ziekenverzekering 65 +

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziekenverzekering 65 +

#31 Bericht door dutch » zondag 11 mei 2008, 03:42

Ik zou maar eens onderzoeken of betreffende medicijnen in Thailand verkrijgbaar zijn.
Mijn ondervinding is dat zeer veel medicijnen hier goedkoper te krijgen zijn als in Nederland.
Verder zijn er zeer vaak goedkopere equivalenten te krijgen die ook vaak door gerenomeerde ziekenhuizen worden voorgeschreven en uiteraard tegen ZEER gereduceerde prijzen.
De (vaak chinese) apotheken kunnen goed advies geven en nog weer goedkoper leveren als de ziekenhuis apotheken :P
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

hteeuwen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 03:37

Re: ziekenverzekering 65 +

#32 Bericht door hteeuwen » maandag 02 mei 2011, 11:46

Wat die mijnheer zegt over niet verzekerd zijn in Thailand en gewoon alles zelf betalen is onzin. Ik heb pas 12 dagen in het Bangkok Heart Hospitaal gelegen, en de kosten daarvan waren inclusief behandeling omgerekend ca. 15.000 Euro. Hoezo niet verzekeren en gewoon zelf betalen? Dan moet je wel liggende gelden hebben. Ik zoek nog steeds naar een betaalbare verzekering, maar overal wordt mijn tikker (bypass) uitgesloten. Met de kerst vertrek ik, maar eerst doe ik nog maar 4 maanden Nederland en 8 maanden Thailand zodat ik mijn zorgverzekering kan houden.
mvrgr. hteeuwen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#33 Bericht door nbreeker » maandag 02 mei 2011, 13:26

Edje ik heb van mijn ziektekosten verzekering een e-mail waarin staat dat ik een jaar weg mag blijven en dan in principe 1 dag terug moet komen naar nederland,op voorwaarde dat ik ingeschreven blijf in Holland.
Ik ga ieder jaar naar Holland laat me dan gelijk weer even nakijken bloed en urine ben voor dat ik zes jaar geleden naar Thailand kwam een keer gedotterd,ik krijg dan met toestemming van mijn ziektekosten verzekering voor een jaar medicijnen mee,totaal 1800 tabletten 5 per dag.
Tevens krijg ik per maand 70 euro zorgkosten gestort.
Voorheen stelde de svb dat je je uit moest laten schrijven maar dat is voor bij het afgelopen jaar heb ik me bij mijn dochter inlaten schrijven toen dacht de svb dat ik weer in nederland kwam wonen en was ik gelijk 100 euro meer kwijt per maand ik heb ze opgebeld en ze verteld dat ik alleen maar ingeschreven sta bij mijn dochter maar in Thailand woon,en de maand daarop had ik m'n 100 euro weer terug en sta ik bij de svb als woonachtig in Thailand met een toeslag voor mijn vrouw.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: ziekenverzekering 65 +

#34 Bericht door carpediem » maandag 02 mei 2011, 13:55

nbreeker schreef:Edje ik heb van mijn ziektekosten verzekering een e-mail waarin staat dat ik een jaar weg mag blijven en dan in principe 1 dag terug moet komen naar nederland,op voorwaarde dat ik ingeschreven blijf in Holland.
Ik ga ieder jaar naar Holland laat me dan gelijk weer even nakijken bloed en urine ben voor dat ik zes jaar geleden naar Thailand kwam een keer gedotterd,ik krijg dan met toestemming van mijn ziektekosten verzekering voor een jaar medicijnen mee,totaal 1800 tabletten 5 per dag.
Tevens krijg ik per maand 70 euro zorgkosten gestort.
Voorheen stelde de svb dat je je uit moest laten schrijven maar dat is voor bij het afgelopen jaar heb ik me bij mijn dochter inlaten schrijven toen dacht de svb dat ik weer in nederland kwam wonen en was ik gelijk 100 euro meer kwijt per maand ik heb ze opgebeld en ze verteld dat ik alleen maar ingeschreven sta bij mijn dochter maar in Thailand woon,en de maand daarop had ik m'n 100 euro weer terug en sta ik bij de svb als woonachtig in Thailand met een toeslag voor mijn vrouw.
Ik begrijp er niets van.
Ben je uitgeschreven uit Nederland?
Voor ziektekostenverzekering moet je ingeschreven staan in Nederland.
Als ik het begrijp is dat je vooer de SVB bent uitgeschreven en voor je ziektekostenverzekeringingeschreven bent in Nederland.
En welke ziektekostenverzekering heb je dan die zo soepel omgaat met in het buitenland wonen?
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#35 Bericht door nbreeker » maandag 02 mei 2011, 14:06

carpediem schreef:
nbreeker schreef:Edje ik heb van mijn ziektekosten verzekering een e-mail waarin staat dat ik een jaar weg mag blijven en dan in principe 1 dag terug moet komen naar nederland,op voorwaarde dat ik ingeschreven blijf in Holland.
Ik ga ieder jaar naar Holland laat me dan gelijk weer even nakijken bloed en urine ben voor dat ik zes jaar geleden naar Thailand kwam een keer gedotterd,ik krijg dan met toestemming van mijn ziektekosten verzekering voor een jaar medicijnen mee,totaal 1800 tabletten 5 per dag.
Tevens krijg ik per maand 70 euro zorgkosten gestort.
Voorheen stelde de svb dat je je uit moest laten schrijven maar dat is voor bij het afgelopen jaar heb ik me bij mijn dochter inlaten schrijven toen dacht de svb dat ik weer in nederland kwam wonen en was ik gelijk 100 euro meer kwijt per maand ik heb ze opgebeld en ze verteld dat ik alleen maar ingeschreven sta bij mijn dochter maar in Thailand woon,en de maand daarop had ik m'n 100 euro weer terug en sta ik bij de svb als woonachtig in Thailand met een toeslag voor mijn vrouw.
Ik begrijp er niets van.
Ben je uitgeschreven uit Nederland?
Voor ziektekostenverzekering moet je ingeschreven staan in Nederland.
Als ik het begrijp is dat je vooer de SVB bent uitgeschreven en voor je ziektekostenverzekeringingeschreven bent in Nederland.
En welke ziektekostenverzekering heb je dan die zo soepel omgaat met in het buitenland wonen?
Ik ben nooit uitgeschreven geweest in Nederland,heb alleen afgelopen jaar mijn adres in Nederland veranderd,ik stond bij mijn boekhouder ingeschreven en nu dus bij m'n dochter.
Toen ik 6 jaar geleden vertrok uit Nederland vertelde de svb mij dat ik me uit moest laten schrijven dat heb ik toen geweigerd en nooit meer wat van gehoord.
Hier laat ik het even bij mocht je meer inlichtingen willen dan stuur je me maar en pb.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ziekenverzekering 65 +

#36 Bericht door prajak » maandag 02 mei 2011, 15:16

Nbreeker heeft een keus kunnen maken die ik niet kon maken.

Nbreeker is in NL ingeschreven, betaalt premie volksverzekering en inkomstenbelasting in box 1 en box 3 en een NL zorgpolis en heeft de gemakken van vrijwel volledige dekking.

Ik had die keus niet, zorgklub schopte me er uit, ik kon nergens anders terecht met een verleden van TIA en bloeddruk, en ik betaal niks meer in NL maar draag de zorg zelf. Een keus van mij ? Nee, gedwongen. Nu komen de nieuwe kwalen er bij (reken maar, ik kan niet om die heup heen, ook niet om de huidkanker) en niemand wil me meer op betaalbare voorwaarden. Dus spaar ik de zorgpremie en de belasting/premie VV en de vliegkosten en betaal de zorg zelf.

En wat hteeuwen zegt over liggende gelden, als je geen poen hebt of een knots van een inkomen dan moet je in NL verzekerd blijven en gaan pendelen. Het is niet anders.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#37 Bericht door nbreeker » dinsdag 03 mei 2011, 00:04

prajak schreef:Nbreeker heeft een keus kunnen maken die ik niet kon maken.

Nbreeker is in NL ingeschreven, betaalt premie volksverzekering en inkomstenbelasting in box 1 en box 3 en een NL zorgpolis en heeft de gemakken van vrijwel volledige dekking.

Ik had die keus niet, zorgklub schopte me er uit, ik kon nergens anders terecht met een verleden van TIA en bloeddruk, en ik betaal niks meer in NL maar draag de zorg zelf. Een keus van mij ? Nee, gedwongen. Nu komen de nieuwe kwalen er bij (reken maar, ik kan niet om die heup heen, ook niet om de huidkanker) en niemand wil me meer op betaalbare voorwaarden. Dus spaar ik de zorgpremie en de belasting/premie VV en de vliegkosten en betaal de zorg zelf.

En wat hteeuwen zegt over liggende gelden, als je geen poen hebt of een knots van een inkomen dan moet je in NL verzekerd blijven en gaan pendelen. Het is niet anders.
Ja je hebt gelijk Erik ik betaal aan loonheffing 68 euro per jaar en premie vv 126 euro per maand.

Als je in Nederland ingeschreven staat ben je verplicht je te verzekeren voor ziektekosten,ze schopte jou er uit Erik omdat je je uit liet schrijven.
Het is alleen op latere leeftijd als je wat ga mankeren zoals we allemaal wat hebben niet altijd verstandig om van ziektekosten verzekeraar te verwisselen ze kunnen je niet weigeren op de basis verzekering wat je ook mankeerd maar wel op de aanvullende.

Is die mijnheer hteeuwen niet dezelfde OP waaraan al meer dan 80 reakties op geweest zijn over hetzelfde onderwerp.

En Erik stop nu eens met op te scheppen over je poen en je liggende gelden en je knots van een van een inkomen dat je iedere keer hoe dan ook in bedekte en minder bedekte termen laat horen en hoeveel POEN alles wel niet kost.
Ik geloof je dat je als leraar handenarbeid gerust een aardig pensioentje heb en ik gun het je ook nog maar schep er niet steeds over op.

Mijn pendelen heeft niets te maken met mijn inkomen of liggende gelden dat is een keus van mij.
Net zogoed dat ik geen 800.000 bath vast wil zetten voor een visa ik wil niet dat er hier in Thailand voor mij uitgemaakt wordt wat ik met m'n hard verdiende centjes mag doen.
Maar dat is ieders eigen keus.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: ziekenverzekering 65 +

#38 Bericht door prajak » dinsdag 03 mei 2011, 00:50

(door mij verwijderd)
Laatst gewijzigd door prajak op dinsdag 03 mei 2011, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziekenverzekering 65 +

#39 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 01:09

Nbreeker,
Dat poenige valt wel mee.
Als een van diegenen die ook in 2006 uit de Nederlandse ziektekostenverzekering is gesmeten (terwijl ik al uitgeschreven was sedert 1998 !!) weet ik waar Prajak vandaan komt.Het gevoel dat je geld apart moet gaan zetten voor toekomstige medische problemen.! Overigens lees ik graag wat de diverse behandelingen hier in Thailand kosten en welke trucs men hier gebruikt om de buitenlander wat extra geld uit z'n zak te troggelen.

Maak jij je overigens niet strafbaar door je niet uit te schrijven?(misschien dat je daarom van postadres moest veranderen?)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#40 Bericht door nbreeker » dinsdag 03 mei 2011, 04:02

dutch schreef:Nbreeker,
Dat poenige valt wel mee.
Als een van diegenen die ook in 2006 uit de Nederlandse ziektekostenverzekering is gesmeten (terwijl ik al uitgeschreven was sedert 1998 !!) weet ik waar Prajak vandaan komt.Het gevoel dat je geld apart moet gaan zetten voor toekomstige medische problemen.! Overigens lees ik graag wat de diverse behandelingen hier in Thailand kosten en welke trucs men hier gebruikt om de buitenlander wat extra geld uit z'n zak te troggelen.

Maak jij je overigens niet strafbaar door je niet uit te schrijven?(misschien dat je daarom van postadres moest veranderen?)
Dutch dat jij uiteindelijk uit de zorg verzekering bent gesmeten is ook omdat je heb laten uitschrijven,dat het 8 jaar geduurd heeft voor dat ze het doorhadden is in jouw voordeel.
Ik wil je de reden wel vertellen waarom ik van post adres moest veranderen,de echtgenoot van mijn boekhoudster werd invalide en had daarom aanpassingen nodig in huis,subsidie werd geweigerd omdat ik daar woonde op papier want zei de gemeente ik was gepensioneerd en had genoeg tijd beschikbaar om die mijnheer te begeleiden en te helpen.
Daarom ben ik nu bij mijn dochter ingeschreven.
Ik heb hier ook in Thailand naar de medicijnen gekeken die ik nodig heb maar die lipitor hakt er aardig in de rest valt wel mee.
Ik ga nu binnenkort naar Holland en laat me dan weer even nakijken bloed en urine,aan de hand daarvan bekijkt m'n dokter of er aanpassingen nodig zijn in mijn medicatie en krijg ik voor een jaar voor geschreven.
Bij de apotheek vul ik een fax formulier in voor een jaar medicijnen en dat ik dat jaar verzekerd blijf,en de volgende dag ga ik m'n 1800 tabletjes ophalen met een medicijnen paspoort maar hier in Thailand hebben ze nog nooit wat gezegt.
Alles is gestickerd dus zien ze ook wel dat het echte medicijnen zijn.
Nog een ding ik ken een nederlander die had zich uit gescreven en moest na een jaar de ziektezorg verzekering verlaten,maar heeft zich weer in nederland laten inschrijven en nu is alles weer als vanouds verzekerd toelage voor z'n vrouw,zorgtoeslag.
De kunst is om een adres te vinden om je in te schrijven als iemand subsidie heeft dan kan het al niet.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: ziekenverzekering 65 +

#41 Bericht door Mart » dinsdag 03 mei 2011, 04:23

nbreeker schreef: ik betaal aan loonheffing 68 euro per jaar en premie vv 126 euro per maand.

Als je in Nederland ingeschreven staat ben je verplicht je te verzekeren voor ziektekosten,
..... en dat kost per maand ???

..... en heb je ook nog een reisverzekering voor het geval dat je met spoed moet worden vervoerd ???
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#42 Bericht door nbreeker » dinsdag 03 mei 2011, 04:54

Mart schreef:
nbreeker schreef: ik betaal aan loonheffing 68 euro per jaar en premie vv 126 euro per maand.

Als je in Nederland ingeschreven staat ben je verplicht je te verzekeren voor ziektekosten,
..... en dat kost per maand ???

..... en heb je ook nog een reisverzekering voor het geval dat je met spoed moet worden vervoerd ???
Zoals het daar staat mart 126 euro per maand ja sorry ik bedoel ZV
Reisverzekering is maar 180 dagen geldig aan eengesloten.
ik weet niet war ik met spoed heen moet wordt ik hier opgenomen dan nemen ze kontakt op met de alarm centrale in Holland en die stuurt een bankgarantie en wordt ik hier geopereerd en betaald de verzekering rechtstreeks aan het ziekenhuis.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziekenverzekering 65 +

#43 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 07:58

Nbreeker,
Ik ben met volle toestemming van de verzekering naar het buitenland verhuisd en dus niets stiekum aan de hand(of m.i. zelfs strafbaar!!).
Men greep eenvoudig de kans met die wet van 1-1-06 .Ik zag op hun website onlangs dat men totaal geen buitenland verzekering meer aanbiedt,ik paste dus niet in het toekomstplaatje ;) .
Je bent natuurlijk ook in Nederland belasting plichting indien je daar ingeschreven staat?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: ziekenverzekering 65 +

#44 Bericht door nbreeker » dinsdag 03 mei 2011, 08:39

dutch schreef:Nbreeker,
Ik ben met volle toestemming van de verzekering naar het buitenland verhuisd en dus niets stiekum aan de hand(of m.i. zelfs strafbaar!!).
Men greep eenvoudig de kans met die wet van 1-1-06 .Ik zag op hun website onlangs dat men totaal geen buitenland verzekering meer aanbiedt,ik paste dus niet in het toekomstplaatje ;) .
Je bent natuurlijk ook in Nederland belasting plichting indien je daar ingeschreven staat?
ja ik betaal 68 euro belasting over het gehele jaar of loonheffing als het heet.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: ziekenverzekering 65 +

#45 Bericht door dutch » dinsdag 03 mei 2011, 08:56

nbreeker schreef:
dutch schreef:Nbreeker,
Ik ben met volle toestemming van de verzekering naar het buitenland verhuisd en dus niets stiekum aan de hand(of m.i. zelfs strafbaar!!).
Men greep eenvoudig de kans met die wet van 1-1-06 .Ik zag op hun website onlangs dat men totaal geen buitenland verzekering meer aanbiedt,ik paste dus niet in het toekomstplaatje ;) .
Je bent natuurlijk ook in Nederland belasting plichting indien je daar ingeschreven staat?
ja ik betaal 68 euro belasting over het gehele jaar of loonheffing als het heet.
Als het zo eenvoudig als het nu wordt beschreven zouden er heel wat meer in Nederland ingeschreven staan.
Waar klopt het niet? ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”