Bangkok - het laatse nieuws

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joop-cm
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 29
Lid geworden op: woensdag 17 september 2008, 12:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#31 Bericht door joop-cm » dinsdag 14 april 2009, 15:18

Ruud, met een aantal van jouw meningen ben ik het erg oneens en heb meermalen op het punt gestaan om te reageren, maar als ik dan lees wat voor grof taalgebruik jij bezigt ontneemt mij dat alle zin om daaraan mee te doen.

“roodhemdentuig, terug naar hun broedplaatsen, scum, tuig van de richel” etc. etc. het houdt niet op, ik wordt daar misselijk van.
De manier waarop jij tegenstanders afschildert is een vorm van demonisering en we weten waar dat in Nederland toe heeft geleid.
Hier in Thailand heeft soortgelijk gedrag mede Thamasat en de Suchinda/92 slachtingen mogelijk gemaakt. Ook Samak was hier in zijn jonge jaren schuldig aan bij de aanloop naar Thamasat.
De gevolgen van deze trauma’s zijn nu nog mede bepalend voor de manier waar de overheid en de militairen met onlusten omgaan.

Overigens verbaast het me zeer dat jij een links gedachtengoed zou koesteren, ik had je zelf bij extreem rechts ingedeeld, afijn les extrèmes se touche zullen we maar denken.

Hopend op een wat respectvoller forum, Joop

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#32 Bericht door Bart » dinsdag 14 april 2009, 15:57

joop-cm schreef:Ruud, met een aantal van jouw meningen ben ik het erg oneens en heb meermalen op het punt gestaan om te reageren, maar als ik dan lees wat voor grof taalgebruik jij bezigt ontneemt mij dat alle zin om daaraan mee te doen.

“roodhemdentuig, terug naar hun broedplaatsen, scum, tuig van de richel” etc. etc. het houdt niet op, ik wordt daar misselijk van.
De manier waarop jij tegenstanders afschildert is een vorm van demonisering en we weten waar dat in Nederland toe heeft geleid.
Hier in Thailand heeft soortgelijk gedrag mede Thamasat en de Suchinda/92 slachtingen mogelijk gemaakt. Ook Samak was hier in zijn jonge jaren schuldig aan bij de aanloop naar Thamasat.
De gevolgen van deze trauma’s zijn nu nog mede bepalend voor de manier waar de overheid en de militairen met onlusten omgaan.

Overigens verbaast het me zeer dat jij een links gedachtengoed zou koesteren, ik had je zelf bij extreem rechts ingedeeld, afijn les extrèmes se touche zullen we maar denken.

Hopend op een wat respectvoller forum, Joop
Vind het prima zo, al de beargumentatie maar goed is! Iedereen die geweld gebruikt valt bij ook onder de noemer "tuig"

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#33 Bericht door weten » dinsdag 14 april 2009, 16:09

Bart schreef:
joop-cm schreef:Ruud, met een aantal van jouw meningen ben ik het erg oneens en heb meermalen op het punt gestaan om te reageren, maar als ik dan lees wat voor grof taalgebruik jij bezigt ontneemt mij dat alle zin om daaraan mee te doen.

“roodhemdentuig, terug naar hun broedplaatsen, scum, tuig van de richel” etc. etc. het houdt niet op, ik wordt daar misselijk van.
De manier waarop jij tegenstanders afschildert is een vorm van demonisering en we weten waar dat in Nederland toe heeft geleid.
Hier in Thailand heeft soortgelijk gedrag mede Thamasat en de Suchinda/92 slachtingen mogelijk gemaakt. Ook Samak was hier in zijn jonge jaren schuldig aan bij de aanloop naar Thamasat.
De gevolgen van deze trauma’s zijn nu nog mede bepalend voor de manier waar de overheid en de militairen met onlusten omgaan.

Overigens verbaast het me zeer dat jij een links gedachtengoed zou koesteren, ik had je zelf bij extreem rechts ingedeeld, afijn les extrèmes se touche zullen we maar denken.

Hopend op een wat respectvoller forum, Joop
Vind het prima zo, al de beargumentatie maar goed is! Iedereen die geweld gebruikt valt bij ook onder de noemer "tuig"
Ik kan ok geen andere naam bedenken als je zomaar twee mensen die de handeltje verdedigen doodschiet, notabene een jochie van 19 jaar. Ga het de ouders maar even vertellen.moet je dat bedekken met de mantel der liefde?
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#34 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 14 april 2009, 16:43

Arrestatiebevel tegen Taksin volgens de Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3701 ... sin__.html
Live your dream, don't dream your life.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#35 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 14 april 2009, 16:47

Bart schreef: Vind het prima zo, al de beargumentatie maar goed is! Iedereen die geweld gebruikt valt bij ook onder de noemer "tuig"
Het gebruik van geweld is nooit toegestaan, maar je kunt ook niet iedereen over één kam scheren. De woorden van Ruud waren al van die toon voordat er geweld gebruikt werd. Zijn woorden jagen ieder weldenkend mens het andere kamp in. Naar mijn mening zijn de uitspraken van Ruud qua felheid alleen te vergelijken met de toespraken van andere redenaren met een bedenkelijke reputatie, die volksstammen ophitsten en aanzetten tot rascisme en discriminatie..... :cry: Wij farang moeten ons onpartijdig blijven opstellen, het is niet onze strijd.

Ik zou het op zich wel waarderen als de heethoofden eventjes gaan afkoelen, want de beschaving is allang vertrokken uit de discussie tussen Mart en Ruud. Misschien een idee voor het team van moderators?
- -

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#36 Bericht door RuudThai » dinsdag 14 april 2009, 17:39

Heren, laten we elkaar geen mietje noemen, ik heb mogelijk een stevig woordgebruik maar het is niet onbetamelijk. Ik geef 'm recht voor zijn raap, ik hou niet van dat wollige woordgebruik wat (sorry hoor) CDA-ers zo eigen is. Iemand heeft dat wel eens lubberiaans woordgebruik genoemd.
Verder chargeer ik soms, vooral om mensen wakker te schudden. Dat heeft nu ook gewerkt, alleen kunnen sommige mensen daar niet goed tegen vrees ik.
Ik kom altijd heel direct voor mijn mening uit en ik dacht ook altijd gebaseerd op goede gronden en argumenten. Maar ik sta ook open voor tegenargumenten. Door een goede discussie kan veel informatie worden opgediept en dat vind ik belangrijk, zeker in gevallen als dit onderwerp.
Ik blijf het zeer onprettig vinden dat in vertrouwen gegeven persoonlijke informatie zomaar uitgebreid op tafel wordt gegooid in dit forum en tegen je wordt gebruikt. Dat vertroebelt de discussie en het is ook off-topic. Want nu heeft al een aantal leden geschopt naar mijn linkse politieke overtuiging. Dat heeft niks te doen met dit onderwerp.
Ik zal echter mijn best doen om agressiviteit opwekkend woordgebruik te voorkomen of te matigen. Ik zou bijv. de roodhemden de kwalificatie "vijanden van de staat Thailand" kunnen meegeven, zoals PM Abhisit ze noemt. Dan begeef ik mij in goed gezelschap. En roodhemden die andere mensen aanvallen en vermoorden, niet meer tuig noemen maar misdadigers.
Maar ik ben niet iemand die kleurloos schrijft en dat zal ik ook zeker niet gaan doen.

Groet,
Ruud

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#37 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 14 april 2009, 18:26

RuudThai schreef:Heren, laten we elkaar geen mietje noemen, ik heb mogelijk een stevig woordgebruik maar het is niet onbetamelijk. Ik geef 'm recht voor zijn raap, ik hou niet van dat wollige woordgebruik wat (sorry hoor) CDA-ers zo eigen is. Iemand heeft dat wel eens lubberiaans woordgebruik genoemd.
Verder chargeer ik soms, vooral om mensen wakker te schudden. Dat heeft nu ook gewerkt, alleen kunnen sommige mensen daar niet goed tegen vrees ik.
Ik kom altijd heel direct voor mijn mening uit en ik dacht ook altijd gebaseerd op goede gronden en argumenten. Maar ik sta ook open voor tegenargumenten. Door een goede discussie kan veel informatie worden opgediept en dat vind ik belangrijk, zeker in gevallen als dit onderwerp.
Ik blijf het zeer onprettig vinden dat in vertrouwen gegeven persoonlijke informatie zomaar uitgebreid op tafel wordt gegooid in dit forum en tegen je wordt gebruikt. Dat vertroebelt de discussie en het is ook off-topic. Want nu heeft al een aantal leden geschopt naar mijn linkse politieke overtuiging. Dat heeft niks te doen met dit onderwerp.
Ik zal echter mijn best doen om agressiviteit opwekkend woordgebruik te voorkomen of te matigen. Ik zou bijv. de roodhemden de kwalificatie "vijanden van de staat Thailand" kunnen meegeven, zoals PM Abhisit ze noemt. Dan begeef ik mij in goed gezelschap. En roodhemden die andere mensen aanvallen en vermoorden, niet meer tuig noemen maar misdadigers.
Maar ik ben niet iemand die kleurloos schrijft en dat zal ik ook zeker niet gaan doen.

Groet,
Ruud

en rat vervangen door "staatsvijand nummer 1"? ;)
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#38 Bericht door RuudThai » woensdag 15 april 2009, 07:54

Wouter_Udon schreef: en rat vervangen door "staatsvijand nummer 1"? ;)
Wouter, voorzichtig! Dat kan worden opgevat als het demoniseren van de weledele heer Dr. T. Shinawatra... :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#39 Bericht door RuudThai » woensdag 15 april 2009, 08:22

Uit de RNW-Wereldkrant van vandaag:

Thaise betogers maken
einde aan blokkades


In de Thaise hoofdstad Bangkok hebben anti-regeringsdemonstranten
een einde gemaakt aan hun gewelddadige protestacties.


Honderden betogers maakten
gisterochtend een vreedzaam
einde aan de drie weken
lange blokkade van het kantoor
van premier Abhisit. De
aanhangers van oud-premier
Thaksin wilden daarmee een
bloedige confrontatie met het
leger voorkomen. Ondanks de
beëindiging van de acties zijn
de zogeheten roodhemden
niet van plan hun verzet tegen
de huidige premier te staken.
Tegen oud-premier Thaksin,
die in ballingschap leeft, en
dertien van zijn aanhangers
zijn arrestatiebevelen uitgevaardigd
wegen het aanzetten
van verstoring van de orde.

-------
Waarvan akte.
Groet, Ruud

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bangkok - het laatse nieuws

#40 Bericht door Ben » woensdag 15 april 2009, 10:45

Thaksin's passport revoked

The Foreign Ministry has terminated an ordinary passport held by former Prime Minister Thaksin Shinawatra since his traveling right might hurt the country, spokesman Tharit Charungvat said Wednesday.
Thaksin's revoked passport is his last Thai traveling document after his diplomatic passport was terminated in the middle of December when the government under Prime Minister Abhisit Vejjajiva took office.

The Nation

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”