Schrijvers gevraagd

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Schrijvers gevraagd

#1 Bericht door prajak » donderdag 11 oktober 2012, 16:21

Ik denk er aan een stappenplan emigreren naar TH samen te stellen.

De vragen komen zo snel op ons af dat een stappenplan of afvinklijst gewoon nodig is.

En wat moet er in ?

Kom maar op;ik geef een voorzet...

Belastingzaken voor emigratie
Belastingzaken na emigratie

Niet-uitschrijven uit NL en de voorwaarden
Zorgpolis

Taalkennis
Onroerende zaken aankopen

Vervoermiddelen aankopen
Trouwen en scheiden

Visumvereisten

...........
...........


Ik ben bereid de eerste twee zaken voor mijn rekening te nemen.

Maar ik neem niet alles voor mijn rekening dus zoek medestanders die ook een ei willen leggen.

Dus laat wat horen; de winter komt er aan met saaie TV avonden dus is er alle tijd voor gedegen onderzoek in de archieven van het forum en van Google.....

Het hoofdstuk is geopend en wordt 'gepind' direct onder de eigendomspapieren. Het is dus altijd in zicht.

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Schrijvers gevraagd

#2 Bericht door janjaap » donderdag 11 oktober 2012, 19:03

ontslag nemen :o
Ubi bene, ibi patria

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Schrijvers gevraagd

#3 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 11 oktober 2012, 19:50

Je kunt een Excel sheet maken die te doenloaden is met daarin een overzicht/berening van de maandelijkse financiele behoefte zodat een ieder voor zich kan kijken wat en hoeveel er aan geld nodig is waarbij zaken zelf kunnen worden toegevoegd gebaseerd op de eigen situatie.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Schrijvers gevraagd

#4 Bericht door serpay » vrijdag 12 oktober 2012, 07:12

wil je echt iets over emigreren schrijven naar thailand ongeacht leeftijd.
of alleen voor pensioengerechtigde?
ik persoonlijk denk dat het voor jullie beter is alleen het laatste,
op dat traject ligt jullie ervaring.
niet negatief bedoeld maar jongeren hebben een andere kijk op emigreren als ouderen.
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Schrijvers gevraagd

#5 Bericht door prajak » vrijdag 12 oktober 2012, 09:41

Serpay, de twee grote verschillen tussen het emigreren van een oudere en dat van een jongere zijn de vorm van het inkomen en de vorm van de verblijfstitel.

Alle andere zaken blijven gelijk: afscheid van Nederland, belasting, zorgpolis, zaken kopen en huren, wonen, taal.

Voor de particulier die emigreert (met de bedoeling hier nooit meer weg te gaan) is niets voorgekauwd, die mag het allemaal zelf ontdekken. En mag/zal dan brokken maken zoals we hebben gezien in dit forum en er buiten. Mensen die na jaren in Thailand er achter komen wat ze bij vertrek uit Nederland verkeerd hebben gedaan en dan blaren onder hun gat vinden. Of die de zaken zo slecht regelen dat bij hun overlijden partner/kinderen op een houtje kunnen bijten of moeten procederen tegen de familie in Nederland om te krijgen waar ze recht op hebben.

Wij gaan ons niet bezighouden met 'expats', mensen die tijdelijk -doch soms jarenlang- hier worden gedetacheerd voor ambassade, handelsmissie, lesgeven aan een universiteit, ingehuurd als deskundige, booreiland, etc want die mensen worden door hun werkgever begeleid. Het wordt goed voorgekauwd op hun bordje gelegd. 'Wilt u hier tekenen, en hier....en hier".

Vooralsnog meldden zich geen schrijvers aan, doch het onderwerp is nog jong. Er is nog hoop.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Schrijvers gevraagd

#6 Bericht door printen44 » vrijdag 12 oktober 2012, 10:17

Prajak, ik zal de bedrijfspensioenen en de AOW voor mijn rekening nemen. Plus de voor- en nadelen van uitgeschreven zijn uit het Bevolkingsregister. Dat is een verplichting als je permanent hier woont.

Maar even geduld. De jongens van Ellen hebben tot 23 november vakantie en als "surrogaat-opa" ga ik met hun moeder en de jongens op stap in de vakantie.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Schrijvers gevraagd

#7 Bericht door ron » vrijdag 12 oktober 2012, 10:29

Goed idee prajak.
Alle te verwachten problemen,voor-en nadelen op een rijtje.
Denk dat er veel mensen daar de vruchten van kunnen plukken.

Groet,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Schrijvers gevraagd

#8 Bericht door prajak » vrijdag 12 oktober 2012, 15:28

"...De jongens van Ellen hebben tot 23 november vakantie en als "surrogaat-opa" ga ik met hun moeder en de jongens op stap in de vakantie...."

Dan werken we met de pepernoten op tafel. Is er trouwens al een koekenbakker in Thailand die dat maakt ?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Schrijvers gevraagd

#9 Bericht door printen44 » vrijdag 12 oktober 2012, 15:36

Ik kreeg van een goede kennis pepernoten opgestuurd. Een zak van een kilo. Een goede vriend neemt begin november voor die twee jongens een chocoladeletter mee. De jongste van het tweetal is nog een "gelovige" in Sinterklaas en de oudste is een "twijfelgeval". Als hij wat krijgt gelooft ie in Sinterklaas, maar de volgende dag niet meer. [$)

Zover ik weet kan je hier geen pepernoten en zeker geen chocoladeletters kopen. Wel tegen Kerstmis die "Lebkuchen" uit Duitsland.

En Prajak, een correctie op mijn vorige bericht. Het moet niet zijn 23 november, maar uiteraard 23 oktober. Mijn excuses hiervoor.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Schrijvers gevraagd

#10 Bericht door prajak » vrijdag 12 oktober 2012, 16:00

Lebkuchen, is dat nou taaitaai of peperkoek ? Mijn Dikke van Dale zegt beide. En waar koop je die ? Bij jou in de buurt ? Dan moeten we toch eens babbelen.......

Ik zat net bij Pronki supermarkt te kijken naar Peijnenburg's Ouwe Wijven Koek met anijssnippers..... 1,79 euro per 450 gram maar de porto maakt het dubbel zo duur.

23 Oktober; tja, dan zullen we eerder aan de slag moeten. Maar eerst komt Duiker hier vakantie vieren doch daarna gaan Kai en Nongnaai 10 dagen naar BKK (dat jong moet toch zijn familie eens zien....pa, ma, broer en zusje) en na die 10 dagen komen ze met oma weer terug.

Dus ik heb 10 dagen volstrekte rust om te pennen. Zal ik nodig hebben.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Schrijvers gevraagd

#11 Bericht door printen44 » vrijdag 12 oktober 2012, 16:55

In Rimping is het tegen Kerstmis te koop. Van Balzen, geloof ik. Ik geef je wel een seintje als ik die lebkuchen zie.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”