bouw :crazy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#24 Bericht door prajak » vrijdag 02 augustus 2013, 15:29

"...http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... agslanden/...

Dit lijstje landen stemt niet helemaal overeen met het andere lijstje..... Maar zorgkosten is een onderdeel. En Turkije is een vakantieland bij uitstek en niet alleen voor in NL werkende en wonende Turken. Voor Marokko geldt het zelfde.

Op TV hoorde ik een ondertoon over de getrouwheid van de ingediende rekeningen.... Daar heb ik verder geen kennis van.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Basisverzekering overwinteraars

#25 Bericht door Henk Korat » vrijdag 02 augustus 2013, 16:34

elst99 schreef:Bij veel reisverzekeringen is al een tijdslimiet van 3 of 6 maanden! Buiten je standaardverzekering is het altijd verstandig om een reisverzekering af te sluiten. Wat de een niet vergoed, vergoed de ander!
Er zijn er ook die 365 dagen buiten Nederland vergoeden o.a. Centraal Beheer.
Ik heb net vanmorgen de verblijfstermijn in het buitenland voor mijn doorlopende reisverzekering verlengd van 6 maanden naar 12 maanden. Geen vrij eenvoudig.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Basisverzekering overwinteraars

#26 Bericht door elst99 » vrijdag 02 augustus 2013, 18:44

En waar hebben we het dan over 145€ p.j. Incl. Annuleringsverzekering, repatriatie, medische kosten en moet zeggen, ze vergoeden snel je gemaakte kosten.
Vind het heel normaal als je voor langere tijd gaat dat je zo'n verzekering afsluit, heeft ook met eigen verantwoordelijkheid te maken!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Basisverzekering overwinteraars

#27 Bericht door Gardensafari » vrijdag 02 augustus 2013, 21:08

Ik vind dat Jeanette gelijk heeft.
Als je twee maand naar Thailand gaat, waarvoor je je apart moet verzekeren, dan kun je twee maand geen gebruik maken van de basispolis.
En dus dien je een korting te krijgen!

En wat schieten we ermee op?
Veel landen, bijvoorbeeld Thailand, zijn goedkoper dan wat de basisverzekering dekt.
Die wordt er alleen maar beter van.
Amerika is veel duurder.
En dan betaalt de basisverzekering niet meer dan wat ze in Nederland zou betalen.
Bovendien: of het nu uit de ene of uit de andere verzekering wordt betaald, of door Jan *** persoonlijk: de zorgkosten gaan met geen cent omlaag.
Een klapsigaar uit eigen doos dus.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Basisverzekering overwinteraars

#28 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 03 augustus 2013, 00:42

De gegeven reden 'om misbruik te voorkomen' is een dom doorzichtig smoesje, want juist de landen waar het meeste misbruik plaatsvind liggen buiten Europa (Marokko, Turkije en Suriname) maar zijn verdragsmatig gelijkgesteld aan Europa. Het is dus ordinair graaien.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Basisverzekering overwinteraars

#29 Bericht door prajak » zaterdag 03 augustus 2013, 01:16

Ook hier lijden de goeden onder de kwaden. En reken nou niet op verlaging van of korting op het basispakket.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Basisverzekering overwinteraars

#30 Bericht door dutch » zaterdag 03 augustus 2013, 02:18

Jos Flachs schreef:De gegeven reden 'om misbruik te voorkomen' is een dom doorzichtig smoesje, want juist de landen waar het meeste misbruik plaatsvind liggen buiten Europa (Marokko, Turkije en Suriname) maar zijn verdragsmatig gelijkgesteld aan Europa. Het is dus ordinair graaien.
Oei,oei, kijk uit dat mag je niet schrijven hoor.Dan wordt ruudthai boos :cheesy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”