Toch staan die ongelofelijk lage buffetprijzen niet op zichzelf.future expat harm schreef:Eric Donkaew schreef:Dat is in wezen nog een toeristenprijs.Gardensafari schreef:
Een drijvende markt, voor die dingen betaal je in Nederland een godsvermogen.
Bord met zes gamba's: 100 baht. Inktvis weet ik niet meer, maar ook zoiets.
En hier zijn ze nog vers ook!:
Wij eten wel eens in een buffetrestaurant (alleen barbecue) in Amphur Phen, tussen Udon Thani en Nongkhai.
Met een groepje kost dat 79 baht per persoon voor onbeperkt vlees en vis eten.
Af en toe schaam ik me en vraag me af waar de uitbater zijn marge vandaan haalt.
Wij gaan regelmatig naar zo'n zelfde soort restaurant, er is er maar 1 in Utaradit maar die zit 7 dagen van de week gewoon vol +/- 150 plaatsen
Dat kostte 120 bath per volwassene en 60 bath per kind dit jaar zijn de prijzen verhoogd naar resp. 140 en 70 bath
En dat zijn gewone Thai prijzen hangt een groot bord boven het buffet met daarop alleen in het Thais de prijzen.
Dus die uitbater van jou moet zich inderdaad eens bezinnen of dat wel uitkan.
Ruim twee jaar geleden at ik voor 99 baht in een vergelijkbaar restaurant in Jomtien. Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=HfixHlkzJQI
In Pattaya (zijstraat van de Second Road, in de buurt van de BigC voor de kenners) heb je een zeer uitgebreid buffetrestaurant met naast de bekende Thaise barbecue ook allerlei schotels met falang food, complete vissen en ijs toe voor ongeveer 150 baht. Niet zo veel duurder is het buffetrestaurant van het Lek Hotel, eveneens aan de Second Road, vooral gericht op falangs.
Maar dat restaurant in Amphur Phen slaat echt alles. De laatste keer aten we daar met zijn vieren voor minder dan 600 baht, en daar zat nog een flesje Thai whiskey bij, cola, water en ijs. Ik heb 1000 baht gegeven en hoefde geen wisselgeld.