Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#31 Bericht door prajak » donderdag 17 mei 2012, 15:59

Gelijk heb je, Pieter 1947, enne..ze hebben hier wel rookworst hoor en die smaakt naar...Thailand.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#32 Bericht door elst99 » donderdag 17 mei 2012, 16:41

Waar heb je dat gelezen in de boeken van de Jong? Of in de Franse Revolutie?
Je wil en zult het nooit begrijpen! Is ook moeilijk als jezelf geen kinderen hebt, is niet als verwijt, maar wel moeilijk om je er in te verplaatsen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#33 Bericht door Jeanette » donderdag 17 mei 2012, 16:57

elst99 schreef:Er wordt hier gezegd, dat ik niet weet wat er in arme gezinnen leeft, maar zie wel waar veel geld aan uitgegeven wordt, dat is niet aan kleding Ja aan oranje kleding!
Jeanette maak je over mij geen zorgen, ik heb lol genoeg, vermaak me prima, heb geen lolbroeken om me heen nodig, we kunnen ons goed vermaken. Zit weliswaar niet met een oranjepetje op voetballen te kijken, maar ieder z'n meug.
Ben zelfs heel sociaal, zonder mezelf steeds op de borst te kloppen, zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hou niet van personen die zichzelf zo sociaal noemen, zit meestal een adder
onder het glas.
Precies, zo denk ik ook over jou. :mrgreen:
Neem van mij aan dat ik weet wat er in sociaal arme gezinnen gebeurt, heb genoeg kinderen in de klas gehad omdat te kunnen beoordelen.
Printen heb je nu gelezen over de kinderen die allemaal zo gelukkig zijn in Nederland, de ombudsman heeft het je nu laten zien? Waarom daar geen commentaar op? Er komen dit jaar boven op de 325.000
Nog is 40.000 bij vanwege de crisis.
Ze mogen van mij heel veel plezier maken, alleen niet tenkoste van alles!
Moeten ze onder curatele dan? O, je zult beslist mensen helpen, ook financieel. Maar kijk je wat ze er mee doen of kijk je hoe blij ze er van worden? En als het niet naar jou zin (je ziet ze een lootje kopen b.v.) laat je dan je afkeuring duidelijk merken?

Ergens eerder schrijf je ....
De armoedegrens loopt hard op, één op de tien kinderen leven in Nederland onder de armoedegrens,
Is 3 kinderen in iedere klas. Krijgen of te weinig voedsel, zijn geen lid van een sportclub, hebben 1 paar schoenen, tweedehands kleding en belanden in die situatie snel in de criminaliteit, volgens de ombudsman!
...... en dat is precies hoe ik als kind 55 jaar geleden leefde. Maar waarom plak jij die conclusie van de ombudsman er achteraan en ook nog zonder enig percentage alsof armoe een excuus is en criminaliteit er een gevolg van? Maar misschien zit er 1 crimineel met arme jeugd op de 100 boven het gemiddelde. :mrgreen: Zou zo maar kunnen. :giggle3:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#34 Bericht door prajak » donderdag 17 mei 2012, 17:04

" En een ander onderzoek heeft uitgewezen dat arme gezinnen gelukkiger zijn dan verzuurde rijkere mensen die in Thailand overwinteren.."

Ja, helemaal gelijk, Printen44. Arme mensen hebben geen internet, geen koekel, geen feesboek en helemaal geen thailandforum ! Hun geluk is immens en kompleet. Ze nuttigen de vruchten des velds en vermaken zich met jutteperen en andere natuurgiften die juist vlak onder de schil zo allemachtig veel vitaminen bevatten.

WIJ zijn de zielepoten die een zieleknijpersforum nodig hebben ! Wij kunnen niet zonder dat internet met dat feesboek van die meneer Suikerberg (met kopvod..en hij loopt nu binnen !) en wij kunnen niet zonder de fijnbesnaarde teksten van enkele mensen in dit forum (ik noem geen naam want ik ben erg bescheiden) en de herriemakende ongevoeligheden die her en der worden geplaatst hier.

WIJ zijn de armzaligen van geest, niet de arme mensen in dit land.

Chang, je bewijst de mensheid een weldaad als je nu het forum sluit. Doe het maar. Je verdient er de nobelprijs mee, echt.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#35 Bericht door Jeanette » donderdag 17 mei 2012, 17:16

Prajak toch ..... pluralis majestatis? [8)

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#36 Bericht door prajak » donderdag 17 mei 2012, 17:50

Nee, Jeanette, WIJ slaat op ons hier. Jou zie ik als een gewaardeerde passant met een heldere kijk op het leven. Maar...o jee...jij komt ook eens naar hier afzakken met een permanente bedoeling. Hoop ik voor je. Maar of jouw geestelijke gesteldheid daar tegen kan ?

Maar dan de levensvraag. Heldere blik in een moeilijk Nederland of een prettig gestoorde geest in een heerlijk land als Thailand ? Nou, dan maar het laatste. Dat zie ik ook heel veel om me heen. Bij anderen, natuurlijk. Ons kent ons, nietwaar ?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#37 Bericht door elst99 » donderdag 17 mei 2012, 18:14

Jeanette armoe 55 jaar geleden of nu is toch iets wat niet te vergelijken is!
Maar laat maar je wilt het niet snappen, dus uitleg is niet nodig.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#38 Bericht door elst99 » donderdag 17 mei 2012, 18:24

Jeanette schreef:
elst99 schreef:Er wordt hier gezegd, dat ik niet weet wat er in arme gezinnen leeft, maar zie wel waar veel geld aan uitgegeven wordt, dat is niet aan kleding Ja aan oranje kleding!
Jeanette maak je over mij geen zorgen, ik heb lol genoeg, vermaak me prima, heb geen lolbroeken om me heen nodig, we kunnen ons goed vermaken. Zit weliswaar niet met een oranjepetje op voetballen te kijken, maar ieder z'n meug.
Ben zelfs heel sociaal, zonder mezelf steeds op de borst te kloppen, zou je een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hou niet van personen die zichzelf zo sociaal noemen, zit meestal een adder
onder het glas.
Precies, zo denk ik ook over jou. :mrgreen:
Neem van mij aan dat ik weet wat er in sociaal arme gezinnen gebeurt, heb genoeg kinderen in de klas gehad omdat te kunnen beoordelen.
Printen heb je nu gelezen over de kinderen die allemaal zo gelukkig zijn in Nederland, de ombudsman heeft het je nu laten zien? Waarom daar geen commentaar op? Er komen dit jaar boven op de 325.000
Nog is 40.000 bij vanwege de crisis.
Ze mogen van mij heel veel plezier maken, alleen niet tenkoste van alles!
Moeten ze onder curatele dan? O, je zult beslist mensen helpen, ook financieel. Maar kijk je wat ze er mee doen of kijk je hoe blij ze er van worden? En als het niet naar jou zin (je ziet ze een lootje kopen b.v.) laat je dan je afkeuring duidelijk merken?

Ergens eerder schrijf je ....
De armoedegrens loopt hard op, één op de tien kinderen leven in Nederland onder de armoedegrens,
Is 3 kinderen in iedere klas. Krijgen of te weinig voedsel, zijn geen lid van een sportclub, hebben 1 paar schoenen, tweedehands kleding en belanden in die situatie snel in de criminaliteit, volgens de ombudsman!
...... en dat is precies hoe ik als kind 55 jaar geleden leefde. Maar waarom plak jij die conclusie van de ombudsman er achteraan en ook nog zonder enig percentage alsof armoe een excuus is en criminaliteit er een gevolg van? Maar misschien zit er 1 crimineel met arme jeugd op de 100 boven het gemiddelde. :mrgreen: Zou zo maar kunnen. :giggle3:
Hieruit blijkt dat je geen nieuws of kranten leest, had je deze week in alle nieuwsuitzendingen kunnen lezen of horen.
Dit was in het nieuws bij een ondervraging aan de ombudsman en zijn conclusie! Het stond er duidelijk, lezen!!!!!!.

Ik stop met op jou te reageren! Vergeefse moeite! :mrgreen:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#39 Bericht door Jeanette » donderdag 17 mei 2012, 19:33

prajak schreef:Nee, Jeanette, WIJ slaat op ons hier. Jou zie ik als een gewaardeerde passant met een heldere kijk op het leven. Maar...o jee...jij komt ook eens naar hier afzakken met een permanente bedoeling. Hoop ik voor je. Maar of jouw geestelijke gesteldheid daar tegen kan ?

Maar dan de levensvraag. Heldere blik in een moeilijk Nederland of een prettig gestoorde geest in een heerlijk land als Thailand ? Nou, dan maar het laatste. Dat zie ik ook heel veel om me heen. Bij anderen, natuurlijk. Ons kent ons, nietwaar ?
O, en heb je daar toestemming voor? :mrgreen:
Nee, een permanentje zit er niet in, hooguit op m'n hoofd. Voor 2 maanden prima maar ik miste al een beetje de regie over mijn eigen leven.
Het enige recht van een vrouw is het aanrecht is een foute zin. Maar deze vrouw zonder aanrecht is ook fout.
Joh, ik vind Nederland zo mooi in deze tijd van het jaar. De bomen zijn mooi vol zacht groen en de stammen en takken steken daar donker, bijna zwart bij af.
Ik fiets hier ook korte stukjes, daar moet ik vaak veel verder lopen.
En ik kan heel goed tegen de Thaise mentaliteit hoor. Ik maak zelf yoghurt en zelfs zilverwater. Vinden ze vast prachtig. Drinkbaar goud en zilver, net wat voor Thaise mensen. :mrgreen:
Goud voor balans en geluk en zilver tegen ontstekingen.


[|)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#40 Bericht door Gardensafari » donderdag 17 mei 2012, 21:40

Jeanette schreef: Ik maak zelf yoghurt en zelfs zilverwater. Vinden ze vast prachtig. Drinkbaar goud en zilver, net wat voor Thaise mensen. :mrgreen:
Goud voor balans en geluk en zilver tegen ontstekingen.
[|)
Verduld, daar heb je een punt.
In Dantzig staat een fabriek en daar maken ze "Goldwasser".
Was daar een traditie.
Dantzig was vroeger een vrijhandelsstad die niet echt onder Pruisen of Polen viel.
En er woonden veel joden.
Maar Goldwasser is uitgevonden door een... Nederlander (Dantzig was vroeger een Hanzestad en dus waren er veel contacten met oostelijk Nederland)
Onderstaand een citaat uit Wikipedia. Erg interessant!
Maar ik denk dat dit drankje hèt succes in Thailand kan worden.
Ze zijn gek op drank èn op goud.
Dat combineren lijkt mij onweerstaanbaar voor de gemiddelde Thai.
wikipedia schreef:Danziger Goldwasser (Polish: Gdańska wódka (vodka of Gdańsk)), with Goldwasser as the registered tradename, is a strong (35% ABV) root and herbal liqueur which has been produced since at least 1598 in Danzig (Gdańsk).

The most prominent characteristic of this alcoholic beverage is small flakes of 22 or 23 karat gold suspended in it. Alcoholic solutions were used by artists for Gilding, which is believed to be the inspiration for the drink. Alchemy, which was at its high point in the late 16th century when Goldwasser appeared, held gold to have many desirable medical properties; while modern medicine disputes this, native gold is known to be non-toxic to humans and to pass through the digestive tract unchanged, unlike most other heavy metals. Since the flakes are extremely small and thin, the price is not prohibitive. When used as a food additive, Gold is labelled as E175; see List of food additives, Codex Alimentarius.

The drink was invented by a Dutchman from De Lier, Ambrosius Vermöllen (Vermeulen in the original Dutch spelling), who became a citizen of Danzig on 6 July 1598. In 1704 Ambrosius' grandson Salomon Vermöllen and his brother-in-law Isaac Wed-Ling moved production to new premises located in the Breitgasse. At that time it was common for houses to use animal symbols instead of numbers, and the new factory featured a salmon (German: Lachs) on the façade; hence the naming of the brand "Der Lachs zu Danzig".
Het hele artikel is hier.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#41 Bericht door Duiker » vrijdag 18 mei 2012, 11:45

Lekker spul hoor, Goldwasser. Alleen is het zo snel op.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#42 Bericht door elst99 » vrijdag 18 mei 2012, 14:50

Is het voor export rendabel?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#43 Bericht door elst99 » vrijdag 18 mei 2012, 15:05

Ik word hier zo moe van, niemand die het wil begrijpen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#44 Bericht door RuudThai » vrijdag 18 mei 2012, 15:30

elst99 schreef:Ik word hier zo moe van, niemand die het wil begrijpen?
Nee elst, niemand KAN jou ook begrijpen vanwege al die baarlijke nonsens die je steeds te berde brengt.
En niemand WIL je begrijpen omdat je nimmer je ongelijk kan bekennen en men daardoor in een vicieuze cirkel terechtkomt waardoor niemand meer zin heeft om met jou te discussiëren.
Neem maar eens een half jaartje verlof dan word je misschien wat rustiger en krijg je een beter zelfbeeld... :worshippy:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werelddekking zorgverzekering wordt Europadekking

#45 Bericht door elst99 » vrijdag 18 mei 2012, 15:48

En dat zegt jij? Had je maar THUIS een klein beetje weerstand, zou je misschien een acceptabel mens worden.
In principe geloof ik best dat je een amaible mens bent, maar zowel privé als maatschappelijk erg teleurgesteld en dat is triest, helaas kan ik dat niet veranderen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”